G: Syökö lapsenne sipulia, jos tietävät sitä olevan ruoassa?
Kommentit (22)
Ei mitään ongelmaa sipulin suhteen.
Meillä sipuli muodostaa usean ruoan rungon ja antaa massaa melkein kaikille muille. Meillä sipuli ei ole jotain jota on ruoassa vaan se ON ruokaa.
On koko ikänsä syöny raaka sipulia. kuopuksesta ei tietoa vielä.
meillä jauhelihakastike on pikemminkin sipulikastike maustettuna jauhelihalla :D
Salaatissa raakana, lihapullissa, sipulikeittoa jne jne
Ovat myös syöneet vauvasta asti.
eilen tein ranskalaista sipulikeittoa ja hyvin kelpasi
eivät ronklaa sipuleita mistään ruuasta pois
ja olen aivan ihmeissäni, etteivät aikuisetkaan syö.
Sen muistan, että itsekin lapsena ronklasin sipulia, mutta ehkä se johtui siitä, että sitä aina piiloteltiin.
Meillä on aina kerrottu reilusti, että on sipulia. Ja kypsennetty sipulihan on hyvää, sen ymmärrän, että raaka sipuli voi olla liian voimakasta lapsille. Aikuiset meillä syö raakanakin.
t gallupisti
Syövätkö lapsenne ruokaa, jossa tietävät olevan sipulia. (Anteeksi, mutta oli pakko korjata. Kivittäkää!)
Kypsennettyä sipulia syövät, kaikki kolme, eivätkä kiinnitä siihen juurikaan huomiota. Raakaa sipulia eivät syö.
se on pantu esim. lihapullataikinaan raakana. Eihän se kypsy niin, vaan se pitää kuullottaa ennen lisäämistä.
ei nykyään syö. En ole aivan varma, koska alkoi sipulia inhoamaan. Yritetty on sipulin piilottamista yms, mutta jotenkin hän aina äkkää sipulin.
Luovutettu on asian suhteen. Joskus kuitenkin tehdään, esim. jauhelihakastike kera sipulin. Silloin lapsi saa perunansa ketsupin kera.
Kaksivuotias varmaan söisi sipulia, mutta ottaa isommasta mallia ja kieltäytyy sipuliruoista.
Ei siis ole mitään väliä, vaikka sitä ei söisi.
ihmettelen tuota jauhelihakastikketta jossa on enemmän sipulia kuin lihaa, eikö se ole makeaa.
Vaikka raakana.
Jo soseista asti on laitettu vähän sipulia, nyt kun syö perheen normaalia ruokaa niin meillä se sisältää aika paljon sipulia, ja hyvin uppoaa.
Joskus pyysi "anna, anna" kun olin kuorimassa sipulia, annoin sitten raa´an sipulin kouraan että saa maistaa kerta halusi, ilolla pureskeli pitkään, ei olisi pois halunnut antaa.. :D
Ja sellaisena j-lihakastike onkin parasta meidän mielestä...sipulia, j-lihaa, porkkanaa, tomaattia, chiliä...siitä tulee juuri maistuvaa. Ei mitään käristetty ruskea kastike -tyyliin...
Menee kyllä kypänäkin jos ei huomaa ;)
Ja sellaisena j-lihakastike onkin parasta meidän mielestä...sipulia, j-lihaa, porkkanaa, tomaattia, chiliä...siitä tulee juuri maistuvaa. Ei mitään käristetty ruskea kastike -tyyliin...
Porkkanat tuovat myös makeutta siihen.
syövät molemmat lapset. Ei haittaa kastikkeessakaan. Mutta pilkon aina tosi pieneksi ja haudutan ruokaa kauan, joten sattumia ei pitäis olla. Itse kauhulla muistelen lapsuuden kastikkeissa lojuvia isoja sipulin "rökäleitä".... Aikuisena olen oppinut syömään jopa raakana, koska osaan tehdä sen oikein. Äitini ei ollut eikä ole mikään superkokki...
Syövät ja myös raakana, ikää lapsilla 2 ja 9.
5v ja 1v ottavat tosin isoimmat palat pois, jos huomaavat.