Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, miksi hän laittoi

Vierailija
08.01.2010 |

paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun ja kielsi ihmisiä koskemasta siihen? Hänhän tiesi, että ihmiset lopulta söisivät siitä, jos kerran ihminen on Jumalan kuva.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju sai minut (ikävällä tavalla) totaalisen sanattomaksi. En voi muuta sanoa, kun että nyt vihdoin todella sisäistän, miksi kriittinen ajattelu, avoin mieli ja jatkuva opiskelu ovat mielettömän tärkeitä juttuja. Täytyy muistaa kasvattaa omat lapseni käyttämään omia aivojaan.

massan mukana. Nykyään ei ole helppoa olla uskovainen ja uskominen ei ole helppoa. Paljon helpompaa on valita pinnallinen "ateistin" tie.

Vierailija
62/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsesi kysyy sinulta; Kuka on Jumala

Sinun on osattava vastata siihen kunnolla. Tai edes ojentaa Raamattu kyselevälle. Se on suuri vastuu sillä Taivaspaikka ei ole itsestäänselvyys.

Lapsen kanssa kannattaa keskustella erilaisista maaimankatsomuksista. Yhdet uskovat yhdellä tapaa, toiset toisella tapaa. Me vanhempina uskomme näin, koska... Näin lapsella on enemmän eväitä maailman ja elämän hahmottamiseen.

Eri uskonnoissa on erilaisia "taivaspaikkoja". Paha mennä lapsen puolesta päättämään, mihin tämän pitäisi uskoa. Mitäs jos vahingossa tyrkyttäisikin väärää uskoa lapselleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä. Olisi niin helppoa mennä pinnallisesti

massan mukana. Nykyään ei ole helppoa olla uskovainen ja uskominen ei ole helppoa. Paljon helpompaa on valita pinnallinen "ateistin" tie.

Vierailija
64/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pinnallista on ateistin tai uskonnottoman tiessä? Itse on vastattava teoistaan ja löydettävä hyvät arvot. Uskovilla ja uskonnottomilla on omat harminsa. Kyllä ainakin täällä syrjäkylällä on paljon helpompaa olla uskovainen kuin uskonnoton.

Onneksi jokaisella on kuitenkin lain mukaan oikeus uskoonsa tai uskonnottomuuteensa. Jokainen saa ajatella itse ja tehdä omat ratkaisunsa.

Kunnioitetaan toistemme vakaumuksia!

Vierailija
65/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai parempi - uskoi sitten tai ei.

Mitä pinnallista on ateistin tai uskonnottoman tiessä? Itse on vastattava teoistaan ja löydettävä hyvät arvot. Uskovilla ja uskonnottomilla on omat harminsa. Kyllä ainakin täällä syrjäkylällä on paljon helpompaa olla uskovainen kuin uskonnoton.

Onneksi jokaisella on kuitenkin lain mukaan oikeus uskoonsa tai uskonnottomuuteensa. Jokainen saa ajatella itse ja tehdä omat ratkaisunsa.

Kunnioitetaan toistemme vakaumuksia!

Vierailija
66/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana suoritat opintosi hyvin alalle jolla voi luoda hyvä uran. Hankit sopivan puolison, lapsia, asunnot ym.

Osallistut yhteiskunnan toimintaan, äänestät ja uskot että voit oikeasti vaikuttaa maailman menoon.

Monenkaan elämä ei kuitenkaan anna minkäälaista tyydytystä, elämässä on arvotyhjiöitä. Vanhuksia luodaan laimin, eläimet ovat syrjäyttäneet ihmissuhteet.

Vaihoehtona ei ole Jumalaan uskominen eikä uskovaisen elämä, mutta tarkoitan että usein se kuitenkian antaa elämlle erilaisen perustan.

Siis riippuen aina siitä uskonnosta...

50.

Vierailija
67/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo muihin tai ei usko laisinkaan joutuu helvetti nimiseen paikkaan. Ja voin kertoa se ei ole mukava paikka.

Vierailija
68/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskonnollinen liirunlaarum on vertaansa vailla. Ja syvällisyys -joopa joo...

Jos lapsi kysyy, kuka on Jumala, miksi pitäisi ojentaa tälle Raamattu? Vanhentunut kirja konservatiivisine arvoineen ja täynnä väkivaltaa!

Jos lapsi kysyy kuka on Jumala, vastaa mieluummin: ei ehkä yhtään kukaan.

Vierailija
69/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelee, että on olemassa vain tämä elämä, kannattaa keskittyä olennaisiin asioihin. Aikaa on rajallisesti, ja kannattaa miettiä, mihin sen käyttää ja mitkä asiat tuovat onnea. Jokaisen on pohdittava, mitkä asiat ovat itselle tärkeitä. Ulkoa tuleville paineille ei kannata antaa liikaa valtaa.

Minulle oleellisia asioita ovat esimerkiksi lasten, puolison ja ihmisten kanssa oleminen, kiireettömyys, terveellinen & maukas ruoka, sopivasti mukavaa kuntoilua, lukeminen, uteliaisuus jne.

ekana suoritat opintosi hyvin alalle jolla voi luoda hyvä uran. Hankit sopivan puolison, lapsia, asunnot ym.

Osallistut yhteiskunnan toimintaan, äänestät ja uskot että voit oikeasti vaikuttaa maailman menoon.

Monenkaan elämä ei kuitenkaan anna minkäälaista tyydytystä, elämässä on arvotyhjiöitä. Vanhuksia luodaan laimin, eläimet ovat syrjäyttäneet ihmissuhteet.

Vaihoehtona ei ole Jumalaan uskominen eikä uskovaisen elämä, mutta tarkoitan että usein se kuitenkian antaa elämlle erilaisen perustan.

Siis riippuen aina siitä uskonnosta...

50.

Vierailija
70/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin että Kristinuskon Jumala on oikein, eikä muita Jumalia ole. Jos uskoo muihin tai ei usko laisinkaan joutuu helvetti nimiseen paikkaan. Ja voin kertoa se ei ole mukava paikka.

Monet ihmiset uskovat toisin. Vaikea kenenkään sanoa, kuka on oikeassa.

Vierailija
71/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta oisi kiva tietää miten te perustelette omat näkemyksenne... siis kuka Jumala on ja mistä tiedät että on olemassa helvetti ja taivas?

Miksi maapallo on luotu ja miksi me olemme nyt täällä? pelaako Jumala jotain peliä ihmisten kanssa, sinä menet helvettiin ja sinä taivaaseen jne.

Eikä helvetti oppi ole jostain faraoiden Egyptistä lähtöisin?

En minäkään lapselle ekana Raamattua lykkäis käteen...

50.

Vierailija
72/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
73/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen huomasi olevansa alasti. Ilman Hyvän ja pahan tiedon puuta emme seuraisi Muodin huipulle-sarjaa.

Vierailija
74/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tullut kertomaan? tai taivas kiva paikka?

Vierailija
75/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen lankesi ja tuli synnille alaiseksi... muuta taikaa siihen ei liity, se oli testi.

Vierailija
76/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihmisillä on jokaisella oma, hieman erilainen totuutemme.Elämälle löytyy erilaisia selitysmalleja...joissakin näkyy olennaisena sisältönä jäykkä normatiivisuus. Kyvyttömyys ymmärtää totuuden relatiivista olemusta.Tämä on näkemys, mikä täytyy hyväksyä, vaikka se ei sisälläkään hyväksyntää erilaisia totuuksia kohtaan...

Eikö humanistinen, erilaisia elämänmuotoja kunnioittava näkemys ole kuitenkin syvä myös? Vaikka se ei edustakaan tiettyä uskontoa, vaan moraalia ja etiikkaa?

Minä ymmärrän uskonnon transendentaalisena välttämättömyytenä ihmisille.Transendentit vaihtelevat, mutta merkitys on sama.

On täysin merkityksetöntä arvottaa näitä kuvia paremmiksi tai huonommiksi.

Olennaista on rakkaus, hyväksyntä ja elämän kunnioittaminen.

T. Agnostikko, joka uskoo kaikkeen eikä mihinkään.

Vierailija
77/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on rakkaus, hyväksyntä ja elämän kunnioittaminen.

t: uskonnoton

Vierailija
78/78 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka esim. ei synniltä tuntuva kadehtiminen on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi