Kun lapsesi luistimet ja sukset jäävät pieniksi, voisitko lahjoittaa ne lapsen kouluun...
moni äiti täällä kirjoittaa että ei haluaisi hankkia suksia tai luistimia niitä muutamaa kertaa varten kun koulussa hiihdetään tai luistellaan. Minä haastan kaikki Suomen rikkaat äidit lahjoittamaan liian pienet sukset, sauvat, monot ja luistimet kouluihin, jotta kaikki lapset saavat hiihtää ja luistella.
Kommentit (11)
Meidän lasten koulussa ei ole niille säilytystilaa. Mun mies vie kyllä aina välillä oppilailleen meidän omien lasten välineitä lainaksi.
Meidän lasten koulussa ei ole niille säilytystilaa. Mun mies vie kyllä aina välillä oppilailleen meidän omien lasten välineitä lainaksi.
ehkä johonkin ns. slummialueen kouluun jossa on vähävaraisia perheitä?
Vien 90% lasten kamoista kirpparille myyntiin hyväntekeväisyyspiikkiin, ja olen lahjoittanut suoraankin, (en siksi että olen niin varakas vaan koska olen níin laiska etten viitsi itse myydä) mutta Espoon kaupunki ei mun hyväntekeväisyyttä tarvitse.
Rahaa on kun roskaa, sen käyttö on hyvin omituista.
En oikein tiennyt mitä ajatella koti-kouluyhdistyksestäkään: Maksakaa rahaa jotta saadaan lapsille koulutarvikkeita
Ne kannattaa panna kiertoon. Eli vie osamaksuksi, kun vaihtaa isompiin.
ehkä johonkin ns. slummialueen kouluun jossa on vähävaraisia perheitä?
joka ostaa käytettyjä suksia ja luistimia yhteiskäyttöön kouluun, koska kaikilla lapsilla ei sellaisia itsellään ole.
Aika monet näistä on tulleet suoraan lahjoituksena joltain (eli ei niitä ole ostettu) eli sanoisin, että aika moni lahjoittaakin.
Ja kaikki ovat koululle kelvanneet ja ovat niistä kiittäneet. Kaupungin rahoilla ei luistimia tai suksia koululle tässä kunnassa hankita, joten siksi olen kokenut tämän tärkeäksi.
Mutta jokainen tavallaan, tämän tyyppinen toiminta on täysin vapaaehtoista!
Mutta periaatteessa olen sitä mieltä että ainakin luistimet on eteläisintä maata myöten aiheellista hankkia omaksi ennemmin kuin sälyttää kokojen kirjon ja säilytyksen vastuu kouluille. Hinta EI voi olla kynnyskysymys tässä kirpputorien ja kierrätyksen luvatussa maassa.Meillä lapsilla ei tähän mennessä (8v ja 10v) ole ollut ainoitakaan uusina hankittuja luistimia, silti aina uutta vastaavat ja maksaneet 5-10 euroa. Olen ostanut ennakkoon esim kesällä kirppikseltä ja tänä vuonnakin vielä ennen joulua kierrätyskeskuksen hyllyt notkuivat oikein hyväkuntoisia tyttöjen luistimia hintaan 4-7 euroa! Kyse on viitsimisestä ja ennakoinnista ei rahasta.
mutta voisin lahjoittaa. Muutenkin kaikki pieneksi tai tarpeettomaksi jääneet lasten vaatteet ja tarvikkeet ja myös esim. äitiysvaatteet olen antanut pois. Itse olen myös saanut jonkin verran kamaa ilmaiseksi lähipiiristä. Mun mielestä se on vaan järkevää: kierrättäminen on ekologista ja on kiva, jos voi auttaa jotain toista ihmistä.
Mä en ikinä ole tajunnut sitä, miten niin monet ihmiset koittaa esim kirppareilla rahastaa käytetystä tavarasta... Esim pari vuotta vanhoista Reima tecin haalareista 80 euroa!! Ja läheskään kaikki näistä ihmisistä ei ole köyhiä, vaan ihan tavallisia kuten minäkin.