Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmiset etelämpänä sanovat kun kerrotte että meillä lapset käy koulua 30 asteen pakkasella

Vierailija
06.01.2010 |

eikä ole mitään ongelmia vaikka olisi metri lunta

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini jotka asuu täällä etelässä, niinkun minä myös.

Usko tai älä, niin myös täällä on välillä tosi kylmä ja sitä luntakin saattaa olla se metri. Mutta harvan elämää se häiritsee niin että siitä tarttis pahemmin mainita.

Vierailija
2/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin, kun olin lapsi. Muistan yhä, kun liikkeellä oli huhu, ettei tarvitse mennä kouluun, jos pakkasta on -40 astetta. En tiedä pitikö paikkaansa, kun päästiin vain -38 saakka.

En tiedä onko ilmastonmuutos vai mikä, mutta ei ole enää ollut sellaisia pakkasia.

Terveisin etelästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomea? Etelä-Eurooppaa? Etelä-Maapalloa?

Vierailija
4/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kultaiselta 80-luvulta kun oli yli 30 asteen pakkasia ja jouduttiin odottamaan koulun pihalla 20 min sisälle pääsyä kun bussi oli sen verran ajoissa aamulla. Vanhemmat pyysi että me pitkämatkalaiset oltais aamuisin päästy sisälle mutta ei. Se kuulemma vaan karaisti kun seisottiin pihalla se 20 min.

No varpaat, sormet, posket ja korvat silloin palellutin ja vieläkin kun vähänkin tulee kylmepää ne paleltuva uudelleen. Eihän sitä teininä sillon(kaan) voinu pukeutua kunnolla...

Vierailija
5/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli Lapissa viikon verran pakkasta 45 -51 astetta. Kaikki kirkonkylän muksut kyllä tulivat kouluun, mutta kuljetusoppilaat eivät tulleet. Syynä oli tietysti se, että koulubussit jäätyivät matkalle. Silloinkin ihmiset jonkin verran tuntuivat ulkoilevan ja ehkä oli pakkokin, jos autot eivät kerta käynnistyneet.

Vierailija
6/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olin vielä sen verran pieni, että itsetunto riitti laittaa toppahousut jalkaan. Vähän vanhempana muistan, kun kovemmilla pakkasilla ei vain voinut laittaa toppahousuja, joten mulla oli kolmet pitkät kalsarit farkkujen alla:D Onneksi oli löysä muoti, niin mahtuivat.

Vierailija
7/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvon pohjoisen asukkeja, että teidän -30 on huomattavasti lämpimämpi kuin meidän -20 täällä avoimen meren äärellä... Se aina yhtä ihana merituuli kun tekee tehtävänsä.

Vierailija
8/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös täällä pohjoisessa, minä Oulua yleensä pidetään, on meri ja merituuli :)

Itse muistan lapsuudestani kävelleeni kouluun kun pakkasta oli -40 ja hiukan yli. Ei siinä ongelmaa ollut, mutta muistan kun piti kokeilla sitä ilman kylmyyttä ottamalla käsineet pois. Oli jännää kun jäätymisen tunne iski heti eikä hetken päästä kuten lievemmillä pakkasilla.

arvon pohjoisen asukkeja, että teidän -30 on huomattavasti lämpimämpi kuin meidän -20 täällä avoimen meren äärellä... Se aina yhtä ihana merituuli kun tekee tehtävänsä.

Vierailija
9/9 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisesta...jotkut ovat sita mielta, etta on ihan kamalaa, jos on pakkasta, ei voi kavella ulkona edes 50m ja kylla sen tosiaan huomaakin, etta suomalaiset ovat kamalia villipetoja, kun tallaisessa ilmastossa asuvat. Katsos se on sivistyksen mittari, ettei lunta sada.