Unelmien opiskelupaikka mutta :(
Pääsisin vihdoin opiskelemaan ammatin loppuun. Jäi vuodesta kiinni ennen raskautta ja nyt pääsin toiseen kouluun MUTTA kuinka siitä selviää?
Ne päivät joissa opiskelua helsingissä ei tuota ongelmia. Matkaan menee korkeintaan tunti, mutta osa päivistä on myös kauempana, yksi tunti lisää per suunta eli aamuisin 2h ja sama iltapäivällä.
Lapsi ollut nyt muutaman pvän/vko päiväkodissa ja silloinkin 3-4h kerrallaan.
Miten selvitä tuosta päivästä? Koulua 8-16 eli 8h kun siihen lisää aamu ja iltamatkat olisi hoito reippaasti yli 10tuntia.
Apua, miten tämän nyt järjestäisi?
Kommentit (6)
ja tuo ammatti on sitä, mitä aina olen halunnut.
Mutta en kuitenkaan lapsen kustannuksella! Miten tästä selviäisi niin, ettei lapsi joutuisi olemaan kohtuuttomasti hoidossa?
Itsellä ideat todella vähissä
ja isä mukaan auttamaan vienneissä ja hauissa. Jos on mahdollista, pyydä isovanhempia apuun myös.
nyt lapsi osa-aikaisena.
Jotenkin sen normaalin n8h menee helposti, sen tiedän.
Nuo pidemmällä olevat koulupäivät ongelmana... hoitoa tulisi reilusti yli 10h kun koulu n 8-16
ja aamuin ja iltapäivisin 1,5h-2h matkat :(
Isältä on apua turha pyytää, sillä on oma ja uusi elämä muualla.
Isovanhemmat... ehkä kerran kuussa saisi apua.
ap
ota vaikka opintolainaa - kyse on lyhytaikaisesta tilanteesta...
Pystytkö joinain päivinä lähtemään hiukan aikaisemmin? Joinain toisina sitten isovanhemmat ja joskus sitten vaan pidempiä päiviä?
Tsemppiä oikein paljon! Kyllä sä selviät, kun vaan päätät niin :) Itse olen onneksi jo opintojen loppusuoralla (työn ohessa tehty), kyllä sitä asiat aina jotenkin selviää, älä ihmeessä nyt lopeta kesken!
jotta pääsen takaisin työelämään...
En silti tiedä kuinka tästä selviää :(
ap