Fiksut ostaa markettihaalareita.
Olen huomannut, että ystävä- ja tuttavapiirissäni kaikkein fiksuimmat äidit suosivat muutaman kympin markettihaalareita lastensa ulkoiluvaatteina. Pihapiirissämme lasten haalareiden merkit (ja hinnat) korreloivat suoraan äidin koulutustason ja tulotason kanssa, mutta käänteisesti. Eli mitä enemmän äidillä on koulutusta ja muutakin pääomaa, niin henkistä kuin fyysistä, sitä varmemmin lapsella on Lassie- tai Ciraf-haalari. Kaupanmyyjät ja muut vastaavat taas varustavat jälkikasvunsa Ticket to Heaveneillä ja Moloilla. Voidaanko tästä päätellä, että markettihaalarit ovat fiksun valinta?
Kommentit (87)
analysoida meidät. Lapsella ollut tähän saakka pääasiassa Remua ja yhdet Lennet. Kaikki ostettu parilla kolmella kympillä, ostopaikkoja on ollut lastenvaateliikkeistä markettiin ja kirppariin.
t. syväluotaavaa analyysia odottava
automerkkinsä niin päästään luotaamaan.
on Toyota, kymmenen vuotta vanha sellainen.
Tuloja ja koulutusta en tietenkään kerro, sillä haalarien ja auton merkillä sellainen pitäisi jo olla itsestäänselvää.
t. 43, odottaa yhä syväluotausta
Jos olet korkeasti koulutettu ja ostat merkkihaalareita, se on ok. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu merkkihaalareihin, olet juntti.
Jos olet korkeasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpoihin haalareihin, olet tiedostava älykkö. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpishaalareihin, olet juntti.
Lämpimiä ovat ja vettäkin pitävät sen verran, ettei lapsi ole kertaakaan ollut märkä. En tajua, miksi maksaisin 100 Euroa haalarista, kun 40 Eurolla sain Cirafin haalarin, joka toimii loistavasti. Sitä paitsi tuo Ciraf on vielä nättikin.
t: akateeminen ja hyväpalkkainen äiti
Meillä lapsille pyritään ostamaan laadukkaita ulkoiluvaatteita. Suurin osa vaatteista on reimatecia tai reimaa. Koskaan en kyllä ole normaalihintaa niistä maksanut. Hyödynnän alennusmyynnit ja suhteellisen lähellä olevan Reiman tehtaanmyymälän. Kierratämme myös perheen sisällä tehokkaasti. Jokunen haalari on tullut meille kavereiltakin.. Löytyy meiltä myös jonathania ja remua, mutta vähemmän. Talvikenkinä aina jotkut gore tex-kengät. Käytännöllisyys ennen kaikkea. Mielestäni rumaa vaatetta tai muuta varustetta en koskaan ostaisi, olisipa merkki mikä tahansa.
Niin ja yliopistosta olen valmistunut maisteriksi.
Jos olet korkeasti koulutettu ja ostat merkkihaalareita, se on ok. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu merkkihaalareihin, olet juntti. Jos olet korkeasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpoihin haalareihin, olet tiedostava älykkö. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpishaalareihin, olet juntti.
Noi siis, kun kysytään korkeasti koulutetuilta. jos jutellaan duunarien kanssa, homma menee:
Jos olet korkeasti koulutettu ja ostat merkkihaalareita, olet sietämätön snobi, jolla ei ole mitään käytännön järkeä ja joka luottaa sokeasti auktoriteeteihin. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu merkkihaalareihin, olet hieno ihminen, joka panee lasten hyvinvoinnin ja mukavuuden kaiken muun edelle. Jos olet korkeasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpoihin haalareihin, olet säälittävä pihstelijä, jolla ei ole käytännön järkeä. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpishaalareihin, olet fiksu kuluttaja, joka ymmärtää hinta-laatu -suhteen päälle.
ostan kaikenlaisia haalareita tarpeen mukaan, kirppikseltä myös. Sanoisin ostavani haluamani haalarin, en merkkiä. Reimaa ostan harvoin, koska hinta ja laatu eivät välttämättä kohtaa. Usein ns. markettihaalarit ovat tosiaan toimineet oikein hyvin. En taida olla laisinkaan muotitietoinen, ennemminkin vältän uusinta uutta.
akateemisena ostan lapsille Reimatec-haalarit. Samoin tekevät myös pari akateemista ystävääni.
Perusteluna on se, että Reimatec pitää vettä.
Ostin silloin kun oli vain yksi lapsi hänelle halpoja Lassie ja Jonathan haalareita. Nyt kun lapsi on kolme käytännöllisiä vaatteita ja vähemmän pukemista kun ei tarvitse pukea kurahousuja.
Ostan Reimatecit aina alesta, jolloin maksan saman verran kuin esim. uudet Remut tai Jonathanit.
Jee jee! Minä olen tyytymätön reimatecien hintaan, Jonathanit meillä on aina hajonneet käsiin. Mitä kestävää ja mielellään vettäpitävää merkkiä suosittelette äidit, koulutustasoon katsomatta? Hinta saisi olla kohtuullinen.
Pitääkö minun vielä ilmoittaa ammattini ja koulutukseno jotta voitte antaa minulle haalarivinkin?
En minäkään halua varustaa lastani lipulla kuolemanjälkeiseen maailmaan.
Mun tytöllä on Ticket To Heaven takki ja sen kanssa Ciraf-toppahousut, H&M-toppahousut (lasketteluhousuiksi) ja Reimatec -toppahousut (ostettu käytettynä).
On muuten hyvät noi Cirafit (18 € Prismasta) ja H&M:t olen jo aikaisemmin todennut hinta-laatusuhteeltaan aivan erinomaisiksi.
Mutta on kyllä todella hyvä ja kivannäköinen tuo THT takkikin.
Että paha mennä sanomaan.
Niin ja miksi meillä on kolmet housut ensimmäistä kertaa ikinä? Yhdistelmä musta alkutalvi + leikit nimeltä takaa-ajo ja ketjuhippa + tosi "kiva" oikopolku koulusta kotiin aiheuttivat sen, että 1.luokkalaisemme oli joka ikinen päivä niin mudassa, että housuja oli pakko pestä joka päivä. Käytettiin sitten kaksia housuja ja noita Henkka-Maukkoja säästettiin lasketteluhousuiksi - vaalea vaaleanpunainen väri, sielu ei antanut laittaa niitä mutaan ;)
Kokemuksia Ciraffin 29,90 e talvihaalareista?
Mulle on yksi lysti merkki muuten, mutta vesipilariarvo pitää olla korkea ja kulutuksenkestävyys. En jaksa pukea erikseen kuravaatteita. Markettien haalarissa ei valitettavasti nämä seikat täyty. Laatu maksaa. Halpoja joutuu ostaa monet talveen. Tämän olen itse käytössä todennut.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 10:09"]
Ei tartte merkeillä brassailla mutta rahalla pitää. Sehän on tietysti fiksua.
Eipä meijän naapurit tai sukalaiset tiedä, että on rahaa kun eletään "nuukasti". Autot kymmenen vuotta vanhoja ja asunto normaali perheasunto. Telkkarit vielä putkitöllöja ja kalusteet perittyjä tai saatuja. Täällä voi sanoa että on rahaa anonyymisti, mutta muille sitä ei kerrota.
Just tällasia ihmisiä en tajua. Mitä teet sillä rahalla jos et käytä sitä mihinkään mistä itse tyykkäät? Eihän rahalla ole arvoa vaan sillä mitä sillä saa. Pelkkä raha on vaan paperilappuja.
Täällä kaksi maisterintutkintoa (luonnon- ja terveystieteet) lukenut mamma jonka lapset käyttävät Ticketiä. Alennuksesta Tanskasta tilattuna tulevat melkeenpä halvemmiksi kuin markettihaalari ja kuriiri tuo kotiovelle. En jaksa koluta marketteja saatikka sovitella kärsimättömän taaperon kanssa.
Mulla on surkeat tulot, mutta ostan kyllä tuolle taaperolle mahdollisimman hyvän ja lämpimän haalarin. Ihan sama hinnalle, kunhan puku on hyvä. Viimetalvena oli joku lassien toppis ja lapsi oli aina kylmissään vaikka oli villaa alla ja vaunuissa vielä kaiken maailman peitteitä.
Tänä vuonna kokeilen jotain vähän hintavampaa ja testaan onko parempi.
tosin olenkin kouluttamaton ja sivistymätön moukka =)
Itse ajattelen että jokainen ostaa sellaisen haalarin/vaatteet/kengät/autot/talot kuin haluaa. Joillakin raha ratkaisee varmasti; se että saa kehua kuinka kallista oli tai se että on mahdollisimman halpaa.
Itselläni on 5 lasta enkä todellakaan raski ostaa reimaa tai ticketiä. Kyse ei ole siitä ettei olisi varaa, mutta en yksinkertaisesti halua maksaa sellaisia summia vaatteista, en omistanikaan ja siitä huolimatta pukeudun siististi ja asiallisesti. Ticketissä tosin nimikin jos estää minua ostamasta moisia, koska nimestä en pidä. Samoin molosta tulee jotain muuta mieleen ;)
Meillä on pääasiassa Lassien haalareita.
Kirpparilta olen ostanut kaksikin Reimatec-haalaria; tosi hyväkuntoisia ja hintaa toisella 5€ ja toisella 10,50€ =) Olin hyvin tyytyväinen. Ovat jotain vanhempaa mallia (varmaan parin-kolmen vuoden takaa) mutta ehjiä ja siistejä joten kelpaavat meidän rymyeetuille loistavasti.
Esikoisella taitaa olla joku Remun takki+housut yhdistelmä, siinäkään ei kyllä merkki ratkaissut vaan se että oli mielestäni ainut kivan näköinen ja mukavan värinen puku siinä kaupassa jossa silloin asioin.
Anton&Ninaa ym. välttelen koska ovat ns. merkkiliikkeitä joissa on merkkiliikkeen hinnat. Samoja tutan vaatteita saa marketista huomattavasti halvemmalla.
Vk-haalarit on pääasiassa Jonathanin, mielestäni hinta ja laatu on hyvät ja vedenpitävyyttä kaivataan kun ulkoillaan paljon enkä kurahousuja jaksa pukea.
Näin meillä ja mulle ihan sama miten muilla =) Ei kiinnosta onko koulutustaso mikä.