39-vuotias, korkeakoulutettu, ei omaa asuntoa?!
Mitä ajattelet ihmisestä, joka on ollut vakinaisessa työssä yli 15 vuotta, jolla on yliopistokoulutus, hyvä palkka, hienot vaatteet, syö usein ulkona ja kuluttaa paljon rahaa, mutta ei omista asuntoa? Arvostaa kyllä omistusasumista.
Kommentit (21)
raaski luopua enää elintasostaan, mitä velan ottaminen väistämättä tarkoittaa?
Ja ymmärrän täysin. Haluaa matkustella paljon enkä ihmettelisi, että lähtisi ulkomaille töihinkin välillä. Silloin omistusasunto voisi käydä taakaksi...
fiksu tapaus.
riippuu tietysti mistä roikkuu. Jos on ajatuksena, että muuttaa jonkun naisen kansas yhteen tai vaihtaa vaikka työskentely paikkakuntaa jne. niin on ihan OK olla vuokralla.
Vuokralla asuminen voi hyvinkin olla omistusasumista edullisempaa, riippuen vähän miten loput rahansa käyttää.
Minusta tämä asia hänessä on arveluttavaa, siksi kyselen täällä. Itse olen yrittänyt koko elämäni luoda itselleni ja lapselleni turvallista elämää, johon kuuluu myös se "pakollinen" omistusasunto. En oikein ymmärrä, mihin mies on rahansa laittanut kaikki nämä vuodet. Mitään säästöjä hänellä ei kuulemma ole. Joulunkin vietti kotipaikkakunnallaan hyväkuntoisten vanhempiensa luona. Oli siellä kaksi viikkoa äitinsä ruualla, eikä kuulemma tehnyt muuta kuin nukkui, söi ja tapaili vanhoja kavereitaan. Mieleeni vain hiipii kauhukuvia jostain helppoon elämään tottuneesta ikuisesta poikamiehestä...
Ap.
Omistusasunto on yksi niistä "sitten joskus aikuisena" -jutuista joilla ei vain tunnu olevan kiire.
Minusta tämä asia hänessä on arveluttavaa, siksi kyselen täällä. Itse olen yrittänyt koko elämäni luoda itselleni ja lapselleni turvallista elämää, johon kuuluu myös se "pakollinen" omistusasunto. En oikein ymmärrä, mihin mies on rahansa laittanut kaikki nämä vuodet. Mitään säästöjä hänellä ei kuulemma ole. Joulunkin vietti kotipaikkakunnallaan hyväkuntoisten vanhempiensa luona. Oli siellä kaksi viikkoa äitinsä ruualla, eikä kuulemma tehnyt muuta kuin nukkui, söi ja tapaili vanhoja kavereitaan. Mieleeni vain hiipii kauhukuvia jostain helppoon elämään tottuneesta ikuisesta poikamiehestä...
Ap.
... jos tuon ikäisellä miehellä ei ole mitään säästöjä. 50 000 pitäisi ainakin olla takataskussa tuolle specsillä, tai sitten on huithapeli huolimaton.
Vuokralla asuminen sinällään voi olla ihan OK, mutta ei siten, että "säästää" asumalla vuokralla ja siten törsää sen kaiken.
Ongelmia tulee, jos on tuollainen
ei sitten mikään riitä. Katsoohan mieskin läpi sormien sitä, että itse olet ryssinyt ihmissuhteesi niin, että olet yh.
ei sitten mikään riitä. Katsoohan mieskin läpi sormien sitä, että itse olet ryssinyt ihmissuhteesi niin, että olet yh.
Olen leski. Ollut jo kaksitoista vuotta.
Ap.
ihmisenä jaksaisi katsella tuollaista tapausta eli hermot menisi.
Ei yliopistokoulutus takaa hyvää palkkaa. Mutta johonkin ne rahat ovat menneet, ellei säästöjä/sijoituksia löydy.
Kannattaisiko kysyä ihan mieheltä itseltään, mihin rahat ovat menneet? Viinaan, naisiin, makeaan elämään?
Btw ei kannata sokeasti uskoa selitystä.
Mistä tiedät, kertoiko mies sulle asian todellisen laidan? Voihan olla, että onkin jotain säästössä. En nyt pelkästään tämän asian takia kovin epäileväinen olisi.
Millainen se miehen asunto on, onko pitänyt siitä huolta? Laittaako ruokaa usein, siivoaako riittävästi, silittääkö vaatteita? Ts. pyrkiikö mahd. helppoon elämään?
Mistä tulee lyhenne ap? Tai siis, ilmeisesti se on lyhenne, koska täällä niin paljon sen "nimisiä" henkilöitä käy viestittelemässä... (yksi per viestiketju mitä nyt oon lueskellut)
Jännästi myös osaavat viestitellä aika samalla tavalla; keskustelun avaus mielipidekyselyn muodossa, lisätietoa ripauksittain kunhan vastauksia on tullut tarpeeksi jne...
ASUUHAN moni perhekin vuokralla- vaikka vanhemmilla vakityö---
Se tarkoittaa alkuperäistä kirjoittajaa. Eli jokaisella ketjulla on ap.
Korkeakoulutettu olen minäkin, tulot on brutto 5 500 euron luokkaa kuussa eikä omistusasuntoa ole. Sitä vastoin upea ja iso vuokra-asunto.
En tosin asukaan Suomessa, jossa ihmisen arvo kai lasketaan sen mukaan, kuinka paljon on saanut kinuttua pankista lainaa..
Just ku ehdin muokata edellistä viestiä. Okei~
Alotin vasta tänään kirjoittelun joten olen noob D:
Jos haluaa sinkkuna tehdä muutakin kuin viettää yksin aikaansa siellä kotona, ei siinä välttämättä korkeakoulutetullakaan jää rahaa säästöön!
sehän on ihan tyypilinen tapaus.