Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marja-Sisko ketjusta

Vierailija
09.01.2010 |

Ko. ketjusta taas oivasti sain muistutuksen

siitä, miksi en todellakaan halua millään muotoa olla tekemisissä fasisti-uskovaisten kanssa!

En voi, kuin yökkiä kapeakatseisuudelle, jota nämä kaikista innokkaimmat raamatulla pieksäjät harrastavat. Toivon heille kaikille ainakin yhden oikein suuren mullistuksen elämään; homo-lapsen, transu-vanhemman, tai edes sukupuolitaudin puolison Thaimaa-reissun tuliaisena... Kaikki käy, kunhan saavat hiukan silmiään auki todellisuuteen!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli nyt sitten luettua toiseen kertaan.

Vierailija
2/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko kirkosta erosi Marja-Siskon takia ja kuinka moni jäi edelleen kaikesta huolimatta kirkon jäseneksi? Miettikääpä.

Ei ole kirkolla tänäpäivänä helppoa, nyt hyväksyttiin tämä pappi ja kourallinen erosi, entä jos kirkko olisi hylännyt tämän papin, sama kourallinen vastakkakista mielipidettä olisi eronnut. Kaikkia ei voi miellyttää, aina joku nirppanokka porukka ottaa itseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä sukupuolivähemmistöjen ja kirkon asia. Kun tuntuu että muualta yhteiskunnasta on kollektiivisesti hyväksytty järjetön syrjintä ja henkinen väkivalta aika lailla karsiutunut tai ainakaan en keksi missä sitä enää olisi (paitsi osa ulkomaalaisvastaisuudesta), nämä uskonsodat on ikävä muistutus ihmisen raadollisesta puolesta. Eikö voitais jakaa kirkko kahtia? Toisella puolella täydelliset kivenheittäjät voisivat kuolla rauhassa sukupuuttoon ja mollata homoja ihan keskenään.

Vierailija
4/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisiksi itsenäisiksi seurakunniksi jotka voivat muodostaa oman identiteettinsä sen pohjalta mitä näkevät Raamatun opettavan eri asioista. Sitten voipi valita, haluaako kuulua mahdollisesti homoseksuaalisuusmyönteiseen vai -kielteiseen seurakuntaan tai vaikka käydä polttamassa molemmat kirkot ja kaataa pari hautakiveä.

Vierailija
5/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. homoliittoja kannattavat päättävät sankoin joukoin erota. Aivan oikein! Jos jotain asiaa kannatatte ja haluatte sille kirkon siunauksen, eikö silloin ole oikea ratkaisu sankoin joukoin liittyä kirkkoon?

Vierailija
6/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. homoliittoja kannattavat päättävät sankoin joukoin erota. Aivan oikein! Jos jotain asiaa kannatatte ja haluatte sille kirkon siunauksen, eikö silloin ole oikea ratkaisu sankoin joukoin liittyä kirkkoon?

kirkon jäseniä. Ja uskonnollisuus on sitä tasoa, että vietetään juhlia uskonnollisin menoin ja uskotaan että jumala on olemassa, joskus rukoillaan vähän tms., mutta ei varsinaisesti harrasteta uskonnollisuutta. Kun taas suuri(n) osa homojen vastustajista löytyy sieltä harrastajista ja he ovat niitä äänekkäimpiä. Joten jotta saisin homomyönteisen ääneni kuuluville, minun pitäisi ruveta harrastamaan homojen asian ajamista. Homothan ei sitä oikein luontevasti voi tehdä itse, koska heidät on aktiivisesti ajettu kirkosta ulos. Mutta kuka ottaa ajaakseen sellaisen asian mikä ei kosketa itseä muulla kuin syrjinnän aiheuttaman ahdistuksen tasolla? Ja haluaisko homot ja lesbot edes, että joku av-mamma rupeaisi hösäämään heidän puolestaan tästä lähtökohdasta käsin? Aika pattitilanne.

Vierailija
7/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti asia on kyllä niin, että kun itse kirkosta eroavat ja kaikki samanmieliset myös niin silloinhan kirkkoon ei jää muita kuin homoliittoja vastustavat. So simple ja niinhän se käy muissakin yhteisöissä.

Vierailija
8/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullehan on ihan yks ja lysti mitä kirkko tekee, tai on tekemättä, mä tarkoitin kirjoituksellani herättää keskustelua uskovaisten suvaitsemattomuudesta, joka on tosiaan melko järkyttävää.

On tietysti todella ikävää, että ihan valtion taholta meillä on instanssi, jonka jäsenet saavat rauhassa riehua ja lietsoa vihaa vähemmistöjä kohtaan, mutta kyllähän toki kyse on enemmän yksilöistä, kuin instanssista, siis kirkosta, itsestään.

Vaikka varmaan nämä riehujat ovatkin vähemmistö, niin silti heistä lähtee kovin ääni (Päivi Räsäsen johdolla;) ja siksi ainakin mulla alkaa olla oikein allergia kaikkia uskovaisia kohtaan!

Ja ei, en toivo vihamiehille pahaa, ainoastaan, että kaikki saavat ansionsa mukaan, oli se sitten hyvää, tai pahaa.

Ap

Vierailija
9/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin sen pitääkin olla. Ei voi joka mielipiteen mukaan mennä, nykypäivänä on just niin älytöntä, kun asioista on aina vähintäänkin kahta mielipidettä niin toinen puolisko suuttuu ja eroaa kirkosta.

Miten kirkko ikinä voisi kumartaa kaikkiin suuntiin??

Vierailija
10/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosikohan Marjasiskon takia 200 ihmistä ja oikeesti en ole heidän ääntään edes kuullut.

Vain ko.henkilön ewimiehen joka on tiukasti ollut Marja-Siskon puolella. Mutta asiat ovat ihan niinkuin ne näkee.

Vierailija
11/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli nyt sitten luettua toiseen kertaan.

Selviätkö? ;)

Vierailija
12/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullehan on ihan yks ja lysti mitä kirkko tekee, tai on tekemättä, mä tarkoitin kirjoituksellani herättää keskustelua uskovaisten suvaitsemattomuudesta, joka on tosiaan melko järkyttävää.

On tietysti todella ikävää, että ihan valtion taholta meillä on instanssi, jonka jäsenet saavat rauhassa riehua ja lietsoa vihaa vähemmistöjä kohtaan, mutta kyllähän toki kyse on enemmän yksilöistä, kuin instanssista, siis kirkosta, itsestään.

Vaikka varmaan nämä riehujat ovatkin vähemmistö, niin silti heistä lähtee kovin ääni (Päivi Räsäsen johdolla;) ja siksi ainakin mulla alkaa olla oikein allergia kaikkia uskovaisia kohtaan!

Ja ei, en toivo vihamiehille pahaa, ainoastaan, että kaikki saavat ansionsa mukaan, oli se sitten hyvää, tai pahaa.

Ap

ja tässä suvussa niitä on jo omasta takaa todella monta.

Kaikki tapaamani uskovaiset muuten rukoilevat ja toivovat vihamiehilleenkin hyvää. Toivovat, että vihamiehensä eivät saisi ansionsa mukaan, vaan paha kostautuisi hyvällä.

Vierailija
13/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka homoja kirkosta pois ajaa?

ei ollut ok uskonnollisten aktivistien olla avoimesti homoja saati sitten parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Toivottavasti tyyli on muuttunut. Mutta siis joko on mahdollista Pekka, kanttori, parisuhteessa Erkin kanssa? Entä Minna, nuoriso-ohjaaja, tyttöystävä Liisa? Nico, seurakuntanuori, avoimesti homo ilman esirukoilua tilanteen muuttumisesksi? Ritva, sunnuntain jumalanpalveluksessa partnerinsa Eilan kanssa?

Vierailija
14/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosikohan Marjasiskon takia 200 ihmistä ja oikeesti en ole heidän ääntään edes kuullut.

Vain ko.henkilön ewimiehen joka on tiukasti ollut Marja-Siskon puolella. Mutta asiat ovat ihan niinkuin ne näkee.

Kyllä tuossa ketjussa aikamoisia jeesustelijoita ja yksisilmiä oli.

Mä olen tosi tyytyväinen, että Marja-Sisko teki sen, mitä teki. Pisteet hälle!

On tietysti hupaisaa, että tuomitsee tuomitsijat, mutta toisaalta on sentään vähemmän tekopyhää tehdä se omissa nimissään, kuin paeta Jumalan selän taakse huutelemaan ja raamatulla mätkimään...

Vierailija
15/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa kestoilu, perhepeti, talvihaalarit puhumattakaan pelkosektiosta.

Mikä muuten on nimesi, jos kerran omissa nimissäsi huutelet?

On tietysti hupaisaa, että tuomitsee tuomitsijat, mutta toisaalta on sentään vähemmän tekopyhää tehdä se omissa nimissään, kuin paeta Jumalan selän taakse huutelemaan ja raamatulla mätkimään...

Vierailija
16/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin sen pitääkin olla. Ei voi joka mielipiteen mukaan mennä, nykypäivänä on just niin älytöntä, kun asioista on aina vähintäänkin kahta mielipidettä niin toinen puolisko suuttuu ja eroaa kirkosta. Miten kirkko ikinä voisi kumartaa kaikkiin suuntiin??

jo pikku hiljaa kypsyä muutokseen? Eihän tässä olekaan vainottu kuin vasta tuhansia vuosia... Sitä paitsi onko se muutos oikeasti niin kamalaa? Sata vuotta sitten uskottiin eri lailla kuin nyt ja katsottiin synneiksi eri asiat kuin nyt. Olettko uskovaiset siis sitä mieltä, että kaikki sata vuotta sitten eri lailla kuin nyt uskoneet on nyt helvetissä? Minä päivänä tarkalleen on historiassa uskottu TISMALLEEN oikein?

Vierailija
17/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Kaikki tapaamani uskovaiset muuten rukoilevat ja toivovat vihamiehilleenkin hyvää. Toivovat, että vihamiehensä eivät saisi ansionsa mukaan, vaan paha kostautuisi hyvällä.

Mä en usko tuota, valitettavasti.

Voidaanhan sitä rukoilla laupeutta huokuen, mutta tosiasiassa ollaan tuomitsemassa hiki hatussa, kun vaan tilaisuus koittaa.

Mä kyllä tunnen oikein monta uskovaista liiankin hyvin, jotka esittävät hyvää ihmistä, mutta jumalan nimessä ovat valmiita tuomitsemaan mitä rankimmalla kädellä kaikkia, jotka eivät istu heidän muottiinsa.

Hupaisin tilanne, jota olen ollut seuraamassa oli, kun perustettiin hätä-seurat, jossa pää punaisena rukoiltiin monta tuntia, ettei eduskunta hyväksyisi uutta homoliitto-lakia... :D My case is closed.

Vierailija
18/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että sanon oman mielipiteeni ja myönnän sen olevan peräisin omasta päästäni, enkä yritä esittää mielipiteideni olevan uskollisuutta, tai tekeväni tekoseni jonkun muun nimissä, vaikka sitten jumalan. Tai Lipposen Paavon. ;) Mutta jos se sinua helpottaa, niin mun nimi on Katariina.

vaikkapa kestoilu, perhepeti, talvihaalarit puhumattakaan pelkosektiosta.

Mikä muuten on nimesi, jos kerran omissa nimissäsi huutelet?

Vierailija
19/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ateisti, mutta mitään tuollaista en ole tuttavissani tai suvussani nähnyt. Sinulla on ennakko-oletus uskovista ja kun kohtaat jotain mikä ei sovi muottiisi, et suvaitse sitä.

Ap

Mä en usko tuota, valitettavasti.

Voidaanhan sitä rukoilla laupeutta huokuen, mutta tosiasiassa ollaan tuomitsemassa hiki hatussa, kun vaan tilaisuus koittaa.

Mä kyllä tunnen oikein monta uskovaista liiankin hyvin, jotka esittävät hyvää ihmistä, mutta jumalan nimessä ovat valmiita tuomitsemaan mitä rankimmalla kädellä kaikkia, jotka eivät istu heidän muottiinsa.

Hupaisin tilanne, jota olen ollut seuraamassa oli, kun perustettiin hätä-seurat, jossa pää punaisena rukoiltiin monta tuntia, ettei eduskunta hyväksyisi uutta homoliitto-lakia... :D My case is closed.

Vierailija
20/30 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta te ylisuvaitsevaisuutta kannattavat, missä se teidän suvaitsevaisuutenne on?

Kirkossa on aika paljon jäseniä, luonnollisesti mielipiteitä on myös laidasta laitaan, koitetaan kestää myös heitä ja annetaan toisille oikeus ajatella toisin kuin itse teemme?