Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle ei riitä se, että olen opettaja :(

Vierailija
12.01.2010 |

Olen kieltenopettaja. Vielä en ole saanut virkaa, mutta ihan hyvin on noita sijaisuuksia ollut. Kesäisin pidän kuukauden lomaa, muun ajan olen vetämässä kielikursseja tai teen muita töitä.

Asumme miehen kanssa vuokralla. Olen yrittänyt ehdottaa omistusasunnon hankkimista. Ei kuulemma käy, ei opettajanpalkoilla sellaisia hankita. (Mies myös töissä, joten ei olisi vaan mun palkka, josta lainaa lyhennettäisiin.)

Haluaisin lapsen. Ei kuulemma kannata, ennenkuin olen löytänyt rahakkaamman homman.

Mies on itse insinööri, mutta ei ihan inssin hommissa vaan työnjohtajana. Hänellä palkkaa 3500 euroa kuussa. Ihan hyvin, mutta ei missään huippupaikassa hänkään.

Saan kokoajan kuulla siitä, miten mun taidot menee opettajana hukkaan ja kyllä pitäisi hakea jotain pomon paikkaa jostain. Tai perustaa yritys. No, asutaan paikkakunnalla, jossa ei oman alan ihmisille paljon muita hommia ole kuin opettjana. Helsingistä voisi löytyä, mutta sinne mies ei halua muuttaa.

Ja itse pidän opettajan työstä paljon.

Kurjaa, kun miehen mielestä työni ei ole mitään... :( Pystyisin kuulemma parempaan.

Tähän vielä se, että mies haluisi perustaa yrityksen. Eikä mitään omaan alaan liittyvää, vaan ostaa halvalla jotain konkurssipesiä ja myydä satunnaista krääsää. Mies yritti tätä jollain markkinoilla. Monet tuttavat sanoivat siellä käytyään, että ei ole kyllä mikään myyntimies.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä urpoista ei ymmärrä humanisteista mitään.

mutta oikeasti, insinööriporukoissa ei kieliä juuri arvosteta. Suomen kieltä varmaan vähiten, kun "sitä kaikki muutkin osaa".

Vierailija
62/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan arvota ihmisiä työn tai palkan mukaan, ja arvostaa minun hyvää yleissivistystäni, lukee mielellään suosittelemiani kirjoja jne. Lisäksi on aivan loistava ja osallistuva isä.

t. humanisti myös (vieraat kielet)

Olen seurustellut muutamankin insinöörin kanssa ja nöyränä todennut että kukaan niistä urpoista ei ymmärrä humanisteista mitään.

mutta oikeasti, insinööriporukoissa ei kieliä juuri arvosteta. Suomen kieltä varmaan vähiten, kun "sitä kaikki muutkin osaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hänessä rakastat noin yleensä ?

Vierailija
64/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonpa vaan, että on aivan uskomatonta ensinnäkin

a) että on olemassa niin suuruudenhullu ja todellisuudesta vieraantunut ihminen, ettei hänen mielestään perheen perustamiseen ja yhteisen kodin hankkimiseen riitä kahden ihmisen keskinäinen rakkaus ja kahden normaalisti työssä käyvän ihmisen peruspalkka. - Puhumattakaan siitä, ettei siihen riittäisi kahden akateemisen ihmisen kohtalaisen hyvät palkat!

toiseksikin omituista, loukkaavaa ja todella idioottimaista on se, ettei miehesi

b) arvosta sinua, sinun ammattivalintaasi ja toiveitasi itseisarvoina.

Itselleni ei tulisi mieleenkään olla liitossa ihmisen kanssa, joka halveksuisi toisten ammattivalntoja (etenkin ja varsinkin, jos nämä ihmiset ovat tyytyväisiä omassa ammatissaan), vain siksi, etteivät nämä ammatit edusta sitä raudankovinta palkkaluokkaa. Vielä mahdottomammalta tuntuisi olla liitossa miehen kanssa, joka ei arvostaisi MINUN ammatinvalintaani.

Minusta on upeaa, että ihmiset toteuttavat itseään ja valitsevat ammatteja, joissa viihtyvät. Arvostan paljon enemmän siivoojaa, joka tekee työtään omista lähtökohdistaan ja valinnoistaan käsin, kuin ihmistä, joka valitsee alansa vain palkkauksen perusteella ja ollakseen toisten silmissä "hyvässä ammatissa".

Ja kaiken lisäksi, jumalauta, jos ei aineenopettaja ole sivistyksestä, koulutuksesta ja kulttuuritietoudesta edes jotain positiivista kertova, hyvä ja arvostettava, yhteiskunnallisesti äärimmäisen tärkeä ammatti, niin mikä sitten?!? Jo on maailma mennyt hulluksi, jos eivät 3500 euron + päälle 2000 euron palkat riitä lapsen ja kodin perustamiseen.

Kun minä valmistuin viime vuonna humanistiselta, minun mieheni (IT-alalla työskentelevä DI muuten) oli tullut kotiin ajoissa, kattanut pöytään shampanjaa, suklaata ja mansikoita ja odotti minua lahjan kera. Ja kun sain vasta aloittamani äitiysloman sijaisuuden ensimmäiseksi työkseni, mies juhli sitä kanssani kynttiläillallisella, KOSKA MINUN MIEHENI TIETÄÄ MINUN TEHNEEN SUUREN TYÖN OPISKELUITTENI PARISSA JA HÄN TIETÄÄ, ETTÄ OLEN NYT ALALLA, JOSTA NAUTIN JA JOTA ARVOSTAN, näin ollen hän ol YLPEÄ ja ONNELLINEN puolestani.

- Ja mihinkään vähempään en omalta kumppaniltani tyytyisikään!

Terveisin: tuore aineenopettaja

ps. Ei ole muuten tullut mieleenkään, että olisimme 3600 euron + 2200 euron palkkoinemme jotenkin köyhiä. Lapsen hankimme, ja asunnon ostimme jo minun opintojeni aikana...

Vierailija
65/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ymmärtää, ettei heitä kannata yrittää tunkea samaan muottiin. Itse humanistinaisena en ole kokenut insinöörimiesten aliarvioivan ammattiani.

Ap: tapauksesi on harvinaisen selvä, jos tarinasi on totta. Hankkiudu eroon siitä tyypistä.

Vierailija
66/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hiukan rohkaisua siihen, että näin ei tilanteen tosiaankaan kuuluisi olla... Ja että tämä suhteemme taitaa olla juuri niin heikolla pohjalla kuin olen uumoillut. Jotenkin sitä vaan tottuu vallitsevaan tilanteeseen, kärsii, eikä näe, että muunlaistakin voisi olla.

Alussa mies oli ihan erilainen... Ei paljastanut, kuinka rahanahne on.

Myöhemmin olen hänen sisareltaan kuullut, että mies hävinnyt jossain kotimarkkinointiyrityksessä ainakin 10 000 markkaa, 30 000 markkaa hävinnyt osakkeisiin, jne.

Nytkin miehellä 60 000 euroa lainarahaa kiinni osakkeissa. Onneksi meillä on täysin erilliset rahat.

Tuo krääsänmyyntifirman perustaminen minua pelottaa, en usko, että tulee onnistumaan. Miehellä paljon vahvuuksia ja osaamista, jonka perustalle voisi firman rakentaa, mutta se vaatisi enemmän vaivaa kuin vaan ostaa jostain kaikenlaista roinaa ja laittaa myyntiin. Mies itsekin sanonut, että helppo raha kiinnostaa.

Yksityisyrittäjän lapsena en usko, että helppoa rahaa onkaan. Ellei lotossa voita.

Taidanpa etsiä oman kodin ja nostaa kytkintä.

Toivottavasti vielä löydän uuden miehen jostain. Kun haluaisin lapsenkin.

T. ap

P.s. Tunnen monta symppistä ja sivistynyttä DI:ä.

Vierailija
67/67 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylempää korkeakoulututkintoa, jos ei itselläkään ole kumpaakaan...

Vaatiihan monet alemmin koulutetut naisetkin miehiltään ylempää korkeakoulututkintoa ja suurempaa palkkaa kuin mitä itse ikinä pystyvät tienaamaan.

Käänteistä tasa-arvoa... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi