Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömyys pelottaa ihmisiä?

Vierailija
17.03.2026 |

Usein saa luulla sen olevan iso kriisi ihmiselle. Miksi? Työttömänä olohan on leppoisaa sohvalla makaamista josta saa rahaa kuin työssäkäynnistä. Tämän palstan mukaan työttömät elävät keskiluokkaisten elämää työnarkkinatuellakin.

Toki ymmärrän sen että haluaa tienata omat rahansa mutta jos ei potkuille voi mitään, turha stressata. Nyt esim Nordean henkilökunta voi ottaa rennosti sohvalla maaten.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se heikentää taloudellista tilannetta. Varsinkin perheelliselle tai korkeampaan elintasoon tottuneelle aina ikävä paikka. Luulisi olevan ihan selvä homma.

Vierailija
2/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se heikentää taloudellista tilannetta. Varsinkin perheelliselle tai korkeampaan elintasoon tottuneelle aina ikävä paikka. Luulisi olevan ihan selvä homma.

Monet sanovat ettei töitä kannata tehdä kun saman saa kotona makaamalla. Erotus ei ole mikään suuri. Kotona voi harrastaa, siivota,, opiskella uutta kieltä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku ketkä ihmiset? En tunne yhtäkään, ihan chillisti ovat työttömyytensä ottaneet.

Vierailija
4/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko sä siis, että se menee niin, että saa rauhassa puuhastella kotona ja hyvät rahat tulee maailman tappiin? Tai siis selvästi luulet. Parempi kysymys on, miksi luulet noin?

Vierailija
5/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat ettei töitä kannata tehdä kun saman saa kotona makaamalla. Erotus ei ole mikään suuri. Kotona voi harrastaa, siivota,, opiskella uutta kieltä jne.

Niinkö sinä teet?

Vierailija
6/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa pelkkää työttömyystukea kuin esim. itse puolison kanssa asuessa niin onhan se elintaso aika matala verrattuna töissä oloon. Vähänkin isompia yllättäviä menoeriä ja talous kaatuu. 

Harva työtön saa toimeentulotukea ja asumistukeenkin on tehty leikkauksia.

Vierailija
7/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on haitta ihminen jolla ei ole arvoa. 

Vierailija
8/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaako sossu asuntolainaa

Vierailija
9/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAHA!

Vierailija
10/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyys

Vierailija
11/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ymmärrä. Voi ryypätä ja narkata vailla huolen häivää. Et tarvitse mennä johonkin paskaiseen tehtaaseen tai hikiseen toimistoon kuuntelemaan v'ittumaisia pomoja ym. wannabe-hitlereitä.

Vierailija
12/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin tyhmä debiiili ettet keksi tekemistä?

Vierailija
13/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä siis, että se menee niin, että saa rauhassa puuhastella kotona ja hyvät rahat tulee maailman tappiin? Tai siis selvästi luulet. Parempi kysymys on, miksi luulet noin?

Niinhän se menee, olen ollut 22 vuotta työtön ja aina on rahaa tullut eikä ole tarvinnut tehdä mitään.

Vierailija
14/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin tyhmä debiiili ettet keksi tekemistä?

Mä olen.

Vierailija
15/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ja ainoa sekä suurin syy pelkoon taitaa olla elintason pudotus. Raha ratkaisee!

Vierailija
16/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se menee, olen ollut 22 vuotta työtön ja aina on rahaa tullut eikä ole tarvinnut tehdä mitään.

Ei tuo homma toimi noin ns. normaalien ihmisten kohdalla. Jos on todistetusti töihin pystyvä ja töissä ollut ihminen, pitää oikeasti hakea niitä töitä, ja kyllä sitä mieluummin menee työhön, josta pitää, kuin sellaiseen, josta ei pidä. Lisäksi ns. normaaleilla ihmisillä on muitakin juttuja elämässä kuin itsensä viihdyttäminen. On esim. perhe, omaisuutta, autoa ja sen sellaista, eikä niihin riitä muutamat hassut sataset kuussa. Normaaleilta ihmisiltä vaaditaan paljon enemmän kuin lapamadoilta.

Vierailija
17/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo homma toimi noin ns. normaalien ihmisten kohdalla. Jos on todistetusti töihin pystyvä ja töissä ollut ihminen, pitää oikeasti hakea niitä töitä, ja kyllä sitä mieluummin menee työhön, josta pitää, kuin sellaiseen, josta ei pidä. Lisäksi ns. normaaleilla ihmisillä on muitakin juttuja elämässä kuin itsensä viihdyttäminen. On esim. perhe, omaisuutta, autoa ja sen sellaista, eikä niihin riitä muutamat hassut sataset kuussa. Normaaleilta ihmisiltä vaaditaan paljon enemmän kuin lapamadoilta.

Ok. Olen ollut työtön nyt 5 vuotta. Teini- ikäiset lapset. Töissä olin 30 vuotta. Olen aina asunut vuokralla, ei ole ajokorttia ei autoa,.ei mökkiä tms. Lapsesta asti olen ollut köyhä joten en tiedä keskiluokkaisten elämästä mitään. Toisaalta olen maisteri, asunut ulkomailla 12 v ja puhun useita kieliä. 

Vierailija
18/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella työläisellä on velkaa. Millä maksat asuntolainaa tai autolainaa tai remppalainaa.  Vielä perhettä niin karmeeta se on. 
Meillä kävi niin että uusi auto saatiin heti myytyä.  Rahat riitti jotenkin mutta ruokaa ei liikoja ollut. Onneksi meitä oli neljä kolmiossa ja vuokra-asunto.

Tästä on jo aikaa. Traumat jäi. Ikinä enää ei oteta lainaa nyt kun ajat on tämmöiset. Eikä osteta mitään ylimääräistä.

Vierailija
19/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi yhtään syytä.

Vierailija
20/31 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten perhe liittyy tähän? Kyllä se perhe on edelleen siinä työttömänäkin. Olen työtön yh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi