Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiksut ostaa markettihaalareita.

Vierailija
08.01.2010 |

Olen huomannut, että ystävä- ja tuttavapiirissäni kaikkein fiksuimmat äidit suosivat muutaman kympin markettihaalareita lastensa ulkoiluvaatteina. Pihapiirissämme lasten haalareiden merkit (ja hinnat) korreloivat suoraan äidin koulutustason ja tulotason kanssa, mutta käänteisesti. Eli mitä enemmän äidillä on koulutusta ja muutakin pääomaa, niin henkistä kuin fyysistä, sitä varmemmin lapsella on Lassie- tai Ciraf-haalari. Kaupanmyyjät ja muut vastaavat taas varustavat jälkikasvunsa Ticket to Heaveneillä ja Moloilla. Voidaanko tästä päätellä, että markettihaalarit ovat fiksun valinta?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatte ilmeisesti että ihmisen koulutustaso liittyy aina hänen älykkyyteensä...?

Vierailija
22/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yms. koska sillon haalari ei tule maksamaan mitään. ostan alesta 90 eurolla ja huutonetissä saan omani pois. samalla meillä on erittäin laadukas ja hieno haalari ILMAISEKSI. siinä mun syy. sitä paitsi markettihaalarit on järkyttävän rumia. olen ehkä turhamainen mutta tykkään vähän katsoa mitä meillä lapset ja aikuiset pukevat päällensä. ylipäätään ostan merkkivaatetta koska niissä on niin hyvä jälleenmyyntiarvo että tulee halvemmaksi kuin tarjoustalon vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin ostamaa haalarimerkkiä käyttää älykkyyden proxynä yhtä luotettavasti kuin koulutustasoa. Vai ehkä jopa luotettavammin. Tilastotiedettä harrastamattomilta tämä viesti voi mennä vähän ohi, pyydän anteeksi.

Vierailija
24/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan voisi pukea lastani vaatteeseen, jolla on noin karmea nimi. Näkyvillähän taitaa lukea vain teksti Ticket, mutta kun tiedän sen loppuosankin niin jäävät kyllä minulta kauppaan vaikka tosi kivan näköisiä vaatteita ovatkin.

Ja vertailuun kerrottakoon vielä että meidän lapsilla käytössä tänä talvena Remu ja Lassietec puvut. Remuja on ollut vuosien varrella kaikista eniten, myös Jonathan, Lenne, Lassie ja Reimatec hyviksi todettu. Koulutukseltani olen sitä av-palstan alinta kastia, eli lähihoitaja ja mieskin ihan tavan duunari vain. Hyvin tullaan toimeen, kun menot pidetään sopivina tuloihin nähden. Uus auto tosin tarvittais, nykyinen n.15v vanha ja alkaa olla turhan pieni meidän tarpeisiin ;-)

siitä että ticket to heaven on alunperin valmistanut untuvapeittoja ja siitä lähtenyt laajenemaan. toki ei sille mitään voi jos ihmisellä on rajoitteita.

Vierailija
25/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee jee! Minä olen tyytymätön reimatecien hintaan, Jonathanit meillä on aina hajonneet käsiin. Mitä kestävää ja mielellään vettäpitävää merkkiä suosittelette äidit, koulutustasoon katsomatta? Hinta saisi olla kohtuullinen. Pitääkö minun vielä ilmoittaa ammattini ja koulutukseno jotta voitte antaa minulle haalarivinkin?

Meillä on ollut käytössä Lassien Gtec ja Lassien tec haalarit ja molempiin olen ollut todella tyytyväinen. Kestävät materiaalit, vettä pitävä, sopiva hinta - ja alennuksessa jopa edullinen, pitkän käytön jälkeenkin ulkonäöllisesti siisti jne. (Ainoa miinus on, että jalkalenkki tuppaa jossakin vaiheessa katkeamaan, mutta onneksi nappeihin saa kätevästi kiinni tavallisen reiällisen kuminauhan.) Suosin merkkiä myös jatkossa.

Meillä haalarin hinta ei ole tulotasosta kiinni, mutta mieluummin ostan hyvää laatua kohtuuhinnalla kuin ylikallista merkkiä.

Meillä on tapana ostaa kaupasta hyvää ja edullista ruokaa ja käyttötavaraa (shampoot, vaatteet jne.) Yleensä ostan tavarat alennuksella, konkurssimyynneistä, kirpputoreilta, outleteista.

Laitetaan sitten enemmän rahaa matkusteluun (ostan paljon vaatteita ulkomailta -kivannäköisiä, mutta edullisia), elämyksiin, kodin materiaaleihin, pihaan, isompiin hankintoihin jne.

Vierailija
26/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin: minulla korkeakoulututkinto, miehellä opistotason tutkinto, tulot hyvät (mutta ei huikeat), yksi lapsi.

Haalareita ja talvipukuja on ollut seuraavasti: Lassietec (tosi hyvä, tosin lapsi silloin 1,5 - 2-vuotias, joten ei vielä remunnut paljon), Brion kaksiosainen puku (samaa hintaluokkaa Lassien kanssa, muuten hyvä, mutta takin vetskari hajosi pari kertaa), Bogin kaksiosainen puku (ihan hyvä sekin), kaksiosainen Reimatech (kivannäköinen, mutta kulahti tosi pahasti talven aikana, vaikka pestiin ohjeen mukaan, housuista polvet rikki), Lotta&Lassi -haalari (kakkospukuna, mutta kesti hyvin), kaksiosainen Reima (nätti, mutta polvet hajosivat heti käytössä, takki kesti pesua ja kulutusta hyvin), kaksiosainen IcePeak (tällä hetkellä käytössä, housut hajosivat heti polvista, takki vielä ehjä).

Yhteenvetona voisi siis todeta, että keskihintaiset/halvat merkit ovat parempia laadultaan, tai ainakin hinta-laatu -suhteeltaan.

Vierailija
27/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen puku on kirppikseltä,enkä satu edes tietämään merkkiä, semmonen pinkkiharmaa, maksoi joku kolme euroa ;)

Mutta meidän lapsi pärjää siinä oikein hyvin.

Vierailija
28/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kulkee Ticket to heaven haalareissa. Veljeni on asianajaja, heilläkin taisi olla samanlainen haalari käytössä kun viimeksi näimme. Siskoni on psykologi ja hänen kolme lastaan on yleensä kulkeneet reimoissa jos nyt oikein muistan.

Inkohan meilläkin koulutustason puute vaivana kun olemme ostaneet vääränlaiset haalarit.

Sen opin, että minkä tasoista juttua tältä palstalta löytää. Taidan poistua täältä kiltisti ulos.

Surku jos menet, mutta ei täällä ole pakko olla.

Vierailija
29/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en osta noita markettihaalareita sen takia että niissä kosteussuoja on onneton. Kerran testasin ja ennemmin pidän lapseni kuivana.

Vierailija
30/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinavoimien vietävissä. Kumpikin koulutus, ekonomien ohella, vetää juuri statushakuisia ihmisiä, eli eivät edusta akateemisten suurta enemmistöä. Heidän lastensa haalareita ei siis lasketa mukaan otokseen.

Vierailija
31/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sielultaan ja sydämeltään köyhät jaksavat tosissaan tapella jostain haalareista :) Voiko enää naurettavampaa olla...

Vierailija
32/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalareita pitivät vain ihan vauvoina. 8848 Altitude-takit ja housut nyt käytössä ja hyviä ovat. Kengät ostin marketista alesta.

Vierailija
33/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistoilijoiden lasten haalareita? Kiva, kun kaikilla on joku, mikä pitää lapsen lämpimänä. Sama kai se mitä merkkiä.

Vierailija
34/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yhtään aikaa juosta tutkimassa haalarivalikoimia ja tehdä virheostoksia. Siksi ostan tunnetun merkin. Ja hyvin on lapset pärjänneet reimoissansa, on riittänyt myös seuraavalle perittävää.

Ennemminkin olen huomannut että kun sitä henkistä pääomaa ei oikein ole, niin joku haalarimerkki muodostuu hyvin olennaiseksi osaksi elämässä. Itse en osaa sanoa yhdenkään tuttavan tai kaverin lapsen haalarimerkkiä...

Vierailija
35/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lasten haalarimerkki ja sen yhteys johonkin vanhempien statukseen.

Vierailija
36/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta monesti lasten vaatteiden laatu korreloi siihen mitä vanhemmatkin käyttävät.

On toki niitäkin, jotka ostavat kalliita Reiman haalareita vaikka osamaksulla, koska muuten ei niihin olisi varaa.

Itse osta aina alennuksesta lapsille seuraavan talven vaatteet. Hyvin halvalla olen saanut ihan laatuvaatteita. Merkkiä enemmän pistän huomiota vaatteet kulutuksen kestävyyteen ja lämpimyyteen.

Meillä on ollut Reimaa, Rasaviliä, Anttilan haalareita ja muitakin ja mitään suurta eroa en ole huomannut. Tietysti hinnoissa on eroa.

Nyt ostin -50% alesta lapsille vaatteet ja lopulliseksi hinnaksi ei jäänyt paljon enempää kuin mitä olisi halsin haalari maksnut ilman alennuksia.

Vierailija
37/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkisen puvun kannalla ovat vaatetusalan ammattilaiset?

Vierailija
38/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tätä samaa... hohhoijaa...

Liekko tuo nyt keneltäkään toiselta on pois, minkä merkkistä haalaria kukakin lapsellaan käyttää.

Vierailija
39/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden naama kurassa maailmaa tutkivan lapsen äitinä ostan mieluummin halvempaa (mutta kestävää) ulkovaatetta. Siinähän särkyisi sydän, jos joku sikakallis haalari kuluisi lasten leikeissä puhki. Ja ennen kuin joku alkaa kommentoimaan mun lasteni leikkitapoja, musta lasten pitääkin tutkia maailmaa nenä kiinni siinä. :)

tosi harvoin valittavan lastensa vaatteiden kulumisesta, kun taas nämä Molo-äidit itkevät heti jos vaate kuluu käytössä. Tässäkin mielessä halpisulkoiluvaatteet ovat fiksumpi valinta. Ei tule niin paljon harmaita hiuksia.

Vierailija
40/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omien resurssien (ml. aika) puittessa pystyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi