Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta tuo suvela on? kyselee muualla asuva

Vierailija
31.12.2009 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Murhamiehiä ja naisia löytyy joka kylästä. Itse asiassa tuo ammuskelija asui Tuomarilan puolella. Media vain halusi tehdä hänestä Suvelalaisen tarkastamatta faktoja.

Vierailija
2/40 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lähellä tätä murhaajaa. En koskaan nähnyt minkään näköistä kahakkaa missään päin Suvelaa.

Ne häirikkö talot olivat meistä kyllä kauempana. Monesti kävelin siellä, enkä sielläkään nähnyt mitään. Niistä on kyllä muutama päiväkoti lopetettu kun oli ollut huumehörhöjen kanssa kahinointia. Olen kuullut että niissä sattuu ja tapahtuu silloin tällöin, mutta itse en ole niistä tietoinen.

Lapselleni halusin kuitenkin paremman koulun, koska Suvelan koulusta kuullut niin paljon pahaa. Joskaan en tiedä pitääkö huhut paikkansa. Muutimme sitten vähän kauemmaksi. Joskin asustelemme edelleen Espoon keskuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asui siinä vastapäätä, tien toisella puolella kuin missä tämä ampuja asui.

ihan selvästi on asuinpaikan syytä kaikki!

no eikä ole. itse olen asunut Suvelassa ja Tuomarilassa yhteensä 10 vuotta. ainoan kerran kun jotain häiriötä on ollut, oli kun yläkertaan jouduttiin soittamaan poliisit. Sinäjoelta muuttanut nuorimies siellä hakkasi avokkiaan. ai niin ja naapuritalossa kaksi kännistä suomalaista puukottivat toisiaan.

Vierailija
4/40 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin toistakymmentä vuotta Tuomarilassa (lähempänä kauniaisia ja koivuhovia). Täytyy kyllä sanoa, että en harkitsisi Suvelaan muuttamista mikäli muutto Espooseen olisi edessä. Muistoja Suvelasta elämän varrelta, kun olen siellä käynyt: ajaessani läpi nisti tuli heilumaan keskelle tietä niin että melkein ajoin suoraan yli, sain melkein selkääni uhmakkaalta irakilaiselta koripallokentällä ilman mitään syytä, alepalla joku riehuu päihtyneenä ja uhkailee myyjiä ja asiakkaita, entinen pub satulinna  (mitta ja hana nyk?), suvizza ja finos vetävät puoleensa paikallisia elämässään luovuttaneita aamu seitsemästä iltaan asti, joihin törmää usein muuallakin alueella. Minua ei voi todellakaan syyttää siitä, ettenkö olisi koskaan käynyt Suvelassa tai nähnyt alueen värikästä elämää. Asunto ja asuminen itsessään voivat varmasti olla mukavia mutta alueena en suosittele. Totta kai ymmärrän, että kaikkialta löytää edellämainittuja negatiivisia puolia, mutta alueella on yksinkertaisesti paljon enemmän epävarmoja riskitekijöitä turvallisuudelle ja huonoja vaikutteita. Tämän voin sanoa oma kokemuksen perusteella. Hyviksi asioiksi pitänee mainita suvelan legendaarinen snägäri, parturi on ihan ok, kaupat löytyvät ja itselläni asuu/asui paljon ystäviä alueella, kaikesta huolimatta. Lisäksi näkökulmaani ymmärtääkseen pitää tajuta että asetan suvelan vertailukohteeksi tuomarilan, jossa siis itse asuin. Tuomarila on suvelan vastakohta hyvin monessakin mielessä, joista merkittävin lienee se, että Tuomarila on lapsiperheiden omakoti-, pari-, ja rivitaloalue, jossa harvoin tapahtuu juurikaan mitään. Tuomarilaan on yksinkertaisesti keskittynyt erilaista kansanosaa.

Vierailija
5/40 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos espoon kokoomus voittoisen asuntopolitiikan kaikki somalit juopot ja nistit laitetaan suvelaan tai kirkkojärvelle onnea vaan jos kaupunginkämpän näiltä alueilta onnistuu lottoamaan :D :Dradan toine puoli muurala ja mikkelä onkin sitten asia erikseen ... voisin väittää että kontula maltsu tai malmi on iha jees ratkasuja tai vantaan lähiöt tohon verrattuna.

Vierailija
6/40 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 02:52"]Kiitos espoon kokoomus voittoisen asuntopolitiikan kaikki somalit juopot ja nistit laitetaan suvelaan tai kirkkojärvelle onnea vaan jos kaupunginkämpän näiltä alueilta onnistuu lottoamaan :D :Dradan toine puoli muurala ja mikkelä onkin sitten asia erikseen ... voisin väittää että kontula maltsu tai malmi on iha jees ratkasuja tai vantaan lähiöt tohon verrattuna.

[/quote]

No siinä taas asiantuntija kommentoimassa. Kirkkojärvi on sillä radan toisella puolella jos suvelaan vertaa.

Vierailija
7/40 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neekerilähiö. Älä muuta sinne. 

Vierailija
8/40 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ihmiset...Jos on provosoiva ja ekäunnoittava muita kohtaan niin eiköhän sitä saa sanaharkkaa ja tappeluita aikaan miissä vaan! Suvela on nykyään tisi rauhallinen paikka. Kuljen koirani kanssa päivittäin, enkä ole koskaan törmännyt hörhöihin tai narkkareihin. Olen asunut Suvelassa kohta n. 30 vuotta sekä ulkomailla noin n.10 vuotta. Voin rehellisesti sanoa että Suvela on kuin mikä tahansa Usan pikkukaupunki:kirjasto, kauppoja, kuppiloita, palveluja ja kouluja. Plussana voisin lisätä Suvelan piikkiin terveyskeskus ja hammalääkäri lähellä kymmenkunta hyvää päiväkotia ja uimahalli. Joka paikassa törmäämme ihmisiin joilla ei mene yntä hyvin kuin meillä...miksi et auta vähäosaisia jos olet niin hyväosainen.  Totta on, että Suvelassa asuu paljon maahanmuuttajia...se ei silti ole mitään verrattuna esim San Franciscossa auvaan ulkomaalaisväestöön. Olen 4 lapsen äiti, enkä ole koskaan pelännyt antaa lasteni kulkea ulkona pimeällä. Täällä  on turvallista ja rauhallista. Jos huutelet ja haistattelet vieraille tai tutuillekaan kadulla, ei ole ihme jos saat "kuonoon". Käytöstavat kunniaan!!!

Vierailija
9/40 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudun hirvein slummi.

Vierailija
10/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuttaisi. Muutaman kerran ajanut läpi keskellä kirkasta päivää ja ei ole kovin mieltä ylentävä näky se. Kenties Espoon huonomaineisin paikka. Saattaa toki olla jopa mainettaan parempi, mutta silti...

Vierailija
11/40 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Suvelassa vuosina 2000-2014. Kävin Keski-Espoon koulua toisesta luokasta yhdeksänteen saakka. Ainoa oikeasti koskettava tapahtuma oli juurikin tuo äiti joka tappoi lapsensa(asuin samassa rapussa kaksi kerrosta alempana tuolloin). Maahanmuuttajia toki on, olen asunut Suvelan "paremmalla" kuin huonommallakin puolella, enkä ole ikinä törmännyt huonokäytöksiseen ihmiseen tai ongelmiin. Naapurini ovat aina olleet mukavia ja auttavia(ja niitä mamuja, hui kamalaa). Baareja on kaksi, mutta en ole neljääntoista vuoteen törmännyt kertaakaan huonokäytöksiseen spusseen eikä tässäkin langassa mainittuja ikkunoita ole kylläkään koskaan rikottu. Asuinalueena Suvela on hyvin perhekeskeinen paikka, leikkipuistot ja kenttä on rempattu, koulua uudistetaan ja leikkipuiston tilalle rakennetaan suurta kappelia uudella isommalla leikkipaikalla. Hyvät kulkuyhteydet ja "kaikki tuntevat toisensa"-paikka. Paikalliset ovat sinullekin ystävällisiä jos olet suvaitsevainen ja ystävällinen heitä kohtaan :)

Nimim. Kistintiellä, Kirstinharjussa ja Joupinmäenkulmalla kasvanut.

Vierailija
12/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten hyvä- tai huonomaineinen alue on?

Vierailija
13/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vuokra-asuntoja: lapsiperheitä, maahanmuuttajia, opiskelijoita. Maineeltaan huonompi kun onkaan sanoisin itse siellä joitain vuosia sitten asuneena.

Vierailija
14/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä silä on?

anteeks että kysyin

ap

Vierailija
15/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan muuta sinne jos espooseen meinaat muuttaa.

Vierailija
16/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leppävaara missä sello on hyvä kakkonen..

Vierailija
17/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi teknillisen yliopiston kampus puuttuu

Vierailija
18/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela on asuinalueena ok. Olen asunut täällä kolme vuotta. Voittaa monet hyvämainesempana pidetyt paikat esimerkiksi Helsingissä. Väkivaltarikostilastojen mukaan taas Leppävaara on Espoon huonoin alue - mikä on lienee yllätys monelle. Kokonaisuutena Espoo on hyvä ja rauhallinen kaupunki.

Vierailija
19/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela on asuinalueena ok. Olen asunut täällä kolme vuotta. Voittaa monet hyvämainesempana pidetyt paikat esimerkiksi Helsingissä. Väkivaltarikostilastojen mukaan taas Leppävaara on Espoon huonoin alue - mikä on lienee yllätys monelle. Kokonaisuutena Espoo on hyvä ja rauhallinen kaupunki.

Se yks suomalainen sarja piti kuvata helsingissä, koska se muka kuvas helsinkiä. Tosiasiassa se kuvattiin Espoon Suvelassa ja ihan sen takia että täältä helsingistä ei löytynyt yhtä huonoa ja rumaa paikkaa.

Vierailija
20/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajia alueella yli 20%. Kulttuuriltaan suuriperheisten maahanmuuttajien osuuden kasvusta huolimatta yli 3-lapsisten perheiden osuus on korkeampi kuin monessa muussa kaupunginosassa. Yksinhuoltajaperheiden 20 % osuus eroaa tilastollisesti merkitsevästi Espoon 13 %:sta. Suvelan yli 500:sta yksinhuoltajaperheistä on yli 3-lapsisia lähes 3 %.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan