en tiedä haluanko imettää seuraavaakaan lasta!
imetys ei onnistunu yritysten jälkeen esikoisen kohdalla,luovutin ehkä liiankin herkästi. mutta kuitenkin olen kokenut pulloruokinnan paljon helpommaksi,myös isä on voinut hoitaa öitä ja osallistua päivällä enempi,pääsen helpommin kaupungille vauvan kanssa,voi syöttää missä vain,tietää myös paljon vauva on syönyt. vauva ei roiku minussa jatkuvasti tississä kiinni ja pääsen myös yksin menemään tarvittaessa. vauva saa siitä huolimatta ihan yhtäpaljon läheisyyttä ja syliä,on ihan äitin perään kokoajan. olen miettinyt että haluanko edes imettää seuraavaa lastani,kun pullolla pääsee ns.helpommalla ja se on ainakin nyt ollut kaikille mukavampaa näin.
Kommentit (28)
miksi ihmiset hermostuu ;) taitaa olla henkilökohtainen aihen!!
Tarinasi perusteella ymmärrän siirtymisesi pulloruokintaan ja sen, että se tuntui huomattavasti tissittelyä helpommalta. Toivon kuitenkin, että et anna etukäteen periksi. Vauvat ovat erilaisia. On täysin mahdollista, että seuraavalla kerralla teille syntyykin vauva, jolla on "homma hanskassa" ja imetys lähtee rullaamaan. Toivottavasti saat onnistuneen imetyskokemuksen - sillä oikeasti - hyvin sujuva imetys on paljon helpompaa kuin pullojen kanssa vehtaaminen. Eväät on aina huolehtimatta mukana!
pumppasi alkuun mutta käsipumppumme oli niin onneton ettei siitä lopulta tullut mitään. korvikkeilla ollaan menty. ja en siis tarkoita vähätellä imetystä,sehän hienoa jos imetys sujuu ja se ei vaikeuta elämää liikaa. olisin toki imettänyt jos se olis lhtenyt rullaamaan,mutta koitappa saada vauvaa syömään kun huutaa hikisenä tissi suussa eikä suostu ikinä syömään vaikka miten päin koittaisi,imetystyynyllä,rintakumilla,tippa tissinpäässä,ei ei ei. olin niin ressissä ja muutenkin se tilanne oli huono kun odotimme vauvan dna tuloksia onko hänellä vammaa...joten päätin päästää itseni piinasta ja antaa pullosta,vauva söi ja ah olin niin helpottunut. vauva vielä ensimmäinen niin olin tietysti epävarma myöskin.
monet imettävät äidit valittavat rintaraivareista,siitä kun vauva roikuu yöt ja päivät tissillä,onkohan sillä edes nälkä? vauva itkee vaikka juuri söin,olen niin väsynyt,en pääse minnekkään olen niiiiin kiinni vauvassa jne,koin sen pullosta ruokinna vain helpommaksi. ja lapsi ei ole sairastellut tms että en usko väitteeseen että pullolla ruokitut sairastelisivat enempi jne. enkä polta tupakkaa joten sekään ei ollut mitenkään himona ja vaikeutena.
niin kateellisia siitä että joku toinen äiti pääseekin ihan vapaasti liikkumaan jo viikko synnytyksen jälkeen, ilman että pitää olla kotonaan vankilassa tissillä roikkuvan vauvan nälkää odottamassa.
jos imetys on mielestäsi vankila?. Varmasti lapsen kasvaessa tulee pahempiakin haasteita eteen!
niin kateellisia siitä että joku toinen äiti pääseekin ihan vapaasti liikkumaan jo viikko synnytyksen jälkeen, ilman että pitää olla kotonaan vankilassa tissillä roikkuvan vauvan nälkää odottamassa.
Ei niitä rintoja saa laiminlyödäkään!
Ei maitoa tule rinnasta väkisin, sitä pitää huokutella nousemaan hellästi vaikka puolen tunnin välein.
ja imettäminen on vankila, onneksi se ei ole pakollista.
houkutella maitoa tisseistä puolen tunnin välein kun toisetkin lapset tarvitsevat äitiä ja huomiota?
tisseistä verta, eikä maitoa. Ei oikein sitä viitsinyt vauvalle juottaa...