Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa tuo pakkasessa ulkoilu-keskustelu.

Vierailija
06.01.2010 |

Viime helmikuussa oltiin Rukalla viikko. Joka ainoa aamu mittari näytti -27c. Päivällä laski hieman, mutta n-20c silti oli.

Ja mäet sekä hissit mustanaan väkeä, vauvasta vaariin.

Sama homma muillakin hiihtokeskuksilla.

Ja väitän, että nyt joulun- ja uudenvuoden aikaan on ollut sama juttu.

Suomessa menis konkurssiin jokainen hiihtokeskus, jos ihmiset ei voisi ulkoilla pakkasella.

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, montakos meillä on Suomessa helteeseen kuollut?

Helteen takia kyllä.

tietyistä sairauksista kärsiville kovin kylmät/kuumat kelit ovat vaarallisia.

Ihmisiä voi kuolla ja joka vuosi kuoleekin helteisiin ja pakkasiin. Kaikki kun ei niitä kestä.

Itse pidän enemmän pakkasista kuin helteistä.

Vierailija
42/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sään takia voi jäädä pois koulusta. Uskomatonsta! Tällaisista lapsista kasvaakin tosi luotettavia työntekijöitä. Ei tartte mennä töihin jos on kova pakkanen, sattuu satamaan aamulla... Uskomatosta sakkia, ei voi kuin ihmetellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ääritulanteessa. Kyllä niitä leudompia ulkoilusäitäkin tulee.

Vierailija
44/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole mahdollisuutta autolla viedä, kun ei ole ajokorttia. Iltapäivällä nähdään tulevatko hengissä kotia....av-mammojen pakkasvauhkoulusta päätellen eivät, sillä jonkun mielestä koululaisen pakkasraja on -20.

Nämä kovat pakkaset on nykyään melko harvinaisia. Omasta lapsuudesta muistan paljon kovempiakin pakkasia ja niitä oli usein!!! Ja todella terve olen ollut, vaikka ulkoiltiinkin paukkupakkasilla.

Ihme huuhaa-äitejä täällä, jotka jo -10 asteessa jäävät sisälle. Me oltas pysytty nuorimman kanssa jo kolme viikkoa sisällä, jos toteltas tuommoisia ohjeita. Kyllä olis mielenterveysseuralla töitä, jos en ulos välillä lähtis. Ja tota mielenterveysseuraa suosittelen jo nyt muutamalle vauhko-äidille.....

Vierailija
45/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etelämmässä kanssa välillä. Itse olen ollut laskettelemassa kun pakkasta oli 33 eli taivaspaikka on nyt ansaittu. Ei se kivaa ollut mutta kärsimyksen määrästähän tässä nyt kilpaillaan.

Meillä ulkoillaan kylmässä niin kauan kun kaikilla on kivaa. Jos lapsi sanoo että naamaan sattuu niin sitten mennään sisälle vaikka natsiäiti haluaisi kuinka karaista lastaan. Kerran olen palelluttanut lapsen posken ja juu, oli naamassa niin paljon vällyjä kun siihen vaan pystyy asettelemaan niin että pystyy vielä näkemään ja hengittämään. Opin kerrasta että järkeäkin saa käyttää ja toivon todella että kukaan ei ole ulkoiluvimmassaan yhtä hullu kuin minä tuolloin.

Meillä oli kotona pakkasraja aikoinaan -20 eli sitten lapset vietiin autolla kouluun muutaman kilometrin matka. Vanhemmat ymmärsivät jo silloin katkaista tuon ikiaikaisen kiusaamisen kierteen.

ihan normaaleja -30 asteen pakkasia ja joskus enemmän. Pakkasessa voi ulkoilla, silloin varusteet pitää olla kelin mukaisia. Eihän oikeasti etenkään pohjoisessa elämisestä tulisi mitään jos -30 astetta olisi este ulos/kouluun/töihin menolle.

Vierailija
46/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koulumatka oli 45km, joten bussilla oli mentävä, ei siinä vanhemmat pystyneet lapsia kuskailemaan.

vai oliko se joku ikkunaton vaunu tms...

Vierailija
47/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koulumatka oli 45km, joten bussilla oli mentävä, ei siinä vanhemmat pystyneet lapsia kuskailemaan.

vai oliko se joku ikkunaton vaunu tms...

pysäkille ihan omin pikku töppösin kävellä. Täällä kun joku vauhkoaa jo -30 asteen pakkasella jäävänsä pois töistä, kun pitää bussille mennä..

Vierailija
48/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä fiilis teillä on? tämäkin viikko menee täysin neljän seinän sisällä. pakkastahan on luvattu yli 10 astetta joka päiväksi.

nää pakkasrajojen vahtijat on just näitä näsäviisaita tampioita jotka ei suostu tajuumaan sitä, että rajat on tehty vastasyntyneille. se, että 5kk ikäinen vauva nukkuu vällyjen välissä harsojen takana ei todella meinaa sitä, että siinä olisi kyse huonosta vanhemmuudesta.

jos ette usko niin menkääpä itse nukkumaan hyvissä varusteissa vaunujen kaltaiseen piiloon harsojen taakse. ei takuulla ole kylmä.

Vierailija
49/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu- ja työpäivät melko vähäisiksi jos tuollainen olisi tapana. Taisi olla aikoinaan pakkasennätys-talvena kun lasten ei tarvinnut mennä kouluun, pakkasta oli päälle -40 tuolloin. Myös aikaisemmin omana kouluaikana -40 asteen pakkasella oltiin menossa kouluun, mutta ei päästy kun bussi jäätyi välille. Tienlaidassa siltikin porukka odotti. Eihän se ole kuin pukeutumiskysymys.

Minä en asu Lapissa, kun en halua koko vuotta pukeutua lämpimästi. Asun mielelläni täällä etelämmässä, jossa pakkasilmoilla ei ole pakko tehdä mitään mikä ei huvita.

Turha teidän lappilaisten on meihin sitä katkeruuttanne purkaa, itse olette asuinpaikkanne valinneet! Vai pakottiko ukko? (Sitten ymmärränkin tuon "uhriasenteen")

Vierailija
50/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka rannikolla tällä hetkellä on. En tiedä, mitä ikäpolvea mammat täällä edustavat, mutta itse 70-luvulla syntyneenä muistan, että yli kahdenkymmenen asteen pakkaset olivat ala-asteikäisenä ainakin ihan arkea. Ja penskana oltiin ulkona ihan normaalistai, välillä posket punaisina, välillä varpaat jäässä, sitten taas äiti hommasi lisää päälle pantavaa, jos oli kylmä. Ja niitten villahousujen aiheuttama jumalaton kutina pitkien kalsareittenkin päällä...Mutta lämpimät oli! Omieni kanssa noudatan maalaisjärkeä; pakkasta voi olla reippaastikin, mutta sen mukaan pukeudutaan eikä ulkona seistä paikallaan. Kaikkein ratkaisevinta on se, tuuleeko. Jos on kova tuuli, pienempikin pakkanen saattaa aiheuttaa sisälle jäämisen, jos ei ole pakko lähteä ulos. Mitään pakkasrajoja en tajua, kuin ihan pienten vauvojen kohdalla ja vasinkin kun muistaa, ettei tosiaan kaikki osaa suojata vauvaa ja vaunuja.

Vierailija
51/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu- ja työpäivät melko vähäisiksi jos tuollainen olisi tapana. Taisi olla aikoinaan pakkasennätys-talvena kun lasten ei tarvinnut mennä kouluun, pakkasta oli päälle -40 tuolloin. Myös aikaisemmin omana kouluaikana -40 asteen pakkasella oltiin menossa kouluun, mutta ei päästy kun bussi jäätyi välille. Tienlaidassa siltikin porukka odotti. Eihän se ole kuin pukeutumiskysymys.

Minä en asu Lapissa, kun en halua koko vuotta pukeutua lämpimästi. Asun mielelläni täällä etelämmässä, jossa pakkasilmoilla ei ole pakko tehdä mitään mikä ei huvita.

Turha teidän lappilaisten on meihin sitä katkeruuttanne purkaa, itse olette asuinpaikkanne valinneet! Vai pakottiko ukko? (Sitten ymmärränkin tuon "uhriasenteen")

että pakkasen vuoksi täältä pois muuttaisin, onko tyhmempää edes kuultu tällä palstalla? Ja lapsenakin sitä on aika hankala vaikuttaa omaan asuinpaikkaan, vai mitä?

Vierailija
52/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua riepoo jos lappilainen tykkää ulkoilla pakkasessa ja sinä et. Hengitä syvään ja rentouta itsesi ja anna kaikkien nauttia elämästään juuri niin kuin haluaa.

Vierailija
53/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne muuttamaan, meillä kun ei ole elämässä kamalinta se, paljonko ulkona on pakkasta ;D Kenenkään ei tarvitse uhrautua tai kärvistellä, kun pukeutuu sään vaatimalla tavalla,

Vierailija
54/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä ei tartte tehdä mitään mikä ei huvita.

Olen minäkin muutaman vuoden asunut pk-seudulla, ja kyllä vaan minun piti töihin mennä vaikka oli pakkasta tai lumimyräkkä joka tukki julkisen liikenteen.

Lapissa en asu, ihan omasta tahdosta muutin Itä-Suomeen. Pakkasia riittää täälläkin ja bussit kulkee myös pakkasessa

Vierailija
55/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakkasen vuoksi täältä pois muuttaisin, onko tyhmempää edes kuultu tällä palstalla? Ja lapsenakin sitä on aika hankala vaikuttaa omaan asuinpaikkaan, vai mitä?

Älä sitten esitä marttyyria, jos kerran olet tyytyväinen.

Vierailija
56/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvikeleissä kuin loskapaskassa, onneksi voi valita.

Vierailija
57/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten esitä marttyyria, jos kerran olet tyytyväinen.

Vierailija
58/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä ei tartte tehdä mitään mikä ei huvita.

Olen minäkin muutaman vuoden asunut pk-seudulla, ja kyllä vaan minun piti töihin mennä vaikka oli pakkasta tai lumimyräkkä joka tukki julkisen liikenteen.

Lapissa en asu, ihan omasta tahdosta muutin Itä-Suomeen. Pakkasia riittää täälläkin ja bussit kulkee myös pakkasessa

Vierailija
59/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa asun.

Vierailija
60/241 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa asun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä