Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiksut ostaa markettihaalareita.

Vierailija
08.01.2010 |

Olen huomannut, että ystävä- ja tuttavapiirissäni kaikkein fiksuimmat äidit suosivat muutaman kympin markettihaalareita lastensa ulkoiluvaatteina. Pihapiirissämme lasten haalareiden merkit (ja hinnat) korreloivat suoraan äidin koulutustason ja tulotason kanssa, mutta käänteisesti. Eli mitä enemmän äidillä on koulutusta ja muutakin pääomaa, niin henkistä kuin fyysistä, sitä varmemmin lapsella on Lassie- tai Ciraf-haalari. Kaupanmyyjät ja muut vastaavat taas varustavat jälkikasvunsa Ticket to Heaveneillä ja Moloilla. Voidaanko tästä päätellä, että markettihaalarit ovat fiksun valinta?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sielultaan ja sydämeltään köyhät jaksavat tosissaan tapella jostain haalareista :)

t. TM ja lapsella haalarit jotka kulloinkin sattuvat olemaan sopivan hintaisia perheen talouteen nähden...

Vierailija
42/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin köyhä opiskelija ja paljon asuntovelkaa miehen kanssa ostin aina Reioja ja muita "kalliiita" merkkejä. Nyt kun olen lähes teknikan tohtori ostan halpa merkkejä taitaa olla Lassiet tällä hetkellä lapsilla. Ei tarvi millään merkeillä prassailla enää kun on rahaa säästössä monen vuoden palkat ja asunto maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tietysti fiksua.

Vierailija
44/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte merkeillä brassailla mutta rahalla pitää. Sehän on tietysti fiksua.

Vierailija
45/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut sekä Prisman 25 euron tarjoushaalareita, että Reimatec+-haalarit 169(?) eurolla, ja jälkimmäisten kohdalla tuli todellakin tunne, että on maksanut IHAN turhasta, ei olleet yhtään sen vedenpitävämmät kuin Prisman haalaritkaan. Joten Reimatecit ja muut kalliit haalarit jää kyllä kaupan hyllyyn tästä eteenpäin.

Vierailija
46/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte merkeillä brassailla mutta rahalla pitää. Sehän on tietysti fiksua.

Eipä meijän naapurit tai sukalaiset tiedä, että on rahaa kun eletään "nuukasti". Autot kymmenen vuotta vanhoja ja asunto normaali perheasunto. Telkkarit vielä putkitöllöja ja kalusteet perittyjä tai saatuja. Täällä voi sanoa että on rahaa anonyymisti, mutta muille sitä ei kerrota.

Vierailija
47/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksin laajentaa myös automerkkeihin. Aika monella älyn jättiläisellä on joku ikäloppu Corolla tai Opel kun taas velkaiset amk-ihmiset ajelee muka kestävämmillä ja "laadukkaammilla" merkeillä, jotka maksavat +50% ja johtavat usein neuroottiseen auton kunnosta huolehtimiseen. Tämä siis ihan sivuhuomiona.

Vierailija
48/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korkein mahdollinen koulutus ja ipanoilla tällä hetkellä (uutena alesta ostettu) Luhta ja pienemmällä (kolmannella käyttäjällään oleva) Reimatec. Molemmat pitävät vettä kohtuullisesti, plussakelillä Luhta vaihdetaan (käytettynä ostettuun) Lenneen.

Auto kyllä on arvokas (uusi 60 000, oman arvo n. 30 000 nyt), mutta vähän käytettynä ja erittäin edullisesti ostettu sekin. Eikä huollosta ole neuroosia.

Veikkaan, että eniten merkkituotteilla päteviä löytyy alemmasta keskiluokasta, siis siitä, jolla kouluts on opisto/amk ja tulotaso de keskimääräinen 2500/kk. Köyhemmillä ei ole varaa ja rikkaamilla/korkeammin koulutetuilla on muita juttuja joilla päteä.

Ja yleistyshän tämä on, meitä on moneen junaan.

Vierailija
49/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luulette pelkän koulutuksen määräävän ihmisen tulotason?? On kyllä paljon oppimista ...

Vierailija
50/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kyökkipsykologina olla ajattelematta, että näiden aloitusten taustalla on harmitus siitä, että ihmiset eivät pysy lestissään.

Jos on ammatiltaan tavallinen duunari, niin on sietämätöntä että tämä pukee lapselleen merkkihaalarin. On se niin väärin.

Meillä lapsi puetaan reimateciin siksi, kun olen huomannut sen hyväksi ja vedenpitäväksi. Muistakin merkeistä on kokemusta ja reimatec on ollut minun mieleeni. Ja jälleenmyyntiarvo on erinomainen.

Vierailija
51/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ylimääräistä rahaa mutta asumme kuitenkin okt:ssa. Kaikki mitä tulee niin menee( ainakin melkein:)

5 lasta on ja itse olen ostanut jonathanin pukuja edullisesti. Nyt maksoin 30% alessa puvusta 45e ja mielestäni on parempi kuin giraff-puku ja hinnassakaan ei ole juurikaan eroa. Taikka lassieteciinkään ei ole hintaeroa juurikaan. mieluummin ostan täysin vedenpitävän haalarin ja maksan siitä 10-15e enemmän.

Remu on kans hyvä merkki mutta aavistuksen kalliimpi kuin jonathan.

Itse olen amiskoulun käynyt ja mies ei ole kouluja käynyt peruskoulun jälkeen. töitä tehnyt yrittäjänä.

Vierailija
52/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kyllä kovin pitkälle tolla pötkitä ihan sen takia että hyvin koulutetuilla on paremmat tulot ja sitä kautta mahis ostaa kalliimpia tuotteita. Ehkä niillä sun kavereilla ap on niin kalliit autot, ettei ole varaa laittaa rahaa lapsen ulkoiluvaatteisiin??!!

Jostain se on hyvätuloisen säästettävä, jotkut sitten säästää lasten ulkoiluvaatteista.

Vierailija
53/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kalliimpien haalareiden muka ylivertaisia ominaisuuksia kehuskelevat ja niitä ostelevat ihmiset liittävät liittävät tuotteiden merkkeihin ja hintaan epärealistisia odotuksia ja todella uskovat niiden olevan parempia kuin markettihaalareiden. Jostain syystä he haluavat päteä ostamalla lapselleen muka paremman haalarin, vaikka fiksumman porukan mielestä näillä pikkukeisareilla ei ole vaatteita, jos nyt amk-pohjalta ymmärrätte metafooran.

Vierailija
54/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan köyhiä kuin kirkonrotat ja niinpä meillä on edullisia haalareita vuodesta toiseen käytössä. Nyt ostettiin talvihaalareiksi Lassieta ja joululahjaksi nuorimmainen sai jonkun Lindexin haalarin. Eipä nuo halvat haalaritkaan mitään kamalan huonoja ole, paha tosin mennä sen enempää kommentoimaan kun meillä ei koskaan ole mitään kalliita haalareita ollutkaan... Mutta kyllä noilla Lassieillakin pärjää.

Vierailija
55/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan akateeminen pari. Lasten haalarit mitä sattuu, merkillä ei väliä, kunhan on kooltaan ja sääoloihin sopivia. Autona corolla.

Vierailija
56/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitten vissiin ihan supertollo? Mä taas lajittelen haalarit mielessäni värien mukaan, eli tyyliin tuolla äidillä on tyylitajua ja tuolla taas ei. Perusvärisiä pidän tyylittöminä, murrettujen värisiä taas tyylikkäinä ja kivoina, ja tuumin, että kiva kun äidillä on värisilmää :)

Vierailija
57/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempaa ja lapsen ulkovaatteista ja kengistä ei säästetä koskaan. Taloutemme kestää sen muutaman satasen vuodessa, mitä meillä kunnollisiin ulkovaatteisiin ja kenkiin menee.

Vierailija
58/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan max. 30€ haalarista. Käytettynä olen ostanut molo ja ticketin haalarit alle 30 €, ja ne on mielestäni ollut kuin uudet. Eikä haittaa että liikantuu ym. Pitäähän lapset saada leikkiä. Hyvin ovat kestäneet ja pitäneet lapset lämpimänä ja kuivina, toisin kuin halppismerkit mitä ennen ostin.

Vierailija
59/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta ja niille ostetaan aina jotain 60-70 euron haalareita, kun mun mielestä ne on ihan perushintaisia. En kyllä mitään 130 euron hintaisia ostaisi.

Vierailija
60/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimatec-talvihaalarista 80 euroa, uutena alennusmyynneistä. En tiedä onko se kallis vai halpa, mutta mielestäni ihan kohtuullisen hintainen siihen nähden, että on käytössä puolisen vuotta melkein joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan