Koululaisten kaverisynttäreistä kysymyksiä!
2.luokkalaisella on kohta synttärit ja mietin muutamia asioita.
Onko ok, jos kutsun laittaa reilua viikkoa ennen? Eli aikaa kutsuihin jää n. 9 päivää.
Entä aika? Voiko olettaa, kun asutaan kaikki samalla asuinalueella, että lapset löytää tänne ilman vanhempia vai tulevatko vanhemman saattamana? Eli mikä aika olisi paras? Arki-iltaa mietin, esim. 16 jälkeen? Vai onko parempi vähän myöhemmin? Viikonloppuna en pidä juhlia, täällä kaikki pitävät arkisin ja se on mielestäni parempi. Meilläkin menoa aina viikonloppuisin.
Tarjoilut on varmaan hallussa. Jotain suolaista, esim. lihapulla/nakkivartaita, poppiksia, sipsejä.
Makeaksi karkkeja, keksejä, kakkua (joku itsetehty juttu). Juomana mehua ja limpparia. Kaikki sankarin toiveita.
Entä ohjelma? Ainakin vapaata leikkiä ja pelaamista ja aarteenetsintää. Entä muuta?
Onko muita vinkkejä?
Kommentit (28)
vanhempien ja lasten puhelin- ja meilitiedot meiliringillä. Muutoksia sitten päivitetään pitkin vuotta.
Näin on toimittu eskarista asti.
että ei, emme asu tuppukylässä, vaan Helsingissä.
En tuosta ajasta kyllä ole vieläkään varma. Parempi varmaan kutsua sitten joskus viiden jälkeen. Eli synttärit 17.30-19.
ap
Onko kaikki lapsetkin siihen aikaan kodeissaan vai onko osa iltiksessä? Musta aikaisempi ajankohta olisi parempi, jos vaan onnistuu. Meillä lapsi itse kävi hakemassa ne kaverit, jotka tuli suoraan iltapäivähoidosta juhliin.
Tuo kuulosti hyvältä mielestäni, että kävisin hakemassa iltiksestä, mutta luulen, että siihen liittyy kuitenkin niin monta mutkaa että saattaa mennä vikaan. Eli sinne pitää ilmeisesti vanhempien ilmoittaa, jos joku muu hakee ja jos joku unohtaa, niin mitäs sitten. Tuskin sinne voi vain mennä ja ottaa lapset mukaansa.
ap
Mä ainakin tykkään, että voin saattaa lapsen juhliin ja sitä ennen ehdin katsoa, että päällä on siistit vaatteet, mieluiten lapsi on jotain syönytkin ennen juhlia... joten 16 jos alkaa juhlat, niin meillä ainakin joudutaan tekemään erityisjärjestelyjä ja toisen vanhemmista pitää lyhentää työpäivää.
Mä toivoisin ainakin sitä reilua viikkoa ennen kutsun, koska haluan ostaa myös lahja. Ja joka päivä ei ehdi lahjaostoksilla käydä.
Jos ohjelmassa on jo aarteenetsintä, niin se riittää hyvin, leikkiaikaa pitää myös jäädä.
Meilläkin tokaluokkalaisia juhlittu viimeaikoina tällaisin käytännöin:
- Kutsu reilu viikkoa ennen ok
- Juhlat 2h, juuri sopiva aika kun näkee vähän vaivaa järjestäkseen muutaman leikin, sankarin toiveiden mukaisesti
- Suurin osa 2-luokkalaisista täällä iltiksessä klo 17 asti, juhlat alkaneet sitten 17.30 - 18 että ehtii kotona vaihtaa vaatteet ja syödä nopesti sekä hakea lahjan ettei tarvi sitä repussa kuljettaa.
- Lähellä asuvat jo kulkee itse
Itseasiassa, jos hirveän paljon aikaisemmin kutsuu niin saattaa olla että kutsu ehtii jo unohtua...meillä ainakin on käynyt niin kun on monta lasta ja synttäreitä riittää.
Jos noi tokaluokkalaiset on iltiksessä niin sitten klo 16 on vähän hankala aika. Esim klo 17 - 18 pääsevät varmaan paremmin. Meilläkin aika monet vanhemmat ovat saattaneet tokaluokkalaiset synttäreille samalta asuinalueelta jos eivät ole aiemmin meillä käyneet.