Kipu vasemmalla munasarjan kohdalla.
Mistähän mahtaisi olla kyse. Kävin läkärissä vasmmalla lonkan tuntumassa tuntuvan kivun talia. Olen tuntenut kipua tuossa jo pidemmän aikaa. Pahimmalta tuntuu kun esim. istuu tai joutuu käyttämään vatsa lihaksia. Maatessa hellittää kokonaan ja seistessä ei vaivaa juurikaan. Kipu on ollut semmoista ärsyttävää jomotusta ei kovin voimakasta. Lääkäri epäili kyseen olevan lihaseräisestä kivusta ja määräsi voltareia kahdesti päivässä. Tämä auttoikin kipuun hyvin tähän päivään saakka. Eilen alkoi kuukautiset ja nyt on tuossa vasmmalla kipulääkkeestä huolimatta kohta joka on todella kipeä. On ihan kosketusarka jos kohtaa painaa tai sihen osuu joku. Ei siis tunnu että olisi lihaksessa vaan ennemmin munasaran kohdalla.
Onko kellään muulla ollut tällaista? Mistähän oisi olla kyse? Tuntuu hölmöltä mennä taas lääkäriin saman asia takia kun vasta kävin.
Kommentit (6)
Mulla on ollut noita kystia. Yks on kerennyt puhjetakin.
Näin mä ainakin ymmärsin lääkärin puheesta kun mulla kyseistä vaivaa hoidettiin.
Mullakin on usein tuollaista kipua samoilla kohdilla juuri menkkojen aikaan tai ennen sitä. Joskus voi olla muutenkin.
Itselläni saattaa ko. kipu johtua endometrioosiasta (joskus poistettu, mutta voi uusia), kystasta?, "normaalista" kuukautiskivusta tai suolistoperäistä ongelmasta(jos vatsa kovalla).
Kipuja tulee ja menee.
Kuukautisistasi päätellen kyseessä ei todennäköisesti ole ainakaan kohdun ulkopuolinen raskaus.
Minulla tuo kipu siis tuntunut koko kuukauden tai tarkemmin jo useamman kuukauden ollen välillä pahempi ja välillä helpottaen. Nyt sitten kipu tosi kova vaikka kipuläkettäkin siis menee. Ja tosiaan kohdusulkoinen raskaus tuskin kyseessä kun on kuukautiset ja ei muutenkaan pitäisi olla raskaus mahdollinen.
ap
minulta ottivat jonkun verikokeen,jotta saivat selville onko syöpää. Ei onneksi ollut ja se rakkula/kysta puhkesi tai pieneni sitten itsestään.
Kierukka saattaa aiheuttaa näitä puhkeamattomia munarakkuloita ja kystia.
Täytyy varmaan sitten varata kuitenkin uusi lääkäriaika.
ap
Mulla on ollut noita kystia. Yks on kerennyt puhjetakin.