Miehelle ei riitä se, että olen opettaja :(
Olen kieltenopettaja. Vielä en ole saanut virkaa, mutta ihan hyvin on noita sijaisuuksia ollut. Kesäisin pidän kuukauden lomaa, muun ajan olen vetämässä kielikursseja tai teen muita töitä.
Asumme miehen kanssa vuokralla. Olen yrittänyt ehdottaa omistusasunnon hankkimista. Ei kuulemma käy, ei opettajanpalkoilla sellaisia hankita. (Mies myös töissä, joten ei olisi vaan mun palkka, josta lainaa lyhennettäisiin.)
Haluaisin lapsen. Ei kuulemma kannata, ennenkuin olen löytänyt rahakkaamman homman.
Mies on itse insinööri, mutta ei ihan inssin hommissa vaan työnjohtajana. Hänellä palkkaa 3500 euroa kuussa. Ihan hyvin, mutta ei missään huippupaikassa hänkään.
Saan kokoajan kuulla siitä, miten mun taidot menee opettajana hukkaan ja kyllä pitäisi hakea jotain pomon paikkaa jostain. Tai perustaa yritys. No, asutaan paikkakunnalla, jossa ei oman alan ihmisille paljon muita hommia ole kuin opettjana. Helsingistä voisi löytyä, mutta sinne mies ei halua muuttaa.
Ja itse pidän opettajan työstä paljon.
Kurjaa, kun miehen mielestä työni ei ole mitään... :( Pystyisin kuulemma parempaan.
Tähän vielä se, että mies haluisi perustaa yrityksen. Eikä mitään omaan alaan liittyvää, vaan ostaa halvalla jotain konkurssipesiä ja myydä satunnaista krääsää. Mies yritti tätä jollain markkinoilla. Monet tuttavat sanoivat siellä käytyään, että ei ole kyllä mikään myyntimies.
Kommentit (67)
haluaisin lapsen. Jos teillä ei ole vielä lapsia, niin nosta kytkintä.
Jos toinen ei osaa arvotsaa toisen päätöksiä ja toisen ammattia, niin tuleeko koskaan arvostamaan mitään mitä teet? Tuletko koskaan riittämään? Joudutko loppuelämäsi suorittamaan jotta kelpaisit?
Älä jää tuolaliseen suhteeseen, olet ansainnut parempaa ja rinnalle ihmisen, joka arvostaa sinua juuri sellaisena kuin olet. Jos miehelle ammatti on niin tärkeä asia, niin hänen on parempi yrittää löytää rinnalleen sitten sellainen henkilö, joka kelpaa.
Minusta mikään ammatti ei ole huono. Tärkeintä on, etä ihminen kokee saavansa työstään jotain, nauttii työstään ja kokee sen merkitykselliseksi. Muutos parempaan ammattiin pittää tulla vain henkilöltä itseltään.
kun vaimo on paremmin koulutettu.
Ja jos vielä suku arvostaa vain noita keskitason insinööriammatteja, niin joutuu selittelemään valintaansa.
Meillä asui naapurissa insinööri/merkonomipariskunta, jotka jaksoi ottaa pulttia kääntäjän ammatistani, jota vielä tein kotona.
Sama asenne oli anopilla.
Heidän mielestään olin yhtä kuin työtön. Anoppi leikkeli aina sunnuntain Hesarista mulle työpaikkailmoituksista, jotta menisin "oikeisiin töihin"...
mies ei hyväksy sinua tuollaisena, niin enpä tiedä mitä tuosta tulee... Onhan sinulla sentään koulutus ja työ, etkä sossun rahoilla meinaa elämääsi elellä, silloin voisi olla oikeus kommentoida ja potkia persuuksille, ei kertomasi kaltaisessa tilanteessa.
Pitää sinun työtäsi ja palkkaa tekosyynä.
kiitos veronmaksaja insinööreille.
t:sossunpummi
kun suhde muuttuu toisen arvostelemiseksi se voi tapahtua pikku hiljaa. Aika kurjaa olisi olla suhteessa, jossa ei ole omana itsenään arvostettu.
Olen itsekin aineenopettaja, olisiko yksi tai kaksi ikälisää, palkka n.3700eur/kk, hyvät lomat ja teen taatusti tärkeämpää ja vaativampaa työtä kuin moni insinööri. Siitähän mulle maksetaankin. Tälle vuodelle otin verokortin 48000 eurolle, koska taas kohta palkka nousee ja teen joitakin sijaisuuksia + lomarahat ja luontoisedut nostaa tuloni 45-48000 euroon.
Ammatteja tässä EI KANNATA alkaa vertailla. Pääasia, että itse tykkää siitä mitä tekee.
Heivaa se miehes, paljon parempia on tarjolla, sorry vaan.
Etsi joku joka arvostaa sinua sellaisena kuin olet. Sinun on jopa varmasti parempi olla yksin kuin miehen kanssa joka ei arvosta sinua.
Siis teet taatustu tärkeämpää ja vaativampa työtä kuin moni insinööri. Mitä muuta tämä on kuin vertailua?
Kerrotko miten työsi on tärkeämpää ja vaativampaa kuin minun? Olen tietotekniikan isninööri.
Kuten jo aikaisemmin kirjoitinkin, niin tärkeää ei ole ammatti8 vaan se, että henkilö saa työstään jotakin mielihyvää. Minusta kaikki ammatit ovat ihan yhtä hyviä ja tärkeitä. Ammatti ei tee ihmisestä itsestään mitenkään erikoista.
Olen itsekin aineenopettaja, olisiko yksi tai kaksi ikälisää, palkka n.3700eur/kk, hyvät lomat ja teen taatusti tärkeämpää ja vaativampaa työtä kuin moni insinööri. Siitähän mulle maksetaankin. Tälle vuodelle otin verokortin 48000 eurolle, koska taas kohta palkka nousee ja teen joitakin sijaisuuksia + lomarahat ja luontoisedut nostaa tuloni 45-48000 euroon. Ammatteja tässä EI KANNATA alkaa vertailla. Pääasia, että itse tykkää siitä mitä tekee. Heivaa se miehes, paljon parempia on tarjolla, sorry vaan.
ettei sinua edes arvostella enää.
Tyhmääkin tyhmempi, ettei kannata edes enää kommentoida :)
kun vaimo on paremmin koulutettu. Yrittää sitten kääntää asian niin, että palkka se onkin ihmisen mitta, ei koulutus.
Mitä helvattua, ihan paskan jätkän kanssa oot!
Haukkuu sun elämänvalintoja. Kyl osaa olla v***n luuseri!
Ja itse sit kehittelee jotain ihme shaissea konkurssipesien ostoa ja romunmyymistä...?!
Hauku sä sitä ja sit lähet elämään omaa elämääsi, kengänkuvaa tollasille kuspää-äijille persuksiin vaan!!!
Mitä jos saisitkin jonkun miehesi mielestä "tosi hyvän työpaikan" ja tienaisit "tarpeeksi", hankitte lopultakin omistusasunnon ja lapsen - ja sitten sairastut tai lapsi sairastuu etkä enää voi käydä työssä: mitä luulet että tuollainen mies tekee?....
Äkkiä nyt karkuun, ihan turha jäädä jonkun idiootin pomotettavaksi, yksinkin on parempi!
viitsit roikottaa perässäsi tuollaista idioottia.
Oikeasti, miten jaksat kuunnella veetuilua ammatistasi ja koulutuksestasi mieheltä, jolla ei ole mitään perusteita arvostella sinua?
Nälvi ensin pari viikkoa, että miehesi ei ole DI. Ja MBA olisi myös ollut syytä hankkia.
Jätä keittiön pöydälle kirje, missä painotat että ero johtuu pääasiassa siitä, että sinusta on sietämätön ajatus elää ihmisen kanssa, jolla 1. ei ole ylempää korkeakoulututkintoa vyön alla 2. kuukausipalkka ole vähintään 4500€/kk.
Miehen opiskelukaverit ja näiden vaimot eivät todellakaan arvostaneet alaani. Jatkuvaa, siis aivan jatkuvaa piikittelyä ja vittuilua.
En tiedä onko siinä jokin oma alemmuudentunne takana. Kielitaitokin kun kuitenkin on lahja ja se joko on tai ei ole.
ei ole miehelläsi kovin fiksuja kavereita. Itse ainakin sekä opettajia että DI.tuntevana pidän opettajia huomattavasti älyllisempinä ja sivistyneempinä.
Ilmeisesti DI.en sairaanhoitajavaimotkin ovat miehiään fiksumpia.
Aivan kaameaa jengiä. Sellaisia "rouva Matti Meikäläisiä" ja muutkin näkemykset 200 vuoden takaa.
on vaativa - ja on hienoa, että viihdyt työssäsi hyvin! Jatka vaan opena, olet varmasti hyvä siinä. Vaihda se sika kunnon mieheen, jonka kanssa sitten hankit ne lapset.
mutta kanavoi tyytymättömyyttään ammattiisi. Todella ikävää, itsellä menisi ainakin itetunto jos tuollaista kuuntelisin vuosikaudet.
Olisi eri asia kannustaa positiivisesti kuin olla noin negatiivinen.
ja ylempää korkeakoulututkintoa, jos ei itselläkään ole kumpaakaan...