Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako, jos olet miehesi tulojen varassa?

Vierailija
11.01.2010 |

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole yhdyssana, vaan ns. sanaliitto, tämä opetetaan mm. lukion äidinkielen tunneilla.

Uskomatonta keskustelua noin muutenkin. Olen ollut 10 vuotta kotiäitinä, myös korkeakoulututkinto löytyy. Jos perheellämme ei olisi ollut tätä järjestelyä, miehelläni ei olisi joko perhettä tai tuota työtä, olisivat mahdoton yhdistelmä työaikojen takia. Itse koen, että olen saanut tehdä arvokasta työtä, hoitaa omia lapsiani. Rahamme ovat aina olleet yhteiset.

Vierailija
2/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulee olemaan. Mies maksaa ehkä enemmän kuin minä, hänellä kuitenkin yli 2000 ekeä/kk parempi palkka kuin mulla, joka sekään ei ole huono. Toisaalta autoon se taitaa se 2000 ekeä mennä (bensat, auton vaihdot...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. on erilliset käyttötilit + yhteinen säästötili, mutta rahat ovat aina olleet yhteiset. Rahoja on helppo siirtää tililtä toiselle tai voi myös maksaa yhteisellä luottokortilla. Käytönnössä mies on maksanut suuremman osan menoista, sillä hänellä on todella hyvä palkka, kun taas omani on keskitasoa. Ja hoitovapaa-aikoina toki mies on maksanut valtaosan, näin ihan omasta halustaan.

Vierailija
4/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä et ole täällä maksamassa kenellekään yhtään mitään vaan lusmuna lähdit takomaan rahaa ulkomaille.

Ensin me maksoimme sinulle opintosi ja nyt et tuo Suomeen yhtään veromarkkaa. Törkeää hyväksikäyttöä! Ja kehtaat vielä muita syyttää, kun itse käytit rahamme noin!

Vierailija
5/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääkkösten puuttuminen

t 146

Vierailija
6/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa omanarvontunnolle pyytää mieheltä lupa housujen ostoon... En kehtaa ostaa kysymättäkään kun hänen rahojaan käytän.

(jäin äitiyslomalle hoitovapaalta ja saan minimivanhempainpäivärahan, eli käytännössä olen miehen tulojen varassa)

Vierailija
7/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yhteinen yritys. Mies hoitaa yrityksen raha asiat ja palkan maksun. Eikä minun ikinä tarvi pyytää. Mies laittaa tililleni rahaa. Teenhän työtäni rahan eteen

Vierailija
8/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on pienemmät tulot kuin minulla. Säästin hoitovapaata varten töissä ollessani riittävästi rahaa, joten nytkään ei tarvitse anella almuja mieheltä.

Heräsin tänä aamuna aikaisin. Pidän hemmottelupäivän, kun miehellä on vapaata, joten hän voi hoitaa vauvaa. Menen kampaajalle, kosmetologille ja sushibaariin lounaalle :-)

Vierailija
9/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, siis AVIOMIEHENI, on kyllä vauvani isä. Ja kyllä, asumme yhteisesti omistamassamme kodissa. Saiko viestistäni jotenkin toisen käsityksen, että toinen meistä olisi etävanhempi?

Vauva nukkuu nytkin pinnasängyssään meidän makuuhuoneessa ja mies meidän omassa PARISÄNGYSSÄ siinä vieressä.

Minä heilahdan nyt kaupungille :-)

Vierailija
10/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naisesta silti on kiinni, millaiset tulot hankkii ennen lapsia ja sitä kautta äitiyspäivärahat.

Hoitovapaa on eri asia, mutta silloinkin voi tehdä tienestiä.

Vierailija
11/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle tulonmenetyksiäsi, jotka johtuvat teidän yhteisen lapsenne hoitamisesta kotona? Eikö miehesi halua lapselle kotihoitoa sinun toimestasi?

Vierailija
12/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun ei noita omia tuloja ole vaan kaikki on yhteistä mitä pesään tulee :)

Vierailija
13/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei harmita kun kaikki on yhteistä eikä tarvi todellakaan kysellä lupia rahan käyttöön keneltäkään!

Vierailija
14/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä äitiyspäiväraha.

Vierailija
15/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle tulonmenetyksiäsi, jotka johtuvat teidän yhteisen lapsenne hoitamisesta kotona? Eikö miehesi halua lapselle kotihoitoa sinun toimestasi?

Miksi miehen pitäisi jotenkin kompensoida ansioiden laskeminen hoitovapaan aikana, jos naisella on ollut suuremmat tulot. Yksi perhehän se on, joten yhteiseksi hyväksi menee molempien tulot joka tapauksessa. Hoitovapaalla toisella vain on pienemmät, mutta kun on ehkä pystynyt säästämään ennen sitä, ei ole silloinkaan toisen tulojen varassa. Ei kai kukaan töissäkäyvistäkään aikuisista kompensoi toiselle perheessä mitenkään, jos on pienempi palkka. Yleisestihän se menee niin, että suurituloisempi vain maksaa enemmän perheen yhteisistä menoista.

Vierailija
16/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe tulee toimeen ei siitä millainen äitiyspäiväraha on! En tajua sellaisia perheitä joissa äiti kotona hoitaa lapsia omaan piikkiinsä ja mies saa ilmaisen kotipiian ja lastenhoitajan! Säälittävää jos jonkun mies todella pitää omat rahat omanaan ja mamma sinnittelee jollain sosiaalituilla siinä sivussa lapset ja kodin hoitaen...ja herrajumala joutuuko joku tosiaan kysymään lupaa ostoksiinsa?

Vierailija
17/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aikuisen ihmisen pitää kantaa oma osuutensa perheen taloudesta.

Vierailija
18/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen perhe, lapset ja kenties pankkilainakin mutta omat rahat! Toinen siinä sitten kituuttaa omilla kotihoidon tuillaan hoitaen ilmaiseksi kodin ja lapset kun toinen tekee töitä, uraa ja käärii rahaa....yhteiset rahat pitäis olla!

Vierailija
19/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa kotona lapset ja kodin!

Vierailija
20/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu huolehtia itselleen hyvä koulutus, hyvä työpaikka, kunnon palkka ja hyvä äitiyspäiväraha.

Oletko joku 15-vuotias toissa vuosituhannelta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi