Jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, miksi hän laittoi
paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun ja kielsi ihmisiä koskemasta siihen? Hänhän tiesi, että ihmiset lopulta söisivät siitä, jos kerran ihminen on Jumalan kuva.
Kommentit (78)
Miksi ruokatorvi ja henkitorvi on niin typerästi jumalalla vierekkäin, että joka vuosi monia ihmisiä kuolee ruokaan tukehtumiseen? Eikös nämä perusjutut, kuten hengittäminen ja ravinnonsaanti, kannattaisi vähän eriyttää toisistaan? Nenä vaikka päälaelle?
Kuule kyllä nää jutskat on mietitty loppuun asti! Jos nenä olisi päälaella niin hilsettä menisi nenään koko ajan.
Siis täähän on ihan simppeli juttu. Käärmeet, seksit ja käärme-apinat -> Vihdoinkin totuus avautui mulle.
Kiitos tietäjille!
;D
Siis Jumala kielsi seksin, mutta halusi silti että ihmiset lisääntyy. Miten se olisi onnistunut ilman seksiä? Ja oliko siis avioliitto keksitty jo Aatamin ja Eevan aikoihin? Miksi niitä ei sitten vihitty, että olisivat saanneet lisääntyä ilman syntiä? Ketkä olisivat toimineet paratiisissa avioliiton todistajina?
Siis Jumala kielsi seksin, mutta halusi silti että ihmiset lisääntyy. Miten se olisi onnistunut ilman seksiä? Ja oliko siis avioliitto keksitty jo Aatamin ja Eevan aikoihin? Miksi niitä ei sitten vihitty, että olisivat saanneet lisääntyä ilman syntiä? Ketkä olisivat toimineet paratiisissa avioliiton todistajina?
Mutta tarkoitus oli siis lisääntyä henkisen yhteyden, rakkauden kautta, ei fyysisestä kontaktista. Mutta ihminen tavallaan päätti toisin.
Mä oon myös miettinyt, että osa ihmisistä ei ehkä tule uskoon siksi, että ei ole valmiita siihen. Käyttäisivät tätä henkistä taituruuttaan väärin. Samasta syystä eivät ymmärrä näitä asioita.
Mutta se että sinä nyt luet tämän, ei ole sattumaa. Näin uskon.
Siunausta! Eikä tarvi ymmärtää, riittää että tahtoo yrittää noudattaa 10 käskyä ja uskoa Jumalaan. Muu hoituu itsekseen, ilman ymmärryksiäkin!
t. eräs uskis
Ei sun tarvii ymmärtää, kulta rakas. Riittää että tahdot uskoa Jumalaan ja olla hyvä. Mutta tarkoitus oli siis lisääntyä henkisen yhteyden, rakkauden kautta, ei fyysisestä kontaktista. Mutta ihminen tavallaan päätti toisin.
Mä oon myös miettinyt, että osa ihmisistä ei ehkä tule uskoon siksi, että ei ole valmiita siihen. Käyttäisivät tätä henkistä taituruuttaan väärin. Samasta syystä eivät ymmärrä näitä asioita.
Mutta se että sinä nyt luet tämän, ei ole sattumaa. Näin uskon.
Siunausta! Eikä tarvi ymmärtää, riittää että tahtoo yrittää noudattaa 10 käskyä ja uskoa Jumalaan. Muu hoituu itsekseen, ilman ymmärryksiäkin!
t. eräs uskis
Hyvähän se vain on, että ihmiset yrittävät ymmärtää parhaansa mukaan. Onneksi ihmiset ovat uteliaita ja tiedonjanoisia. Siten tieto lisääntyy, ja vääriä käsityksiä voidaan oikaista (esim. maapallo ei ole litteä eikä aurinko kierrä maapalloa). Tiede on itseään korjaava järjestelmä.
Mielestäni on pelottavaa ajatella, että itse ei tarvitse ymmärtää ja riittää, kun vain tottelee jotakin auktoriteettia. Miten paljon pahaa ymmärtämättömät ihmiset ovatkaan tehneet muiden käskeminä (esimerkiksi natsi-Saksan aikoina ja varmasti koko ajan nykyäänkin)!
Yritetään hankkia tietoa, kyseenalaistaa ja ymmärtää parhaamme mukaan. Ja otetaan itse vastuu teoistamme. Yritetään olla hyviä ihmisiä toinen toisillemme!
t: uskonnoton
että Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Paratiisissa ihminen noudatti Jumalan tahtoa kunnes söi puusta ja Jumala antoi tämän tapahtua, koska rakastaa ihmistä. Mutta tämän jälkeen ihminen ei enää voinut olla paratiisissa vaan joutui tänne maailmaan, jossa saa tehdä oman tahtonsa mukaan, tai Jumalan tahdon mukaan. Ihmisen oma tahto on aiheuttanut maailmaan kurjuuksia, joita paratiisissa ei ollut, mutta jos vapaata tahtoa ei olisi, ihmiset eivät olisi vapaita ja Jumala antaa ihmisille vapauden, pahoillekin, koska rakastaa heitä. Samoin sinulle ja minulle, vaikka teemme joskus pahaa, Jumala ei rankaise ketään. Syy ja seuraus on vapaan tahtomme seurausta.
Näin minä ajattelen tällä hetkellä.
joista Raamattukin puhuu. Nekin yhtyivät ihmisiin.
Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, 2.?jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat. 3.?Herra sanoi: "Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta." 4.?Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit.
paratiisiin hyvän ja pahan tiedon puun ja kielsi ihmisiä koskemasta siihen? Hänhän tiesi, että ihmiset lopulta söisivät siitä, jos kerran ihminen on Jumalan kuva.
paha oli luonut jo itsensä ja halusi olla myös palvottu, hän haastoi Jumalan ja väitti että ihminen palvoo Jumalaa vain siitä hyvästä mitä hän tältä saa, ei rakkaudesta.
Puu oli testi, jota ihminen ei läpäissyt ja siksi Jeesuksen piti tulla maan päälle ja täyttää Aatamin jättämä paikka.
Ja jumalien pojat ottivat keitä halusivat. Naisilta ei vissiin kysytty mitään?
Ottivat kenet halusivat ja kipeää teki synnytys ja alulle pano. Jumala loi ihmisen savesta ja naisen ihmisen savisesta kylkiluusta. Jeesus paikkasi Aatami nimisen ihmisen paikan.
Naiset tottelivat kiltisti ihmistä.
"Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."
mutte heidän lapsensa olivat, eikä nekään mitään kolmetrisiä olleet, sellaisia reippaati yli pari metrisiä kuitenkin.
Tämä ketju sai minut (ikävällä tavalla) totaalisen sanattomaksi.
En voi muuta sanoa, kun että nyt vihdoin todella sisäistän, miksi kriittinen ajattelu, avoin mieli ja jatkuva opiskelu ovat mielettömän tärkeitä juttuja. Täytyy muistaa kasvattaa omat lapseni käyttämään omia aivojaan.
Tämä ketju sai minut (ikävällä tavalla) totaalisen sanattomaksi. En voi muuta sanoa, kun että nyt vihdoin todella sisäistän, miksi kriittinen ajattelu, avoin mieli ja jatkuva opiskelu ovat mielettömän tärkeitä juttuja. Täytyy muistaa kasvattaa omat lapseni käyttämään omia aivojaan.
todella pelkkää itsepetosta, pitää uskaltaa seistä ominen arvojensa ja mielipiteitensä takana vaikka se valtaväestöstä oisikin silkkaa typeryyttä. Pelkkä kuluttajan elämä ei ole mitään älykästä.
50.
Tämä ketju sai minut (ikävällä tavalla) totaalisen sanattomaksi.
En voi muuta sanoa, kun että nyt vihdoin todella sisäistän, miksi kriittinen ajattelu, avoin mieli ja jatkuva opiskelu ovat mielettömän tärkeitä juttuja. Täytyy muistaa kasvattaa omat lapseni käyttämään omia aivojaan.
Sinun on osattava vastata siihen kunnolla. Tai edes ojentaa Raamattu kyselevälle. Se on suuri vastuu sillä Taivaspaikka ei ole itsestäänselvyys.
se on tärketät kyllä ja massan mukaan meneminenkin on todella pelkkää itsepetosta, pitää uskaltaa seistä ominen arvojensa ja mielipiteitensä takana vaikka se valtaväestöstä oisikin silkkaa typeryyttä. Pelkkä kuluttajan elämä ei ole mitään älykästä.
50.
Vaihtoehtoina ei ole Raamattuun uskominen tai pelkkä kuluttajan elämä. Ekologisuus on erittäin tärkeä arvo monelle uskonnottomalle.
Kun pyrkii kuluttamaan mahdollisimman vähän (ja mahdollisimman eettisesti ja ekologisesti), helpottuu elämä huomattavasti, kun ei tarvitse paljon rahaa ja aikaakin jää kaikkeen muuhun :)
Miksi ruokatorvi ja henkitorvi on niin typerästi jumalalla vierekkäin, että joka vuosi monia ihmisiä kuolee ruokaan tukehtumiseen? Eikös nämä perusjutut, kuten hengittäminen ja ravinnonsaanti, kannattaisi vähän eriyttää toisistaan? Nenä vaikka päälaelle?