Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 38v ja vauvakuumeessa...

Vierailija
07.01.2010 |

Olin jo tehnyt päätöksen siitä ,että meidän perheeseen ei enää lisää lapsia tule ja nyt on iskeny vauvakuume joka ei mene ohi millään, edes ajatuksella välilihan repeämisestä...Kuopus on nyt 6v. Mietin vaan että tuleekohan raskaus ja vauvanhoito olemaan vaikeampaa tällä iällä, jos nyt ylipäätään tulen raskaaksi...edelliset kaksi raskautta on mennyt hyvin. Onko kokemuksia, nämä on tietysti niin yksilöllisiä asioita.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoisen 32-vuotiaana ja nyt 40-vuotiaana odotan toista lasta, jota yritettiin antaa-tulla-jos-on-tullakseen- periaatteella melkein 2 vuotta. Keskenmenoja ei ole ollut.

Eli ihan helposti tuo kakkonen ei tulostaan ilmoittanut, vaikka esikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta.

Iloisin ja valoisin mielin odotellaan kesävauvaa:)

t. Äiti1970+rv10 ja esikko 8v

Vierailija
22/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolmannen lapsen vauvakuumeen ansiosta 36v, muut sisarukset olivat silloin 11v ja 13v. Nyt 1,5 v kuopus on aivan ihana ja nyt alkaa siis jo helpottaa, mutta eka vuosi oli tosi tosi rankka, vauva valvotti paljon ja jatkuva kaaos kotona puolikuolleena oli kauheeta. Olin myös tosi yksinäinen kun olin tottunut jo olemaan töissä niin kauan tiivissä työympäristössä. Puolison kanssa oli jatkuvaa riitaa, olihan vauva enemmänkin mun idea ja olin vakuuttanut että kyllä MINÄ nyt yhden vauvan hoidan vaikka yksin jos hän suostuu sellaisen vielä hankkimaan. Mieheni siis epäili voimiemme riittämistä.

Nyt kuitenkin alkaa jo valoa näkyä kun olen palannut töihin. Edelleen olemme tosi väsyneitä, seksielämä on olematonta, mieheni nukkuu olohuoneen sohvalla jatkuvasti, koti on melko sotkuinen, mutta uskon että kyllä tämä iloksi muuttuu! Mutta oli tosiaan järkytys että ihanaksi vauvavuodeksi kuvittelemani tauko työelämästä olikin sellaista... yksinäisyyttä, kaaosta, tappavaa väsymystä. Tietysti myös samalla iloa, ihanaa vauvantuoksua, onnistumisia ja naurua, välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain rajaa itsekkyydelläkin! Kuopus on 7 ja esikoinen 9, en ikinä voisi kuvitella että lapseni kirjottaa ylioppilaaksi kun minä olen jäämässä eläkkeelle, ei ole reilua lastakaan kohtaan.

...mielestäsi siis about 26-29 -vuotiaat vain saa lisääntyä???

Mikä kaikki on sitten itsekästä:

mieleltään epätasapainoiset tai -sairaat äidit,

fyysisesti sairaat tai vammautuneet äidit

tarkoituksella yh-äidit,

työtä vieroksuvat ja sosiaalituilla elävät äidit

???

Minun mielestäni, jos nainen ihan luomusti hedelmällisessä iässä raskautuu niin siinä ei ole mitään itsekästä tai epänormaalia, ikä on joka tapauksessa numeroita, eikä kukaan tiedä päiviensä määrää ja laatua!

Vierailija
24/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapsen 28 vuotiaana, silloin tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta. Toista lasta "teimme" 8 kierron ajan pari vuotta myöhemmin. Meilläkin piti lapsiluku olla täynnä mutta nyt 36 vuotiaana odotan puolivälissä kolmatta, jonka syntyessä olen täyttänyt jo 37 v. Tämä raskaus tärppäsi kolmannesta kierrosta (mikä oli aikamoinen yllätys kun jotenkin oletin että tottakai kestää kauemmin kuin edellisellä kerralla koska ikääkin on näinkin paljon enemmän)

Pikkuvauva-ajasta "vanhempana" ei siis vielä kokemusta mutta raskausaika on sujunut ihan samalla tavoin kuin kaksi ensimmäistäkin. Alussa oli pahoinvointia ja väsymystä mutta nyt puolivälin jälkeen voin loistavasti