Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle ei riitä se, että olen opettaja :(

Vierailija
12.01.2010 |

Olen kieltenopettaja. Vielä en ole saanut virkaa, mutta ihan hyvin on noita sijaisuuksia ollut. Kesäisin pidän kuukauden lomaa, muun ajan olen vetämässä kielikursseja tai teen muita töitä.

Asumme miehen kanssa vuokralla. Olen yrittänyt ehdottaa omistusasunnon hankkimista. Ei kuulemma käy, ei opettajanpalkoilla sellaisia hankita. (Mies myös töissä, joten ei olisi vaan mun palkka, josta lainaa lyhennettäisiin.)

Haluaisin lapsen. Ei kuulemma kannata, ennenkuin olen löytänyt rahakkaamman homman.

Mies on itse insinööri, mutta ei ihan inssin hommissa vaan työnjohtajana. Hänellä palkkaa 3500 euroa kuussa. Ihan hyvin, mutta ei missään huippupaikassa hänkään.

Saan kokoajan kuulla siitä, miten mun taidot menee opettajana hukkaan ja kyllä pitäisi hakea jotain pomon paikkaa jostain. Tai perustaa yritys. No, asutaan paikkakunnalla, jossa ei oman alan ihmisille paljon muita hommia ole kuin opettjana. Helsingistä voisi löytyä, mutta sinne mies ei halua muuttaa.

Ja itse pidän opettajan työstä paljon.

Kurjaa, kun miehen mielestä työni ei ole mitään... :( Pystyisin kuulemma parempaan.

Tähän vielä se, että mies haluisi perustaa yrityksen. Eikä mitään omaan alaan liittyvää, vaan ostaa halvalla jotain konkurssipesiä ja myydä satunnaista krääsää. Mies yritti tätä jollain markkinoilla. Monet tuttavat sanoivat siellä käytyään, että ei ole kyllä mikään myyntimies.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suunnittelee miten voisi jättää työn ja siinä sun palkalla on merkitystä, voitko elättää myös miehen. Ei halua sen takia lasta tai omistusasuntoa jotka kasvattaisivat teidän menojanne.

Vierailija
42/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä toinen voi sanella, mitä työtä toisen pitäisi tehdä, kyllä jokainen valitsee itse työnsä ja ammattinsa. Tuo tuntuisi minusta ainakin siltä, ettei mies arvosta minua tai tekemääni työtä. Hän pitää arvossa johtajan asemaa ja kovaa tiliä! Keskustelun paikka teillä taitaa olla. Ja kannattaa tosissaan keskustella nyt ennen perheen perustamista ja sitä asunnon hankkimista. Niihin sitten sitoutuu pitkäksi aikaa, lapseen loppuelämäksi! Toivottavasti saat miehesi silmät auki! ps. Olen myös opettaja ja kyllä opettajan palkalla perheen voi perustaa ja asunnon ostaa. Ei sitä toki voi verrata tuohon miehesi tienaamaan summaan, mutta kyllä sillä elää pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sitten kummallisia suhteita. En olis kyllä tommoisessa riutumassa, jossa toisen silmissä ollaan jotain koulutuksen ja työn takia.

Miten niin opettajana sulla huono palkka ja koulutus? Riippuu tietenkin mihin vertaa sitä.

Itse olen opena ammatillisella puolella palkaa reilut 3000 ja ihanat kesälomat. Taitaa miehesi olla kateelinen. Mun mies on. Se on sen monesti sanonut, mutta se ei aiheuta suhteessamma ongelmia.

pää pysytyy

Vierailija
44/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen opiskelukaverit ja näiden vaimot eivät todellakaan arvostaneet alaani. Jatkuvaa, siis aivan jatkuvaa piikittelyä ja vittuilua. En tiedä onko siinä jokin oma alemmuudentunne takana. Kielitaitokin kun kuitenkin on lahja ja se joko on tai ei ole.

ei ole miehelläsi kovin fiksuja kavereita. Itse ainakin sekä opettajia että DI.tuntevana pidän opettajia huomattavasti älyllisempinä ja sivistyneempinä. Ilmeisesti DI.en sairaanhoitajavaimotkin ovat miehiään fiksumpia.

mitä ihminen tekee ammatikseen tai siihen, mihin hän on kouluttautunut. Itseasiassa pidän ihmisiä, jotka vertaavat eri ammattialojen ihmisten älykkyyksiä hieman tyhminä.

Vierailija
45/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etköhän sinäkin sanoisi ystävällesi, että jätä se ukko. Eihän se arvosta sinua lainkaan. Tosi surullista kyllä. Toivottavasti on muuten hyvä mies.

Vierailija
46/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ette ole yhtään ap:n miestä fiksumpi, viisaampia, parempia, myötätuntoisempia tms. Täysin AP:n miehen tavoin arvotatte ihmisiä ammatin perusteella. Olette samalla tavalla valmiita sanomaan tietyn ammatin edustajat tyhmiksi, juuri niinkuin Ap:n mieskin tekee.

Siis nyt tarkoitan teitä, jotka olette muiden ammattien (kuin oma) edustajia täällä arvostelleet, nimitellet ja yleistäneet.

Mutta ap! Miehesi ei arvosta sinua. Oletko varma, että arvostaisi sinua yhtään enempää vaikka olisit presidentti? Etsi rinnallesi mies, joka arvostaa sinua ja sinun ratkaisujasi, vaikka ne eivät olekaan samoja kuin hänen omat ratkaisunsa.

Vierailija
47/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkin verran DI-tuttuja ja tavallisia insinöörejäkin, kaveripiiristä löytyy myös aineenopettajia. Minua hämmästyttää usein se kapea-alaisuus, johon keskusteluissa DI:n kanssa törmää. Siis ihminen on omalla alallaan aivan mahdottoman hyvä ja suorastaan huippuosaaja, mutta tavallisessa kahvipöytäkeskustelussa on ihan perusyleissivistys ihan hukassa.

Vierailija
48/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ammatista ole kiinni. Mulla on DI miehenä ja olen opettaja - ja meillä on lapsia ja asuntolaina ja ihan hyvin pärjätään. Miehesi keksii tekosyitä, kun ei ole vielä valmis sitoutumaan.

Vierailija
49/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monta DI:tä tunnet ja kuinka paljon yleensä on DI:tä?

Siis sinun täytyy tuntea aika monta kyseisenlaista DI:tä, jotta voisi yleistää.

Minun mielipteeni muodostuvat ihmisistä sen mukaan mitä se sanovat, ammatilla ei ole väliä. Turhautuisin täysin sinunlaisesi yleistäjän kanssa.

Ja en ole DI.

Mulla on jonkin verran DI-tuttuja ja tavallisia insinöörejäkin, kaveripiiristä löytyy myös aineenopettajia. Minua hämmästyttää usein se kapea-alaisuus, johon keskusteluissa DI:n kanssa törmää. Siis ihminen on omalla alallaan aivan mahdottoman hyvä ja suorastaan huippuosaaja, mutta tavallisessa kahvipöytäkeskustelussa on ihan perusyleissivistys ihan hukassa.

Vierailija
50/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni väheksyi uravalintaani ja korosti aina miten tienaa enemmän ja maksaa perheen kuluista suuremman osan. Nyt kun vaihdan työtä ja tienaan 2 tonnia enemmän, ei kestä sitä, että vaimo tienaa enemmän. Olen nyt niin kypsä jatkuvaan valitukseen, että ero on edessä.

Vierailija
51/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(DI-kinan voinee siirtää muualle)juttuhan on niin, ettei miehesi rakasta sinua sellaisena kuin olet. Hän haluaa muuttaa sinua joksikin, jota sinä et ole. Haaveilee omaisuuksista, joita luultavasti ei tule.

Mietippä jos teette sen lapsen, ja olet kotona äitiyspäivärahalla ja sitten hoitovapaalla. Mitä miehesi siitä sanoisi, kun joutuisi elättämään teitä kahta?

Minä en noin itsekkään ja rahanahneen miehen kanssa perhettä perustaisi. Etsi rinnallesi ihminen, jolla on sydän kassakoneen paikalla.

Vierailija
52/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumalavarjele, kun mulla ollut hyvä tuuri miesten kanssa: ikinä en ole saanut minkäänlaista arvostelua osakseni... Ei oo petetty eikä hakattu. Eikä dissattu millään muullakaan tavalla.

Vierailija
53/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin DI ja tunnen aika liudan muitakin. Suurin osa on ihan tavallisia tyyppejä joiden kanssa voi keskustella lähes kaikesta. Eivät siinä suhteessa poikkea mitenkään tuntemieni muiden ammattikuntien edustajista.

Vierailija
54/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta kuulostaa potentiaalisesti pahalta, että mies haluaa perustaa yrityksen jossa on mahdollisuus ottaa takkiin taloudellisesti ihan kunnolla jos ei ole oikein edes myyntimiehen taipumuksia.

Pidä huoli että omat rahasi ei ole sidoksissa miehen firmoihin.

Vierailija
55/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli muista ap - älä anna omista haluistasi ja unelmistasi periksi! Sinä elät omaa elämääsi, et voi tehdä valintojasi sen mukaan, mitä äitisi, isäsi tai miehesi haluaa sinun tekevän.

Jos joudut tähän sudenkuoppaan (kuten monet, monet naiset joutuvat), niin nelikymppisenä kadut ja silloin sitten teet suunnanmuutoksen.

Vierailija
56/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden DI-miehen, serkkuni mies. Ihan niitä näitä kahvipöydässä juteltiin, eka tapaaminen, sukua koolla. Mies kysyi, mitä alaa opiskelen yliopistossa ja vastasin, että sosiologiaa. Tyyppi ihan vakavissaan tokaisee:

-Eikö rahkeet riittänyt tekniselle alalle?

Siis ei hyvää päivää :D :D :D

Mutta on nyt jo kyllä serkun entinen mies, en yhtään ihmettele!

Ja jos nyt jossain AMK:ssa on insinööriksi lukenut, niin en nyt kävis brassailemaan, mutta kyl ne inssit osaa.

Vierailija
57/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hommata akateeminen tutkinto.

Vierailija
58/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri koulutusten tai ammattien arvostuksesta, vaan sairaallosiesta pihiydestä miehen osalta. Tommoset rahanpalvojat ei paljoa pysty antamaan itsestään tunnemielessä läheisilleen, joten vakavasti harkitsisin suhteen lopettamista ennen kuin lapsia tulee. Sitten ap voisi muuttaa juuri sinne, mistä löytyy itselle mieluisin työ, ja jatkaa vapaana elämäänsä.

Itse pidän tärkeänä, että jokainen nautti työnsä sisällöstä, ja jos yrittää koulutuksensa vastaisesti ruveta krääsäkauppiaaksi, niin se ei hyvää kerro.

Vierailija
59/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei tule koskaan hyväksymään, arvostaman tai rakastamaan sinua, koska kykenee tuntemaan noita tunteita vain itseään kohtaan. Narsistit eivät muutu. Ikinä.

Lähde ajoissa.

t. narsistin ex-vaimo

Vierailija
60/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja minä taas ajattelen, ettei todellinen älykkyys

mitä ihminen tekee ammatikseen tai siihen, mihin hän on kouluttautunut. Itseasiassa pidän ihmisiä, jotka vertaavat eri ammattialojen ihmisten älykkyyksiä hieman tyhminä." Aivan samaa mieltä! Yleistykset ylipäätään ammattikuntien edustajista ovat naurettavia. Mutta tuohon alkuperäiseen aiheeseen. Voin vastata sinulle siihen kun mietit että miksi mies jatkaa suhdetta vaikkei halua edetä siinä. Siksi ettei ole vielä toista odottamassa. On mielumin sinun kanssasi kuin yksin, mutta on koko ajan jalka oven välissä jo menossa, jos parempi mahdollisuus tulee vastaan. Muista mitä kirjoitin jos jatkat suhdetta, veikkaan että olen oikeassa... Näitä miehiä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän