Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin sokerin syönnin ja koko ajan tekee mieli jotain purtavaa. Mikä tähän auttaa?

Vierailija
10.07.2022 |

Nyt 3 viikkoa ilman sokeria. Kesäloman alussa päätin, että nyt loppuu sokerin mättäminen. Ei pullaa, ei limuja, ei karkkia. Kesälomaa on vielä viikko jäljellä ja olen päättänyt, että sokerikoukkuun en palaa. Mutta tämän viikon ajan on koko ajan tehnyt mieli napostella jotain: pähkinöitä, mansikoita, ruisleipää. Äsken vedin pikkupurkin maustamatonta rahkaa, jonka päälle pilkottuna puolikas banaani. Ai että oli hyvää. Mikä tähän napostelun himoon auttaa? Joku puhui joskus, että apteekista saa jotain luontaistuotetta. Mikä se on nimeltään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureskele sellerinvartta.

Vierailija
2/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa, avokadoa ja pähkinöitä, niiden proteiini vie nälän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nälkä! Olen vain lopettanut sokerin syönnin, siis en syö tuotteita, joissa on lisättyä sokeria enkä laita itse sokeria mihinkään. Tämä napostelun himo ei liity nälkään. Pähkinöitä ole napostellut, mutta ei kilokaupalla voi niitäkään syödä.

-ap

Vierailija
4/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin aloittajalla: lopetin sokerin syönnin reilu kuukausi sitten. Marjoja ja hedelmiä voi syödä, mutta muut herkut olen jättänyt pois mukaan lukien piilosokerit (esim. jogurtti). Naposteluun olen varannut kasviksia ja pähkinöitä.  

Vierailija
5/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsoseet. Edullisia

Vierailija
6/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähentänyt sokeria radikaalisti, enkä meinaa kokonaan lopettaa. Tykkään syödä sen pikku pullan päiväkahvilla. Siinä olen pysynyt nyt pari kuukautta. Eikä sokeri ole himottanut enempää.. vaan juurikin tuo napostelu tarve on lisääntynyt.

Enkä ymmärrä miksi. En mä sokeripitoisia asioita napostellut esim karkkia. Lähinnä rivin suklaata kahvilla tai sen pullan, join mehuja ja limua. En enää.

Nyt jauhan varhaiskaalia, porkkanaa, mansikoita, herneitä... joka päivä jotain moista. Pelkään syksyn tullen himoni muuttuvan, kun noita tuoreksia ei enää saa tuommoisenaan.

Vierailija
7/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee ohi jos vain maltat pitää säännölliset ruokailuajat.

Aluksi voi tuntua siltä kuin olisi nälkä, mutta se menee ohi.

Vierailija
8/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taktiikka on se, että mulla on varastossa edes se yksi karkkipussi jota en kertakaikkiaan avaa.

Todennäköisemmin iskee makean himo silloin, kun sitä makeaa ei ole.

Vierailija
9/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt edelleen sokeria hedelmien ja leivän muodossa. Hiilihydraatit pitävät yllä syömis- ja naposteluhimoa. Noudata kunnon ateriarytmiä, älä vedä välipaloja ja syö aterioilla runsaasti rasvaa ja sopivasti proteiinia.

Vierailija
10/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt edelleen sokeria hedelmien ja leivän muodossa. Hiilihydraatit pitävät yllä syömis- ja naposteluhimoa. Noudata kunnon ateriarytmiä, älä vedä välipaloja ja syö aterioilla runsaasti rasvaa ja sopivasti proteiinia.

Jatkan: syöt liian kevyitä aterioita, jos tekee mieli mässyttää koko ajan jotain.

Vierailija
11/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla täysksylitolipurukumia.

Vierailija
12/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vaan tapa josta sun pitää päästä eroon, ei todellakaan kannata korvata jollain muulla syömisellä.

Vierailija
13/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuudesta riippuvuuteen. Pitää löytää syy miksi olet riippuvainen.

Vierailija
14/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hedelmiä, marjoja ja kasviksia. Ne ei lihota.

Vierailija
15/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ihan varma ettei kyseessä ole nälkä, minkä tahansa asian laittaminen suuhun on silloin typeryyttä. Keksi muuta tekemistä.

Vierailija
16/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeri auttaa

Vierailija
17/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pari keitettyä kananmunaa salaatin kera.

Sulla on energiavaje.

Vierailija
18/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää hyviä rasvoja, voi ja oliiviöljy täyttää. Voihan sitä prodeekin tietty lisätä mut rasvakammo vaivaa monia. Lisäksi muista suola!

Vierailija
19/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nälkä! Olen vain lopettanut sokerin syönnin, siis en syö tuotteita, joissa on lisättyä sokeria enkä laita itse sokeria mihinkään. Tämä napostelun himo ei liity nälkään. Pähkinöitä ole napostellut, mutta ei kilokaupalla voi niitäkään syödä.

-ap

Pitää olla jotain tekemistä, ettei ruoka pyöri koko ajan mielessä.

Vierailija
20/28 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän