Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkaseen jäänyt lapsi ohjattiin viereiseen kerhoon

Vierailija
11.01.2010 |

Pakkaseen jäänyt lapsi ohjattiin viereiseen kerhoon

11.1.2010 15.56 - STT (Päivitetty 11.1.2010 16.00)

Ohjaaja käännytti iltapäiväkerhosta lapsen, koska luuli että tämä oli menossa viereiseen iltapäiväkerhoon. Tapaus sattui viime torstaina Seinäjoella, kun 8-vuotias koululainen oli tulossa ensimmäistä kertaa kerhoon. Tieto uudesta lapsesta ei ollut saapunut seurakunnan kerhoon.

- Kolmenkymmenen metrin päässä seurakunnan kerhosta on Omakotiliiton kerho samassa kiinteistössä. Koska lapsen nimeä ei löytynyt seurakunnan listalta, ohjaaja luuli hänen olevan toisessa kerhossa, rehtori Janne Sankelo Seinäjoen sivistyskeskuksesta kertoi STT:lle.

Lapsi oli Sankelon mukaan sanonut ohjaajalle tietävänsä, missä toinen kerho on. Pakkasta oli yli 20 astetta, ja poika kuljeskeli ulkona noin puolitoista tuntia päätyen kotipihalleen. Naapurit soittivat lapsen vanhemmille.

Poika oli hyväksytty seurakunnan kerhoon ja asiasta oli lähetetty kirje ohjaajille.

- Posti jakoi kirjeen väärään postilaatikkoon. Näin kerhossa ei ollut tietoa uudesta lapsesta. Vastedes vastaavien kirjeiden perillemeno varmistetaan puhelinsoitolla.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä 8 vuotias lapsi ? Minulla on ja aika arka vielä. Voisin hyvin kuvitella hänen menevän aivan lukkoon jos ovi paiskattaisi kiinni paikasta johon hän luuli kuuluvansa. Meillä oli jo kauhea huoli kun lukkari muuttui joulun jälkeen minun piti laittaa reissariin viesti iltikseen, että varmasti tietävät muutoksista. Tätä siis vaati lapsi itse ei luottanut tiedon kulkuun koulun ja iltiksen välillä vaikka iltiksessä on kyllä kaikkien lukujärjestys. Eli 14 oli täysin oikeassa ja lisäisin vielä mieheni sanat tähän juttuun toivottavasti saa syytteen heitteille jätöstä.

ja nuorempi vielä autistinen eli joudun todella ITSE kädestä pitäen viemään häntä. Ja siksi ihmettelenkin, miksi vanhemmat sokeasti luottavat siihen, että ventovieraat huolehtivat.

Sillä kerhonohjaajalla on kuitenkin vastuu niistä lapsista koko ajan, jotka ovat jo siellä kerhossa. Ei voi lähteä saattelemaan lasta.

Plus lapsi tosiaan ITSE sanoi tietävänsä, missä se toinen kerho on. Miksei koskaan mennytkään siihen toiseen kerhoon?

Vierailija
62/63 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen Ilta Sanomat:

Vuoden ensimmäinen koulupäivä oli koitua 7-vuotiaan Leevi-pojan kohtaloksi viime torstaina. Vanhemmat olivat ilmoittaneet ekaluokkalaisen poikansa iltapäiväkerhoon, mutta kerhopaikan ovella pieni mies käännytettiin yllättäen 25 asteen pakkaseen. -Koska pojan nimeä ei löytynyt seurakunnan iltapäiväkerhon listalta, hänet oli ohjattu Omakotiliiton iltapäivätoimintaan, joka on samassa kiinteistössä, mutta joka on tarkoitettu isommille koululaisille. Näin minua informoitiin perjantaina, kertoo erityisopetuksen rehtori Janne Sakelo. Sankelo ei vielä eilen tiennyt kertoa, yrittikö poika etsiä Omakotiliiton kerhoa vai käännytettiinkö hänet myös sieltä ulos. Pojan vanhemmat olivat töissä ja ajattelivat Leevin olevan iltapäiväkerhossa, kuten pojan ja kaupungin kanssa oli sovittu...

(täytti kahdeksan vuotta seuraavana päivänä, eli perjantaina...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen Ilta Sanomat: Vuoden ensimmäinen koulupäivä oli koitua 7-vuotiaan Leevi-pojan kohtaloksi viime torstaina. Vanhemmat olivat ilmoittaneet ekaluokkalaisen poikansa iltapäiväkerhoon, mutta kerhopaikan ovella pieni mies käännytettiin yllättäen 25 asteen pakkaseen. -Koska pojan nimeä ei löytynyt seurakunnan iltapäiväkerhon listalta, hänet oli ohjattu Omakotiliiton iltapäivätoimintaan, joka on samassa kiinteistössä, mutta joka on tarkoitettu isommille koululaisille. Näin minua informoitiin perjantaina, kertoo erityisopetuksen rehtori Janne Sakelo. Sankelo ei vielä eilen tiennyt kertoa, yrittikö poika etsiä Omakotiliiton kerhoa vai käännytettiinkö hänet myös sieltä ulos. Pojan vanhemmat olivat töissä ja ajattelivat Leevin olevan iltapäiväkerhossa, kuten pojan ja kaupungin kanssa oli sovittu... (täytti kahdeksan vuotta seuraavana päivänä, eli perjantaina...)

kun siis erityisopetuksen rehtori otti asiakseen kommentoida.

Minusta tuossa pitäisi jo selvittää asian kulku aika tarkkaan. Ja syyllinen on todennäköisesti KOULU tai VANHEMMAT, jotka jättävät huonosti yksin pärjäävän poikaparan hortoilemaan outoon ympäristöön.

Jos se kerho-ohjaaja ei yhtään tunne poikaa, eikä tiedä hänen selviämisongelmistaan, ei varmaan osaakaan kiinnittää erityistä huomiota lapseen.

ONNEKSI selvisi vilustumisella.

-se autistilapsen äiti-