Vegan ja edullinen yo-menu
Juhliin tulossa n. 50 henkilöä ja ylioppilas sai valita tarjottavat. Onko nämä riittävät?
Vegan voileipäkakut miniversiona, täytteeksi paputahnaa, hummusta, kurkkua, 70 kappaletta
Dippi ja kasvistikkuja, 70 kappaletta
Kaurahedelmäkeksit kaurahiutaleista, banaaneista ja rusinoista, 50 kappaletta
Chiapudding pienissä kupeissa, 50 kappaletta
Hedelmävartaat, 70 kappaletta
Vegan suklaakakku, kolme kakkua
Juomana jääteetä, marjamehua ja soijamaitoa kahvin kanssa
Kommentit (17)
Kiva menu. Porkkala eli porkkanalohi sopisi hyvin voileipäkakkuun, on edullista tehdä itse.
En ole tulossa ja lahjana lähettäisin kirjekuoren, missä käytettyä vessapaperia.
Elleivät kutsuvieraat ole myös vegaaneja, kannattaa varautua siihen että tuosta jää runsaasti syömättä, ja saatte kuittailua jälkikäteen.
Lämmitä mikrossa herne,maissi, paprika-sekoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Kiva menu. Porkkala eli porkkanalohi sopisi hyvin voileipäkakkuun, on edullista tehdä itse.
Tuo vaatii nestesavua, joka on nykyisin kieltolistalla. Kyllä muutenkin porkkanan pitää maistua porkkanalta eikä savulohelta.
Mielelläni söisin. Monesti juhlapöydän ovat täynnä tympeää beigeä, pasteijoita ja kermahöttöjä. Mieluummin tämä.
T. Sekaani
Vierailija kirjoitti:
Miten porkkanasta saadaan lohta?
Seuraan
Riisipiirakat ja "munaton voi" hyvä myös sekasyöjille.
Vierailija kirjoitti:
Elleivät kutsuvieraat ole myös vegaaneja, kannattaa varautua siihen että tuosta jää runsaasti syömättä, ja saatte kuittailua jälkikäteen.
Missä tynnyrissä olet kasvanut? On myös ihmisiä, joilla on käytöstapoja.
Pitäisi kelvata kaikille. Hyvää ja täyttävää juhlaruokaa.
Tekisin kukkakaalipyrettä ja porkkamouhennosta. Sekaan kauramaidohyydykettä.
Ihan hyvältä kuulostaa, mutta määrät vaikuttaa minusta pieniltä. Voileipäkakut on ainoa suolainen, joten varaa niitä ainakin 2/vieras, dipattavia kasvistikkuja ja keksejä myös reilummin. Vegaaninen ruoka on kevyempää, sitä syö helposti määrällisesti enemmän kuin jotain voitaikinaan tehtyjä pasteijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten porkkanasta saadaan lohta?
Seuraan
https://kotiliesi.fi/resepti/porkkala/ kannattaa kokeilla uusia reseptejä rohkeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo vaatii nestesavua, joka on nykyisin kieltolistalla. Kyllä muutenkin porkkanan pitää maistua porkkanalta eikä savulohelta.
Ainakin puuilossa näyttäisi olevan myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tulossa ja lahjana lähettäisin kirjekuoren, missä käytettyä vessapaperia.
En usko, että sua on kutsuttukaan.
Hyvältä näyttää! Tulisin mielelläni!
sekasyöjä
Ei jatkoon. Onko sinunkin peruste vekaanimenulle '"se käy kaikille" Ei muuten käy. Minulla on ruokarajoite. Olen vegaaniton.