Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT tammikuu**

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täytyis uhmata pakkasta -31 ja lähtä käveleen neuvolaan... Eilen jo mietin et siirrän ens viikolle,mutta sattu isäntä tuleen kotiin niin ei tarvii onneksi muksuja viedä mihinkään hoitoon!

Petivaattet on nakattu jo ulos tuulettumaan ja jos vaikka sais tälle päivää siivottua. Eilisen päivän muksut siivos omaa huonettaan ja illalla se oli ihan yhtä huonossa jamassa. Joten ei auta ku itte mennä perkaamaan! :)

Minulla on kyllä helppoa kun ei tarvii hankkia mitään vauvan tarvikkeita,nää neljä viimeistä muksua ku on tullu yhdessä rytäkässä niin samoilla mennään! No ainaki haukkuu hintansa! :D

Niin siis lisäyksiä noihin tietoihin...

Synnytän Oulaisissa ja 5 muksu kyseessä. Sukupuolta en tiedä,mies kyllä tietää! Ja minä olen yrittänyt olla kyselemättä! :)

Mutta nyt täytyy ruveta valmistautuun neuvolaan,saa nähä paöjonko paino on joulun jäliltä noussu!

Vierailija
142/174 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältä kylmästä pohjoisesta. -33 näytti tällekin aamulle pakkaslukemia, lapsparat ku joutuvat ulos taksi odottamaan, taksipysäkillekin on 400m matkaa. Melko eskimoiksi tuli heidät topattua. Nyt kerään rohkeutta mennä itse ulos, hevoset pitäisi laittaa tallista tarhaan edes pariksi tunniksi.

Meille tuli äitiyspakkaus tuossa ennen vuodenvaihdetta, oli mallia 2009. Ihan kivoja kamppeita siinä oli. Itse en olisi ottanut, mutta mies haluamalla halusi. Vaunut ja kaukalo on katsottuna, muttei ostettuna. Mies tilaa ne kunhan tässä vielä aika vähän ensin kuluu.

Noista neuvolan sokeritesteistä.. Itselläni kaikki syöty sokeri näkyy heti niissä pissatestitikuissa. Sokerirasituksessa olen aiemmin käyny eikä siinä ollu mitään poikkeavaa. Koska en tässä raskaudessa halua käydä sokerirasituksessa jos sen suinkin voin välttää niin jätän kaiken sokeroidun pois reilua vuorokautta ennen neuvolaa.. Siis myös esim. tavalliset maustetut jugurtit. Hedelmiä olen voinu syödä, mutten mitään missä on lisättyä sokeria. Uhkailivat kuitenkin viime neuvolassa että jos sf-mitta jatkaa huitelua yläkäyrillä niin voi tulla passitus sokerirasitukseen. Vaikka se mulla ikäänkuin 'kuuluu asiaan' että sf-mitta menee ekat pari mittausta vähän yläkäyrän yläpuolella.

Ens viikolla onkin seuraava neuvola, lääkärisellainen. Pitää varmaan kirjottaa muistilappu että muistaa kysyä kaiken mielessä pyörineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, on tää omituista. Mulla on raskausdiabetes ja SF-mitta on normaali, painoarvio normaali, maha normaali, painoa kertyy normaalisti ja yhtään ainutta kertaa ei ole pissanäytteessä ollut sokeria. Näköjään se pissanäyte ei ihan luotettavin mahdollinen sokerinmääritys ole...

Sitten tuntuu, että kaikilla niillä joilla EI ole raskausdiabetesta, on pissassa sokeria ja sf-mitat hurjia. Miten se voi näin mennä? Eikös nämä kaikki pitäisi olla juuri minulla? :-D

Etenkin kun ruokavalioni heittää häränpyllyä suositusten kanssa...

Mutta siis jos sokerirasitukseen joutuu, niin siinä kiinni jääminen ei voi periaatteessa johtua siitä, että on syönyt kauhean sokerisia juttuja viime aikoina tms. Jos ei ole raskausdiabetesta, niin silloin sellaiset eivät vaikuta verensokeriin. Jos taas on, sitten vaikuttavat. Onneks mulla on lievä niin ei pahemmin vaikuta, mutta paastosokeriin selkeästi vaikuttaa se, että muistan syödä runsaan ja terveellisen (kuitua kuitua kuitua) iltapalan myöhään illalla (n. klo 21), jos en syö, aamulla on sokerit koholla. Ei-raskausdiabeetikolla taas ei tuommoisia huolia ole vaan paastossa sokerit laskee ihan ilman kikkakolmosia.

No, ens viikolla tuomio kuullaan, onko vielä sf-mitat ja painoarviot ok...

t

Sinisini rv 26+2

Vierailija
144/174 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olette laittaneet hakemuksia kun jo olette saaneet paketin? Mä laitoin vähän ennen joulua, oisko jo toivoa kohta saada se?

Olen muuten aikonut tilata rattaat Kinderwagen-expertelta Saksasta, Hauck Apollon setti, jossa on kaikki mahdollinen turvakaukaloa myöten mukana. Onko kenelläkään kokemuksia noista rattaista?

Tai sitten i'coo Variosta?

Vierailija
145/174 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkausta täälläkin odotellaan malttamattomana, ennen joulua lähtivät paperit ja kelan verkkopalvelun mukaan se on jo myönnetty ;D. Ensimmäistä odottavalle varsinkin jännä kokemus!

Meitä on jo niin paljon huhtikuisissa, etten muista kuka mitäkin on kysellyt, mutta onnea ainakin Mindikselle naimisiinmenosta ja Kaarnikselle paljon tsemppiä ja lapsivettä muksun kellutella! Ani82:ll onnea uudesta kodista!

Isoja juttuja osuu tähän odotusaikaan monelle, kirjatkaahan muistojanne ja ottakaa paljon kuvia ihan arkisista touhuistakin, lapset niitä joskus varmasti kyselevät!

Mullakin on vielä suhteellisen pieni masu ollut ja nyt vasta lähtenyt kasvuun. Painonnousua alkuun nähden 4,5 kg. Olen kyllä aina ollut aika vakaa painon suhteen, joten luulen sitä tulevan viimeisten kuukausien aikana ihan tarpeeksi. Suklaata syön aika huolettomasti, mutta yritän muistaa myös marjat ;D. Kukin tuntee parhaiten kroppansa vaiheet ja reaktiot, neuvolassa katsotaan pääosin käyriä.

Heräsin aamuyöstä harjoitussupistukseen. Masu meni oikein pinkeän kovaksi vauvan ympärille ja kun se hölläsi, vauva potkiskeli itselleen heti lisää tilaa ;D. Ei sattunut, vaan tuntui mielenkiintoiselta. Kroppa näemmä tietää, mitä tehdä, vaikka minä aina en! Ehkä se synnytyskin menee sitten luonnollisesti omalla painollaan. Pelottaako teitä synnytys?

Nimeämistä olen miettinyt kovasti viime aikoina. Draamaa kirjoitettaessa (olen käynyt joitain kirjoittajakursseja) mietitään todella tarkkaan päähenkilön nimeä, sillä sen on kuvattava jotenkin hahmon elämänkohtaloa. Omaa vauvaa ajatellessa nimenanto tuntuu vastuulliselta: annanko sillä lapselleni vihjeitä toiveistani hänen elämänsä suhteen? Monissa kulttuureissa on kaunis tapa antaa lapselle jokin hyveisiin viittaava nimi niin että se tarkoittaa esim. oikeudenmukaisuutta tms. Mitä kriteereitä olette käyttäneet nimivalinnoissanne?

Pomppu 27 + Kengu

Vierailija
146/174 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

*** IHANAA UUTTAVUOTTA KAIKILLE ***

Enää muutama kuukausi naiset!! Niin saamme nyytit kainaloon :)))

Tein meille taas uuden pinon, kun ei ollut vielä... Voisivat kaikki taas tarkistaa tietonsa listasta, että onko kunnossa ja haluaako muutoksia?? :D

fantasy rv27+2/28+2 (kuukautisten mukaan/ultran mukaan) = niin ne viikot vierii, tässähän lähenee jo kolmenkympit kohta :O :D!!

Vierailija
147/174 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fanasy:Aluksi ainaki et mulle saa lisätä sen et poika:)

Nyt sitten vihdoin alkoi tämä ihana vuosi vielä vaan tuntuu olevan niin piiitkä matka mulla kun tuo laskettu aika sitten vasta loppu kuusta..eihän sitä toki tiedä koska se päättää tulla mutta vähän luulen et menee sen 2 viikkoo yli niinku monella suvussa käyny tai sitte se tekee yllärin ja tuleeki ennemmin:)

Eipä täällä ihmeempiä täytyypi mennä juhliin valmistautumaan:)

have ja sintti 23+5

Vierailija
148/174 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta vuotta kaikille ensinnäkin!

Sitten FANTASY mulle voi listaan laittaa, myös paikka kunnan eli Kuopio ja ensimmäinen lapsukainen. Sukupuolta ei tahdota tietääkään.

Muutama kuukausi vielä. Ensi tiistaina sokerirasitus ja siitä reilu viikko nla lkri.

Ja kuulema ovat tiivistymässä nuo neuvolakäynnit.. Itsestä tuntuu että koko ajan saa jo nyt (kerran kuussa) siellä vierailla... No kait se on hyväkin. Saa ainakain tuon hempan (110 vaikka syöny retaferejä jo melkis 2 kk) ja painon siellä tarkastaa. Kotona en uskalla vaa`alla enää käydä... :)

Uusi vuosi alkoi sitten hampaan lohkemiasella ja maanantaina pitäisi sitten hammaslääkäriin päästä. Kellään kokemusta miten pystyvät puuduttamaan raskaana olevia ?

Ja onko vieläkin ilmaiset hampilekurit raskaana oleville (äidin mukaan ennen ainakin ollut) ?

Vierailija
149/174 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin,nyt ollaan sitten jo 'meidän' vuoden puolella :).

Tänne ei kuulu oikeestaan mitään uutta, vaikka viime kirjoittelusta on jo aikaa. Joulu meni leppoisasti ja hyvin syöden.

Viimeks neuvolassa 22.12, kaikki oli ok. Painon nousukin oli tasaantunut ollen jotain reilu 300g/vko. Nyt on tullut n. 8 kiloa alkupainoon lisää, hmm.

Sf- mitta mulla tosin huitelee yläkäyrien yläpuolella (oliskos ollut 26cm rv 25) ja lääkäri sanoikin, että jos ens kerralla on yhtä paljon yli yläläyrien niin saan lähetteen kokoarvioon. No, esikoisen kohdallakin sf-mitta huiteli hetken aikaa omilla käyrillään ennen tipahtamista normaalikäyrille, joten katsotaan käykö tässä samalla tavalla.

Zaida, mulla paikattiin hammas kera puudutteen reilu kk takaperin ja hammaslääkäri sanoi puudutteen olevan täysin turvallista :). Tuosta hinnasta en tiedä, itse menin yths:n kautta.

Ihania masukuvia muuten oli viime pinossa! :)

Pampa rv 27+1

150/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa tänne. Joulu tuli ja meni rauhallisissa merkeissä ja hyvissä tunnelmissa juhlistettiin vuopden vaihtumistakin. Tosin tämä mamma joutui sinnittelemään, että jaksoi valvoa sinne puolille öin =)

Ihania masukuvia oli viime pinossa tosiaan ja lohdutti kovasti huomata, että myös muiden maha on kasvanut, kun tuntuu että oma on todella suuri.

Tapaamisesta oli puhetta ja minulle sopisi myös tuo 22.1 ja juuri aamupäivä kun sitten huitelen taas iltavuoroon =) Eli jos porukkaa on kasassa niin eikun aikaa ja paikkaa sopimaan.

Omaan napaan on tullut aavistuksen lisääntyviä supistuksia joita nyt seurailen. Paino oli tosiaan neuvolassa ennen joulua tippunut sen melkein 3kg, mutta nyt on tullut takaisin kaikki ja vielä tainnut tulla muutama kilo kaupan päällekin(oi ihana joulu...) Sokerirasitukseen olen menossa 12.1 ja neuvolalääkäri on sitten 28.1. Poitsu on edelleen rauhallisen oloinen, mutta huomaa että liikkeet alkavat olla jo voimakkaampia.

Kelan papereita olen tuossa täytellyt ja koitin eilen laskea, että onko nyt 6kk tulot sen 20% paremmat ja kyllähän ne taitavat olla, eli eikun papereita printtaamaan ja toimittelemaan kelaan.

Muutenkin olen tehnyt listaa siitä mitä vielä vauvalle pitää ostaa ja päätimme nyt sitten miehen kanssa, että alamme ainakin alkuun kestoilemaan.

Mutta nyt tämä mamma alkaa valmistautua kauppareissulle. Ihania pakkaspäiviä kaikille!

-mimmuli&papu- rv23+6

Vierailija
151/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taas piti tulla kirjoittelemaan odotellessa auton akun latautumista kun on muutaman päivän vain seissyt niin eipä lähtenytkään käyntiin:/ mutta eikö se tuosta...

Niin mulla myöskin se sokerirasitus 12.1. eli samana päivänä näytti olevan ainaki mimmuli..toki ollaan ihan eri puolilla suomea..vähän jännittää että mikä on tuomio:/

19.1. on sitten seuraava neuvola ja se onkin lääkäri neuvola ja olikohan täälä siitä puhetta että kuinka lääkärineuvoloissa toimitaan että onko ensin tarkkari..eli meillä ainakin ensin mennään terkkarille ja se ottaa hempan,verenpaineen ja jotain en muista tarkasti ja se lääkäri taisi vaan tutkia kohdun suun tilanteen ja kuunnella sydänäänet ja ehkä ultrata..jotenkin mua sekin jännittää että onko kohdunsuulla kaikki ok vaikka ei ookkaan ollut mitää supistuksia toki alapäässä on välillä ollut sellaista jännää kipua mutta kai se on jotain ihan normaalia..kai sitä aina pitää jotain jännittää kun enää ei tarvi pelätä kuuluuko sydänäänet kun sintti liikku ihan hyvin:)toki viimeksi meinasin pelästyä kun ei heti löytynytkään äänet(vaikka edeltävänä päivänä oli ollut ultra)mutta taisi vain olla niin vilkas meidän kaveri ettei siksi heti löytynyt ja kyllä sitten lopulta kuului ja potkaisikin oiken mojovasti kuuntelulaitteeseen:D

Pitäisi myöskin kelan paperit täytellä ja toimittaa kelaan huomenna...ja tuli mieleen että jos viimeiseltä 6kk lasketaan(niinku mulla ainaki)niin ei kai niitä palkkatodistuksia vielä tarvi toimittaa?kun tosiaan eikö se lasketa viimeiseltä 6kk:lta ennen kun alkaa äippäloma?valaiskaa joku tietämätöntä:)

have ja sintti 23+6

Vierailija
152/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspäivärahoista:

Juu, mullekin sanottiin Kelassa, että jos sovelletaan edellisten kuuden kuukauden tuloja, huomioidaan ne kuusi kuukautta, jotka edeltävät etuusoikeuden (eli käsittääkseni äippäloman) alkamista. Sääntö on kuulemma muuttunut jonkin aikaa sitten - ennenhän sai päättää itse niin, että valitsi ne kuusi kuukautta, jotka edeltävät hakemuksen jättämistä. Itse yritin hakea juuri kesä-marraskuun tulojen mukaan, mutta ei mennyt läpi. Vähän ottaa pattiin, koska nyt menee hankalaksi sitten, kun en tiedä, kuinka paljon pystyn tekemään matkatöitä enää, ja toisaalta taas en ehdi sitten saada palkkatodistuksia ennen kuin hakemus pitäisi lopullisesti jättää...

Mun kohdalla ei tosin ole kyse siitä, että tulot saattaisivat olla viimeiseltä kuudelta kuukaudelta isommat kuin edellisen verovuoden aikana, vaan kyse on ulkomaantuloista. Mutta Kelan virkailijan mukaan samalla tavalla katsottaisiin esim. keikkatyötä tekevän tarjoilijan tulot viimeiseltä kuudelta kuukaudelta (vähän muuten törkeää, jos vaikkapa tarjoilija ei pysty selän tai mahan takia ottamaan töitä vastaan pariin kuukauteen ennen äippälomaa).

Tapaamisesta: minä tosiaan pääsisin paikalle 22.1., mutta aikaisintaan varmaankin n. klo 11.30, kun on se sokerirasitus aamulla. Jos tavataan, tavattaisko jossain ravintolassa lähellä rautatieasemaa?

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Pola rv 25

Vierailija
153/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tapaamisesta, polan ehdottama kellonaika 11.30 olis mulle ihan perfect, kun on tosiaan Helsingissä klo 11 menoa, niin ehtisin sieltä keskustaan juuri tuohon mennessä eikä sitten tarvitsisi jäädä sinne yksin palloilee ja odottamaan. (: Montakos meitä nyt olisi jo koossa, muutama ainakin. Hihi, kivaa!

Täällä on mennyt sunnuntai leppoisasti kotosalla, ulkona on melkoinen talvi! Nyt katsellaan mäkihyppyä :-)

Eilen ensimmäistä kertaa kurkkasin huuto.net:stä millaisia vaatteita siellä olisi pienelle myynnissä ja kauheasti sieltä löytyy kaikenlaista! Täytyypi katsoa, jos joku päivä jotain huutaisikin.

Tulispa se äitiyspakkaus pian!

Lääkärineuvolasta vielä.. Luulen, että mulla ainakin pelkästään tsekataan kohdunsuun tilanne, koska aika on vain lääkärille. Harmi jos noin on. No, alle kaksi viikkoa enää siihen niin sittenhän se nähdään.

Eipä muuta, tulin lähinnä tuosta tapaamisesta sanomaan. (:

Me ja murmeli rv 24+5

Vierailija
154/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin Itiksestä ja taas Lindexistä tarttui matkaan vaatteita vauvalle ja esikoiselle... Tää oli jo kolmas kerta reilun viikon sisään kun oon käynyt siellä ja joka kerta tarttuu mukaan molemmille jotain :) - kaikki alet kun on puoleen hintaan :D!

Mullakin muuten oli se neuvolalääkäri viime viikolla ja voi elämä taas mikä lääkäri... Noi terveyskeskusten neuvolat ja lääkärit ovat kyllä NIIN eri planeetalta kuin Kätilöopiston... Noh pääasia oli, että kohdunsuu oli kunnossa ja verenpainekin oli vähän laskenut, muita juttuja sitten ei katsonutkaan... Paitsi ultralla, että missä asennossa vauva on :D - se olikin uutta sitten esikoisen! Oli ihana kun hetken näki taas ne poitsun pyöreet kasvot ja sen ison massun :`)... Poitsu on muuten poikittain :O - kunhan vaan ei perätilaan mene :/ - noh onhan tässä vielä aikaa kääntyillä! Muuten sitten yritin vähän puhua vauvan mahdollisesta isosta koosta jo, että sitten ehkä myöhemmin tietenkin vain tarvittaessa pääsisin synnytystapa-arvioon kun tosiaan oon sen huimat 158,5cm pitkä (155cm on raja, jonka alittavat pääsevät automaattisesti)?! Niin tietenkään lääkäri ei ottanut mua tosissaan ollenkaan vaan ihan pokkana väitti, että vauvan isän syntymäkoolla tai nykyiselläkään koolla EI OLE YHTÄÄN MERKITYSTÄ vauvan kokoon :O :O :O! Just joo, mistäköhän se vauva sitten ne geenit saa :// - huh huh! Ei ehkä välttämättä joo, mutta kyllä sillä nyt varmaan VOI OLLA merkitystä... Sitten se lääkäri totesi, että kyllä sinun nyt täytyy kiinnittää OMAAN RUOKAVALIOOSI huomiota että vauvasta ei kasva liian isoa! Ai vaanko sillä on merkitystä :O :O !?! Ja lääkäri ei tietenkään uskonut kun yritin kertoa, että nimenomaan lähes yritän laihduttaa tällähetkellä kun muutenkin oon tällänen ikilaihduttaja, ja aina liian lihava omasta mielestäni NIIN varmaan nyt söisin yhtään enempi kuin normaalisti - päinvastoin syön terveellisesti :///! Oon lihonnut nyt 10kg ja en todellakaan tiedä miksi, ehkä mun elimistö on vähän sekaisin - kun toi ruokavalio ennen raskautta oli aika nihkeä - niin nyt tää elimistö sitten varastoi kaiken mahdollisen ja kerää nestettä, etten vaan ala taas syömään yhtä huonosti... Tiedä häntä :D!

Tapaamisesta, meitsi on tietty töissä silloin... eli seuraavalla kerralla sitten :D

Zaida, ainakin esikoisen aikaan eli n. 8v sitten oli hammaslääkärit ilmaisia raskaana oleville... En tiedä sitten onko enää..

fantasy&hope rv27+3/28+3

Vierailija
155/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy se 22.1 myös, poika varmaan on siihen aikaan hereilläkin niin voidaan poiketa kahvilla melko helposti. Rautatieaseman kulmilla tulee mieleen se Sanomatalon Waynes coffee.

Mullakin on sokerirasitus 12.1. =) Sitä ootellessa.. Meillä isi otti töistä vapaata et ei tarvi poikaa ottaa mukaan. Tylsä ottaa tollasen takia palkatonta, mutta eipä oo ketään muutakaan nyt tähän hätään joka ois pojan kanssa. Mielellään mies pojan kanssa olisi enemmänkin, siinä mielessä mieluusti on töistäkin poissa niin saavat yhteistä aikaa normaalia enemmän.=)

Täällä maha on kasvanut aikamoiseksi palloksi. Pikkumies potkii aivan kamalan lujaa jo, tyypillisimmin silloin kun pääsen sänkyyn makaamaan ja yritän nukkua. Myös öisin jumppailee aika paljon ja joskus heräänkin siihen. Tosi liikkuvainen kaveri tuntuu olevan.

Mulla on taas perjantaina ultra, saa nähdä onko tyyppi kasvanut kuinka paljon. Mietin että voikohan sitä lääkäriä pyytää tekemään samalla sen tarkastuksen kun nyt alkaa olla sen aika..hoituis niin näppärästi samalla käynnillä ja ei tarttis sitä terveyskeskuksen neuvolalääkäriä nyt tavata.. Varmaan voi ainakin kysyä.

Vielä laskujen maksut ja pieni iltapala niin voisi alkaakin jo suunnitella nukkumaanmenoa. Kuinka voi väsyttääkin näin paljon?!

Omppulin äiti rv ?? 23-24-25 ??(totaalisesti unohtanut)

Vierailija
156/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän heti kättelyssä rupean töskäämään tämän kans... Viestit lähtee turhan aikaseen! :)

Mutta,mutta... Minäki ilmottaudun tänne huhtikuisten joukkoon. La olis 16.4.

Ikää on kohta 30v ja lapsia on neljä kipaletta P 10/00, T 11/05, P(02/07) ja P(03/09).

Niin ja kakslahkeinen on saman ikäinen...

Koti äitinä olen nyt vietttänyt aikaa jossain välissä yrittänyt tehdä töitäkin.

Viikot vietän muksujen kanssa ja olen reissuleskenä.

Mutta,palaan taasen asiaan... Vaikka olenki tosi laiska kirjoitteleen! :)

Vierailija
157/174 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa uutta vuotta kaikille! Tosiaan koko ajan mennään kohti huhtikuuta... Äkkiä tuo muutama kuukausi menee!

Olipa kiva lukea parin viikon tauon jälkeen kuulumisianne ja nähdä masukuvia.

Itselläni vuosi alkoi ihanasti, eilen vietettiin häitämme ? Olon ja masun suhteen päivä oli mitä onnistunein. Koko loppuvuodenhan vietin pää pöntössä entistäkin enemmän, ja krampit yms olivat hurjia. Lääkäri jatkoi sairaslomaani äitiysloman alkuun saakka, kun ei musta näköjään työkykyiseksi ole. Eilinen päivä oli olon suhteen poikkeus: ei närästystä, ei kramppeja, ei oksentelua ja tanssiminenkin onnistui ilman suurempia supisteluja. Taisi pikkuinenkin tietää, miten tärkeä päivä oli kyseessä =)

Mindis + masu 25+1 (muistaakseni)

Vierailija
158/174 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvipäivää kaikille!

Tytsä90: pyydä säkin päästä sinne th:lle lekurin yhteydessä! Olis ihme, jos olis pokkaa kieltäytyä sillä sun nlatädillä!

Zaida: hih, hassua miten noi nlakäynnit tosiaan vaihtelee! Hgissä pääsee neuvolaan noin 2 kk välein ennen äippäloman alkua. Saas nähdä tihentyykö käynnit silloinkaan... Mulla myös hammaslekuri (huomenna tiistaina), en kyl tiedä maksaako se kunnallisella puolella raskaana oleville tai ylipäätään muillekaan? Esikoisen ajoilta (noin 1,5 v sitten) en muista kyllä että olis maksanut. Mutta en ole käynyt kunnallisella hammaslekurissa ei-raskaana, joten en tiedä onko se ylipäätään maksullista vai maksutonta...

Fantasy: oho, ai katottiin lekurissa ultralla! Meidän terveysasemalla ei taida moista härveliä olla :-( Kivaa syyllistämistä siellä lekurissa sulla... Olen tullut siihen tulokseen, että pitää vaan vaatia kaikkia juttuja jääräpäisesti, niin saa tahtonsa läpi. Ikävää on, että ns. huonolla käytöksellä saa "parempaa" palvelua. Eli tahtonsa läpi...

Villililli: tervetuloa mukaan!!

Mindis: onneksi olkoon siviilisäädyn muutoksesta tuoreelle rouvalle!

Omaa asiaa: torstaina sokerirasitus, apuaaaaa!! Mä kyl vähän pelkään, että sieltä tulee jonkinsortin tuomio... Olen nyt ollut karkkilakossa tämän vuoden (...) ja ens vkonlopun jälkeen (la vietetään esikoisen 2-v synttäreitä) myös muu makea menee kieltoon. Mä painan nyt jo enemmän kuin mennessäni synnyttämään esikoista!! Argh!!

Tapaamisesta: sopii 22.1. klo 11:30 ja vaikka Sanomatalon Wayne's. Siellä on sitä vaunukansaa, niin voimme ottaa tuntumaa tulevaan :-D Jos anopille ei käy tuo pvä, niin sitten en pääse. En jaksa juosta sen 2-v perässä koko tapaamista. Ei pysy hetkeäkään paikallaan ja ei usko MITÄÄN.

Palailen taas...

T: Miukkis + perttikalervo rv 25 taijotain

Vierailija
159/174 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoihin lisäystä:

synnäriä en vielä tiedä (ei ole kukaan puhunut asiasta)

Olen Pohjois-Pohjanmaalta ja odotan esikoistani joka neuvolatätin mukaan voi olla tyttö :) sanoi kyllä ettei ole 100% varma :)

Mites teillä muilla on supistellut? Itselläni on ollut kohdun kovettumisisa aika alusta asti... Viikolla 19 oli kohdunkaula kiinteä ja 3,9cm pitkä. Eilisen päivän supisteli (kohtu kovettui kivuttomasti) lähes koko päivän... Jopa makoillessakin... Ja tänään on jo supistellut useamman kerran... Pitäisiköhän tässä jo soitella neuvolaan vai olenko ylireagoimassa? Hankalaa tälläinen kun "ekaa kertaa" on asialla niin ei tiedä millon ylireagoi ja milloin taas olisi pitänyt jo reagoida? Viime viikon aikana vauveli potkiskeli aika ahkeraan tuonne alapäähän ja välillä tuntui kuin läpi olisi tulossa... Ajattelin olla siitä huolestumattta kun tuskin vauva ilman kipua poistuu kohdusta :)

Toivottavasti joku "kokeneempi tai fiksumpi" ehtisi kommentoimaan supistusasiasta :)

nyssykkä rv 25+4

Vierailija
160/174 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne supistelut on ihan normeja tässä vaiheessa jo ensimmäisessä raskaudessa! Minulla meinas eilen illalla supistella ihan tosissaan ja kipeetä,mutta eipäs tarvii olla huolissaan jokainen raskaus on mennyt yli ja niin se menee tämäkin!

Käytiin muksujen kans reippailemassa pihalla,meinas vaan olla aikasta kylmä tuuli!

Niin minä olen myös pohjois-pohjanmaalta ja oulaisissa synnytän,niin ku kaikki aikaisemmat!