Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat polttavat pilveä!

Vierailija
02.01.2010 |

Ystäväpariskuntamme nainen kertoi polttelevansa miehen kanssa monta kertaa viikossa pilveä lasten mentyä nukkumaan. On kuulema ihan eri asia kuin alkoholi ja rentouttaa hyvin.

Parilla on kolme lasta ja nuorin on 1,5 kk. Äiti imettää, muttei varmaan polttelemisen jälkeen(?). En oikein tiedä miten suhtautua, mutta tuli vähän sellainen olo, ettei tuo nyt ole ihan ok. Onko jollain kokemusta kannabiksesta ja sen vaikutuksista? Onko kykenevä hoitamaan mahdollisesti herääviä lapsia, jos on poltellut?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:56"]

Suhtauduin aiemmin melko suvaitsevaisesti kannabikseen. Mutta poikani tapaus muutti asia. Poika meni psykoosiin 22 v. Epäilen, että kannabis oli jotain tavallista vahvempaa. Ei käyttänyt edes päivittäin. Samoihin aikoihin oli muutakin stressiä työttömyydestä, rahasta ja opiskelupaikasta. Onneksi päässyt tolpilleen aluksi sairaalahoidossa, sitten avohoidossa. Suhtautuu itsekkin kielteisesti nykyisin kannabikseen. Eikä ollut ainoa suljetulla osastolla, jolla ainankin osasyynä oli sinne joutumiseen kannabis. Luin jostain, että tämän päivän kannabis saattaa olla 4-5 kertaa vahvempaa mitä kukkaissukupolvi poltteli 60-70-luvulla. Lisäksi välillä  on liikenteessä hyvin vaarallista lakalla terästettyä kannabista.

[/quote]

Syynä on super skunk kannabishuume.

Jalostettu erittäin myrkyllinen hamppulajike. Indican ja sativan (kaksi eri huumelajiketta).

Super skunky nimellä on paljon eri variaatioita. Vain nimet muuttuvat tyyliin. White widowe, northsern lights, big pud, neiderweider II.

Thc pitoisuus voi olla noin 30%, kun normaalisti hampussa on 0,003 -3%.

Yksi kasvi on hassiksen vahvuista. Hyvin myrkyllistä mielenterveydelle.

Siksi skitsofreesniä esiintyy nykyään laajalti juurikin myrkyllisen pitkälle jalostetun huumeen takia.

Vierailija
62/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" Kuvasit juuri meidän tilannetta, aivan täysin sama juttu täälläkin :(

[/quote] Hakekaa ihmeessä apua. Kysytte poliisilta ja sosiaaliviranomaisilta. Lapset pitää saada äkkiä turvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2010 klo 13:02"]

Todennäköisesti perheen tilannetta seurattaisiin eli en usko, että huostaanotolle kuitenkaan tarvetta.

[/quote]

Jep, ei se lastensuojelu tuohon puutu, jos vanhemmat käyttäytyvät fiksusti. Vaikka polttaisivat suoraa sossujen nenän edessä. Jos lapsilla ei ole kerran hätää, niin miksi repiä kodistaan.

Tiedän toisenkin perheen, jossa äiti kykeni lopettamaan alkoholisminsa kannabiksen avulla. Häntä on viimeiset parikyt vuotta seurattu lastensuojelun toimesta ainoastaan siksi, että polttaa kannabista ja on kertonut siitä aina avoimesti virkailijoille.

Lapsilla ei ole mitään hätää eikä lastensuojelusta käydä enää katsomassa. Vanhin lapsista on muuttanut jo kotoa pois ja nuorimmat on alle kouluikäisiä.

Lapset harrastavat, koulu menee hyvin, eivät istu koko päivää koneella ja tykkäävät jutella kotiin saapuvien vieraiden kanssa. Eipä kaikissa perheissä noin hyvin oo asiat, useimmissa teini-ikäiset linnottautuu huoneisiinsa ja murahtelevat.

Vierailija
64/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2010 klo 12:47"]

joskus nuoruudessa oltiin Hollannissa ja kyllä siellä näkyi ihmisissä erilaisia reaktioita pössyttelyyn. Osa ei todellakaan olisi ollut lastenhoitokunnossa...

En todellakaan arvostaisi ko vanhempia, voisin tehdä lastensuojeluilmoituksenkin.

[/quote]

Nyt ei taida olla ihan akuutit tiedot. Turha tänne kirjoittaa paskaa kun ei tunne faktoja. Suurin osa tänne kirjoittelijoista ei tiedä tästä(kään) asiasta juuri mitään. Turha kirjoittaa nitään saati sitten ottaa kantaa kun te ette pysty erottamaan hevosta aasista.

Vierailija
65/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh tätä lässytyksen määrää.. Olen tavannut ihmisiä, jotka ovat raskausaikana ja imetysaikana polttaneet pilveä ja lapsista on tullut ihan terveitä! Weediä pitää polttaa kyllä melko runsas määrä (kilo), että se oikeasti vaikuttaa esim. äidintissimaidon laatuun millään tavalla, joten ei hätiä!. Ja kaiken päälle vauva saa vielä samaan pakettiin kannabinoideja, jotka ovat tärkeä osa välittäjäaineiden säätelyssä! Ps. Äidintissimaito sisältää jo itsessään näitä kannabinoideja, joita lapsen reseptorit varastoivat, joten vinkuminen sikseen!.

Jos nämä jutun vanhemmat ovat muuten kelpo väkeä, niin unohda tuo vouhotus ja LS jutut, koska niistä ei ole harmia kuin sinun mielenterveydellesi, kun viimein tajuat tuhonneesi perheen ja oman ystäväsuhteen.

FFF

Vierailija
66/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotto vai hamppua polttavat vanhemmat? Joutuuko joku ihan oikeasti miettimään näitä verrannollisina vaihtoehtoina?

Vierailija
67/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:14"]

Huostaanotto vai hamppua polttavat vanhemmat? Joutuuko joku ihan oikeasti miettimään näitä verrannollisina vaihtoehtoina?

[/quote]

Onneksi laki päättää tämän puolestamme.

Vierailija
68/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" Kuvasit juuri meidän tilannetta, aivan täysin sama juttu täälläkin :(

[/quote] Hakekaa ihmeessä apua. Kysytte poliisilta ja sosiaaliviranomaisilta. Lapset pitää saada äkkiä turvaan.
[/quote]

Meidän 4kk poika on aivan turvassa, vaikka isänsä poltteleekin. Minä olen lähes koko elämäni täysin päihteetön, lopetin alkoholin käytön 19-vuotiaana. Nyt ollaan molemmat 29-vuotiaita, työssäkäyviä (minä äitiyslomalla) normaaleita ihmisiä. Miehestä ei ole todellakaan vaaraa lapselle, ei hoida häntä kun on poltellut. Enemmän haittaa on meidän parisuhteelle ja se on ongelma. Ja voit olla varma, että jos tämä ei lopu niin kyllä sitten on eron paikka.

Vierailija
69/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:14"]

[/quote]

Jospa nyt jotain lastensuojeluasioista tietävänä vastaan. Ensinnäkin huostaanotto on se viimeinen ratkaisu, kun kaikki muut on jo kokeiltu. Kuten palstaltakin on saanut lukea, se on usein lapsille melko huono ratkaisu, siksi siihen päädytään harvemmin ja vain vakavissa tapauksissa. Ap:n kuvailema ei ole sitä.

Vierailija
70/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2010 klo 12:51"]

Mikä siinä on niin vaikeaa antaa vauvalle kemikaaliton lapsuus. Ei kahvia ei alkoholia ei tupakkaa saati kannabista.
Edes vuoden voi olla myrkyttämästä omaa kehoaan että vauva saa puhdasta maitoa. Ei helvetti että on itsekkäitä vanhempia.

[/quote]

Muut mä ymmärrän, mutta KAHVI? Ei jumaliste kyllä nyt kupin tai muutamankin kahvia voi ottaa vaikka imettää.

Vierailija
71/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" Kuvasit juuri meidän tilannetta, aivan täysin sama juttu täälläkin :( [/quote] Hakekaa ihmeessä apua. Kysytte poliisilta ja sosiaaliviranomaisilta. Lapset pitää saada äkkiä turvaan. [/quote] Meidän 4kk poika on aivan turvassa, vaikka isänsä poltteleekin. Minä olen lähes koko elämäni täysin päihteetön, lopetin alkoholin käytön 19-vuotiaana. Nyt ollaan molemmat 29-vuotiaita, työssäkäyviä (minä äitiyslomalla) normaaleita ihmisiä. Miehestä ei ole todellakaan vaaraa lapselle, ei hoida häntä kun on poltellut. Enemmän haittaa on meidän parisuhteelle ja se on ongelma. Ja voit olla varma, että jos tämä ei lopu niin kyllä sitten on eron paikka.

[/quote]

Miksi se sinua häiritsee?

Vierailija
72/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:02"]

Mikä siinä on niin vaikeaa antaa vauvalle kemikaaliton lapsuus. Ei kahvia ei alkoholia ei tupakkaa saati kannabista.
Edes vuoden voi olla myrkyttämästä omaa kehoaan että vauva saa puhdasta maitoa. Ei helvetti että on itsekkäitä vanhempia.

[/quote]

Muut mä ymmärrän, mutta KAHVI? Ei jumaliste kyllä nyt kupin tai muutamankin kahvia voi ottaa vaikka imettää.

[/quote]

Jaahas tää olikin jo käsitelty. No ei se nyt ihan niin suoraviivaista ole. Onhan lasi tai kaksi viiniäkin sallittu ottaa imetysaikana, joten en kyllä meinaa kahvinjuontia lopettaa.

Vierailija
73/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kahvia ja keskiolutta nautitaan maun takia, kuten kaakaotakin. Kyseessä ei ole päihdytys tarve kuten kannabiksessa.

Vierailija
74/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on muuten kaikki hyvin niin ei kai se ole mikään ongelma, että polttavat välillä pilveä. Eivät kai ne itseään ihan tajuttomaksi pössyttele? Lastensuojelua on ihan turha kuormittaa tällaisilla asioilla jos lapsilla ei ole mitään hätää. Ranskassa menee isillä ja äipällä pullo viiniä joka ilta eikä kukaan pidä sitä outona.

Vierailija
75/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:05"]

[/quote]

[/quote]

Jaahas tää olikin jo käsitelty. No ei se nyt ihan niin suoraviivaista ole. Onhan lasi tai kaksi viiniäkin sallittu ottaa imetysaikana, joten en kyllä meinaa kahvinjuontia lopettaa.

[/quote]

Miksi et? Onko se nautintoaineesi sinulle tosiaan niin tärkeä? Niin on esim. narkomaaneillekin. 

Vierailija
76/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kahvia ja keskiolutta nautitaan maun takia, kuten kaakaotakin. Kyseessä ei ole päihdytys tarve kuten kannabiksessa.

[/quote]

Eli nautit sitten kofeiinitonta kahvia, eikö? Itse olen kyllä nauttinut kahvia piristeenä, keskiolutta päihtyäkseni ja kaakaota suklaan tuoman mielihyvän takia. Kannabista joskus nuorempana olen myös kokeillut ja se lähinnä rentoutti. Ihmiset ovat erilaisia, mutta en minä hampulla saanut itseäni niin päihtyneeksi yrittämälläkään, kuin keskikaljalla. Voitko kertoa miten päihtyneeksi sinä olet saanut itsesi hampulla?

Vierailija
77/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suhtaudut kovin intohimoisesti kahviin. Tarvitsetko kofeiinia päivittäin, vai onko käyttö pysynyt toistaiseksi hallinnassa?

Vierailija
78/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis rentouttaa ja selkeyttää ajatuksia, ei siitä samalla lailla nuppi mene sekaisin kuin viinasta. Imetyksen aikana en silti itse polttelisi

Vierailija
79/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:25"]

Kannabis rentouttaa ja selkeyttää ajatuksia, ei siitä samalla lailla nuppi mene sekaisin kuin viinasta. Imetyksen aikana en silti itse polttelisi

[/quote]

Ei mistään mene nuppi sekaisin kuin viinasta. Paitsi lääkkeistä ja viinasta sekaisin käytettynä. Imetyksen aikana tulisi olla täysin ilman myrkkyjä mielestäni. Myös kofeinistit voisivat sinnitellä sen aikaa, vaikka kahvihammasta kolottaisi miten. Psyykkinen riippuvuus kofeiiniin kyllä hellittää ajan mittaan sekin.

Vierailija
80/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juon päivittäin kahvia, piristää aamuisin katkonaisten öitten jälkeen. Täytyy olla todellisuudesta vieraantunut, jos rinnastaa kahvin päihteisiin tai alkaa syyllistää äitejä kahvin juomisesta. Kaikesta sitä kanssaihmisiä kehdataankin syytellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme