Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teet RUSKEAN KASTIKKEEN?

Vierailija
05.01.2010 |

Eilen tein ekaa kertaa, onnistui tosi hyvin nakki-sipulikastike :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en laita niitä lihaliemikuutioita!

Vierailija
2/51 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha- tai makkarakastiketta. Ja lihapullien kanssa tietysti. Miehen lempiruokiin kuuluu ja tykkään kyllä itsekin ja lapsetkin tuota aina pyytää.

Ruskea kastike on aina kuulunut mun ruokavalioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se minusta sopinut minkään kanssa.

Lasten myötä aloin tehdä soijanakkikastiketta muussin kanssa ja voi että se on hyvää! Ruskea kastike tuntuu hirmu eksoottiselta, kun ei ole syönyt sitä moneen moneen vuoteen. Nykyään teen sitä noin kerran kuussa.

Vierailija
4/51 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se minusta sopinut minkään kanssa.

Lasten myötä aloin tehdä soijanakkikastiketta muussin kanssa ja voi että se on hyvää! Ruskea kastike tuntuu hirmu eksoottiselta, kun ei ole syönyt sitä moneen moneen vuoteen. Nykyään teen sitä noin kerran kuussa.

Meillä tytär ei syö lihaa, mutta on antanut luvan käyttää lihaliemiä. Olisi kuitenkin kiva tehdä kokonaan vegetaarista, mutta kasvisliemi on jotenkin onnettoman makuista..

Vierailija
5/51 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä 10 vuotta sitten koulussa. Sen jälkeen en muistaakseni kertaakaan. Johtuu ihan siitä, että meillä mies hoitaa ruokahuollon.

Vierailija
6/51 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on tullut syötyä niin paljon lapsuudenkodissa, tarhassa, koulussa, opiskelijaruokalassa ja isovanhemmilla että kotona en halua sitä enää syödä.

Vierailija
7/51 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisfondilla, soijakastikkeella, pippurilla, tomaattipyreellä/ketsupilla, joskus lisään sinappia ja/tai jotain kermatuotetta. Tosin en ole sitä lihalientäkään syönyt 15 vuoteen, joten en osaa sanoa onko näissä suuria eroja.

Vierailija
8/51 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeaa kastiketta, niin jauhot ja rasva ruskistetaan ekaksi pannulla. Lisätään vettä ja lisukkkeet.

Vierailija
9/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein eilen, eka kertaa elämässäni. Just nakkikastiketta yritin mutta enpä osannut... Tuli vaaleaa ja mautonta ja paakkista kastiketta. Siivilöin enimmät paakit pois ja maustoin soijakastikkeella ja ketsupille jotta pystyttiin syömään sentään. Enpä yritä toista kertaa. :)

Vierailija
10/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kyllä vieläkin miltä se lapsuudessa joskus maistui. En vain keksi mihin kasvisruokaan sitä kaipaisi.

Vierailija
11/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan kyllä tehdä, vanhempien luona asuessani tein useinkin.

Vierailija
12/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla harvemminkin.

Meillä mies hoitaa yleensä ruoka puolen arkisin (on ensin kotona joten laittaa myös pöperön tällöin pöytään ja ruskea kastike ei ole hänen alaa)

Eli jos minä olen haku vuorossa ja laitan ruokaa lapset yleensä toivoo spagettia ja jauhelihakastiketta.

En ole varmaan viiteen vuoteen tehnyt makkara kastiketta pitäisköhän tehdä hmm..

Vierailija
13/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALTA ruskistaa voi-vehnajauhoja 15 min. pienellä lämmöllä ja sitten lisäa pikkuhiljaa kuumaa vettä ja painele niitä jauhopaakkuja ja anna kiehua hiukan, paakut kyllä katoavat, mutta ei ole ihan pikaruokaa ruskea kastike.

Ruskistin ihan ekaksi pannussa sipulit ja nakinpätkät, sitten ne pois pannulta, ruskean kastikkeen teko ja lopuksi yhdistin ainekset (mausteeksi laitoin vain lihaliemikuution) ja annoin hiukan kiehahtaa, että nakit ja sipuli saivat lämpöä ja eikun syömään keitettyjen perunoiden kanssa. Koko perhe tykkäsi!

Vierailija
14/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin liika sipulin syönti aiheuttaa ruskean kastikkeen.

Vierailija
15/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain lihapullille. Pitää vaan malttaa paahtaa ne jauhot kunnolla, niin ei tule hailakkaa. Minä paahdan ilman rasvaa, siihen vain sitten vesi (vatkataan vimmatusti, ettei paakkuunnu!) ja kypsennyksen jälkeen kermaa tai öljyä ruokalajista riippuen ja mausteet tietysti.

Vierailija
16/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos et tykkää niin johtuuko se mausta vai siitä, että siihen tulee mieluiten voita kunnolla.

Olen siis vain kiinnostunut, kun joillekkin voi on kauhistus suorastaan myrkky vaikka tuskin jostain ruskeasta kastikkeesta on haittaa harvoin syötynä.

Vierailija
17/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos et tykkää niin johtuuko se mausta vai siitä, että siihen tulee mieluiten voita kunnolla.

Olen siis vain kiinnostunut, kun joillekkin voi on kauhistus suorastaan myrkky vaikka tuskin jostain ruskeasta kastikkeesta on haittaa harvoin syötynä.

koska mun MIES tekee sen (sen muutaman kerran vuodessa kun me sitä syödään). ;-) Noin yleensä ei syödä kamalasti ruokia, jotka vaatisivat ruskeaa kastiketta, sehän on yleensä liharuuan kaverina.

Vierailija
18/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää oli. En kauhean usein tee, mutta en myöskään ymmärrä näitä joiden mielestä ruskea kastike on kauheinta mitä voi olla. Ilmeisesti olette saaneet vain paakkuista osin palanutta osin liian vaaleaa tai teollista joukkoruokailupaikkojen närästyskastiketta.

19/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein teet RUSKEAN KASTIKKEEN?

Vierailija
20/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään voista ja käytän sitä ruuanlaitossa ihan reilusti. Se on vain se käristetyn maku mikä tökkii. Öh, ei maistu eikä tuoksu hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme