Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias kuuli Sellosta ennen meitä

Vierailija
31.12.2009 |

Olin kaupungilla ja juuri yhdentoista maissa kävin pankkiautomaatilla, 3-vuotias poika jäi autoon, radio auki.

Kun tulin autoon, poika sanoi "äiskä, ei mennä prismaan, siellä ammutaan ihmisiä". Kesti vähän aikaa ennenkuin tajusin, että radiossa puhutaan jostain ampumisesta.

Totesin lapselle, että ei, tänään mennään cittariin eikä meidän prismassa tuollaista tapahdu.

Saas nähdä, mitä illalla puhutaan, kun rauhoitutaan, silloin yleensä käydään lävitse päivän tapahtumia iltasadun jälkeen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta autosta pikapankille rehaa mukanaan? Siis jos pikapankki on parkkipaikan vieressä, niinku täällä meillä päin..

Vierailija
2/4 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, voin kyllä jättää auton käyntiinkin jos 3v istuu istuimessaan ja itse käyn automaatilla parin metrin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi teitä. Eihän tärkeää ole missä lapsi oli kun kuuli, vaan miten lapsi asian ymmärtää/käsittää.

Ehkä kolmevuotias ei vielä ampumista ymmärrä, riippuu millaisessa ympäristössä on kasvanut, jos on isoveljiä, varmasti tietää jo mitä tuo tarkoittaa, ampumisleikkejä kun yleensä aloitellaan n 5 vuotiaina.

Kannattaa kertoa lapselle vain tuhmasta sedästä joka satutti toisia. Kyllä äitinä tiedät lapsesi kehitystason, ymmärtääkö mitä ampuminen ja kuolema ovat, todennäköisesti ei. Jos lapsi ei itse asiasta enää puhu, älä sinäkään aloita.

Vierailija
4/4 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta oli kuulutettu koulun radiossa. Koulun jälkeen lapsi kertoi, miten heidän koulussaan oli ammuttu aamulla ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi