Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähäkalorisia herkkuruokia, onko niitä?

Vierailija
11.01.2010 |

Aloitin viikko sitten laihiksen ja tekisi mieli syödä jotain HYVÄÄ vähä kalorista ruokaa. Mutta en keksi mitään, mitä tekisin. Vinkkejä kaipailisin!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitekoisista hampurilaisista saa melko keveitä. Pitsan voi myös tehdä kevyesti

Vierailija
2/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat kanatäytteellä. Täysjyvätortilloja ja sisään itse maustettuja kanansuikaleita ja paljon kasviksia.

Hampurilaiseen voi tehdä itse sämpylän ja pihvin ja väliin tomaattia, sipulia, ananasta, salaattia jne.

Vierailija
4/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaa :)

Vierailija
5/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit hampurilaisista. Tee pihvit naudanpaistijauhelihasta jossa rasvaprossa 10. Ei majoneesia vaan kermaviilistä kastiketta johon sipulia, sinappia, herkkukurkkua, pikkaisen pippuria. Cheddar on aivan ihanaa juustoa eikä sitä haluasi vaihtaa kevyempään, ehkä sitten siivuja vähemmän. Paljon tomaattia.

Makeita vähäkalorisia herkkuja on hedelmärahka, mansikka tai mustikkakiisseli (sokerin määrä).

Vierailija
6/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon on kyse määristä: 2 palaa suklaata ei tuo paljonkaan kaloreita, mutta 20 palaa kyllä tuo... Sama kaikissa annoksissa, esim. vanilijakastike + marjat, jäätelö + hedelmä, kahvi ja keksi, juusto ja hedelmät: jos pysyy kohtuudessa niin ei nämä laihdutusta kaada.

Mutta joo, kevyempiä herkkuja on sitten esim. hedelmäsalaatit (ja hedelmät sellaisenaan) tai esim. uuniomenat, parmankinkku ja hunajameloni jne.

Ja kevyempiä versioita saa monesta, esim. pizzan voi tehdä kasvisversiona tai syödä vaan 2 uunissa tehtyä lämmintä voileipää, taatusti on kevyempää kuin kokonainen salamipizza ;)

Vierailija
7/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 kcal/100g

Vierailija
8/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

marketin hyllyltä cheddar-juustoa (sulateviipale) jossa 10% rasvaa.ja oli oikein hyvän makuista! Tuo siis niihin hamppareihin, joista joku puhui ylempänä.

Annoskoosta kannattaa pitää kiinni. Jos ei ota paljoa, voi syödä herkkuruokiakin. Loppulautanen täyteen salaattia. Ja voi tehdä vaikka monen ruokalajin aterian keittoa, salaattia, pääruokaa ja jälkkäriä. Ja syö kaikkea vähän. Makunystyrät saa kyytiä, mutta kilot pysyy kurissa.

Vierailija
9/31 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmea kiloa voita, viittä lirtaa kermaa ja neljää pusiia sokeria :) Mausteilla saa makua kevyempäänkin ruokaan.

Vierailija
10/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinöissä on kaloreita noin 700/100g ja runsaasti (tosin hyvälaatuisia rasvoja). Eivät ole mitään diettiruokaa!

Vierailija
11/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee myös HYVIÄ rasvoja jos aikoo syödä terveellisesti ja laihtua terveellisesti!

Mullakin on oikein takaraivoon iskostunut ei rasvaa, ei rasvaa! Aloitin joku aika sitten kiloklubissa ja niiden oppien mukaan kun syö, täytyy tehdä oikein töitä että saa "rasvapallukan" vihreäksi! Ja syödä saa todellakin ja välillä myös herkutella! Viikolla en syö herkkuja ollenkaan, niin meinaa olla vaikea saada päivän kaloreita täyteen kun en jaksa syödä enempää ja olen päättänyt että herkut kuuluu viikonloppuun. Vaikka siis hyvin voisi syödä jonkun pienen herkun joka päivä, tämä on vain oma sääntöni...

Laihduttajat, käykääpä kokeilemassa kiloklubia, suosittelen! Paino putoaa, nälkää ei todellakaan ole ja olo mainio!

Vierailija
12/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Vähärasvainen jäätelö on mm. Ainon Uuniomena, nam!

[/quote]

Vierailija
13/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mitä haluat, mutta kiinnitä erityisesti huomiota siihen, että syöt runsaasti kuituja, kasviksia ja juo vettä.

Syö viisi ateriaa päivässä. Syö joka aterialla hedelmiä, marjoja tai kasviksia. Ja juo sitä vettä.

Älä hotki ruokaasi vaan syö ajatuksella. Loppuviimein harva itsetehty ruoka on totaalisen pahasta kun ei kaada kaikkeen kermaa ja voita. Eli syö mitä haluat, mutta älä syö liikaa.

Itse olen kokeillut painonvartijoita, karppausta ja muita maksullisiakin juttuja. Kaikkihan ne toimii, mutta jos haluaa muuttaa elintapansa pysyvästi, ei laihdutuskuuri ole kovin hyvä ajatus vaan se uusien tapojen ajattelu. Helppo ja ilmainen nettipalvelu on mm. kiloklubi (varmasti on muitakin, itse käytän tuota), joka perustuu ihan täysin siihen, että mikään ei ole kiellettyä, kunhan syö 80% ajasta järkevästi. Tällä menetelmällä et laihdu viittä kiloa viikossa, mutta syöt terveellisesti ja laihdut tasaista, terveellistä tahtia.

Onnea ja menestystä laihdutukseen!

Vierailija
14/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Vähärasvainen jäätelö on mm. Ainon Uuniomena, nam!

joka päivä kaksin käsin

Vierailija
15/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee myös HYVIÄ rasvoja jos aikoo syödä terveellisesti ja laihtua terveellisesti!

Mullakin on oikein takaraivoon iskostunut ei rasvaa, ei rasvaa! Aloitin joku aika sitten kiloklubissa ja niiden oppien mukaan kun syö, täytyy tehdä oikein töitä että saa "rasvapallukan" vihreäksi! Ja syödä saa todellakin ja välillä myös herkutella! Viikolla en syö herkkuja ollenkaan, niin meinaa olla vaikea saada päivän kaloreita täyteen kun en jaksa syödä enempää ja olen päättänyt että herkut kuuluu viikonloppuun. Vaikka siis hyvin voisi syödä jonkun pienen herkun joka päivä, tämä on vain oma sääntöni...

Laihduttajat, käykääpä kokeilemassa kiloklubia, suosittelen! Paino putoaa, nälkää ei todellakaan ole ja olo mainio!

mutta itse treenaan ahkerasti ja rasvan kanssa en halua läträtä ylen määrin, koska siitä ei ole hyötyä, päinvastoin. Kalaa syön paljon.

Vierailija
16/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en koe sitä herkuksi, vaikka se hyvää onkin!Eli oikeastaan siis herkuttelen joka ilta ;)

Marjarahkasta saa mm. proteiinia, joka on tärkeää kaikille ja varsinkin laihduttaessa.

20

Vierailija
17/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] mutta itse treenaan ahkerasti ja rasvan kanssa en halua läträtä ylen määrin, koska siitä ei ole hyötyä, päinvastoin. Kalaa syön paljon.

[/quote]

En sanonutkaan että rasvan kanssa pitää läträtä, mutta pointtini oli se, että minä ja monet muut "ikuiset laihduttajat" ovat oppineet sen, että jos haluaa laihtua, pitää olla rasvatonta ja sitten ostetaan KAIKKI rasvattomana/vähärasvaisena eikä sitten saada niitä hyviäkään rasvoja. Minun on oikein pitänyt opetella tähän!

Vierailija
18/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] mutta itse treenaan ahkerasti ja rasvan kanssa en halua läträtä ylen määrin, koska siitä ei ole hyötyä, päinvastoin. Kalaa syön paljon.

En sanonutkaan että rasvan kanssa pitää läträtä, mutta pointtini oli se, että minä ja monet muut "ikuiset laihduttajat" ovat oppineet sen, että jos haluaa laihtua, pitää olla rasvatonta ja sitten ostetaan KAIKKI rasvattomana/vähärasvaisena eikä sitten saada niitä hyviäkään rasvoja. Minun on oikein pitänyt opetella tähän!

ruoka-aineilla elänyt viimeiset 10v enkä ymmärrä miksi pitäisi juoda punaista maitoa tai syödä voita, kun ei tippaakaan tee mieli enkä niitä mihinkään tarvitse?

Vierailija
19/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvirasvajäätelöä ja marjoja.

Kuivattuja hedelmiä.

Rusinoita ja pähkinöitä.

Ja kannattaa huomata, ettei näitäkään herkkuja voi rajattomasti syödä, kyllä niistäkin kaloreita tulee.

Kasvirasvajäätelön kasvirasvat ovat kovetettuja ja hyvin epäterveellisiä, joten jos siis syö jäätelöä, on terveellisempää syödä ihan rehellistä kermajäätelöä. Kasvirasvajätskin ja kermajätskin kalorimäärissä ei myöskään ole mainittavia eroja, jollei puhuta erillisista kevyttuotteista, joita on pakastealtaissa aika vähän.

Kuivatuissa hedelmissä on enemmän kaloreita kuin karkeissa, joissakin jopa enemmän kuin suklaassa. Ne eivät myöskään ole mitenkään erityisen terveellisiä. Laihduttajalle on parempi syödä hedelmät ihan tuoreeltaan. Kaupoissa on nyt esimerkikis hyviä viinirypäleitä ja pienet ja makeat talviappelsiinit tekevät jo tuloaan.

Kuten joku jo sanoikin, pähkinöissä on hyviä rasoja, mutta ne ovat oikeastaan kaloripitoisinta ruokaa, mitä tiedän. Mieeen tulevista ainoastaan raaka voi tai ruokaöljy on kaloripitoisempia.

Vierailija
20/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka-aineilla elänyt viimeiset 10v enkä ymmärrä miksi pitäisi juoda punaista maitoa tai syödä voita, kun ei tippaakaan tee mieli enkä niitä mihinkään tarvitse?

[/quote]

Punaisessa maidossa ja voissa EI ole hyviä rasvoja, vaan ns. kovia, huonoja rasvoja ja siksipä maitotuotteet kannattaakin ilman muuta valita rasvattomina ja jättää voit kauppaan! Sen sijaan esim. leivälle kannattaa laittaa mielummin 60% margariinia kuin jotain 30% missä on vain teollisia, kovia rasvoja.

Puhuin hyvien rasvojen käytöstä/käytön lisäämisestä, en siitä että kaikki tuotteet pitäisi vaihtaa rasvaisempiin ajattelematta mitä rasvoja ne sisältää...siinä on vissi ero terveyden kannalta! Laihtua voi toki rasvattakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi