Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan miettinyt kuinka paljon kaupassa myydään epäterveellistä ruokaa?

Vierailija
10.03.2024 |

Karkit, keksit, sipsit, paistopisteen tuotteet, makkarat, nakit, jäätelöt. Näissä on valtava määrä suolaa ja kovaa rasvaa. Moni ihminen varmasti pitää näitä terveellisinä ruokina, koska niitä saa myydä kaupassa.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kun on nälkä Ostan ruokaa, makeita  herkkuja ostan harvoin.

Vierailija
2/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut, kun osaan valita itse mitä ostan. Kaupoissa myydään paljon sellaista mitä en koskaan osta, mutta minun ei pidä siitä mieltäni pahoittaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan pidä sipsejä, karkkeja, keksejä ja makkaroita terveellisenä? Ei se tarkoita, etteikö niitä silti voisi rajatuissa määrissä syödä. Moni syö toki liikaa. Lähes kaikki silti ymmärtävät, mikä on terveellistä ruokaa ja mikä ei.

Vierailija
4/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kun yritän löytää jotain syötäväksi kelpaavaa valmistuotetta, niin ei onnistu kun kaikkeen on tungettu turhaan vehnää tai ylenmäärin sokeria. 

Vierailija
5/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee myös ruokahävikkikauppojen tarjonnassa. Suurin osa muuta kuin ns. oikeaa ruokaa.

Vierailija
6/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut. Mielestäni kaikki epäruoka pitäisi poistaa myynnistä. Lighttuotteet, rypsiöljytuotteet, keinomakeutetut tuotteet

Vierailija
7/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen monta kertaa ajatellut että esim sipsihyllyt on vahingollista tavaraa täynnä. Myös suuri osa makkaroista haitallisia. Karkeista myös suurin osa. Kevytlimsat saisi kieltää heti

Vierailija
8/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiassa joskus miettinyt, milloin joku keksii perustaa kaupan, missä (lähes) kaikki ruoka on terveellistä.

Käytännössä myytävä liha vähärasvaista, ei croisantteja ja donitseja ym. vaan ns. 'hyvää' leipää, ei makeita, ehkä joku sokeriton keksi tai tummaa suklaata tarjolla tmv.

Laajat valikoimat vihanneksia ja hedelmiä, ei karkkeja, limuista tarjolla vain sokeritromat versiot, meuhuista esom  100%marjaa ei sokeria ym. mikä itse lantrataan vedellä. Jugurttina ns. 'kreikkalaista'jugurttia, ei sokerillisia versioita jne.

Käytännössä siis jokainen asia minkä asiakas lappaisi koriinsa, olisi ns. 'hyvää' ja terveellistä ruokaa. Helpottaisi asiakkaan roolia, kun houkutuksia muuhun ei edes tulisi.

Vierailija
9/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee myös ruokahävikkikauppojen tarjonnassa. Suurin osa muuta kuin ns. oikeaa ruokaa.

Tarkoitan Fiksuruokaa ja Matsmartia.

Vierailija
10/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt koska tiedän, että kauppa se on joka kannattaa. Myydä voi mitä vaan, kaikki kelpaa massaihmisille, onhan se nähty että kaikki menee kaupaksi.

Vierailija
11/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ MÄ JUST LUIN

Vierailija
12/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun on käynyt Yhdysvalloissa kaupassa ja yrittänyt etsiä raaka-aineita ruokaan tajuaa, miten terveellistä, monipuolista ja puhdasta ruokaa Suomen ruokakaupoissa myydään. En kyllä valittaisi tästä aiheesta.

Vierailija
13/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mulla on kakkostyypin diabetes ja kerran seisoin Citymarketin käytävällä ja katsoin ympärilleni. En nähnyt mitään, mikä olisi mulle sopivaa. En toki ollut hevi-osastolla, mutta kuitenkin. Pelkkää naksua, raksua, keksiä ja sokerihöttöä. 

Vierailija
14/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt.

Vierailija
15/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil jaetaan kirjaimellisesti sydänmerkkejä leivonnaisillle yms, siis niitä pidetään ja mainostetaan terveellisinä. 

Sit ihmetellään kun ylipaino kasvaa kansalaisissa yms. Siis tästä on tehty ihan numero viimepäivinä ja sitä ihmetellään mistä se johtuu. 

Samaan aikaan rikolliset ketkä johtaa tätä systeemiä mainostaa epäterveellistä ruokaa terveellisenä, tekee valtavat tuotot, ajaa ihmiset kierteeseen missä ne alkaa tarvitsemaan myös lääkitystä jne. 

Ei nää oo vaikeita asioita ymmärtää. 

Vierailija
16/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light-tuotteet ovat terveellisiä, koska ne eivät lihota, diabeetikot tarvitsevat niitä. Rypsiöljy on terveellistä ja edullista, kotimaista.

Kevyet broilerinakit ovat hyvänlaatuista ja sisältävät paljon proteiinia.

Maksapasteija on edullista ja terveellistä. (Moni kertoo syövänsä joskus maksalaatikkoa, mutta mikä vika on maksapasteijassa?)

Nyt alkoi taas tämä väittely siitä mikä on kenenkin mielestä terveellistä.

Kauppiaan vastuulla on tuotteiden tuoreus, elintarvikesäädösten noudattaminen ja oikea hinnoittelu.

Vierailija
17/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

RuokaTeollisuuden bisnestä. Sokeri on turhaa energiaa ja koukuttaa. Ravintoköyhänä saa syömään enemmän, keho ei saa tarvitsemiaan ravintoaineita. Prosessoidut tuotteet, margariinit, vehnähötöt, lisäaineita sisältävät ja muut jätän kauppaan. 

Kaupoissa on paljon tarpeetonta ja ei elimistöä parhaiten hyödyttävää. Valintoja on hyvä tehdä fiksusti.

Tarjouksissa on valtaosin tuotteita jotka jätän kauppaan. Myös kauppojen henkilökohtaisesti kohdentamissa tarjouksissa. Niin läpinäkyvää. 

Vierailija
18/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa veganvuoret kasvavat punaisilla lapuilla. 

Vierailija
19/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meil jaetaan kirjaimellisesti sydänmerkkejä leivonnaisillle yms, siis niitä pidetään ja mainostetaan terveellisinä. 

Sit ihmetellään kun ylipaino kasvaa kansalaisissa yms. Siis tästä on tehty ihan numero viimepäivinä ja sitä ihmetellään mistä se johtuu. 

Samaan aikaan rikolliset ketkä johtaa tätä systeemiä mainostaa epäterveellistä ruokaa terveellisenä, tekee valtavat tuotot, ajaa ihmiset kierteeseen missä ne alkaa tarvitsemaan myös lääkitystä jne. 

Ei nää oo vaikeita asioita ymmärtää. 

Samoin diabeteksen ravintohoitosuositus entä sydän ja verisuonitautien 🤔

Vierailija
20/114 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki joka kerta, kun käyn kaupassa. Eivät kiihota ruokahalua lainkaan, koska eivät maistu miltään.