Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut mieheltäsi lahjan, esim. korun myös seuraavien lasten synnyttämisestä?

Vierailija
05.01.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni synnytys/leikkaus on aika urakka naiselle, enkä pidä mitenkään lapsellisena jos mies muistaa vaimoaan jollakin lahjalla lapsen syntymän yhteydessä! =)

Vierailija
2/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohteliaisuus istuvat huonosti suomalaisen miehen käytökseen... Tuskin kovin moni on edes polvistunut naisensa eteen kosiessaan, pitävät liian imelänä, vaikka muualla jo pikkulapset tietävät että hyviä tapoja vaan kaikki tyynni.

Varmaan parempiin koteihin syntyneet osaavat myös lahjoa, muut tuskin ovat tästä tavasta tietoisia, ja naiset ovat tähän jo valmistautuneet hokemalla En-mä-mitään-lahjoja-edes-odota -mantraa... Surullista, että ei osata vaatia hyvää kohtelua edes siltä omalta rakkaalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain maan tavan mukaan korun ja muutakin pientä jokaisen lapsen syntymän jälkeen. Myös sisarukset toivat äidille ja pikkusiskolleen/veljelleen jotain pientä.

On hyvin tyypillistä suomalaisille, että lahjojen antamista pidetään "turhana" ja hömppänä. Minusta se on äärimmäisen ikävä asenne elämään.

Vierailija
4/22 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsen synnyttyä saan arvokkaan ja kauniin korun, jonka annan myöhemmin lapselle hänen muuttaessa kotoa pois. Näin korulla on tunnearvoa ja sitä voi pitää ns. perhekalleutuna :)

Viimeisenä iltana lapsuudenkodissani kaikkien muuttolaatikoiden seassa, äiti tuli huoneeseeni, istuutui sängyn laidalle kanssani ja antoi kauniin, suvussa kulkeneen korun. Minulle tuo hetki oli merkityksellinen ja muistan sen aina, kun katson tuota korua.

Vierailija
5/22 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. väkisinkin lähinnä kateelliselta kommentoinnilta kuulostaa, kun vedetään huorittelut peliin.. Asiallinen eri mieltä oleminen esitetään nimittäin toisin.

t: tätä keskustelua tähän asti sivusta seurannut.

Vierailija
6/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä seuraavasta

Vierailija
7/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhteisiä ne lapset on, ei mua tarvitse siitä erikseen "palkita". ;-)

Vierailija
8/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta av.ta, että miehen pitäisi ostaa koru joka lapsesta.

Tätä en ollut koskaan kuullut ennen, eikä kai kukaan tuttunikaan kun kukaan ei puhunut sellaisesta.

Tää toinen omituinen lahja (siis annetaan kun on vietetty eka hääyö maksuksi siitä, en muista nimeä), oli myös ihan uusi juttu minulle.

Vierailija
9/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltäni saanut paitsi sen "tekemisen" ilon ;)

Vierailija
10/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta av.ta, että miehen pitäisi ostaa koru joka lapsesta. Tätä en ollut koskaan kuullut ennen, eikä kai kukaan tuttunikaan kun kukaan ei puhunut sellaisesta. Tää toinen omituinen lahja (siis annetaan kun on vietetty eka hääyö maksuksi siitä, en muista nimeä), oli myös ihan uusi juttu minulle.

Vierailija
11/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka pitäisi?

Vierailija
12/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä. Ei tosiaan, oli mielipiteeni. Ja kun synnytyksestä menimme yhdessä perhehuoneeseen ja sieltä sitten viikon päästä kotiin, niin eipä siinä ollut edes tilaisuutta "luontevasti" tulla lahjojen kanssa =D Ei siis muistakaan lapsista lahjoja. Eikä huomenlahjaa puolin eikä toisin, ei tuntunut luontevalta meille.

Vierailija
13/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korun, jonka hän itse toi ihan pyytämättä. Ei tarvinnut erikseen sopia enkä odottanut mitään. Enkä edes synnyttänyt lapsiani: sain ne sektiolla. Ajatelkaa!

Vierailija
14/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on ole lahjaa saanut, mutta tiedän naisia jotka ovat. Muistaakseni useampi on saanut sellaisen kalevalakorun hässäkän (joista en itse juurikaan tykkää) Ja jokaisesta lapsesta ketjuun uuden pampulan lisää...

Pidän huomaavaisista miehistä, ja lahjoista. Jos olisin lahjan saanut, en todellakaan olisi pitänyt sitä minään maksuna. Miksi olisin? Ja raskaus, ainakin meillä, oli minulle raskaampi ja näin ollen mies voisi mielestän ihan hyvin naisensa huomioida.

Apua, älkää olko noin kateellisia.

Vierailija
15/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelliselle sanoisin, että kyllä sinä lapsesi olet synnyttänyt, oli tapa mikä tahansa.

Vierailija
16/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/helat/1629/KIVI

Olisiko ollut niin että siihen sai lisättyä noita kiviäkin, mutta mielestäni joku oli saanut aina uuden pampulan.

Vierailija
17/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut mikään halpa, vaan oli maksanut toista sataa euroa. enkä koe olevani lapsellinen tai huora. Olen saanut harvinaisen hyvän miehen itselleni.

Vierailija
18/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokkaitakin lahjoja lapsen syntymän jälkeen. Erityisesti ihastuin yhteen kulta/valkokultakoruun, jossa on iso pisaranmallinen 'äiti'timantti, ja mies on jokaisesta lapsesta antanut lisätä suloisen pienen 'lapsi'timantin istutukseen. Todella ihastuttava lahja!

Itse en saanut kummastakaan omastani mitään, en myöskään huomenlahjaa =(. Olisihan ne olleet kivoja muistamisia...

Vierailija
19/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni synnytys/leikkaus on aika urakka naiselle, enkä pidä mitenkään lapsellisena jos mies muistaa vaimoaan jollakin lahjalla lapsen syntymän yhteydessä! =)

Vierailija
20/22 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, älkää olko noin kateellisia.

jos on eri mieltä. Eikö löydy muuta, millä yrittäisit vittuilla. Tää on jo vanhanaikaista.