En voi käsittää miten te jaksatte olla äitiyslomalla/
hoitovapaalla vuosikausia!! toisessa ketjussa joku oli ollut kotona hoitamassa lastaan vuoden ja 7kk! OMG..tulisin hulluksi. Olin ensimmäisen kanssa n.puoli vuotta ja toisen kanssa 2kk ja hiippailin töihin näidenkin äitiyslomien aikana lepuuttamaan:)
Kunnioitettavaa että joku on valmis laittamaan oman elämänsa muut alueet holdille, itse en kykene.
Kommentit (22)
edes tuntia paria kertaa viikossa, että saisit omaa aikaa. Ymmärrän kyllä, että kotonaolo kyllästyttää. Olisi varmaan sinun tilanteessa mukavampaa viedä aamulla lapset hoitoon ja hakea ne illalla ja viettää päivät töissä. Näkisi muutakin elämää.
Mutta ongelmaan lähtisin mieluummin etsimään ´ratkaisua siitä, että miksi mies ei halua olla lasten kanssa. Sillä tiedän monia miehiä, jotka opiskelevat (omanikin aikoinaan työn lisäksi) ja käyvät töissä ja silti pystyvät viettämään aikaa lasten kanssa niin, että vaimo pääsee päätä tuulettamaan.
Meillä oli minulla omaa aikaa viikonloppuisin. Ei mies etätehtäviä tehnyt viikonloppuisin 24 tuntia vuorokaudessa. Viikolla kahtena iltana teki tehtäviä kotona ja pääsin käymään omilla menoillani.
Miehesi motivaatiossa viettää aikaa lastenne kanssa on jotain vikaa jos et ole 8 kuukauteen päässyt ulos.
Mulla on lapset 4v ja 8kk, ja nyt olen ollut sen vähän reilu 8kk taas kotona lasten kanssa. Esikoisen kanssa olin aikoinaan saman verran, sitten isä jäi kotiin ja mä palasin opiskelujen ja töiden pariin. Nyt tällä kertaa mun on pakko olla pidempään imetyksen takia, ja todellakin mietin että miten ihmeessä pysyn järjissäni tässä. Okei, en istu neljän seinän sisällä, vaan ulkoillaan ja tehdään paljon lasten kanssa, mutta nimenomaan lasten kanssa.
Mistä te revitte sen aikanne harrastaa ja tavata ystäviänne? Meillä ei onnistu edes kahdenkeskisen ajan järjestäminen meidän vanhempien kesken. Mun ystävät on töissä silloin, kun mulla on aikaa, eli päivisin. Iltaisin heitä ei enää huvita tavata minua, kun tietävät, että mulla on joka tapauksessa lapset mukana. Ymmärrän sen kyllä, ei itseäkään olisi lapsettomana kiinnostanut lähteä kahvilaan kaverin möykkäävien kakaroiden kanssa. Mieheni tekee tällä hetkellä opintoja sekä töitä, joten häneltä on ihan turha odottaa mitään lastenhoitoapuja. Mä olen vuorokauden ympäri lasteni kanssa, omista harrastuksista tai vapaa-ajasta ei mitään puhettakaan. Sori, mutta mä olen huono äiti, enkä oikeastaan jaksaisi, vaikka vaihtoehtoja ei juurikaan ole.