Minkämaalaisiksi teitä on luultu?
Paikalliset eivät ehkä tunnista meitä suomalaisia aivan yhtä helposti kuin me tunnemme maanmiehemme ja -naisemme. Näin voi ainakin päätellä siitä, että viimeksi USA:ssa minulta kysyttiin lähes aina maksaessa (paikallista) postinumeroa tai haluttiin liittää kanta-asiakasjärjestelmiin. Mutta sehän onkin kansojen sulatusuuni. Pari kertaa meihin otettiin kontaktia saksan kielellä.
Omasta mielestäni olemme hyvin suomalaisen näköisiä eli vaaleaihoisia ja ohuttukkaisia, mieheni on kookas ja hänellä on vatsaa.
Kommentit (68)
arabiksi,romaniksi,espanjalaiseksi ja intialaiseksi..:D
oikeasti ollen ukrainasta kotoisin.
Aina hollantilaiseksi, sekä aksentin että ulkonäön perusteella niin Briteissä kuin Hollannissa asuessani. Itse luulen erottavani hollantilaisen ja suomalaisen vaikka silmät sidottuna ja korvat tukittuna.
Joku luuli juutalaiseksi. Koulussa haukkuivat mustalaiseksi.
ja lyhytkin on 164cm.
Minua luullaan yleensä virolaiseksi koska pukeudun paremmin kuin suomalaiset.
Eli eräs turkkilainen luuli minua turkkilaiseksi joskus.
Ja baarissa eräs kesä minulle tultiin juttelemaan englanniksi ja poika oli kyllä tosi hämmästynyt kun olinkin suomalainen, enkä latino. :D tämä varmaan on johtunut siitä kun on luonnonkiharat hiukset ja juuri näinä kertoina on ollut kesä, eli olen ollut ruskettunut ja hiuksetkin värjättynä tavallista tummemmiksi :D
Englannissa luultu ranskalaiseksi, liettu-latvia suunnalta tai ruotsalaiseksi.
Olen aika vaalea, pisamanaamainen.
Miestä on luultu usein välimeren alueelta tulevaksi, vaikka onkin lapista :) Tumma ja ruskeasilmäinen, pieni/jäntevä mies.
Olen supisuomalainen mutta todella tummatukkainen ja hieman vinosilmäinen ja lisäksi vielä kellervä iho (jotain lappalaisia geenejä tai jotain???)
Asuin nuorena vuosia etelä-euroopassa. siellä minua luultiin mm. filippiiniläiseksi. useampi kuin yksi on sanonut, että muistutan yoko onoa (vai miten se kirjoitetaan, kuitenkin se lennonin tyttöystävä...) sitten itärajan takana kaikki aina luulevat minua puolalaiseksi, kuulemma puhun venäjää puolan aksentilla enkä suomen. itä-euroopasta kotoisin olevaa miestäni luullaan suomessa joskus turkkilaiseksi (hän on aika tumma) josta hän aina loukkaantuu verisesti, koska on syvästi uskonnollinen ortodoksi
unkarilaiseksi aksentin vuoksi :( kuvittelin puhuvani ihan neutraalia hochdeutschia
puolalaisiksi. Ei ulkonäön vaan kielen olettamana
Venäläisiksi...kysyin miksi, ja kaupan myyjä vastasi (hieman häpeillen), että olette pukeutuneet pelkkiin merkkivaatteisiin...
Juu, tottahan se on...
Tallinnan Stockalla, Nudessa ja Armanilla hyllyjä on penkomassa minä ja venäläiset! ;)
meidän perhettä luullaan usein hollantilaisiksi tai sitten ruotsalaisiksi.
USAan muutettua englantilaiseksi ja sieltä poismuuton jälkeen amerikkalaiseksi, aksentti oli muuttunut.
ja viikon auringossa olon jälkeen luultiin Turkissa paikalliseksi.
Mulle puhutaan venäjää, on käynyt näin niin Dubaissa, Thaimaassa, Venezuelassa kuin Levilläkin :D
En tiedä miten se on mahdollista, en ainakaan puhu englantia mitenkään brittiläisittäin tms.
ihan kotomaassa. johtunee varmaan tuosta karvalakista jota käytän pakkasilla.
siis espanjassa...siellä useimmiten luullaan paikalliseksi tai joskus joku saatta arvuutella italialaiseksi.