Kroppa pilalla lopullisesti??
Olen kahden alle kouluikäisen alle kolmekymppinen äiti. Raskausaikoina tuli mässäiltyä kunnolla, molempien raskauksien aikana lihoin 20 kg, molempien synnyttyä kilot ovat suht nopeasti kuitenkin lähteneet.
Nyt olen pari vuotta harrastanut urheilua ahkerasti, en toki ennenkään ollut mikään sohvalla makoilija.
Mutta vaikka liikakiloja ei juurikaan ole ja juoksemassa käyn 3-6 kertaa viikossa, pari kertaa viikossa poljen kuntopyörää ja vähintään kerran viikossa teen lihaskuntoliikkeitä niin tuntuu että rupsahtaminen vaan kiihtyy. Lihakset ovat hyvässä kunnossa, mutta olen täynnä selluliittia! Tuntuu siltä etten enää ikinä kehtaisi näyttää itseäni kenellekään, hametta en voi käyttää ilman sukkahousuja ja näyttää siltä ettei toppejakaan kehtaa enää mahkuraisten käsivarsien vuoksi käyttää. Nyt eräs mies on kehunut sääriäni yms, mutta eihän hän tiedä totuutta kun on nähnyt vain vaatteet päällä. Kaikista kauheinta on roikkuvat ja ruttuiset ulommat häpyhuulet.
Onko mitään tehtävissä? vai olenko yksin häpeäni kanssa lopun elämää? Kuntoilu tuo hyvän mielen mutta olisipa kiva että siitä olisi jotain apua ulkoisestikin..
Kommentit (20)
ja takapuolessa ja ylipainoakin 18kg. Muutin ruokavalion ja rupesin treenaamaan salilla ja niin lähti rasva kuin selluliittikin. Lihastakin on tullut kivasti. Alkuun kotitreenikin auttaa, mutta tosiasiahan on se, että saadakseen tuloksia täytyy painoja lisätä, koska kroppa tottuu melko nopeasti treeniin. Itse käyn salilla 4-5 kertaa viikossa ja teen punttitreenin päälle aerobista ainakin kolmena kertana.
siis minkälaista treeniä niiden painojen kanssa vois tehdä että reidet paranis? Eli voisko periaatteessa ajatelle että tekis vaan jotain kyykkyjuttuja ilman painoja vai kuinka?
siis minkälaista treeniä niiden painojen kanssa vois tehdä että reidet paranis? Eli voisko periaatteessa ajatelle että tekis vaan jotain kyykkyjuttuja ilman painoja vai kuinka?
vaatii painoja. Etlö pysty käymään edes kahta kertaa viikossa treenaamassa? Suosittelen kyykkyä tangolla/hackissa, askelkyykkyä tangolla, prässiä, reiden ojennuksia, koukistuksia ja pohjeliike. Lihas ei kasva jos sitä ei rasita, joten siihen niitä painoja tarvitsee.
Mutta jos googlaset selluliitin, niin huomaat, että ei sitä pelkillä askelkyykyillä saa mihinkään...
Mutta jos googlaset selluliitin, niin huomaat, että ei sitä pelkillä askelkyykyillä saa mihinkään...
Minä olen saanut sellun pois hommaamalla lihasta ja saamalla rasvakerroksen pois/pienemmäksi. Akselkyykkyjä voi toki tehdä ilman painoja, mutta luuletko oikeasti sillä lihaksen johonkin kasvavan?
Minä olen saanut sellun pois hommaamalla lihasta ja saamalla rasvakerroksen pois/pienemmäksi. Akselkyykkyjä voi toki tehdä ilman painoja, mutta luuletko oikeasti sillä lihaksen johonkin kasvavan?
itselleen sitä lihasta luiden ympärille, niin samalla kropan aineenvaihdunta vilkastuu ja kroppa myös kuluttaa enemmän kuin levossa.
suola ja vaaleat jauhot lisäävät selluliitin kertymistä elimistöön. Todella runsas veden nauttiminen, oikeanlainen ruokavalio ja rasvaa polttava liikunta kuulemma auttaa. Ehkäpä juoksussakin tehot liian korkealla? Auttaisiko pitkät, reippaat kävelylenkit ja kiinteyttävä jumppa paremmin?
suola ja vaaleat jauhot lisäävät selluliitin kertymistä elimistöön. Todella runsas veden nauttiminen, oikeanlainen ruokavalio ja rasvaa polttava liikunta kuulemma auttaa. Ehkäpä juoksussakin tehot liian korkealla? Auttaisiko pitkät, reippaat kävelylenkit ja kiinteyttävä jumppa paremmin?
erikseen kiinteyttävää jumppaa: joko lihas kasvaa tai läski sulaa.
myötä selluliitit. En tiedä, mikä siihen varsinaisesti oli syynä. Kaksi villiä veikkausta: kehon rasvankäsittely eli sen varastoiminen normalisoitui ja toiseksi ehkä se, etten enää juurikaan syö lisäaineita. Voisikohan noilla "myrkyillä" olla mitään tekemistä selluliitin kanssa?
Joka tapauksessa ensin reisissä oleva selluliitti muuttui irtonaisemmaksi, kuin ryynejä ihon alla (hui) ja sitten se katosi.
Karppaustahan suositellaan kakkostyypin diabetekseen (siis karppilääkärit suosittelevat), jotta sokerin heittelyä ei hoidettaisi enää sokerilla, mutta eikö asia ykköstyypin diabeteksessä ollut mutkikkaampi?
Voisit lainata Antti Heikkilän opuksen aiheesta. Eihän siitä tarvitse innostua tai ottaa käyttöön, jos se ei tunnu hyvältä, mutta tietoa se on erilainenkin tieto : )
mutta mulla tää verensokeritasapaino vaatii nyt pitkän tähtäyksen kanssa tasoittamista ja siinä yritän nyt samalla vähentää hiilareita ja lisätä proteiinien osuutta. Eli yritän tavallaan ottaa elämäntapojen isompaa muutosta mutta tahtoo olla aika hankalaa tuo karppaaminen "oikeiden sääntöjen" mukaan hankalaa.
Salille en kyllä taida päästä kun max. kerran viikossa. Jos nyt pääsen ylipäänsä ollenkaan. Vuorotyö..
ja on ne vieläkin vähän. Olivat aikaisemmin sellaset aika pulleat, mutta lasten saamisen jälkeen ovat jotenkin..kurtistuneet. Hyi, niinkuin vanhan mummon heltta(heltat..)
Jonkin verran on auttanut selluliittivoide roc, joka on kyllä aika tujua ainetta, eli sitä ei uskalla kovin paljoa käyttää, eikä ollenkaan jos iho on yhtään jostain rikki. Selluliittiin se muuten ei paljoa auttanut, mutta kokeilemistani rasvoista eniten. Sen valmistus on kai lopetettu, mutta verkosta saa vielä jostain ostettua. On kyllä aika hintavaa.
että muilla samaa ongelmaa, mulla kans levinny koko kroppaan selluliitti. olen kans 30 v ja kahden lapsen äiti. lihoin raskauksissa 20 kg mut laihduin nopeasti jopa 30 kg kun taas jostain syystä paino mennyt ylös alas. aloitin juoksun ja selluliitti vaan pahenee, nyt lopetin ja tilanne yhtä paha kuin ennen. en tiedä mitä tehdä?! liikunta ei ainakaan auta. voiko mikään enää pelastaa??? pelkään tulevaa kesää.
kohtalotoverisi
Selluliittia tulee koko ajan lisää, tätä vauhtia olen ennen kesää selluliitin peitossa jo joka puolelta..
lätkimään ihan ilman treenaamistakin :)
Muta ei tietenkään parissa kuukaudessa, muta puoli vuotta ja vuoden päästä on jo ihan toienn näkö reisissä ;)
Paljonko painat/pituus?
-Mitä syöt?
eli painan 67 kg/173,5 cm. Eikä ole siis hirveenä läskiä vaan etenkin jaloissa lihaksia juoksun ansiosta varmaan.
Syön tavallista kotiruokaa, myönnän kyllä että joskus menee vähän herkkujakin mutta ei päivittäin eikä mitään sipsipussillisia. Sairastan diabetesta joten välipaloja ei paljoakaan voi napsia mutta toisaalta diettejä hankaloittaa kun verensokeri laskee liian matalalle niin pakko syödä jotain. Yleensä yritän sitten syödä jotain hedelmiä. Mutta tuo karppaus ei oikein sovi yhteen tyypin 1 diabeteksen kanssa, olen kerran kokeillut ja verensokeritasapaino järkkyy liikaa, vaikka hiilihydraatit jättää pois niin ilmeisesti sitten vs laskee matalalle jonka jälkeen maksa yrittää korjata tilannetta ja verensokeri nouseekin pilviin.
Auttaisikohan vedenjuonnin lisääminen? Ja karppausta voisin vielä yrittää "pehmeämmin" eli vähentämällä hiilihydraatteja pikku hiljaa. Nyt olen jättänyt esim kaikki leivät joissa on alle 10 % kuitua kokonaan pois ruokavaliosta ja lisännyt kasviksia niin että niitä on aina puolet annoksesta.
Mutta auttaako nämä mittään oikeasti siihen selluliittiin, vaan ainoastaan läskiin???
hankkimaan lihasta ja samalla polttamaan rasvaa. Ei ole muhkuroita enää, kun itse olen kroppaa siellä muokannut.
Eikö diabeetikolle juuri pitäisi sopia vhh, kun on paljon sellaisia ruokia, joiden jälkeen ei tarvitse pistää ollenkaan? Siis kun vain oppii pistämään vähemmän ja laskee pitkävaikutteista. Mun ymmärtääkseni sitä voidaan suositellakin, myös ykkötyyppisille.
Jonkin verran asiasta tiedän omakohtaisen kokemuksen kautta.
suosiossa kun näyttää niin hemaisevalta, mutta yks kertoi että johan meni seksihalut kun näki ne selluliittiset reiset ja takamuksen, vaikka sääret onkin ihan hyvät. Ei suostunut myöskään riisumaan rintsikoitaan seksin ajaksi, joten tuo mies tuumasi että pane sitten tuollasta estosta ämmää, kun asenne on tuo ettei auta vaikka ite pistäs silmät kii....
eli opimmeko tästä, että hyväksykäämme itsemme, ihmisiä ne miehetkin on ja ymmärtävät kyllä ja nasien oma asenne ratkaisee!
oliko sulla siis ollut aikaisemmin seluliittia? Olen kyllä harkinnut salilla käymistä mutta lasten vuoksi en oikein tahdo päästä kun töissäkin käyn.
Onnistuisikohan kotona treenaaminen esim käsipainojen avulla vai tuleekohan sitä sitten treenattua kunnolla kuten salilla, kun sinne kuitenkin pitäisi erikseen lähtiä.
Mulla tämä uusi elämäntilanne kai vaikuttaa itsetuntoon, en aikaisemmin niin huomannut asiaa. Ei ole pelkästään miesten mielipiteistä kiinni tämä asia, kyllä se selluliitit häiritsevät kesällä kun olisi kiva shortseja pitää ja muut kuvittelevat että hoikka ja kyväkuntoinen niin totuus ihan muuta..