Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat polttavat pilveä!

Vierailija
02.01.2010 |

Ystäväpariskuntamme nainen kertoi polttelevansa miehen kanssa monta kertaa viikossa pilveä lasten mentyä nukkumaan. On kuulema ihan eri asia kuin alkoholi ja rentouttaa hyvin.

Parilla on kolme lasta ja nuorin on 1,5 kk. Äiti imettää, muttei varmaan polttelemisen jälkeen(?). En oikein tiedä miten suhtautua, mutta tuli vähän sellainen olo, ettei tuo nyt ole ihan ok. Onko jollain kokemusta kannabiksesta ja sen vaikutuksista? Onko kykenevä hoitamaan mahdollisesti herääviä lapsia, jos on poltellut?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:56"]

Suhtauduin aiemmin melko suvaitsevaisesti kannabikseen. Mutta poikani tapaus muutti asia. Poika meni psykoosiin 22 v. Epäilen, että kannabis oli jotain tavallista vahvempaa. Ei käyttänyt edes päivittäin. Samoihin aikoihin oli muutakin stressiä työttömyydestä, rahasta ja opiskelupaikasta. Onneksi päässyt tolpilleen aluksi sairaalahoidossa, sitten avohoidossa. Suhtautuu itsekkin kielteisesti nykyisin kannabikseen. Eikä ollut ainoa suljetulla osastolla, jolla ainankin osasyynä oli sinne joutumiseen kannabis. Luin jostain, että tämän päivän kannabis saattaa olla 4-5 kertaa vahvempaa mitä kukkaissukupolvi poltteli 60-70-luvulla. Lisäksi välillä  on liikenteessä hyvin vaarallista lakalla terästettyä kannabista.

[/quote]

Lapsellasi on todennäköisesti ollut alttius psyykoosiin ja tuollainen terästetty kannabis saattaa se laukaista.

Koska kannabiksenkäyttö on niin yleistä, on tässäkin taas yksi hyvä syy sen laillistamiseen ja valtion kasvatukseen; puhdasta, aitoa tavaraa.

Vierailija
42/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2010 klo 12:54"]

kuuluu lastensuojeluun tuo perhe

[/quote]

Naisten äänioikeuskin oli vielä jokunen vuosi sitten laitonta. Maailma kehittyy ja lait muuttuvat sitä mukaan ;)

[/quote]

Maailma muuttuu sairaammaksi. Homoseksuaalisuus on laillista ja pian myös eläinseksikin ja eläinavioliitot astuvat voimaan.

Mihin tämä maailma on suistumassa.

[/quote]

Kahden täysi-ikäisen ihmisen rakkautta ei vain kertakaikkiaan voi verrata eläimiin sekaantumiseen. Ainakaan minun mielestäni. Jos sinun mielestäsi voi, niin sinulla ei kyllä varmasti toimi yhteyden aivoissa kuten terveellä homo sapiensilla tulisi :/

Vierailija
44/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on tässä se suurin kysymysmerkki. Kuitenkin jos ajatellaan että psyykelääkkeitä syövät saa imettää vapaasti niin en olisi mistään hampusta ensimmäisenä huolissaan.

Vierailija
45/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 23:31"]Kyllähän pössyttely on pahempi, kuin esim keskikalja. Kannabiksesta päihtyy ja siitä yhdestä saunakaljasta tuskin humaltuukaan.

Ehkä, jos hengittää vain yhden henkäisyn savua kuituhmpun kukinnosta niin ettei edes päihdy niin sitten varmasti ok.
[/quote]
Vasta kun saa perspektiiviä muista miedommista päihteistä niin jonneseni, kyllä siitä yhdestä keskikaljasta vaan päihtyy, uskot sinä sitä tai et.

Vierailija
46/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kokemusta ja neuvon sinua hakemaan apua. Säälittää ne lapset. Ei ne aikuiset ole järjissään, myös ajantaju katoaa ja vainoharhaisuudet ym. sekoilut ovat tuttuja. Ei ole lasten kotiin kuuluvia asioita.

Laittomiakin ja toivon, että autat noita pieniä, jotka sitten availevat mahdollisesti myöhemmin terapiassa haavojaan.

Vierailija
47/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö psyykenlääkkeitä, on yleensä lääkärikontakti, polttelijoilla ei tätä ole, ellei ole molempia.  On lekurikontakti, muttei kerrota pilvenpoltosta. Kuka siitä vapaaehtoisesti kertoo?

otan nimimerkin "kummi".

Vierailija
48/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvi sopii toisille ja toisille taas ei. Minulle ei sovi, tulee jumittava fiilis, puhe menee ihan sössötykseksi, enkä saa kunnolla muodostettua sanoja saatika sitten lauseita.

Vierailija
49/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2010 klo 12:51"]Mikä siinä on niin vaikeaa antaa vauvalle kemikaaliton lapsuus. Ei kahvia ei alkoholia ei tupakkaa saati kannabista.
Edes vuoden voi olla myrkyttämästä omaa kehoaan että vauva saa puhdasta maitoa. Ei helvetti että on itsekkäitä vanhempia. [/quote] Kaikki muu ymmärrän mutta että kahvi????

[/quote]

Mitä siitä et tajua? Sitäkö, että sisältää kofeiinia, tuota suomalaisten lempi stimulanttia. Psykoaktiivista piristettä, joka suurina annoksina pistää sydämen hakkaamaan, kädet tärisemään ja hien valumaan. Vieroitusoireisena jotkut tulevat ärtyneiksi ja valittavat jopa voimakasta päänsärkyä. On raportoitu myös tapauksia, jotka eivät ole pystyneet aamulla aloittamaan edes työskentelyä ilman kofeeiniannostaan. Kahvia ei myöskään tuoteta Suomessa, joten tämän tuontituotteen historiassa on esiintynyt laajalti ammattimaista salakuljetusta ja salakauppaa jne. On Suomessa tavattu muinoin kahvipoliisejakin ottamassa kiinni luvattomia kahvittelijoita. Tällä hetkellä kahvikulttuuria varjostaa Kiinassa nousevan kysynnän uhka, joka tulee heijastumaan kahvin kuluttajahintoihin meilläkin. Ja tällaista ainetta pitäisi saada nuorten vanhempien käyttää pelkästä nautinnonhalustaan? Mietipä uudestaan.

Vierailija
50/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imettää niin ei saa poltella! Tyhmää ja vastuutonta!! Thc on rasvaliukoista ja siirtyy rintamaitoon. Huhhuh mitä ihmisiä :(

Välttämättä ei mitään välitöntä vaaraa aiheuta, tiedän esim erään 16-vuotiaan tytön jonka äiti polttelu niin raskausaikana kuin imettäessäkin. Tyttö on ilmeisesti tällä hetkellä ihan perus terve ja normaali.

Itse en lähtisi ottamaan riskiä. Miksi pitää käyttää mitään päihteitä varsinkin kun lapset on pieniä? En voisi koskaan ottaa sellaista riskiä että minulle kävisikin jotain tai lapselle.

Vierailija
51/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 01:31"]

Jos syö psyykenlääkkeitä, on yleensä lääkärikontakti, polttelijoilla ei tätä ole, ellei ole molempia.  On lekurikontakti, muttei kerrota pilvenpoltosta. Kuka siitä vapaaehtoisesti kertoo?

otan nimimerkin "kummi".

[/quote]

Mitä se lekurikontakti siihen vaikuttaa??? Ettei psyykemömmöt vaikuta imetettävään, jos lääkäriä käy moikkaamassa? Niiden pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä ketään, kun labrasta melkein suoraan apteekin hyllylle niitä suolletaan. Sano minun sanoneen, niin niissä kytee varsinainen aikapommi!

Vierailija
52/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on hyvä vaihtoehto viinalle.

Vierailija
53/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä se lekurikontakti siihen vaikuttaa??? Ettei psyykemömmöt vaikuta imetettävään, jos lääkäriä käy moikkaamassa? Niiden pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä ketään, kun labrasta melkein suoraan apteekin hyllylle niitä suolletaan. Sano minun sanoneen, niin niissä kytee varsinainen aikapommi!"

Kyllä, oon samaa mieltä. Mun ajatus oli just se, että, jos on hyvä lekurikontakti, niin psyykenlääkkeistä hän sitten ohjeistaisi imettävää äitiä.

Poltteleva äiti on taas sitten eri asia ja tästähän tässä ketjussa keskustellaan.

Eli minä en pidä polttelua sen pahempana kuin satunnaista juomista, kunhan mikään ei mene överiksi.

Halusin tosiaan näitä näkökulmia tilanteeseen, missä olen kummina.

Kiitos paljon jo kaikesta, keskustelua saa tulla lisää :)

"kummi"

Vierailija
54/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 02:48"]

"Mitä se lekurikontakti siihen vaikuttaa??? Ettei psyykemömmöt vaikuta imetettävään, jos lääkäriä käy moikkaamassa? Niiden pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedä ketään, kun labrasta melkein suoraan apteekin hyllylle niitä suolletaan. Sano minun sanoneen, niin niissä kytee varsinainen aikapommi!"

Kyllä, oon samaa mieltä. Mun ajatus oli just se, että, jos on hyvä lekurikontakti, niin psyykenlääkkeistä hän sitten ohjeistaisi imettävää äitiä.

Poltteleva äiti on taas sitten eri asia ja tästähän tässä ketjussa keskustellaan.

Eli minä en pidä polttelua sen pahempana kuin satunnaista juomista, kunhan mikään ei mene överiksi.

Halusin tosiaan näitä näkökulmia tilanteeseen, missä olen kummina.

Kiitos paljon jo kaikesta, keskustelua saa tulla lisää :)

"kummi"

[/quote]

Aivan. Ongelmaksi muodostuu juuri se, että kukaan ei noista pitkäaikaisvaikutuksista tiedä. Lääkärit ei varsinkaan, kun ei edes niiden kehittelijät. Imetysaika olisi kyllä hyvä olla ilman mitään myrkkyjä. Kannabinoidien siirtymisestä äidinmaitoon en osaa sanoa mitään.

Vierailija
55/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tämä mun kysymys olikin, että miten suhtautua perheeseen, missä isä ja äiti polttavat ja neljä pientä lasta ja ovat jo olleet lastensuojelun tarkkailun kohteena aiemmin. Eivät hirmusti alkolla läträä, mutta juuri tää kannabiksen laittomuus on se ykkösasia, miten suhtautua?

En haluais viedä näitä lapsia vanhemmiltaan, kun muuten hyvät oltavat.

En tiiä enää...

"kummi"

Vierailija
56/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannabiksesta varsinaisesti päihdy. Se ei ole päihde vaan nautintoaine. Addiktiivista se voi olla ja tehdä passiiviseksi. Hengitysteille ja mielen kirkkaudellekin huono. Mutta mihin sitten vertaakin, niin aika mitätöntähän se on äärimmäisimmilläänkin. Polttelijat ovat yleensä aika rauhallista väkeä ja ihan tajuissaan. En usko että on aihetta huoleen. Luulisi äidin itse tietävän ettei ole hyvä polttaa imettäessä.

Tuntuisi huonolta käytökseltä tehdä mitään ilmoitusta pelkästään tuon nojalla, koska hyvin mahdollisesti sen aiheuttamat haitat olisivat suurempia kuin kannabiksen haitat koskaan.

Vierailija
57/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portti2

Vierailija
58/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2010 klo 15:26"]Meillä lasteni isä on riippuvainen kannabiksesta. Tällä hetkellä hän polttaa päivittäin. Välillä hän pitää jopa parin kuukauden tauon, jonka aikana alkaa jo taas haaveilla pössyttelystä. Sitten taas polttelee aina useammin ja useammin.

Miehelläni on kehittynyt jo sellainen toleranssi, että kukaan ulkopuolinen ei huomaisi hänen käyttäneen mitään. Työt ja kotityöt hoituu. Lastenkin kanssa on tarkka. Uskallan siis antaa hänen hoitaa lapsiamme.

Tosin kannabiksen käyttö muuttaa persoonallisuutta. Miehelläni tulee uupumisjaksoja, masennusta, välinpitämättömyyttä ja ärtyneisyyttä. Tämä ei vaikuta arkiaskareiden sujumiseen, mutta meidän suhteemme hyvinvointiin se vaikuttaa. Syy hänen masennukseensa ja kiukkuunsa on tietenkin aina minussa, yhteiskunnassa tms. Haaveilen erosta.

Tietenkään kaikki kannabiksenkäyttäjät eivät ole riippuvaisia. Sinänsä en pidä kannabiksen käyttöä pahana, jos se on vain satunnaista huvia. Sinun ystäväpariskuntasi polttelee kyllä niin paljon, että kyse voisi olla jo jonkinlaisesta riippuvuudesta. Heilläkin on varmaan toleranssia sen verran että voivat huolehtia yöllä heräävästä lapsesta. Itsestäni ei pössyttelyn jälkeen olisi lapsenhoitajaksi.

[/quote]

Kuvasit juuri meidän tilannetta, aivan täysin sama juttu täälläkin :(

Vierailija
59/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisille heti oikeesti joku viaton lapsi joutuu kasvamaan nistejen ja käytettyjen neulojen keskellä

Vierailija
60/105 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2010 klo 20:25"]

Ovatko kaikki vanhemmat, jotka käyttävät jotakin päihdeaineita aina automaattisesti kotona silloin lasten kanssa. Ärsyttää että jos nyt muutaman oluen ottaisi illanvietossa ja jointin polttaisi niin heti syyllistetään että lapselta viedään kaikki mahdollisuudet terveeseen lapsuuteen. Entäpä jos lapsi ei ole paikalla ja aineen vaikutuskin on kerennyt häipyä ennen kuin lapsi taas on paikalla. Hyvät hyssykät sentään! Kaikki päihteiden käyttäjät eivät kuitenkaan ole idiootteja.

Mutta, kun se vaiva äidinmaidossa saa niitä kannabiksen hajoamistuotteita. Se ei poistu verestä niin nopeasti kuin alkoholi...eli vauva  joutuu kannabikselle alttiiksi. Alkoholiakin joutuu odottelemaan...ja tässä vielä kauemmin.

en usko kannabiksen hallittuun käyttöön. Etenkin kun on vauva, jota imettää..

voisi vaihtaa pullomaitoon.

harmillisia nuo päihteet. Kyllä jonkun olisi hyvä sen äidin kanssa jutella. Sinä et le vastuussa. Ymmärrän huolesi. Minäkin olisin huolissani lapsesta.

kysy neuvolasta. Toimia pitäisi nopeasti. Jonkun pitää puuttua pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi