******Támmikuun tähdet vko2******
Kommentit (91)
Koita jaksella paineiden kanssa. Mulla ei alkanut edes lääkkeet laskea paineita ja ala paine huiteli lääkityksestä huolimatta 110 paikkeilla. Oli kyllä aika hurja lääkitys, onneksi alkoivat sitten käynnistää synnytystä 8 päivän sairaala levon jälkeen.
Synnytys oli kamalan nopea. Aamulla 10 sain pillerin ja 3 meni vedet ja 4 olin jo 8 cm auki. Poika syntyi 18.12.
Lääkäri sanoi ennen käynnistyksen aloittamista että kun paineet ovat olleet koholla, voi synnytys olla todella nopea.
Onnea vauvan saaneille ja jaksamisia vielä omaansa odottaville :)
-memmu-
Hyvinkäällä ollaan oltu eilisaamusta, paineittein takia siis, eihän tässä nyt toki vielä mitään muuta... Ainakin huomiseen asti seuraavat, paineet laskeneet kyllä mutta käynnistyksellä varoiteltu jo pariin otteeseen JOS tästä taas tilanne huononisi.
Fabio kyllä näyttäis viihtyvän loftissaan sen verran hyvin, että nopeaa toimintaa ei ole odotettavissa. Kohdunkaula oli eilen sentin mutta edelleen takana ja suu kiinni. Supparit ei ole lisääntyneet. Ei kannata siis henkeään pidätellä vielä kenenkään, ehtii taju mennä muuten moneen kertaan ;)
Näillä näppäimillä siis mennään, harmi ettei omaa kannettavaa saa täällä verkkoon, olis kiva päästä viihdyttämään itseään näillä teidän jutuilla enemmänkin, varsinkin kun eletään sen verran jänniä aikoja!
Jennuli 39+1
Onnea vauvautuneille ja tervetuloa Jeanette! :)
Ja Larubialle tsemppiä ellei tosiaan jo vauva olekin sylissä, jolloin onneaksi olkoon! Ja joka tapauksessa mahtavaa että käynnistyi luonnollisesti ja pitkä odotus palkittiin!
Täällä oli tänään viímeinen neuvolakäynti. Ronklasi oikein kunnolla, toivotaan että auttais käynnistymään. Muussa tapauksessa jos ei tule muuten niin varattiin aika äitipolille ens viikon keskiviikoksi 20.1.. Silloin kait sitten käynnistetään.. Nyt vaan peukut pystyssä että käynnistyis ennen :)
Sognatore 40+5
Neuvolassa siis paineet 155/111. Käski soittaa äitipolille. Minähän tein työtä käskettyä ja hätyyttivät kiireesti sinne päivystykseen. Kuitenkin kävi taas kuten aina. Taas oli eri lääkäri kuin aikaisemmin ja hän katsoi vaan ultralla vauvan olevan virkeä. Sisätutkimuksen teki pyynnöstäni, vauva kiinnittynyt, suu pehmeä ja 1cm auki. Toivoi kovasti että älyäisi syntyä itse parin päivän sisällä. Torstaina uusi aika äitipolille. Alkaa kyllästyttää tää ramppaaminen. No ei sitä kuitenkaan kauaa enää kestä. Lääkärin ohje oli: jos supistaa säännöllisesti tai lapsivettä tihkuu niin sitten synnyttämään. Paineisiin ei ottanut kantaa...
Toivottavasti ronklauksesta on Sognatorelle hyötyä. Meillä lääkäri kokeili nätisti ja nyt on 10min välein supistellut pari tuntia.
Jennuli: Meillä neuvolassa kummasteli kovasti kun näillä viikoilla laitetaan lepäämään, normaalisti kuullema käynnistetään paineiden takia rv38 jälkeen herkästi. Voimia sinne lepäilyyn ja toivottavasti kohta tapahtuu. Oletkos yksin siellä vai onko seuraa?
Memmulille kiitokset tsempityksestä ja jotenkin sitä jaksaa kun tietää ettei ainakaan yliaikaiseksi päästetä.
Sande87 38+5
Kyllä kohta on meillä tässä pinossa jo useampi vauva!
Itselläni on varmaan susi.
Lumityöt tuli tehtyä lapion kanssa, kaikki mikä tippui katolta yön aikana, oli saatava pois. Kahden tunnin homma. Tulipahan tehtyä.
Olen kuin höyryjuna, eteenpäin sanoi mummo lumessa.
Kohta on iltalenkin aika. Saas nähdä jos jaksaa sen tunnin kantapäitään nostella. Taidan pistää juoksuksi...
Leivottu on. Siivottu on. Siivousta siis joka päivä...
Yksi juttu ihmetyttää, että mistä sitä niin monelle rouvalle kehittyy paineita? Kun niin monella on jos jotain ala,- tai yläpainetta sekä lääkärissä juoksua, verikoetta, vuodelepoa, turvotusta...
Eikö se kunto pysy paremmin kohdallaan, jos vähän liikkuisi ja pitäisi itsestään huolta.
Vai mistä se johtuu? Anteeksi, minä ole tyhmä. Seitsemän kersa on minulle tulossa, eikä ikinä ole mitään suuria juttuja ollut vinossa. Tosin urheilufriikki olen, ja voin huonosti jos en saa tehdä mitään...silloin minusta tulee sairas.
Mukavaa illan jatkoa kaikille.
Riesa ja susivatsa
Kiitos Sande, toivotaan todella että tepsii ronklaus :)
En tiedä voiko tämmöiset "oireet" enteillä synnytystä vai oonko tulossa kipeeksi.. Mutta palelee ja lämpö on vähän noussut, väsyttää ihan hirveesti ja mahassa vähän hassu tunne. Kuitenkaan edelleenkään en tunnista supistuksia..
Taidan siis mennö nukkumaan. Kauniita unia!
Sognatore 40+5
Neiti syntyi kuin syntyikin, ja valitsi tosiaan anopin syntymäpäivän.. No, anoppi on ihan mukava, ja mielissään, joten mikäpä siinä.
Supparit alkoivat siis klo 4 aamulla. Tahti kiihtyi minusta vauhdilla, mutta olivat epäsäännöllisiä minuutista seitsemään riippuen siitä mitä teki. Mies juoksenteli asioilla, ja minä suppailin kotona, ja kun alkoi palella, tärisyttää ja oksettaa, niin tiesin että ollaan transition-vaiheessa. Alkoi ilokaasukin kiinnostaa oikein tosissaan, mutta mies ei ollut paikalla. Viimein tuli ja lähdettiin sairaalaan. 5 min ajomatka oli kamala. Perillä pysähdyttiin suppareiden takia 3-4 kertaa, ja kun astuin 10. krs hissistä, säntäsin suoraan vessaan oksentamaan. Kätilö vei heti synnytyssaliin, 8+ cm auki! Olisin halunnut jumppapallolle ja kaasua, mutta kätilö sanoi lääkärin tulevan heti, puhkaisee kalvot ja sitten varmaan syntyy nopeasti. Lääkäriä odottaessa vedet meni, ja kun lääkäri paria minsaa myöhemmin tuli, niin käski ponnistaa seuraavalla supistuksella.
Ehkä 5 supparia myöhemmin meillä oli kolmas prinsessa. :) 3,990g ja 57cm! En ollut uskoa mittoja, sillä synnytys oli kaikista kolmesta helpoin ja nopein. Harjoitus tekee mestarin.
Vauva on ihana! Voi sitä onnea ja euforiaa tänään. Vähän repesin ja 5 tilliä tuli, ja vauvalla on murtunut solisluu, kun tuli niin rytinällä. Mutta onneksi ei vaivaa neitiä pahemmin, korjaantuu parissa viikossa.
Onnea vauvoja saaneille ja tsempit koitokseen muille. Onhan se pahimmillaan aika rankkaa, mutta kun vauva on ulkona, on se kaiken kivun arvoista. :)
Larubia ja iiiiso tuhiseva nyytti
Esikoista odottaessa olin huippukunnossa. Urheilin paljon koko raskausajan, kävelin kilometritolkulla päivittäin siihen päälle, söin terveellisesti.. You name it. Oli ainut mun raskauksista, joissa tuli raskausmyrkytysoireet lopussa ja verenpainekin nousi ja jalat turposivat. Meni onneksi ohi omia aikojaan, mutta ei tosiaan ollut liikunnan puutteesta johtuvaa, joillekin sitä vaan ilmenee, etenkin ensimmäistä odottaessa.
Oi voi! Ihanaa Larubia. Suuresti onnea! Kyllä on pituutta neidillä. Toi murtuma taitaa korjaantua todella nopeesti kun on kuitenkin vauvasta kyse, kunhan luutuu oikeaan asentoon.
Riesa: Sinä se vaan touhuat. Paineet on täällä ainakin sukurasitus. Siis tädillä on ollut raskausajan verenpainetauti, joka jäi päälle. Lääkityksellä pysynyt 15 vuotta hallinnassa. Muutenkin on isän puolelta sukua verenpainetautia. Ehkä olisi jollain tapaa voinut ennen raskautta siihen vaikuttaa, mutta ei enää raskausaikana. Liikkuminen laskee paineet hetkeksi, mutta nostaa sitten entistä korkeammaksi. Kaikki fyysinen rasitus on kielletty ja nyt viime viikot on stressikin kielletty.
Täällä supistelee edelleen 10 min välein. Pitkä, kuuma suihku otettu kun ei tuo selkä kestä kohta enää. Miten voikin supistukset tuntua selässä ja reisissä näin kovasti?
Mahtavaa hyvä sisko!!! Sinä se pyöräytit oikein kunnon kokoisen rinsenssan!!!
Odottelinkin tässä on kuulumisia sieltä "laulutornin" vierestä jotain uutta.
Täytyy siis vain todeta, että JALLA JALLA teille tuli...! :-)
Sognatorelle myös semppiä ja kukas se toinen nyt oli, jolla polttelee ja viiltää...?
Pää on sekaisin, tulin juuri siltä tavanomaiselta...LENKILTÄ!! (eikä mitään tapahdu)
Kaikille synnyttäneille!!! Johan niitä vauvauutisia alkoi vihdoinkin sataa ;)
-aLmA rv39 tasan
Ps. Ja edelleen päivittäin supistelee napakasti, mutta ei säännöllisesti...
Ps2. Ai niin... minäkin oon miettinyt jo useasti missä Ciira piileksii :S
Larubia:lle ja muille synnyttaneille onnea! Ja mahtavan kokokoisen tyttosen saittekin! :) Minusta kun tuntuu etta tuo meidan paketti on nyt 2.5 viikkoisena jo niin 'iso' 3200g ja 51cm :)
Vauvaperheen arki on taalla alkanut sujumaan hyvin, mies on tehnyt paljon toita kotoa niin olemme saaneet yhdessa ihmetella ja tutustua pikkumieheen. Kylla se vaan niin on etta vaikka kuinka tykkaisi lapsista entuudestaan niin kylla se oma vauva on jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa ja suloista!
Toivuin synnytyksesta tosi nopeasti ja hyvin, en tarvinnut tikkeja ja muutenkin kaikki meni hyvin. Joku mietti tuolla aikaisemmin tuntuuko vatsa tyhjalta synnytyksen jalkeen, minulla ainakin tuntui. Jotenkin se maha katosi ensimmaisen viikon jalkeen niin nopeasti ettei paakoppa kait kerennyt pysya mukana, farkut meni taas jalkaan /kiinni ja yhtakkia ei enaan ollutkaan potkuja tai mita silitella vatsanpaalta niin kylla siina kerkesi jo vatsaakin ikavoida. Nyt ei kylla enaan kun paasee nauttimaan vauvan kanssa lenkkeilysta ja muutenkin liikkumaan 'normaalisti'.
Todella rauhallinen ja kiltti tuntuu tuo meidan poika olevan, heraa 2 kertaa yossa tunniksi syomaan ja useimmiten nukahtaa uudestaan heti syonnin jalkeen. Ollaan vaunuteltu ulkona pitkia lenkkeja joka paiva kun ilmat ovat olleet niin hyvat, yli 20 lamminta ja aurinkoista.
...kaikille synnyttäneille:) Nyt niitä uutisia rupeaa ropisemaan! Voitaisi olla "yhdessä" tällä palstalla, kunhan kaikki vauvat ovat syntyneet ja sitten siirtyä vauva-palstalle? Pysyy sitten kaikki mukana jutuissa?
Riesa: Onko sinulla yhdet kaksoset kun on 3 alle 3-vuotiasta? Minulla ei muuten paineet vaivaa :D Olenkin niitä "harvinaisia", kun aina polillakin ihmettelee miten voi olla hyvät paineet;)
Täällä ei tunnu tapahtuvan mitään...tai viikonloppu oli hankala kun oli väsymys ja paha-olo mutta se meni ohi, joten tänään olen taas ollut jo "pirteä" eli normaali väsymys vain :)
Larubia: Kylläpä on tytöllä pituutta!! Ei taida paljon 50cm vaatteille olla käyttöä :D
Kaikilla on ollut niin helpot ja nopeat synnytykset, mitenköhän meillä lopuilla...varmaan pitkät ja tuskalliset =D
Mmamma rv 39+2
Siis ihan älyttömän pitkä tyttö tuli teille! Ei ihme että tuntui että puskee joka puolelta ulos :) Onnea hirveästi!!!
Kiitos tsempeistä Riesa. Täällä ei tapahdu mitään :) On siivottu, saunottu ja seksiäkin harrastettu-eikä mitään! Toissailtana kävin kahden tunnin lenkilläkin koiran kanssa ja siitä sain vain liitoskivut takaisin mutten yhden yhtä supistusta. Meidän tyttö ei siis vaan halua syntyä, masussa ilmeisesti paljon kivempaa :) Noo, viimeistään sitten ensi keskiviikkona häädetään ulos yksiöstään. Vaikka kyllä toivonkin ettei menisi käynnistykseen asti, mutta jos ei muuten tule niin pakkohan se on..
Edelleen ihmettelen täällä Larubian tytön pituutta, mahtavaa! En edes tiennyt että noin pitkiä lapsia syntyy!!! :) VAU!
Sognatore 40+6
Täällä edelleen yhdessä koossa ja loppuaikana ollut niin kauheat liitoskivut että ei ole oikein koneella huvittanut istuskella.
Paljon Onnea kaikille jo vauvaantuneille!!!
Itsellä ei mitään uutta, edelleenkään ei ole tuntunut mitään supistuksia, ainoastaan nuo liitoskivut kiusaavat. Neuvolatäti kyllä maanantaina sanoi että saa nähdä nähdäänkö enää sinua yksinkappalein, mutta minä olen 100 varma että tämä menee sen 2 viikkoa yli ja sitten käynnistetään.
Ärsyttävää kun joka puolelta koko ajan kuuluu että joko on syntynyt, kyllä me sitten ilmoitamme. Miettisivät vain kuinka paljon minä haluaisin että jo syntyisi. Kiukuttaa ja v*tuttaa tämä olotila kun lyllertää kuin pingviini ja kaikki tekeminen tuntuu niin ylivoimaiselta. Anteeksi tälläinen valitusviesti..
Supu3 39+3
LARUBIAN vauvasta tulee missi! :-) kun on pituutta noin paljon.
Ihana ilma täällä. Muutama miinus aste. Tämä vetoaasi ottaa kohta penskat kelkkaan ja tekee retken korttelin ympäri. Tässä lähellä on myös hevosia, joten niitäkin pitää käydä tervehtimässä.
Huomenna on minulla lääkäriaika. Tekee "käsikopelo" tarkastuksen, ja jos on auki paikat niin silloin puhkaistaan kalvot.
Tämä siksi, koskapa on pelko tuosta lähestyvästä lasketusta ajasta, jolloin en halua tämän vaavin syntyvän. :-/
En osaa enää luottaa siihenkään,että kaikki meidän vauvat tulee aikaisemmin. Hermo menee...
SOGNATORE: Mikä koira teillä on? koiran kanssa ulkoilu onkin muuten hyvää liikuntaa. Oli keli mikä tahansa niin PAKKO on vain pihalle kammeta.
ISRAEL ja ANAN on myös kuulolla pitkästä aikaa. Mukavaa että teillä menee hyvin "jeesuslapsen" kanssa! :-)
Joku kyseli kaksosista...ei ei ei, meillä on ykkösiä :-) tosin nämä kolme viimeistä niin kovin pienellä ikävälillä. (sitä tietää mitä on tullut tehtyä)
Riesa lähtee ulos nyt.
Voikaa hyvin. Ajattelin että pitäis kokeilla vatsalihasten tekoa tänään. Löytyyköhän niitä vielä?
Kram och puss.
Meillä on kultainennoutaja uros, juuri vuoden täyttänyt. Aiemmin mulla oli rottweiler uros, mutta hän kuoli 2008 pääsiäisenä.. Vuosi meni ennenkuin uutta pystyi ottamaan ja pakko oli ottaa ihan erilainen, koska halusin uutta rakastaa omana itsenään enkä muistaa uuden kautta vanhaa joka oli niiiiin rakas.. Tämäkin on suloinen, todella kiltti ja hyväluontoinen-uskon ettei vauvan ja koiran kanssa tule ongelmia, vaikka mistäpä sitä koskaan tietää. Meillä kun on ensimmäinen lapsi niin ei ole koirakaan lapsiin tottunut. Siskon muksua on kyllä nähnyt useamman kerran ja ollut tosi kiinnostunut mutta silti käyttäytynyt nätisti..
Sognatore 40+6
pari tuntia sitten, nyt saan sitten liikkuakin taas :)
Pari viestiä ehdin lukaistakin ja Riesalle joka mietti raskausmyrkytyksen syitä: tämän hetkisen tiedon mukaan on geeneistä kiinni ja istukan toimintahäiriö. Syntymekanismia ei kovin hyvin tunneta eikä osata myöskään sanoa millä sen voisi välttää.
Lähden tästä nyt askelkyykkäämään... :)
Jennuli 39+2
Meille syntyi 4.1.2010 klo 8.35 tyttö niinkuin arvelinkin koko raskausajan.
Suunnitellulla sektiolla ja kaikki meni tällä kertaa hyvin, kotiuduttiin viime viikon torstaina.
Tytön mitat oli 48 cm ja 3620 g.
Viikkoja oli 39+4
Hyvin on mennyt kotona, isoveli tykkää pikkusiskosta vaikkakin on saanut näinä muutamina päivinä raivareita kun on niin väsynyt ja tietysti varmasti vähän mustasukkainenkin vauvan suhteen.
Tyttö nukkuu ja syö 2-4 tunnin välein, välillä jaksaa olla hereillä tunninkin verran siinä hänen päivärytminsä.
Onneksi olkoon nyytin saaneille.
Perustetaan oma ryhmä Vauva puolelle kunhan on enemmän porukkaa.
Täällä ainakin Open romaanin luin ihan innoissani. Kuulostaa niin ihanalta kun toisilla synnytys on niin "helppo" tai ainakin kuulostaa siltä. Varmaankin vauva puolelle perustetaan pino viimeistään kun alkaa helmikuu. Ellei joku sitten ole nopea :)
Larubialle tsempitykset. Luultavasti on jo jotain tapahtunut.
Mulla paineet nousi taas! Mä en kestä tätä enää. Nousi eilen pariksi tunniksi 160-180/100-110. Sitten kun kävin kuumassa suihkussa, niin sen jälkeen onneksi laskivat 155/95. Aamulla oli samalla tasolla, mutta nousi aamupäivästä taas 160/100. Ja siis edelleenkin mulla tämä verenpainenlääke menee maksimiannoksella ja en haluaisi rinnalle enää toista lääkettä, en tässä vaiheessa raskautta. Käyn puolen päivän jälkeen neuvolassa vielä mittauttamassa paineet ja sitten mahdollisesti Hyvinkää-keikka TAAS edessä. Yöllä tuli tosi kipeitä supistuksia jonkun aikaa, ihan meinas itku tulla. Josko noi paineet johtuu siitä?
Minskullakin taitaa olla pikkuinen laskeutunut. Ainakin mulla osaltaan helpotti nukkumista, mutta tuntuu että päivisin on jotenkin tuskaisempi olla.
Tervetuloa Jeanette mukaan!
Silkalle ja memmulle onnea kovasti! Saatiin toinen tyttö meidän poikavoittoiselle listalle :D
Sande87 38+5