Varpaan välissä haava, millä saan sen paranemaan?
Hitsi että on kipeä haava!
Mä en oikein tiedä, mistä se on tullu. Jotenki kai hautunu, ku oon pitäny sukkia jalassa yötä päivää (kylmä).
Miten tuon sais paranemaan?
Kommentit (25)
Pese joka päivä, kuivaa hyvin. Rasvaa jalat perusrasvalla. Osta apteekista lampaanvillaa ja kierrä sitä varpaiden väliin rasvauksen jälkeen. Puhtaat sukat joka päivä!
Talkkia taitaa olla kotona, joten jospa kokeilen sitä nyt ensin.
Olen nyt varpaat jäässä ilman sukkia, jotta sais ilmaa.. =)
ap
niin ei haudu.
Jos sulla on kotona sellaista talkkia missä on jotain lääkettä niin sekin on hyvää.
Vaarallinen tilanne päällä, jos haava varpaiden välissä tulehtuu tulee jalkaan ruusu ja se vasta kipeä onkin.
...mut katso etteivät sisällä keinokuituja (hiostavat) ja että ovat mahdollisimmat ohuet. Ei niitä varpaita jäädyttää kannata :D Eli ooohuet puuvillasukat tms.
Ja tosiaan, älä liikaa rasvaile. Yritä pitää ennemmin kuivana, ettei haudu. Ja älä turhaan venyttele, ettei pääse aukeamaan välillä. :)
PARANEE, kun laitat villalangan kipeän varpaan juureen yöksi tai pidemmäksikin aikaa.
PS. VANHAN AJAN KONSTI, JOSTA HYVIÄ KOKEMUKSIA AINA TOIMINUT.
Itselleni joskus tulee ja olen luullut että jalkasientä. Hoitanut sienivoiteella.
Niin haet Lamisil-voidetta apteekista. Se ei muuten lähde. Googlaat kuvahaulla jalkasilsa ja katson näyttääkö samalta.
Niin haet Lamisil-voidetta apteekista. Se ei muuten lähde. Googlaat kuvahaulla jalkasilsa ja katson näyttääkö samalta.
lääkäri
Varpaanväli voi hautua rikki ihan vaan kosteudesta, ja tämä rikkoutunut iho on altis sieni-infektiolle. Pesu, huolellinen kuivaus, talkkia ja villaa neuvoo jalkaterapeutti.
oon siis raskaana ja en tiedä voiko noita voiteita käyttää? olisko se teepuuöljy mahdollisesti toimiva et jos sillä pääsis sienestä eroon?
ei-ap
Voi olla hautunut, jolloin tuo lampaanvilla auttaa sekä pesu ja kuivaus. Voi olla kuiva, jolloin auttaa rasvaus. Itsellni olen huomannut tehokkaimmaksi tuolloin rasvan, jossa ei ole vettä. Tai voi olla jalkasilsa, johon on omat lääkkeensä. Katso netistä kuvia ja kokeile. Mikään näistä ei ole niin paha vaiva, etteikö voisi itse tohtoroida.
Mulla on ollu se ongelma vuosia. Lampaanvilla, rasvaus... Ei oo auttanu. Mutta nyt keksin laittaa Etolan kumilevystä renkaita varpaiden väliin niin että niissä on aina rako. Päivällä kengän kanssa ohuempi ja yöllä paksumpi (rengas pikkuvarpaassa ja keskimmäisessä - niin tulee hoidettua ne 3 väliä, joihin haava tulee). Samalla voitelen varpaanvälit aamuin illoin Bephantenilla. Ei oo ollu haavoja vuoteen! Voin antaa valmistusneuvoja jos joku on kiinnostunut.
T. Seppo
Paljaat varpaat aina kun mahdollista ja vanha kunnon basimysiinipulveri käyttöön!
Osta Abilar pihkasalvaa, sopii erittäin hyvin.
http://www.repolar.com/pages/abilar-10-pihkasalva/abilar---tietoa.php
Lääkäriin! Onko sinulla diabetes. Tuo jalkasieni-infektio on myös mahdollinen.
Apteekissa myydään sellaista varpaan väliin laitettavaa villaa, joka estää hautumista. Suihkun jälkeen kuivaa varpaanvälit hyvin. Hetkellisesti olen käyttänyt niitä hopealaastareita kapeaksi suikaleeksi leikattuna, kun haava on kiinni olen siirtynyt villaan.
Saisko varpaanväliin tulleeseen haavaan laittaa ihan perus laastarin vai hautuuko se? Vai onko puuvilla parempi?
Ainakin puhdas puuvillakaitale varpaiden väliin, varvasvilla käy myös . Itse olen haavanhoitodesillä tupsutellut alkuun .
Haavaumat on myös diabetesoire, tosin niitä voi olla muillakin.
Puhtaus, ettei haavasta lähde ruusu.
oon ymmärtänyt, että jalkoja rasvattaessa on vältettävä rasvan joutuminen varpaiden väliin. Joten en ainakaan rasvaisi. Talkkia ja pumpulitukko tms. Kunhan pysyy kuivana eikä haudu. Haavat paranee pohjasta ylöspäin eli anna ilmaa aina kun voit.
kastumisen jälkeen hyvin. Voita laittaa talkkia tai villaa varpaiden väliin, itse käytän myös teepuuöljyä, joka ehkäisee ja hoitaa jalkasientä. Hautumisen estäminen olis nyt a ja o.