Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiksut ostaa markettihaalareita.

Vierailija
08.01.2010 |

Olen huomannut, että ystävä- ja tuttavapiirissäni kaikkein fiksuimmat äidit suosivat muutaman kympin markettihaalareita lastensa ulkoiluvaatteina. Pihapiirissämme lasten haalareiden merkit (ja hinnat) korreloivat suoraan äidin koulutustason ja tulotason kanssa, mutta käänteisesti. Eli mitä enemmän äidillä on koulutusta ja muutakin pääomaa, niin henkistä kuin fyysistä, sitä varmemmin lapsella on Lassie- tai Ciraf-haalari. Kaupanmyyjät ja muut vastaavat taas varustavat jälkikasvunsa Ticket to Heaveneillä ja Moloilla. Voidaanko tästä päätellä, että markettihaalarit ovat fiksun valinta?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole tutkimusta aiheesta tehnyt. Ihan yleisesti ottaen ajattelen olevan niin, että jos ihmisellä on omaakin ajattelukykyä ja luottamusta itseensä ja omiin ratkaisuihinsa eikä ole markkinavoimien vietävissä niin kykenee huomaamaan, että ne markettihaalaritkin toimivat ihan hyvin.

Vierailija
2/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi harvoin valittavan lastensa vaatteiden kulumisesta, kun taas nämä Molo-äidit itkevät heti jos vaate kuluu käytössä. Tässäkin mielessä halpisulkoiluvaatteet ovat fiksumpi valinta. Ei tule niin paljon harmaita hiuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen haalari on Anttilasta ja on mielestäni ihan toimiva. Eikä ole kuomia tms. Joka vuosi kuitenkin joutuu ostamaan uudet kengät ja haalarin, niin en tosiaan suuria summia viitsi moisista maksaa.

Korkeakoulutettu mamma

Vierailija
4/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kulkee Ticket to heaven haalareissa. Veljeni on asianajaja, heilläkin taisi olla samanlainen haalari käytössä kun viimeksi näimme. Siskoni on psykologi ja hänen kolme lastaan on yleensä kulkeneet reimoissa jos nyt oikein muistan.

Inkohan meilläkin koulutustason puute vaivana kun olemme ostaneet vääränlaiset haalarit.

Sen opin, että minkä tasoista juttua tältä palstalta löytää. Taidan poistua täältä kiltisti ulos.

Vierailija
5/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääntää haalareista? Tästä voidaan vaan päätellä se että jotkut eivät osaa antaa ihmisten pukeutua niin kuin itse haluavat.

Vierailija
6/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä palkalla. Osta siinä nyt kalliita haalareita... Itse teen vuorotöitä tehtaassa hyvällä palkalla ja voin ostella haluamiani haalareita. Kai se rahakin vaikuttaa, eikä vain koulutustaso?

Vierailija
7/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitääkö ciraf ym (missä ei lue tec)vettä /kosteútta minkä verran? itse ostin Kapp Ahlista talvipuvun lapselle joka lupaa saman pitävyyden kun reimatec ja pop.Ja tähän asti oon ollu todella tyytyväinen.Se maksoi muistaakseni 60e.En nimittäin haluais ottaa riskiä ja ostaa pukua joka on heti märkä.

t.ylempi kk-tutkintomamma jonka mielestä vaatetus on vaikeaa

Vierailija
8/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei myöskään vie lastaan ulos jos on pakkasta yli 10 koska se on pakkas raja.

ite olen tällä hetkellä kotiäiti ja vähäisistä rahoista ostan reimatec haalarit muksuille mutta en valita että ne hajoo.ostetaan uus jos hajoo.

mutta meillä ulkoillaan 27 asteen pakkasissa ja reimatec haalareissa sen tarkenee tehdä toisin kun näillä halvoilla.

kerran olen saanut halvan haalarin muksulle lahjaksi ja sitä koitettiin.haalari sai heti lähtöpassit uffin lootaan ja selväksi tein ettei tarvite vaatetta ostaa jos ei kehtaa satsata.

ja toinen joka on köyhälle hyvä juttu.kannattaa satsata laatuun koska se kestää ja siintä saa myydessä noin 70% pois.

tosin meillä käytetään seuraavalle lapselle mut kun katsoo huutonetin hintoja käytetyistä haalareista ymmärrän miksi kht tuella tai työtön satsaa laatuun.

ja mulle on aivan sama kuka pukee lapsensa mitenkin.jokainen tyylillään mut ei pidä valittaa jos joutuu ostaa kahdet haalarit vuodessajopa komet jos pojista on kyse:)

Olen huomannut, että ystävä- ja tuttavapiirissäni kaikkein fiksuimmat äidit suosivat muutaman kympin markettihaalareita lastensa ulkoiluvaatteina. Pihapiirissämme lasten haalareiden merkit (ja hinnat) korreloivat suoraan äidin koulutustason ja tulotason kanssa, mutta käänteisesti. Eli mitä enemmän äidillä on koulutusta ja muutakin pääomaa, niin henkistä kuin fyysistä, sitä varmemmin lapsella on Lassie- tai Ciraf-haalari. Kaupanmyyjät ja muut vastaavat taas varustavat jälkikasvunsa Ticket to Heaveneillä ja Moloilla. Voidaanko tästä päätellä, että markettihaalarit ovat fiksun valinta?

Vierailija
9/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan voisi pukea lastani vaatteeseen, jolla on noin karmea nimi. Näkyvillähän taitaa lukea vain teksti Ticket, mutta kun tiedän sen loppuosankin niin jäävät kyllä minulta kauppaan vaikka tosi kivan näköisiä vaatteita ovatkin.

Ja vertailuun kerrottakoon vielä että meidän lapsilla käytössä tänä talvena Remu ja Lassietec puvut. Remuja on ollut vuosien varrella kaikista eniten, myös Jonathan, Lenne, Lassie ja Reimatec hyviksi todettu. Koulutukseltani olen sitä av-palstan alinta kastia, eli lähihoitaja ja mieskin ihan tavan duunari vain. Hyvin tullaan toimeen, kun menot pidetään sopivina tuloihin nähden. Uus auto tosin tarvittais, nykyinen n.15v vanha ja alkaa olla turhan pieni meidän tarpeisiin ;-)

Vierailija
10/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet korkeasti koulutettu ja ostat merkkihaalareita, se on ok. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu merkkihaalareihin, olet juntti.

Jos olet korkeasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpoihin haalareihin, olet tiedostava älykkö. Jos olet matalasti koulutettu ja lapsesi pukeutuu halpishaalareihin, olet juntti.

Juuri näinhän tämä menee:D On se kiva, että on tullut opiskeltua, sillä perusteella mikä tahansa valintani on älykästä.

t. 43

Vierailija
11/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten kakaroiden vaatemerkkien vahtaamisen innokkuus on suoraan verrannollinen kyttääjän älykkyysosamäärään eli ap on sivistymätön moukka.

Vierailija
12/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan siis aloitukseen.

Mä olen kaupan myyjä ja aina olen ostanut markettihaalareita lapselleni. Olenkos minä fiksu, vaikka kaupassa työskentelenkin, vai kumoaako haalariostokseni fiksuuteni. Mitenkähän sitä nyt sitten itsensä luokittelisi. Jaa, taidan olla aika typerä kun vaivauduin tämmöiseen vastaamaan. Mutta vituttaa kun meitä kaupan myyjiä pidetään automaattisesti tyhminä ja köyhinä, ainakin ap taitaa olla sitä mieltä?

Vierailija
13/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan siis aloitukseen.

Mä olen kaupan myyjä ja aina olen ostanut markettihaalareita lapselleni. Olenkos minä fiksu, vaikka kaupassa työskentelenkin, vai kumoaako haalariostokseni fiksuuteni. Mitenkähän sitä nyt sitten itsensä luokittelisi. Jaa, taidan olla aika typerä kun vaivauduin tämmöiseen vastaamaan. Mutta vituttaa kun meitä kaupan myyjiä pidetään automaattisesti tyhminä ja köyhinä, ainakin ap taitaa olla sitä mieltä?

Pidän henkilökohtaisesti markettihaalareita harrastavia äitejä fiksuina koulutuksesta riippumatta. Keskimäärin ei-koulutettu väestönosa vaan on helpommin merkkiuskossa, onneksi poikkeuksiakin sitten löytyy.

Vierailija
14/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani on ollut vauvana Tutta-haalari(jokaisella se sama) ja siitä lähtien ReimaTeciä. En ole osannut merkkiä vaihtaa kun olen todennut ReimaTecit loistaviksi. Koskaan en ole maksanut ReimaTeceistä normaalihintaa vaikka uutena olen ostanut. Ostan tehtanmyymälästä tai sitten alesta jo seuraavalle talvelle. Nyt ostin alesta ekan kerran keskimmäiselle ensi talveksi LassiTec- takki-housuyhdistelmän kun sain tosi edullisesti. Kun on kolme tyttöä, niin yleensä tulee kaikki vaatteet hyvin kierrätettyä. Nyt halusin keskimmäisellekin ostaa uuden talvipuvun, kun hän se yleensä aina saa käyttää isosiskon vanhat ja sitten kolmannelle ostetaankin uutta kun ovat jo kahdella lapsella käytössä olleet haalarit niin kulahtaneet....Keskimmäiselle on siis ensi talveksi siskon vanha ReimaTec-asu sekä oma uusi LassieTec. Esikoiselle on ostettu alesta ReimaTec takki sekä henkselihousut. Nuorin(vauva) mennee siskoilta perityssä ReimaTechaalarissa tai saattaa vielä mahtua vanha Tutta-haalarikin, kenties.

Mies DI ja minä ylempi amk, nyt kotiäitinä. Kaksi autoa, Volvo(vm.2009) ja A-mersu(vm.2004). Juntteja?

Vierailija
15/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies DI, minä ekonomi (kotiäitinä nyt) ja poika kulkee serkulta perityssä Lassietech- haalarissa ja samoin serkulta perityissä Kuomissa - on hänellä tosin myös ihan itse kaupasta ostamani Vikingin goretex-talvikengätkin..

Vierailija
16/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osoittautunut tosi hyväksi. hintaa oli alessa n. 50 e.

t. kulturelli maisteri Hgin yliopistosta

Vierailija
17/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan lasten ulkovaatteiden pitävän kosteuden. Ostan Remut yleensä puoleen hintaan tehtaanmyymälän talvi- ja kesäalesta.

Saatan ostaa Reimateciäkin, mutta en koskaan täydellä hinnalla (on ylihintainen merkki mielestäni).

Ja koulutukseltani olen FM (humanisti), suurin osa samoin koulutetuista ystävistä käyttää myös lapsillaan kosteussuojattuja merkkihaalareita (tosin mitään Ticket to Heaven, Ver de Terre -intoilijoita ei taida joukosta löytyä). Itselläni tulot ovat keskitasoa, mutta perheenä olemme hyvätuloisia miehen hyvien tulojen takia.

Vierailija
18/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en osta enää esim. Reimatec-haalareita ihan siitä syystä, että laatu oli ainakin pari viime vuotta aivan surkea. Kangas hajosi ennen kuin päästiin jouluun ja esim. takkien vetoketjut aukesivat alhaalta ylös. Mutta suurimpana ongelmana tuo kankaan laatu.

Siksipä päätin, etten enää osta noita saman sarjan haalareita, jotka maksavat sen reilun satasen normaalihintaisena. Ostan joko reilusti kalliimpaa (cordura) Ticketiä joka kestää tai sitten market/ruotsalaisketjukamaa, jota voi kepeästi ostaa vaikka kolmet sillä rahalla kuin yhden yhtä nopeasti hajoavan Reimatecin.

Reimatec-laatu on muisto entisestä. Ja meillä sentään ehti olla varmaan 20 pukua vuodesta 2001 alkaen kunnes jotakin tapahtui vuoden 2008 malliston kanssa. Ja saatan nyt siis syyttä parjata Lassiet, Jonathanit ja Remut - ne vaan eivät täytä omia ulkonäkövaatimuksiani leikkauksillaan ja kirjavuudellaan (Cirafia saa yksivärisenä, samoin H&M:ää) :)

Vierailija
19/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustaustani on ihan pelkkä yo, ja olen töissä kaupan kassalla. Minulle on pääasia, että lapsi pysyy lämpimänä. Haalarimerkit ei vois vähempää kiinnostaa. Itsellä valintaan vaikuttaa hinta, kas kummaa. Vaikka rahaa ois enemmänkin, en laittas lapsen haalariin sataa euroa.

Vierailija
20/87 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on ollut

-Reimatec (hyvä, mutta ei niin hyvä, että maksaisin 130 euroa ja yli. Jos alle satasella saa, niin voin ostaa, alle 80€ hintaan lähtee taatusti mukaan).

-Remu-haalarit on olleet hyviä ja näitä saa alennuksesta yleensä hyvin.

-Ticket-housu-takkiyhdistelmiä on yksi. Ostettu loppuunmyynnistä tosi halvalla, vielä käyttämätön.

-Lassietac oli yllättävän hyvä ostos. Niissä tökkii vain ulkonäkö, mutta jotkut mallit on kivoja.

-Jonathan, yksi haalari oli huippu, kolmella kestänyt, toinen hajosi ensimmäisellä. Takki-housuyhdistelmä ookoo.

-Nyt ostin ekaluokkalaiselle tavallisen Lassien takki-housuyhdistelmän kokeeksi, kun sai niin halvalla. Mikään muukaan ei ole kestänyt, kokeillaan tuon kestoa nyt sitten vielä. Käytössä ollut pari viikkoa, ei moittimista.

-Easytec, loistava hintaansa nähden.

Koulutustaso: Mies AMK ja minä matalapalkkakuopassa oleva akateeminen. Ollaanko juntteja vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi