Rottweiler yritti tappaa naisen ja koiran Porissa
Rottweiler hyökkäsi lenkkeilijän kimppuun: "Se yritti tappaa"
11.01.2010 09:15
Isokokoinen rottweiler hyökkäsi lauantai-iltana Porissa keski-ikäisen naisen ja hänen tiibetinspanielinsa kimppuun, kertoo Iltalehti. Välikohtaus sattui naisen ollessa kävelylenkillä Porin Söörmarkussa.
Porilainen Vappu Granholm huomasi irrallaan olleen mustan rottweilerin pyörätiellä noin 150 metrin päässä. Hän nappasi oman koiran syliinsä ja lähti kävelemään karkuun. Granholm ei ehtinyt kuitenkaan pakoon, vaan rottweiler hyökkäsi häneen takaapäin ja kaatoi Granholmin maahan.
Rottweiler yritti purra Granholmia ja hänen koiraansa kurkkuun, mutta ei onnistunut siinä.
- Se yritti selvästi tappaa, Granholm sanoo Iltalehden mukaan.
Granholm selvisi ensimmäisestä hyökkäyksestä ja onnistui nousemaan takaisin pystyyn. Rottweiler kaatoi hänet kuitenkin uudestaan maahan. Hän menetti otteensa sylissään olleesta tiibetinspanielista, minkä seurauksena pieni koira joutui rottweilerin hampaisiin.
Tilanne laukesi lopulta, kun naapurin mies tulitti repimään rottweilerin pois naisen ja tiibetinspanielin kimpusta. Granholm sai välikohtauksessa haavoja ja kolhuja ympäri vartaloaan. Tiibetinspanielin vatsasta löytyi puolestaan useita syviä puremajälkiä.
Rottweiler on melko isokokoinen ja hyvin vahvarakenteinen koira, joka tunnetaan varsin aggressiivisesta luonteestaan. Tämän takia se vaatii määrätietoisen ja tiukan koulutuksen. Rottweiler on väritykseltään lähes kokonaan musta.
IS
Haku aihepiiristä
Kommentit (134)
Omistan 8 kk ikäisen tiibetinspanielin ja ulkoilutan sitä päivittäin tutulla kylätiellä,usein aamuisin. Eräällä naapurillamme on kolme (huom ! 3) Afgaanin vinttikoiraa, joita ulkoiluttaa kaksi iäkkäämpää naishenkilöä ja olen usein huomannut, että he eivät jaksa pitää isoja ja vahvoja koiria hallinnassaan, jos muita koiria on näköpiirissä. Ja tänä aamuna se sitten tapahtui. Annoin tiibetinspanielini nuuhkia isoa afgaania, kuten ennenkin, koska koiraa ulkoiluttava nainen oli vakuuttanut moneen kertaan, että heidän koiransa ovat lauhkeita kuin lampaat. Kuinka ollakaan, iso afgaani alkoi murista ja hyökkäsi yhtäkkiä tipsuni kimppuun täysillä. Vain vaivoin sain koirani pelastettua syliini ja afgaani yritti hyökätä vielä sittenkin koiran kimppuun. Tietysti hätäännyin ja lähdin pois, ja afgaania ulkoiluttava naishenkilö hoki vain, ettei se tee mitään, ei se tee mitään. Uskokoon ken tahtoo. Kannoin tärisevää koiraani vielä sylissäni pitkän matkan. Taitaapa aamulenkkiin tulla aikataulu- ja reittimuutos.
näitten vaarallisten koirarotujen omistajista on itse, miten sen nyt nätisti sanoisi, vähintäänkin hieman arvaamattomia. Koira on ilmiselvästi homattu pönkittämään omaa egoa ja kovisimagoa. Meillä päin asuu todella paljon koiraihmisiä, mutta keneläkään järkevällä ja asiallisella ihmisellä ei ole näitä tappajakoiria vaan niitä löytyy juuri joiltain raggareilta. Eli aina kun näkee rotikoita tai vastaavia, kannattaa oman turvallisuuden kannalta kiertää kaukaa.
Ei uskonut omistajaansa vaikka omistaja kielsi koiraa. Mitä luulette että mun päässä liikkui? Mä olin valmis potkasemaan sitä koiraa täysillä jos päälle tulee vaikka tiesin että aika alakynnessä olen. Oman koiran yritin pitää mun takana, aikamoista pyörimistä se oli. Loppu hyvin kaikki hyvin. Koiran omistajat pääsi paikalle ja laittoi koiran kiinni. Helsingin Puotilassa keskellä katua sattui toi.
Mä olin todella vihainen ja säikähtänyt. En minä tiennyt että koira oli kiltti (kuulemma). No, ainakaan se ei totellut omistajaansa.
Minä en puolusta tuollaisia tapauksia. Koirat pitää olla kytkettynä tai vapaana aidatulla alueella. On tietysti omistajan vastuulla, ettei omasta koirasta ole haittaa toisille ihmisille, riipumatta koiran koosta tai rodusta.
Sitä en kuitenkaan hyväksy, että koko rotu leimataan jonkun yksilön perusteella tai kaikki saman rodun omistavat jonkun huolimattoman omistajan takia.
Jos koko rotu pitäisi poistaa jonkun mädän yksilön takia niin samantien voisi poistaa kaikki somalitkin niiden mätien yksilöiden takia.
isoja ja aggressiiviseksi tiedettyjä koiria. Harvoin näkee joillain koviksilla jotain puudeleita.
uhria tarvitaan sitten sinun mielestäsi ennen kuin ongelmasta ja mahdollisista toimenpiteistä ongelman ratkaisemiseksi sopii edes keskustella.
Minä en puolusta tuollaisia tapauksia. Koirat pitää olla kytkettynä tai vapaana aidatulla alueella. On tietysti omistajan vastuulla, ettei omasta koirasta ole haittaa toisille ihmisille, riipumatta koiran koosta tai rodusta. Sitä en kuitenkaan hyväksy, että koko rotu leimataan jonkun yksilön perusteella tai kaikki saman rodun omistavat jonkun huolimattoman omistajan takia.
Vihaiset, luonteeltaan aggressiiviset ihmiset hankkivat usein juuri isoja ja aggressiiviseksi tiedettyjä koiria. Harvoin näkee joillain koviksilla jotain puudeleita.
Myös aivan "tavalliset" ihmiset hankkivat "agressiiviseksi tiedettyjä koiria".
Serkkunikin josta aikaisemmin mainitsin omistaa rotikan. Serkkuni on yksi hyväntahtoisimmista ihmisistä joita tiedän, ajattelee aina ihmisistä ensisijaisesti hyvää ja on mukava kaikille. Hän on ekologinen perheenäiti joka kierrättää ja käyttää kestovaippoja lapsillaan. Hän osti rotikan ensimmäiseksi koiraksi koska piti sen luonteesta ja ulkonäöstä. Hän ei tietenkään käytä koiraa toisten pelotteluun ja koira ulkoilee oman pihan ulkopuolella hihnassa.
käyttää sitä äidinkielen tunnilla yhdyssanatehtävään?
saanko kopioida tekstisi ja käyttää sitä äidinkielen tunnilla yhdyssanatehtävään?
Joku ei muuta keksi niin pätee oikeinkirjoituksella.
Nyt odotellaan, että joku pohtii tämän aloituksen olevan varmasti provo.
Vihaiset, luonteeltaan aggressiiviset ihmiset hankkivat usein juuri isoja ja aggressiiviseksi tiedettyjä koiria. Harvoin näkee joillain koviksilla jotain puudeleita.
Myös aivan "tavalliset" ihmiset hankkivat "agressiiviseksi tiedettyjä koiria". Serkkunikin josta aikaisemmin mainitsin omistaa rotikan. Serkkuni on yksi hyväntahtoisimmista ihmisistä joita tiedän, ajattelee aina ihmisistä ensisijaisesti hyvää ja on mukava kaikille. Hän on ekologinen perheenäiti joka kierrättää ja käyttää kestovaippoja lapsillaan. Hän osti rotikan ensimmäiseksi koiraksi koska piti sen luonteesta ja ulkonäöstä. Hän ei tietenkään käytä koiraa toisten pelotteluun ja koira ulkoilee oman pihan ulkopuolella hihnassa.
Valitsevathan jotkut ihmiset aina uudestaan ja uudestaan myös aggressiivisen kumppanin ilman, että itse ovat aggressiivisia. Mutta onko sekään ihan ok asia? Miten voi olla normaalia, että ottaa koiran juuri väkivaltaisen luonteen vuoksi, eikä nuo ulkonäöllisestikään kyllä mitään kaikkein kauniimpia koiria taida olla. Eli aika erikoiset perustelut rotikan hankkimiselle.
vartiokoirille koirankantolupa! Ja sitten noi taistelukoirarodut voi kieltää kokonaan.
Hän osti rotikan ensimmäiseksi koiraksi koska piti sen luonteesta ja ulkonäöstä.
Tällaisen nyt pitäisi ainakin olla kiellettyä! Mikä ihme voi rotikan luonteessa kiehtoa ensikertalaista. Hullua hommaa.
vastuutaan, ehdotan jättimäistä koiraveroa. Sillä koulutetaan koko väestö koiraeksperteiksi ja ostetaan suojavarusteita ihmisille.