Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunkaula repeytynyt synnytyksessä

Vierailija
11.01.2010 |

kun 4.4 kg tuli vauhdilla. Nyt vuoden jälkeen uudestaan raskaana, vaikuttaakohan kohdun kaulan "kestämiseen" tuo repeämä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan asiantuntijoilta

Vierailija
2/11 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime synnytys oli vauhdikas. Repesin ulkosynnyttimistä aika pahasti. Kukaan (kätilö, neuvolan lääkäri tms.) ei puhunut että kohdunkaula olisi revennyt, mutta sitten kun itse uskalsin sitä ensi kertaa tunnustella, huomasin että se on keskeltä halki. Kestääkö tällainen kohdunkaula uutta raskautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle asiasta, ei edes jälkitarkastuksessa. Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola ja hän sanoi, että on tullut repeytymään. Ei tosin sanonut siitä olevan haittaa.

Vierailija
4/11 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt, että on revennyt...

AP

Vierailija
5/11 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletetaan että olette saaneet kaksi tai kolme lasta keisarinleikkauksella jokaisen niin lääkärit sanoo siihen, että on mahdollisuus revetä mahasta pahemmin ja mitä enemmän keisarinleikkauksia sitä suurempi riski revetä seuraavassa raskaudessa kun paikat venyy joten itse olettaisin tämän olevan samalla tavalla.

Eli jos kerran ootte revenny niin voi olla jonkinlainen mahdollisuus että näin kävisi uudestaan, mutta sekin on aika pieni..

Vierailija
6/11 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuutta kuin sitä uudelleen repeämistä synnytyksessä.

Vierailija
7/11 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkoittanut minäkään uudelleen repeämistä (kyseinen kohta on minulle edelleen 'revennyt', siis halkeama kohdunsuussa), vaan sitä kestääkö kohdunkaula/suu kiinni koko raskauden ajan vauvan painaessa sitä?

Vierailija
8/11 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tarkoittanut minäkään uudelleen repeämistä (kyseinen kohta on minulle edelleen 'revennyt', siis halkeama kohdunsuussa), vaan sitä kestääkö kohdunkaula/suu kiinni koko raskauden ajan vauvan painaessa sitä?

Ap on jo varmaan vauvansa synnyttänyt, mutta kyselen minäkin kokemuksia.

Itellä kohdunsuussa molemmilla sivuilla noin 2cm repeämät. Kukaan ei ole koskaan niistä maininnut mitään, mutta itse epäilen, että tuli edellisessä, 2/2, synnytyksessä. Vauvaa yritetty kohta vuosi. Kun jotenkin maalaisjärki sanoisi, että painehan jakautuu ihan erilailla, kuin ehjässä kohdunsuussa.

Vierailija
9/11 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisella repesi kohdunkaula niin pahasti että jouduttiin leikkaussalissa ompelemaan. Kaksi raskautta ongelmitta sen jälkeen, ei mitään ennenaikaisuuden uhkaa edes. Seuraavat synnytykset sektiolla muista syistä.

Vierailija
10/11 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista. Taas lisävahvistusta sille etten koskaan synnytä. Liian suuri riski että kroppa hajoaa.

Vierailija
11/11 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisella repesi kohdunkaula niin pahasti että jouduttiin leikkaussalissa ompelemaan. Kaksi raskautta ongelmitta sen jälkeen, ei mitään ennenaikaisuuden uhkaa edes. Seuraavat synnytykset sektiolla muista syistä.

Hei! Tässä on tosiaan kyseessä eri tilanne. Kun repeämä ommellaan, se paranee reunat yhteen. Kun repeämää ei ommella, reunat paranevat erikseen. Eli kohdunsuu ei ole pyöreä, vaan hevosenkengän mallinen.

Onko jollain kokemusta tällaisesta. Vaikuttaako seuraavaan raskauteen tai synnytykseen? Onkohan ap vielä linjoilla? Vauvakin taitaa olla jo koululainen.