Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 38v ja vauvakuumeessa...

Vierailija
07.01.2010 |

Olin jo tehnyt päätöksen siitä ,että meidän perheeseen ei enää lisää lapsia tule ja nyt on iskeny vauvakuume joka ei mene ohi millään, edes ajatuksella välilihan repeämisestä...Kuopus on nyt 6v. Mietin vaan että tuleekohan raskaus ja vauvanhoito olemaan vaikeampaa tällä iällä, jos nyt ylipäätään tulen raskaaksi...edelliset kaksi raskautta on mennyt hyvin. Onko kokemuksia, nämä on tietysti niin yksilöllisiä asioita.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks seuraavaa vuotta näyttää mitä teen..

Vanhin jo 19 ja nuorin 5. Lapsia on neljä.

Kyllä tässä monenlaista ajatusta tullu pyöriteltyä.

Vierailija
2/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyiset lapset 9 ja 11 v joten helpolla jo pääsee eikä asuntoonkaan mahtuis lisää lapsia. vielä pysyny kurissa, kun ajattelen niitä yövalvomisia, aiemmat kun on valvottanu paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iski kuume ja nyt 1v.suloinen tyttö, suosittelen!

Vierailija
4/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin se väliliha enää kolmannella repeää, jos edelliset on tulleet alakautta ; )

Vierailija
5/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kolmannen lapsen 38-vuotiaana. Lääkärini mukaan en ollut edes erityisen vanha (hänen potilaakseen, on kyllä erikoistunut ongelmaraskauksiin).

Vierailija
6/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövalvominen on vaikeampaa....

Vierailija - 07.01.10 07:40 (ID 9789402)

Eikä ole, vaan helpompaa, kun on enemmän kokemusta lastenhoidosta eikä se ole enää sellainen shokki kuin esikoisen kanssa. Ainakin meillä meni näin. Tää on joku ihme av-myytti, että 38-vuotias on jo niin vanha ja raihnainen, ettei muka vauvaa jaksa hoitaa... Jos on muuten normaalikuntoinen ja omaa kohtalaisetkin elämäntavat, ei tuo ikä vaikuta mitään.

T: se joka sai kolmannen 38-vuotiaana

Vierailija
7/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuopus jo pärjää koulun jälkeen yksinkin, jos otat torkut.

Itse sain lapset 36v. ja 39v. ja ihan hyvin jaksaa valvoa yöllä, mutta päivällä on toki nukuttava.

Vauvanhoito on helppoa, kun sitä on kerran harjoitellut.

Esikoisesta olisi varmasti kivaa, kun äiti olisi kotona, kun hän tulee koulusta.

Nyt olen 44v. ja nyt vasta tuntuu siltä etten jaksaisi herätä enään öisin. Sen huomaa silloin kun lapset sairastavat esim. oksentavat yöllä.

Ei kannata kauaa mietiskellä, lapsen tekoon vain!

Vierailija
8/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksitulo 39v:ltä? Menikö raskausaika hyvin vai oliko vaikeuksia? Miten olet jaksanut äitinä valvomiset ym?

Vierailija
9/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi tulo yli 30v. naisilla? Ite oon kohta 35v. ja kolmosta yritetty jo 6kk.

Vierailija
10/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin raskaaksi puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Kun vauva, kolmas lapseni, syntyi olin 36-vuotias. En ole sen väsyneempi nyt kuin yhdeksän vuotta sitten, kun esikoinen oli vauva, vaikka tämä vauva syö yöllä monta kertaa vielä puolivuotiaana toisin kuin esikoinen, joka nukkui paljon paremmin aina. Väsynein olen ollut 30-vuotiaana, kun toinen lapsi oli vauva. Voi olla, että minuunkin iskee vielä vauvakuume...

Vierailija
11/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kolmas raskaus oli kamalin siksi, koska kärsin kivuista ja ennenaikaisista supistuksista ja pahoinvoinnista. Vauvalla kuitenkin oli koko ajan kaikki ok.

Vierailija
12/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan neljättä :)) KAikki ovat ihmetelleet, sillä aikaisemmin julistin, että lapsilukumme on nyt täynnä. Mutta sitten iski tuo kuume ja olen onnellinen, että saan olla nyt raskaana! Siis suosittelen lämpimästi ;))

Vierailija
13/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vuosi sitten olin ap:n kanssa samassa tilanteessa, 38 v ja kaksi lasta ennestään, vauvakuume. Kuten aijemmillakin kerroilla tulin raskaaksi ekasta yrityksestä (keskenmenoja nolla), raskaus sujui hyvin, samoin synnytys. Olen todella onnellinen tästä kolmannesta lapsesta, joka muuten ei valvota ja jo monta viikkoa nukkunut 9 tuntia yössä putkeen - meillä yksikään lapsi ei ole ollut yökukkuja.

Suosittelen ap antamaan kolmannelle lapselle mahdollisuuden!

Vierailija
14/24 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kova vauvakuume minullakin. Lapsi on ihana, elämäni ilo ymv. Oli ehkä vähän raskaampi raskausaika, mutta vauva-aika ihan mukava. Tietysti aikaa ei alussa ollut edes ilmaislehtien lukemiseen, mutta ihana syy olla täystyöllistetty.

Tee ihmeessä, koska kerran kuumeilet. Mulla ei eka yritys onnistunutkaan, tuli heti keskenmeno. Kolmannaesta nauttii kaiken työn keskella rennosti enemmän kuin aiemmista ja tuo arkeen uutta säpinää.

Vierailija
15/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nuorena eikä stressaa joka asiaa.Ekalla tärppäsi 39v.

Vierailija
16/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain rajaa itsekkyydelläkin! Kuopus on 7 ja esikoinen 9, en ikinä voisi kuvitella että lapseni kirjottaa ylioppilaaksi kun minä olen jäämässä eläkkeelle, ei ole reilua lastakaan kohtaan.

Vierailija
17/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein parikymppisenä 4 lasta ja se oli siinä...

Oletin!

36-vuotiaana aloin odottaa, tärppäsi heti!

Iltatähteä en tahtonut vaan pikkukuopukselle haluttiin oman ikäinen sisarus, ja 38-vuotiaana odotan nyt kuudetta. Äitiyslomalle jään pian. Hyvin on mennyt. Rennosti eletään tätä päivää päivä kerrallaan, niin kuin kuuluukin, turha sitä on elämässä pelätä mitä kaikkea voisi tapahtua ja mikä kaikki voisi mennä pieleen.

Näille pienille tulee ikäeroa 1v8kk, jos vauva syntyy laskettuna aikana.

Yövalvomiset, jos niitä nyt sitten edes oli, ja kaikki muu vauvanhoitoon liittyvä menee vanhasta muistista kuin polkupyörällä ajo. Eihän minun tarvitse suorittaa mitään tai näyttää ympäristölle: levätään silloin kun väsyttää ja isot sisarukset ovat olleet innolla pikkukuopuksen kanssa, jopa niin ettei isi meinaa ehtiä lainkaan töistä palattuaan seurustella pienimmän kanssa, no vapaapäivinään isi onkin sitten se tärkein henkilö!

Tottakai meilläkin sairastetaan mahatauteja ja flunssia ja monenlaista sattuu ja tapahtuu, mutta se on sitä elämää.

Töitä en edes ajattele, työikää on kuitenkin vielä yli 20vuotta jäljellä ja samassa työpaikassa olen jo ollut sen 20vuotta

-äitiyslomat, joten nyt aion olla hyvällä omatunnolla hoitovapailla.

Onnea teidän perheelle ja lykkyä uuteen raskauteen.

Vierailija
18/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveissa toinenkin, jos kaikki menee hyvin loppuun asti ja vauva-arki sujuu isommitta murheitta. Vielä ainakaan ei siis ole alkanut ikä painaa... ;)

Vierailija
19/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain rajaa itsekkyydelläkin! Kuopus on 7 ja esikoinen 9, en ikinä voisi kuvitella että lapseni kirjottaa ylioppilaaksi kun minä olen jäämässä eläkkeelle, ei ole reilua lastakaan kohtaan.

38+18 on ainakin minun matematiikassani 56, ja n. 65 v. on kai yleinen eläkeikä. Eli kyllä tohon 9 v eroa tulee... Paitsi tietysti jos meinaat että oletat lapsesi jää (TODELLA monta kertaa) luokalle, ja kirjoittaa siksi noin myöhässä? ;-)

Vierailija
20/24 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kuten myos 32-vuotiaana, 35-vuotiaana meni vuosi). Eli ei se raskautuminenkaan vielä tässä iässä ole välttämättä yhtään sen vaikeampaa.