Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkämaalaisiksi teitä on luultu?

Vierailija
13.01.2010 |

Paikalliset eivät ehkä tunnista meitä suomalaisia aivan yhtä helposti kuin me tunnemme maanmiehemme ja -naisemme. Näin voi ainakin päätellä siitä, että viimeksi USA:ssa minulta kysyttiin lähes aina maksaessa (paikallista) postinumeroa tai haluttiin liittää kanta-asiakasjärjestelmiin. Mutta sehän onkin kansojen sulatusuuni. Pari kertaa meihin otettiin kontaktia saksan kielellä.

Omasta mielestäni olemme hyvin suomalaisen näköisiä eli vaaleaihoisia ja ohuttukkaisia, mieheni on kookas ja hänellä on vatsaa.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa puolalaiseksi. kun juteltiin kaverin kanssa vilkkaasti suomea, luulivat jotkut meitä italialaisiksi(!?)Enimmäkseen mulle heiteltiin Itä-Euroopan maita, kaverit sai kuulla olevansa Norjasta tai Tanskasta...

Brittiläiset luulivat meitä skotlantilaiseksi, mikä sekin on käsittämätöntä koska miehen kanssa puhuttiin just suomea. Ei vissiin kunnon englantilainen voi ymmärtää skotlantilaisen puhetta...

Mutta parasta oli, kun Ranskassa joku heppu tuli juttelemaan ja huudahti "quelle blonde!" kun otin aurinkolasit silmiltä sihen pysähtyessäni. Mulla kun kuitenkin on tummaruskeat hiukset, vain silmät on keskivertoa vaaleammat.

Vierailija
22/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa ja Saksassa minua ja miestäni on luultu Italialaisiksi.

Italiassa meitä luultiin paikallisiksi :)

Suomessa minua on luultu Brasilialaiseksi, kun olin lomareissun jäljiltä ruskettunut.

Töissä moni asiakas on luullut minun olevan kotoisin (tai ainkin toisen vanhemman olevan) Etelä-Amerikasta, Espanjasta tai Italiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin Dubaissa. Sanoin miehelle tiedätkö olet todella epäkohtelias, se tarkoittaa samaa kun kysyt olenko huora. Onko se sinun mielestä kohteliasta käyttäytymistä vai oletko itse huora ja olisit halunnut ammattiapua. Sättiminen tapahtui hississä, jossa oli paljon ihmisiä ja mies kun lähti pois hissistä, mulle tultiin sanomaan italialaiset ovat aina täällä idiootteja.

Tähän aikaan Dubaissa oli paljon venäläisiä huoria, voi olla että on edelleenkin ja musta ei saa venäläisen näköistä tai huoran näköistä tekemälläkään.

Eli venäläiseksi on kerran luultu ja muuten ihan pohjoismaalaiseksi. Ruotsi on maana n 1000 kertaa tunnetumpi, joten ruotsalaiseksi yleensä, mutta kun sanon Ruotsin naapurimaasta Suomesta, ihmiset ovat sitä mieltä että ovat oikeassa ja tosi läheltähän se liippaakin.

Blondi, ylipainoinen, sinisilmäinen, eli tyypillinen suomalainen nainen.

Vierailija
24/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaveri just epäili että olen sukua mustalaisille kun olen luonteeltani aika äänekäs,tummat piirteet (feikki kylläkin) ja luonnonkiharaa...

oikeasti olen syntyjäni blondi,vihr.silmät ja hailakat värit ripsissä ja kulmakarvoissa....meikeillä saa paljon aikaseksi :D

Vierailija
25/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi. En pukeudu kuten venäläisnaiset enkä meikkaakaan sillä tavalla.

Moni on sanonut, että näytän Cate Blanchettilta. Eikä Cate mielestäni ole yhtään venäläisen näköinen.

Vierailija
26/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondi, ylipainoinen, sinisilmäinen, eli tyypillinen suomalainen nainen.

Vierailija
27/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tyypillisimmät veikkaukset, saksalaiseksin on joskus arveltu.

Ruotsissa opiskelin kuukauden, mutta en osaa kovin hyvin ruotsia, joten puhuin englantia. Yhdessä kaupassa myyjä melkein suuttui minulle, kun en suostunut puhumaan hänelle ruotsia vaan hänen mielestään kai pelleilin englannilla. Ei meinannut loppujen lopuksikaan uskoa, että en ole rutsalainen.

t 180 senttiä pitkä blondi

Vierailija
28/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saksalaiseksi. Olen kyllä niin suomalaisen näköinen kuin ihminen vain voi olla.

Vierailija
29/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain etelästä kotoisin. Yksi kysyi kerran että onko Puolasta jompikumpi vanhemmista?

No, eipä ole, olen ihan supisuomalainen, tosin mulla on tummat hiukset ja ruskeat silmät ja ehkä vähän piirteiltäni saatan sitten muistuttaa jotain latinoa?

Virossa ollessani pari kertaa on paikalliset tulleet juttelemaan viroa ja kerran kun odottelin yksin sadamarketin edessä kaveria, niin joku suomalainen tuli pyytämään tulta enkuksi :)

Vierailija
30/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran jossain kylpylässä 2 eri naista alkoi puhumaan venäjää. toista kertaa en muista missä olin.

näytän monen mielestä kuulemma angelia joelilta.

Vierailija
31/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan vahvat värit, vihreät silmät ja tumma, luonnonkihara tukka jota pidän pitkänä. Olen tarkka pukeutumisesta ja pyrin sellaiseen "classic with a twist"-tyyliin, naisellista muttei yliampuvaa ja aina joku juttu tuomassa asuun vähän särmää.

Vierailija
32/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Suomessa tarjotaan ravintolassa venäjänkielistä ruokalistaa ym...

osaan sen verran venäjää että sanon aina venäjäksi, saisinko listan suomeksi kiitos!

ja lomamatkoilla myös aina! Etenkin Egypti ym.

Pitänee kattoo peiliin ja vaihtaa meikkaus/pukeutumistyyliä :-/

Kerran luultiin puolalaiseksi ja se oli kyllä paha :(

Vierailija
33/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiusten, vartalon ja kasvojen vuoksi.

Vierailija
34/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miestä hollantilaiseksi.

Vierailija
35/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paras: venäläiseksi ballerinaksi!!

Vierailija
36/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin paikalliset luulivat etta olen amerikkalainen ja amerikkalaiset luulivat etta olin saksalainen.

USA:ssa minua on luultu latinoksi tai ainakin osittain latinoksi. Jotkut on veikannut saksalaiseksi sen jalkeen kun olen sanonut etta asuttiin siella joskus. Yleensa sanon vaan etta olen eurooppalainen niin se on helpompi ymmartaa. Sitapaitsi eurooppalaiset on amerikkalaisten mielesta vahan "outoja" - esim. euromiehilla lyhyita shortseja, caprihousuja tai villapaita solmittu olkapaille, pillifarkkuja tms. - sen varjolla paasee selittelemasta sen enempaa omia outouksia, sanon vaan olevani eurooppalainen ja jattavat kysely siihen.

Jos kysyja kysyy mista olen niin joskus sanon myos Suomesta, yleensa ne ei kysy enempaa koska luulen ettei heilla ole hajuakaan missa se on. Jotkut kysyy myos missa se on, kolmannet sanoo vaan etta ootpa kaukana kotoa :-p

Vierailija
37/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimaassa venäläiseksi.

Vierailija
38/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiseksi, costaricalaiseksi, turkkilaiseksi, ranskalaiseksi, vietnamilaiseksi (?!) ja sanottu, että on intialaisia piirteitä.

USA:ssa on luultu paikalliseksi.

Vierailija
39/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua luultiin pääsääntöisesti britiksi tai ruotsalaiseksi, pari kertaa myös venäläiseksi. Virossa mua on luultu virolaiseksi montakin kertaa. Suomessa kukaan ei ole luullut minkään muun maalaiseksi.

Vierailija
40/68 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kerron että olen venäläinen niin kaikki sanoo että oho en kyl tajunnu... no olin aika pieni kun muutimme, joten kieli on hyvin hallussa =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi