Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, miksi tuomitsette Marja-Sisko Aallon, vaikka Raamattu

Vierailija
07.01.2010 |

ei ota mitään kantaa sukupuolen korjaukseen? Ei siellä sanota "mies älköön luulko olevansa nainen" tai muuta vastaavaa.

Jos kerran haluatte toimia mahdollisimman raamatullisesti, niin eikö silloin pitäisi osata erottaa epäraamatulliset asiat niistä, jotka ovat vain kulttuurillisesti hankalia tai epäsovinnaisia?

Kommentit (121)

1/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on tuominnut Marja-Sisko Aallon.

Vierailija
2/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se teko eli sukupuolen vaihtaminen on suuressa ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa.

Miten voi olla, että seurakunnan paimen itse asettaa Jumalan luomistyön kyseenalaiseksi? Ei Jumala erehdy. Mitä muuta tämä henkilö kyseenalaistaa? Miten tällainen henkilö voi ketään neuvoa tai opettaa Raamatun ohjeiden mukaisesti jos hän ei edes itse niihin usko?

Mun mielestäni papin tulee olla esikuva ja hengellinen opettaja seurakunnalle. Pappi ei voi koskaan olla vain tavis koska papin tehtävä on olla paimen ja esikuva. Jos tahtoo olla ihan vain tavis seurakunnassa, papin tehtävä ei silloin ole hänelle oikea.

4/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän he protestoivat? Transsuja vai naispappeutta?

600 Imatran seurakunnasta protestiksi eronnutta tosiuskovaista?

Vierailija
5/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jättää tekemättä, jos ei Jumala erehdy.

Vierailija
6/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eiks raamatussa just sanottu, että jumala on luonut miehen ja naisen, kuulostaahan se vähän hassulle, jos joku vaihtaa sukupuolta.

Vierailija
7/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se teko eli sukupuolen vaihtaminen on suuressa ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa.

Miten voi olla, että seurakunnan paimen itse asettaa Jumalan luomistyön kyseenalaiseksi? Ei Jumala erehdy.

Sekö, mitä ihmisen haarovälissä on? Entä ihmisen psyyke? Eikö ihminen kokonaisuudessaan ole Jumalan luoma?

Se että kokee voimakasta, elämänmittaista ristiriitaa fyysisen ja psyykkisen sukupuolen välillä, kertoo tietysti jotain ihmisyyden epätäydellisyydestä.

Mutta kuka meistä on täydellinen? Pitääkö mielestäsi meidän kaikkien muidenkin ruotia, mikä meissä on Jumalan luomistyön mukaista ja mikä ei? Millaiset luonteenpiirteet esim. ovat hyväksyttyjä ja millaiset eivät? Entä jos meillä on jokin synnynnäinen fyysinen vamma, saako sitä pyrkiä korjaamaan? Saako esim. kuuro ottaa implantin, vai puuttuuko hän silloin Jumalan luomistyöhön? Toisin sanoen, onko kuurous a) Jumalan luomistyötä b) vai b) sairaus, josta Jumala haluaa parantaa? Ja vielä: jos kuuroutta saa mielestäsi hoitaa, niin miksei sukupuoli-identiteettiä?

Entä mitä Jumala mahtaa ajatella interseksuaalisista ihmisistä, joilla on molempien sukupuolten elimet?

Vastaisitko näihin kysymyksiin.

ap

Vierailija
8/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että jos on joku sellanen "vika" joka haittaa normaalia elämää niin voi mennä uskovaisenakin korjausleikkaukseen.

Itse en uskovaisena ihmisenä voisi mennä laitattamaan silikoneita taikka rasvaimuun koska jumala on luonut minut tällaiseksi niin hyväksyn sen.

Tuo sukupuolen vaihdoshan on täysin väärin ja tuomittavaa jos henkilö vielä aikoo kirkon parissa toimia.

Tämä Marja-sisko Aaalto sanoi lehdessä että: Hän ei ymmärrä mitä väärää hän on tehnyt!!

Käsittämätöntä!

Aika monet korjausleikkaukset pitäisi sitten jättää tekemättä, jos ei Jumala erehdy.

Vierailija
9/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että jos on joku sellanen "vika" joka haittaa normaalia elämää niin voi mennä uskovaisenakin korjausleikkaukseen.

jos on viimeiset 50 vuotta kokenut olevansa nainen miehisestä olemuksesta huolimatta. :)

Vierailija
10/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se teko eli sukupuolen vaihtaminen on suuressa ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa. Miten voi olla, että seurakunnan paimen itse asettaa Jumalan luomistyön kyseenalaiseksi? Ei Jumala erehdy. Mitä muuta tämä henkilö kyseenalaistaa? Miten tällainen henkilö voi ketään neuvoa tai opettaa Raamatun ohjeiden mukaisesti jos hän ei edes itse niihin usko? Mun mielestäni papin tulee olla esikuva ja hengellinen opettaja seurakunnalle. Pappi ei voi koskaan olla vain tavis koska papin tehtävä on olla paimen ja esikuva. Jos tahtoo olla ihan vain tavis seurakunnassa, papin tehtävä ei silloin ole hänelle oikea.

siitä huolimatta, että homous on raamatussa kiellettyä?

Miksi Jumala luo tahallaan "viallisia" ihmisiä, mitä järkeä siinä on? Ja turha väittää, että kyseessä on näiden ihmisten VALINTA, koska kuka oikeasti huvikseen lähtee vaihtamaan sukupuolta.

Ja kuka hetero pystyy pakottamaan itsensä homoksi ihan vain huvin vuoksi??

Haloo! Miettisitte te uskovaisetkin joskus järjellä, jos teille on sellaista "annettu"...

11/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Haloo! Miettisitte te uskovaisetkin joskus järjellä, jos teille on sellaista "annettu"...

Vierailija
12/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se teko eli sukupuolen vaihtaminen on suuressa ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa. Miten voi olla, että seurakunnan paimen itse asettaa Jumalan luomistyön kyseenalaiseksi? Ei Jumala erehdy. Mitä muuta tämä henkilö kyseenalaistaa? Miten tällainen henkilö voi ketään neuvoa tai opettaa Raamatun ohjeiden mukaisesti jos hän ei edes itse niihin usko? Mun mielestäni papin tulee olla esikuva ja hengellinen opettaja seurakunnalle. Pappi ei voi koskaan olla vain tavis koska papin tehtävä on olla paimen ja esikuva. Jos tahtoo olla ihan vain tavis seurakunnassa, papin tehtävä ei silloin ole hänelle oikea.

siitä huolimatta, että homous on raamatussa kiellettyä?

Miksi Jumala luo tahallaan "viallisia" ihmisiä, mitä järkeä siinä on? Ja turha väittää, että kyseessä on näiden ihmisten VALINTA, koska kuka oikeasti huvikseen lähtee vaihtamaan sukupuolta.

Ja kuka hetero pystyy pakottamaan itsensä homoksi ihan vain huvin vuoksi??

Haloo! Miettisitte te uskovaisetkin joskus järjellä, jos teille on sellaista "annettu"...

Mä katson homouden yms. vastaavat sairauksiksi.

Vierailija
13/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä mikäkin taipumus. Jokaisella ihmisellä on omat heikot kohtansa, eri ihmisillä erilaiset.

siitä huolimatta, että homous on raamatussa kiellettyä? Miksi Jumala luo tahallaan "viallisia" ihmisiä, mitä järkeä siinä on? Ja turha väittää, että kyseessä on näiden ihmisten VALINTA, koska kuka oikeasti huvikseen lähtee vaihtamaan sukupuolta. Ja kuka hetero pystyy pakottamaan itsensä homoksi ihan vain huvin vuoksi?? Haloo! Miettisitte te uskovaisetkin joskus järjellä, jos teille on sellaista "annettu"...

Vierailija
14/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalahan ei erehdy, mutta Jumala voi ihan hyvin tarkoituksella määrätä jonku nsyntymään väärään ruumiiseen (väärän näköisen, väärää sukupuolta olevaan, sairaaseen jne) koska tälle ihmiselle on esimerkiksi tarpeen oppia jotain sitä kautta. Tai hänen ympärillään oleville ihmisille.

Ts. Jumala ei tietenkään erehdy, mutta meidän ei silti kannata mennä muiden puolesta arvailemaan, että onko tarkoitus että me pysytellään luolassa koska luolan Jumala on rakentanut vai että me opetellaan rakentamaan taloja koska senkin kyvyn olemme saaneet. Mä henkilökohtaisesti ajattelen, että Jumala kannustaa jälkimmäiseen, mutta jos sä koet että sun pitäisi asua luolassa niin siitä vaan. Sä et kuitenkaan voi kokea, että MUN pitäisi asua luolassa... Jokainen miettiköön oman Jumala-suhteensa itse.

Vierailija
15/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jumala loi miehen MIEHEKSI ja naisen NAISEKSI. Eikö siinä ole tarpeeksi selvästi sanottu?

Nelosella hyvä kommentti!

Eikö Jumala luo ketää homoksi. Tämä maailma on vaan niin vääristynyt, että ihmiset kasvavat ja muotoutuvat ties minkälaisiksi vänkyröiksi. Katsokaapa nyjy naisia ja miehiä. Hyvin monesta ihmisestä et voi sanoa selkeästi päältä päin, että onko hän nainen vai mies. Miehet ovat ottaneet naisen hengen päälleen ja naiset miehen. Kaikki on vääristynyttä.

Ja sukupuolen vaihdosasiat ovat niin vakavia, että niistä kyllä Jumala tuomistee rankalla kädellä tuomiolla. Siihen ei ole mitään puolusteltavaa. JOs omas sukupuolensa kanssa ei tule toimeen, niin silloin on kyllä pahasti jotain henkisesti ja psyykkisesti vialla ja SIIHEN pitäis etsiä apua, eikä niin että vaihtaa sukupuolta.

Vierailija
16/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 600 eronneet tämän marjasiskon takia.

Itse ainakin erosin, koska en koe saavani kirkolta mitään. Jumalaan voin uskoa muutenkin.

Imatralla muuten nostettiin juuri kirkollisveroa ja se aiheutti aikamoista kränää. Taitaa ne eron syyt löytyä sieltä.

Vierailija
17/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala luo ketään ihmistä väärään ruumiseen tai sukupuoleen. Edelleen, se on ihmisen päässä se vika,joka tarvitsee hoitoa. nykyään näitä kaiken maailman psyykkisiä sairauksia on niin monella, että varmaan ainakin puolet kaikista ihmisistä olisivat vielä 50 vuotta sitten ollut suljetulla osastolla.

Se että kirkosta ovat eronneet tämän sukupuolen vaihdoksen takia kertoo vielä siitä, että ihmisillä on edes jonkinlaista järkeä vielä päässä.

Vierailija
18/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaksi Jumala on heidät luonut, mieheksi vai naiseksi?

Vierailija
19/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt syksyllä ja toisella oli syynä Marja-Sisko. Ei leikkaus vaan se mediamylläkkä ja julkisuushakuisuus. Jokaisessa ohjelmassa jo telkkarissa. Sanoi sen herättäneen miettimään, onko mitään järkeä maksaa veroa sellaiseen laitokseen ja tarvitseeko kirkkoa.

Toinen erosi sen takia kun oli vihitty ja ei enää halunnut kuulua kirkkoon.

Vierailija
20/121 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että aikansa "viisaat" on koonnu sopiviksi sensuroimiaan tekstejä johonkin runokirjaan ei tee niistä asioista yhtään sen todempia kuin Tolkien hobiteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän