G: Raskain asia joka sinulla on omalla tunnollasi?
Kommentit (70)
tehkää siitä ilmoitus. Ihan turha pelätä että suku jakaantuu kahtia ja hylkää teidät. Ette tarvitse sellaisia idiootteja sukulaisia. Tarvitsette ympärillenne aitoja ihmisiä, ei naamioita. Pelastakaa ne mahdolliset nykyiset ja uudet uhrit tekemällä ilmoitus! Meidän suvussa koko suku käänsi selkänsä tälle hyväksikäyttäjälle. Uhri sai tuen, hyväksikäyttäjä on nyt yksin.
Pitävät tätä saastaisena ja alhaisena. Näin ainakin oma sukuni on tehnyt. Hyväksikäyttäjä sen sijaan nauttii kaikkien huomiota vielä tänäkin päivänä, koska on niin itsevarma.
Kadun,etten mennyt ajoissa Äidin luokse sairaalaan. En kerennyt hyvästellä.
Äidin kuolemasta on kulunut vuosi. Rangaistukseksi sain keskenmenon viikolla 16.
ja lupasin maksaa sen takaisin. Mitään papereita ei tehty. Ehdin maksaa vain 1000mk (tässäkin meni luvattoman paljon aikaa) ja siten mummo kuoli. Kukaan ei tiedä tästä asiasta. Iso nosto ei näkynyt enää edes mummon pankkikirjassa kun jäämistöä perattiin...
Tätä mä mietin monesti, että tuleekohan jonain päivänä eteen jossain muodossa..
...lapsen kaltoinkohtelusta, terkka tekee lastensuojeluilmoituksen sossuun. Asia etenee siis samalla tavalla kuin etta "siviili" tekee lastensuojeluilmoituksen sossuun. Pelkkä epäily siis riittää.
olisinko voinut kerran pelastaa ihmisen hengen. Todennäköisesti en koskaan saa varmuutta, nyt on vain "luultavasti-en" -tasoinen tieto.
Kalvaa, etten silloin tehnyt kaikkeani, menin vain tilanteessa kipsin.
Tätini miehen toimesta. Muutaman kerran vuodessa ollessani 5-17 -vuotias. Jos kerron jollekulle, on sana sanaa vastaan. Suku jakautuisi kahtia ja läheiseni joutuisivat valitsemaan kumpaa uskoisivat. Iloista mieltä ei ainakaan seuraisi kellekään. Nyt tädilläni ja hänen miehellään on lapsenlapsiPUOLI. Viisivuotias tyttö. Ja minä niin pelkään hänen puolestaan, mutta jos sanon kellekään, niin rikon koko suvun. Minulla ei ole ns. turvaverkkoja muita kuin sukulaiseni, ja jos avaan suuni, saatan menettää joka ikisen. Tämä asia painaa minua todella paljon.
Mutta annatko omatunnollesi sen että hän käyttää nyt tällekin hetkellä 5 vuotiasta hyväkseen. Sinun on pakko kertoa ja heti!!! Olet jo aikuinen jmutta hän vielä lapsi. Pyydän kerro välittömästi!
Olen toiminut prostituoituna (ammattimaisesti) mutta varsinaisesti ei ole huono omatunto, sillä mulla on parikin kaveria jotka on nuoremapana harrastaneet samaa.Jotkut vetää rankemman kautta. Näistä ei kuitenkaan huvita puhua keskenäänkään, eikä ikinäikinä kertoa kenellekään. Ihan suomalainen olen, kuin myös kaverit ;)
..kuinka paljon on seksuaalista hyväksikäyttöä. No, kuulun itsekin tuohon ryhmään.
Enoni hyväksikäytti minua ollessani 13-16-vuotias. Olin typerä teini ja sain enoni suostuteltua ostamaan minulle ja kaverilleni (tyttö hänkin) juomia ja tupakkaa viikonlopuiksi, siitä sitten ns. "vastapalvelukseksi" eno kävi meihin kumpaankin käsiksi ja tätä tosiaan jatkui tuon kolmisen vuotta. Eno kävi enemmän tähän kaveriini käsiksi ja muutaman kerran kaverini joutui lyömään enoani että lopetti kähmimisen. Ei siis edennyt sen pidemmälle, mutta kyllähän tuollaisesta jää ikuiset arvet.
Jossain vaiheessa siinä täysi-ikäisyyden kynnyksellä tajuttiin tuo silloinen tilanne ja oltiin ihan vähällä mennä poliisilaitokselle kertomaan tuosta, mutta se oli juuri tuo sana sanaa vastaan joka sitten käänsi päämme ja pidimme tiedon sisällämme.
Kirjoitin silloin aikoinaan päiväkirjaani enostani ja kähmimisestä ja vanhempani olivat tuon merkinnän lukeneet. Isäni sai tämän selville ja uskoi meitä, mutta äitini sinisilmäisesti puolusti veljeään ja väitti juttua "teinityttöjen kapinaksi". Yhä edelleen tuo asia kaivertaa äitini ja minun välejä.
Luojan kiitos enoni on jo siinä iässä ettei hänellä ole omia lapsia, ja lapsenlapsiaankaan ei tapaa kuin muutaman kerran vuodessa. En siis usko että on ketään muuta onnistunut käyttämään hyväksi.
Jossain vaiheessa täällä pikkupaikkakunnalla tosin liikkui huhuja että enoni kyyditsee yläasteikäisiä tyttöjä, liekö samaa toimintaa silloin ollut.. Huoh.
Minä epäilin, että naapurintyttö oli joutunut hyväksikäytetyksi. Siis epäilin vain, hänen juttujensa perusteella. Kun kävin vauvamme kanssa neuvolassa, kerroin terveydenhoitajalle tytön nimen ja mitä hän oli sanonut. Terveydenhoitaja mietti hetken kanssani asiaa, enkä tiedä, johtiko se jatkotoimenpiteisiin. Luulen ettei, koska asia oli niin monitulkintainen, mutta varmasti hän kiinnitti tyttöön enemmän ainakin huomiota seuraavalla neuvolakäynnillä.
Neuvolan terveydenhoitajat ovat ammattilaisia tässä asiassa ja luotan, että hän hoiti asian niin kuin pitääkin. Jos olisin jättänyt kertomatta mitä olin kuullut, olisi asia vaivannut minua vuosikaudet. Nyt tavallaan siirsin vastuun ammattilaiselle kun kerroin epäilyni.