G: Raskain asia joka sinulla on omalla tunnollasi?
Kommentit (70)
Tätini miehen toimesta. Muutaman kerran vuodessa ollessani 5-17 -vuotias. Jos kerron jollekulle, on sana sanaa vastaan. Suku jakautuisi kahtia ja läheiseni joutuisivat valitsemaan kumpaa uskoisivat. Iloista mieltä ei ainakaan seuraisi kellekään. Nyt tädilläni ja hänen miehellään on lapsenlapsiPUOLI. Viisivuotias tyttö. Ja minä niin pelkään hänen puolestaan, mutta jos sanon kellekään, niin rikon koko suvun. Minulla ei ole ns. turvaverkkoja muita kuin sukulaiseni, ja jos avaan suuni, saatan menettää joka ikisen. Tämä asia painaa minua todella paljon.
minä en kuulemma ulkopuolisena voi tehdä, sitten kysyttiin että oletko täisi-ikänen, varmaan olet?... käy hyvä ihminen poliiseilla tekemässä ilmoituksen että se kusipää teki sulle niin, ajattele jos se ihana pikku vauva joutuu samaa kokemaan, ei se miettimällä se asia hoidu, ole ihanan ja rohkea ja auta sitä pikkuista! kiltti!
mieheni parhaan kaverin kanssa :/ Teen sitä vieläkin.. omatunto painaa, mutta olen rakastunut kahteen mieheen :,(
-rattijuopumus 18 vuotta sitten
-lääkkeiden väärinkäyttö, lopetettu vuosia sitten
tehkää siitä ilmoitus.
Ihan turha pelätä että suku jakaantuu kahtia ja hylkää teidät. Ette tarvitse sellaisia idiootteja sukulaisia. Tarvitsette ympärillenne aitoja ihmisiä, ei naamioita. Pelastakaa ne mahdolliset nykyiset ja uudet uhrit tekemällä ilmoitus!
Meidän suvussa koko suku käänsi selkänsä tälle hyväksikäyttäjälle. Uhri sai tuen, hyväksikäyttäjä on nyt yksin.
Niin minäkin käytin, eikä kukaan muu kuin mieheni tiennyt. Luotin lääkäriin ja onneksi syntyi terve lapsi. Joten ole luottavaisella mielellä. Joudun käyttämään vieläkin lääkettä ahdistukseen ja lapsi nyt puolivuotias.
-olen pettänyt miestäni muutamia kertoja
-abortti
-valehtelu
-kaksinaamaisuus
-juoruilu
Meillä ei ole seksielämää, mutta muuten mieheni on maailman ihanin ihminen.
hän asui kanssamme :( Olin todella nuori, ei mitään kokemusta lapsista ja masentunutkin päälle. Aina vaan yritin ja tein mielessäni päätöksen, että nyt kaikki muuttuu, mutta ei onnistunut... Onneksi meillä on edes tätä nykyä jo hyvätä välit. Kadun kauheasti ja tunsin syyllisyyttä jo silloin kun tilanne oli päällä.
Tuskin, mutta voin kertoa, että minäkin olen iloinen hyvistä väleistä nykyään. Tosin vieläkin odotan, koska ryhdyt taas minua kiusaamaan. Mutta aikaa myöten sekin ehkä korjaantuu.
Olen itse isäpuoleni taholta tullut kiusatuksi ainakin jossain määrin, välit nykyään ihan ok.
Muista, että et ole enää lapsi, vaan aikuinen ihminen jota ei noin vain voi kiusata. Onneksi meillä aikuisilla on valta pistää stoppi kiusaamiselle ja vaikka antaa samalla mitalla takaisin, toisin kuin pienellä lapsella.
mikäli raskaus oli aivan alussa ( muutama viikko), ei alkoholi taida FAE:ta aiheuttaa.
Riski
kun olin noin 8-10 vuotias. Enkä ole kertonut kellekään, olin varma ettei minua uskota. Nykyisin tyyppi on kuollut mutta jälkeen päin vasta ymmärsin miksi enon tytär (minua rutkasti vanhempi) ei pitänyt isäänsä yhteyttä (tätä äitini aina ihmetteli ollessani lapsi mutta syytti tuota veljensä lasta ettei halua pitää isästään huolta yms...)
Uskomatonta miten monella on tämä sama taakka kannettavana.
toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia katkaista tuo karmea kierre.
Se, ettet tee mitään asialle saa sinut vielä voimaan pahoin. Pahoinvointi kestää vuosia.
Ota itseäsi niskasta kiinni !
mieli. Oikeasti, minulla on tästäkin vielä paha mieli 10 vuoden jälkeen. Kaadoin sitä currya varmaan puoli pussia..
Esim. kaadoin reilusti currya hänen kanansa päälle
Ei tuo minusta ihan kauhean pahalta kuulosta! Kyllä sinä olet varmaan saanut jo anteeksi! :D
Harkitse nyt kumminkin kertomista,sillä et kai halua,että tuon lapsen mahdollinen hyväksikäyttää jäisi omalletunnollesi?mitä jos saat myöhemmin kuulla,että häntä hyväksikäytettiin etkä tehnyt ilmoitusta?Lapselle ei jää mitään mahdollisuutta paeta tms.Hän on ansassa..Entä tarvitsetko itse sellaisia sukulaisia,jotka hylkäisivät sinut tiukan paikan tullen?
Olen harkinnut lukuisia kertoja että kertoisin sukulaisilleni. Jos tekisin asiasta rikosilmoituksen, nimeni tulisi esiin kuitenkin. Tarvitsen sukulaisiani ja perhettäni, mieluummin pidän heidät yhteyksissäni muutaman kymmenen vuoden ajan kuin otan riskin että menetän heidät kaikki kun uskovat tuttua miestä joka on suvun keskuudessa hyvin pidetty - ja olen "orpo" muutaman kymmenen vuoden ajan.
Ei se ole niin simppeliä että uhraisi perheensä ja sukulaisensa sen takia että on MAHDOLLISTA että tuttu lapsi saisi saman kohtalon kuin minä. Mahdollistahan on että tuo mies tekee sitä ties kuinka monelle muullekin, en minä tiedä. Enkä ole vastuussa tuon miehen tekemisistä.
Tuo oli ihan hyvä idea tuo että soittaa heidän neuvolaansa ja kertoo asiasta, eri asia vain että uskoisiko tuntematon neuvolantäti jonkun satunnaisen soittajan juttuja.
lapseni isälle etten ole raskaana ja sen jälkeen pakenin maasta omaan kotimaahani...
hän asui kanssamme :( Olin todella nuori, ei mitään kokemusta lapsista ja masentunutkin päälle. Aina vaan yritin ja tein mielessäni päätöksen, että nyt kaikki muuttuu, mutta ei onnistunut... Onneksi meillä on edes tätä nykyä jo hyvätä välit. Kadun kauheasti ja tunsin syyllisyyttä jo silloin kun tilanne oli päällä.
Tuskin, mutta voin kertoa, että minäkin olen iloinen hyvistä väleistä nykyään. Tosin vieläkin odotan, koska ryhdyt taas minua kiusaamaan. Mutta aikaa myöten sekin ehkä korjaantuu.
Olen itse isäpuoleni taholta tullut kiusatuksi ainakin jossain määrin, välit nykyään ihan ok.
Muista, että et ole enää lapsi, vaan aikuinen ihminen jota ei noin vain voi kiusata. Onneksi meillä aikuisilla on valta pistää stoppi kiusaamiselle ja vaikka antaa samalla mitalla takaisin, toisin kuin pienellä lapsella.
Kyllä sinä vaan olet vastuussa. Vastuussa siitä, että hyväksikäyttäjä saa oleilla pienten lasten läheisyydessä.
Vastuussa siitä, että hänen on mahdollista toteuttaa sairasta toimintaansa.
Sinä olet ainut, joka tietää varmasti hänen taipumuksistaan.
Harkitse nyt kumminkin kertomista,sillä et kai halua,että tuon lapsen mahdollinen hyväksikäyttää jäisi omalletunnollesi?mitä jos saat myöhemmin kuulla,että häntä hyväksikäytettiin etkä tehnyt ilmoitusta?Lapselle ei jää mitään mahdollisuutta paeta tms.Hän on ansassa..Entä tarvitsetko itse sellaisia sukulaisia,jotka hylkäisivät sinut tiukan paikan tullen?
Olen harkinnut lukuisia kertoja että kertoisin sukulaisilleni. Jos tekisin asiasta rikosilmoituksen, nimeni tulisi esiin kuitenkin. Tarvitsen sukulaisiani ja perhettäni, mieluummin pidän heidät yhteyksissäni muutaman kymmenen vuoden ajan kuin otan riskin että menetän heidät kaikki kun uskovat tuttua miestä joka on suvun keskuudessa hyvin pidetty - ja olen "orpo" muutaman kymmenen vuoden ajan.
Ei se ole niin simppeliä että uhraisi perheensä ja sukulaisensa sen takia että on MAHDOLLISTA että tuttu lapsi saisi saman kohtalon kuin minä. Mahdollistahan on että tuo mies tekee sitä ties kuinka monelle muullekin, en minä tiedä. Enkä ole vastuussa tuon miehen tekemisistä.
Tuo oli ihan hyvä idea tuo että soittaa heidän neuvolaansa ja kertoo asiasta, eri asia vain että uskoisiko tuntematon neuvolantäti jonkun satunnaisen soittajan juttuja.
Ja nykyäänkin käytän alkoholia runsaanpuoleisesti.
Tahallaan en ole ryypännyt raskaana ollessani. Oltiin lomalla etelässä ja melkein joka päivä juotiin hiukan. En tiennyt olevani raskaana, koska kk-kierto oli vielä kesken. Kun sain tietää olevani raskaana, lopetin heti. Mutta epäilen, että aiheutin pahaa silti rakkaalle lapselleni. Ja tämän epäilyn kanssa joudun elämään lopun elämääni.
Siksi sanon kaikille, että jos yritätte raskautua, lopettakaa alkoholin käyttö kokonaan.