Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa minulle mikä islaminuskossa viehättää?

Vierailija
02.01.2010 |

Palasin eilen Lontoosta ja samassa koneessa matkusti kaksi suomalaisnaista lapsineen ja miehineen. Kumpikin nainen oli hunnutettu täysin (vain silmät näkyi) ja nuoret aviomiehensä kohtelivat heitä kuin orjia :(

Naiset raahasivat lapset ja laukut -miehet kävelivät vaan takki auki naureskellen perässä. toinen heistä jopa flirttaili tökerösti koneessa lentoemolle.

Itse kun olen eöänyt ja elän vapaana, niin en ymmärrä miksi joku haluaa "vangita" itsensä tuollain...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se uskonto nyt tekisi somalien kohdalla poikkeuksen? ;)

Vierailija
22/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntyykö islamiin vai ei. Osa kun ei voi ottaa kristittyä vaimoa tai tyttöystävää. Ainakin somaleilla taitaa olla niin.

minullakin on muslimimies ja hänen perheensä vastusti kovasti alussa liittoamme syystä etten minä ole muslimi. Nyt ajan kanssa ovat jo hyväksyneet minut täysin, ja ovat todella ihania eikä mieheni perheessä naiset ole alistetussa asemassa muutenkaan.

Mitä tulee tuohon ap. viestiin suomalaisista musliminaisista, voi olla että miehet käyttävät hyväksen sitä että naiset ova tuoreita, antaumuksellisia muslimeja ja jos ulkomaalainen ( ei vain muslimi) mies on naiselle kohtelias ja hymyilee ei kyllä aina merkitse automaattisesti että hän flirttailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen taustasta (eli kulttuurista yms.)

Mitenkäs se uskonto nyt tekisi somalien kohdalla poikkeuksen? ;)

Vierailija
24/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis alettava muslimiksi :)

Vierailija
25/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en islaminuskoinen olekaan. Kuitenkin suurin osa ystävistäni on, samoin aviomieheni. Tosin emme asukaan Suomessa. Minulle on tehty selväksi alusta alkaen, että nainen on islamilaisen perheen kuningatar, jota mies palvoo. Näin asia on sekä meillä, että useimmissa ystäväperheissäni. Tiedän kyllä, että ap:n kuvaamia perheitä myös löytyy, mutta perusteita tuollaiseen kohteluun ei löydy Koraanista.

Esim. meillä mies maksaa kaikki asumiseen, kotiin ja lapsiin liittyvät kustannukset. Hän antaa minulle myös kuukausittaisen rahan, jonka käytän kampaajalla ja kauneushoitoloissa käynteihin. Minä käyn töissä ja saan käyttää oman palkkani miten haluan. Näin kun Koraanissa on säädetty. Eli itseään kunnioittava muslimimies elättää sekä vaimon että perheensä. Koska minulla ei käytännössä ole tarvetta tuolle omalle palkalleni, olen laittanut osan lasten säästötileille, sekä ilahduttanut lahjoilla appivanhempiani ja omia vanhempiani sekä miestäni ja hänen sisaruksiaan. (Itse olen ainoa lapsi.)

Minun mielestäni islamissa on paljon hyvää, jopa enemmän kuin esim. kristinuskossa. Monet nyrjähtäneet kiihkoilijat vain pilaavat hyvän asian omilla vääristelyillään.

Mieheni on koko yhteiselomme ajan maksanut kaiken. Asumisen, ruuat, vaatteet, huvit ja matkustelut. Kun kavin toissa, palkka oli minulle itselleni omaan kayttoon. Nykyaan olen kotona pienten lasten kanssa, mieheni edelleen maksaa kaiken. Han aina painottaa, etta ei ole hanen rahojaan vaan meidan rahat. Minun ei tarvitse kuin sanoa, etta haluaisin sita ja sita, niin voin menna ja ostaa sen.

Tallainen kaytanto on jokaisessa tuntemassamme perheessa. Toisissa naiset kayvat tyossa, toisissa eivat. Valinta on siis naisen. Jos nainen haluaa olla kotona, jopa ennen lapsia, miehella ei ole siihen nokan koputtamista. Toki nykyaan suurin osa naisista valitsee menna toihin.

Luulen, etta yksi islamin viehatyksista on sen muuntumattomuus. Uskontoa/koraania ei ole muuteltu esim. uskonnollisten tai poliittisten johtajien toimesta. Koraani on edelleen silla kielella, milla se oli alunperinkin. Paivamaaria ei ole muunneltu moderniin elamaan sopiviksi eika tapahtumia muutettu "kuulostamaan" paremmalta.

Myoskin monelle uskonto vaikuttaa loogisemmalta. Ei ole kuin yksi Jumala ja Jumala ei ole ihminen, vrt. Kristinuskossa Jeesus Jumalanpoika. Siis ihmisia ei "huijata" uskomaan ihan mita vaan, vaan logiikka sailyy.

Itse en ole muslimi.

Vierailija
26/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo esimerkkisi perhe ei todellakaan ollut kirjoituksen perusteella kunnollinen muslimiperhe. muslimit eivät flirttaile toisten kanssa (vain aviopuolison) eivätkä kohtele toisiaan kuten orjia.

Vierailija
27/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetääkö muslimimies silloin veitsellä kurkun auki vaimoltaan tai ex-vaimoltaan...?

Vierailija
28/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kun tappaa yhden ihmisen, olisi kuin tappaisi koko ihmiskunnan.

monet asiat tulee kulttuureista... ei Koraanista.

Vierailija
29/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetääkö muslimimies silloin veitsellä kurkun auki vaimoltaan tai ex-vaimoltaan...?

Mustasukkaisuus sairaus. Se voi iskea niin miehiin kuin naisiinkin, ei katso sukupuolta. Samoin pettaja voi olla nainen seka mies.

Kun mies kohtelee naista hyvin (tai painvastoin) ei ole syyta pettaa.

Vierailija
30/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläkin monta kohtaa, jossa nimenomaan määrätään tappamaan...

...rauhan uskonto. Hah!

Vierailija
31/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:186 Taistelkaa Jumalan tiellä niitä vastaan, jotka hyökkäävät teidän kimppuunne, mutta älkää rikkoko; totisesti Jumala ei rakasta niitä, jotka rikkovat.

2:187 Tappakaa heidät, missä ikinä tapaatte heidät, ja karkoittakaa heidät sieltä, mistä he ovat karkoittaneet teidät, sillä kiusaus on pahempi kuin tappo.

2:189 Ja taistelkaa heitä vastaan niin kauan, ettei kiusausta enää ole, vaan Jumalan uskonto pääsee voimaan, ja jos he pidättäytyvät taistelusta, ei vihollisuutta ole, paitsi väärintekijöitä kohtaan.

2:212-213 Teille on määrätty taisteleminen, vaikka se onkin teille vastemielistä. Mutta voi olla, että jokin on teille vastemielistä, vaikka se on teille hyväksi, ja voi olla, että rakastatte jotakin, vaikka se on teille pahaksi. Jumala tietää, mutta te ette tiedä.

4:76 Taistelkoot siis Jumalan tiellä ne, jotka tahtovat tämänpuoleisella elämällä ostaa tuonpuoleisen. Joka taistelee Jumalan tiellä, kaatukoon hän tai voittakoon, hänelle me annamme suuren palkan.

4:91 (Uskottomista)…Jos he kääntävät teille selkänsä, ottakaa heidät kiinni ja surmatkaa heidät, missä ikinä he kääntävät teille selkänsä, älkääkä ottako heitä ystäviksenne eikä auttajiksenne.

4:97 Jumala on tehnyt ne, jotka antavat alttiiksi tavaransa ja henkensä, astetta korkeammaksi kuin ne, jotka istuvat paikallaan.

4:102 …Totisesti uskottomat ovat ilmeisiä vihollisianne.

4:103 …Totisesti Jumala on valmistanut uskottomille häpeällisen rangaistuksen.

4:169 Oi Kirjan väki, älkää olko intoilijoita uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin mikä on totta! Messias Jeesus, Marian poika, on vain Jumalan lähettiläs … älkääkä sanoko: ”Heitä on kolme”, vaan pidättäytykää siitä omaksi hyväksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala, ylistetty olkoon hän! Pois, se että hänellä olisi lapsia.

5:17 Me olemme myös tehneet liiton niiden kanssa, jotka sanovat: ”Me olemme kristittyjä”, mutta he ovat unohtaneet osan siitä, mikä on annettu heille kehoitukseksi, ja niinpä olemmekin asettaneet vihollisuuden ja kiukun heidän välilleen ylösnousemuksen päivään asti, mutta Jumala on ilmoittava heille mitä he ovat tehneet.

5:19 Ne ovat uskottomia, jotka sanovat: ”Totisesti Jumala on Messias, Marian poika.”

5:56 Oi te, jotka uskotte, älkää ottako juutalaisia eikä kristittyjä suojelijoiksenne! He ovat toinen toistensa suojelijoita, ja joka ottaa heitä suojelijakseen, tulee yhdeksi heistä.

5:76-77, 79 Ne ovat uskottomia, jotka sanovat: ”Totisesti Jumala on Messias, Marian poika.” … Uskottomia ovat nekin, jotka sanovat: ”Jumala on kolmas kolmesta.” Mutta ei ole muuta Jumalaa kuin yksi ainoa Jumala, ja jos he eivät luovu siitä mitä he sanovat, niin niitä, jotka heidän joukossaan ovat uskottomia, on kohtaava tuskallinen rangaistus. … Ei Messias, Marian poika ole muuta kuin lähettiläs, ja ennen häntä oli jo siirtynyt pois lähettiläitä.

7:166 Ja kun he (juutalaiset 7:159) olivat rikkoneet ne kiellot, joita heille oli annettu, me sanoimme: ”Tulkaa halveksituiksi apinoiksi.”

7:178 Olemmehan helvettiä varten luoneet suuren määrän dzinnejä ja ihmisiä…

8:12 Ja kun Herrasi antoi enkeleille tämän ilmoituksen: ”Minä olen teidän kanssanne; vahvistakaa siis niitä, jotka uskovat! Olen paneva uskottomien sydämeen vavistuksen; katkaiskaa heidän kaulansa ja iskekää heiltä poikki kaikki sormet!”

8:62 Ja varustakaa heitä vastaan niin paljon sotavoimia ja ratsuväkeä kuin pystytte, niin että pelotatte sillä Jumalan vihollisen ja teidän vihollisenne sekä muita heidän lisäkseen, joita ette tunne, mutta Jumala tuntee heidät. Ette voi jakaa mitään omastanne Jumalan tiellä ilman, että sitä palkittaisiin teille, eikä teille tehdä vääryyttä.

6:66 Oi profeetta, kehoita uskovaisia taisteluun! Jos on kaksikymmentä keskuudessanne, jotka ovat kärsivällisiä, voittavat he kaksisataa, ja jos heitä on sata, niin he voittavat tuhat uskotonta, koska jälkimmäiset ovat kansaa, joka ei älyä.

9:5 Mutta kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet, niin surmatkaa monijumalaiset missä heidät löydättekin. Ottakaa heidät kiinni, piirittäkää heidät ja asettukaa väijymään heitä joka paikkaan …

9:14 Taistelkaa heitä vastaan, niin Jumala rankaisee heitä teidän kätenne kautta, saattaa heidät häpeään, auttaa teitä heitä vastaan ja parantaa uskovaisten rinnat.

9:29 Taistelkaa niitä vastaan, jotka eivät usko Jumalaan … kunnes antavat veron ja nöyryyttävät itsensä.

9:52 … Jumala on antava rangaistuksensa kohdata teitä hänen tyköänsä tai meidän kättemme kautta.

47:4-5 Kun tapaatte niitä, jotka eivät usko, niin lyökää niskaan, kunnes panette aikamoisen verilöylyn heidän keskuudessaan toimeen! Pankaa heidät sitten kahleisiin! Ja osoittakaa sitten hyvyyttä tai vaatikaa lunnaat kunnes sota päättyy. Niin on. Jos Jumala tahtoisi, hän saisi voiton heistä, mutta hän tahtoo koetella teitä toistenne kautta. Ne, jotka saavat surmansa Jumalan tiellä, niiden tekoja hän ei tee turhiksi.

59:2 Hän on se, joka ensimmäisen kerran karkotti kodeistaan ne Kirjan omistajat, jotka eivät usko. Te ette luulleet heidän lähtevän ja he luulivat, että heidän linnansa turvaisivat heidät Jumalalta, mutta Jumala kävi heidän kimppuunsa suunnalta, jota he eivät voineet aavistaa, ja heitti heidän sydämeensä pelon, niin että he omin käsin ja uskovaisten avulla hävittivät talonsa.

59:4-5 … sen tähden, että he vastustavat Jumalaa. Ja jos joku vastustaa Jumalaa, niin Jumala on raju rankaisemaan. Jos olette kaataneet jotkut palmupuut tai jättäneet ne seisomaan juurillaan, niin se tapahtui Jumalan luvalla ja jotta hän saattaisi jumalattomat hämilleen.

59:14-15 He eivät taistele teitä vastaan yhdessä, vaan ainoastaan linnoitetussa kaupungissa tai muurien takana. … Heidän laitansa on sama kuin niiden, jotka vähän ennen saivat kokea menettelynsä pahoja seurauksia. Niin heitä odottaa tuskallinen rangaistus.

61:4 Totisesti, Jumala rakastaa niitä, jotka hänen asiansa puolesta taistelevat taistelurintamassa niin kuin muodostaisivat lujasti salvatun rakennuksen.

Vierailija
32/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hienosti etsit taisteluun/sotaan liittyviä ohjeita. Loistavaa =)

Koraanissa lukee myös, että jos toiset haluavat rauhaa, tehkää rauha heidän kanssaan, ja jos toinen osapuoli ei halua sotia, älkää sotiko heitä vastaan.

Mikä islamissa viehättää? Ei kai mikään... totuus. Minä tutustuin islamiin omasta tahdostani, löysin totuuden ja totta kai minun täytyi sitä seurata. Enkä nyt ala kiistelemään tästä totuudesta. Minun sydämeni ja järkeni sanoi näin. Kaikkia ei Jumala johdata.

Minä luin Koraanin useaan kertaan, en vain kerran tai tiettyjä osia.

Vierailija
33/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai sen pitäisi kieltää se taisteleminenkin.

Mikä ihmeen argumentti Raamattuun vetoaminen oikein oli olevinaan? Tässä puhuttiin islamista.

Rehellistä olisi myöntää, että islam kehottaa paitsi tappamaan taistelussa, myös kivittämään ja katkomaan kauloja ja käsiä tietyiltä ihmisiltä. Se nyt vaan on tosiasia ja jos joku sellaista pitää totuutena niin siitä vaan sitten.

Minä en halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa, jotka kannattavat minkäänlaisia tappomääräyksiä ja samalla hurskaasti sanovat ettei tappaa saa. Joko saa, tai sitten ei saa. Molemmat eivät ole totta yhtä aikaa.

Vierailija
34/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hullu voi viehättyä tällaisista asioista.

Vierailija
35/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sivistyneelle muslimille kova paikka. Siinä selittäjän taidot punnitaan.

Vierailija
36/47 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juu maksakoon. Mutta niin maksaa sille vaimolle suomalainen yhteiskuntakin kuukausirahaa ja hyvin maksaakin. Että se siitä moraalista. Kun voi tehdä mitä huvittaa, eikä ole miehellä ole "nokan koputtamista". Entäs meillä muilla maksajilla?

Vai väitätkö, ettet nosta sosiaalietuuksia työttömänä ollessa?

Vierailija
37/47 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta mies elattaa (kuten islamissa kehotetaan) ei asu Suomessa. Joten et todellakaan ole maksanut etka tule maksamaan sosiaalietuuksiani. Edellisessa asuinmaassamme nostin lapsilisaa...Tosin se maksetaan oli toissa tai ei, ja tulotasosta riippumatta kaikille. Veikkaan, etta sen aikoinani maksoin valtiolle veroina, miehestani nyt puhumattakaan. Nykyisessa asuinmaassani valtiolta ei tipu penniakaan.

Vierailija
38/47 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri uskonnoissa ja kulttuureissa ihmisiä kasvatetaan eri arvojen mukaan, jolloin aletaan uskoa uskonnon tuovan sen hyvän/pahan mukanaan. Mikäli asiaa miettii kuitenkin hiemankin pidemmälle, huomataan, ettei uskonto ole välttämättömyys hyvän/pahan synnylle, kun arvot ratkaisee aivan samalla tavalla kuin minä ateistina voin kasvattaa lapistani arvomaailmaltaan juuri sellaisen kuin haluan.

Eli lyhyesti ilmaistuna uskonto vain pakottaa ihmiset arvomaailmaltaan samanlaiseen muottiin, joka on huono asia luovuuden ja vapauden kannalta. Minun ja kaikkien itsenäisesti ajattelevien ihmisten kannalta islaminusko on erittäin suuri uhka, kun me ateistit olemme tappolistan ensimmäisiä, kun kaikille vallanpitäjille itsenäinen ajattelu on suurin uhka eikä koraani tunne tässä poikkeusta.

Vierailija
39/47 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikille vallanpitäjille itsenäinen ajattelu on suurin uhka eikä koraani tunne tässä poikkeusta.

Sinä sen sanoit, jonka minä olen halunnut osata sanoa jo kauan.

Vierailija
40/47 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivi oli todellakin oma valintani. Mieheni jopa vastusti, että alkaisin sitä käyttämään, mutta puhuin hänet ympäri. ;)

Meillä ei ole todellakaan tuollaista mitä ap ja muut ovat kirjoitelleet.

Ei edes täysin suomalaisperheissä ole monissakaan näin hyvin ja tasa- arvoisesti asiat kuin meillä.

Melkein hävettää muiden huonot miehet omaavien puolesta, miten hyvin meillä ja minulla on asiat.

Tänäänkin nukuin pitkään, mies heräsi aikaisin esikoisen kanssa, minä kävin kaverin kanssa kaupungilla ilman lapsia, mies teki silläaikaa kotona ruuan, hoiti lapset ja siivosi.

Nyt illalla yhdessä laiettiin lapset nukkumaan. Avot! Meillä tekee molemmat kaikkea!

Niin ja mies vielä pystyy elättämään koko perheen niin, että minun ei le pakko mennä töihin, jos en halua ja vaikka menisinkin töihin, niin silti hoidettaisiin lapset kotona. Vuorotellen oltaisiin töissä. Toinen aamussa, toinen illassa. Näin olemme ennenkin menetelleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme