Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta tuo suvela on? kyselee muualla asuva

Vierailija
31.12.2009 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavia, harmaita 70-luvun laatikkokerrostaloja, jotka saavat ihon kananlihalle kun ne näkee. Isoja päiväkoteja. Yksi iso koulu jota varmaan nyt taas laajenettu, täynnä maahanmuuttajia. Kuuleman perusteella värikästä ja vauhdikasta porukkaa.

Pelottaa ajaa läpi, vielä enemmän pelotti asua pienten lasten kanssa.

Muutama paikallinen bubi jossa oli jatkuvasti puukkotappeluja ja ikkunat paskana.

Ja sieltä muutimme Leppävaaraan :)

Mutta onneksi nyt jo asumme pohjoisempana.

Vierailija
22/40 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnot

maahanmuuttajat

vuokra-asuntojen myötä köyhiä lapsiperheitä

ja yöks jotkut rumat kerrostalot.

Olen asunut Tampereen hervannassa ja koskaan en menisi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tälle palstalle kirjoittajista ei ole käynytkään saati sitten asunut Suvelassa. Siksi varmaankin kirjoittavat höpöjuttuja. Suvela on urbaani (joskin osin ruma - kiitos 1970-luvun DDR-arkkitehtuurin) kaupunginosa. Maahanmuuttajien suuri määrä ei haittaa; eivät aiheuta ylimääräistä häiriötä. Kyse lienee kirjoittajien omista metsäläis/raakalaismaisista asenteista. Oma perheeni on akateeminen; asumme Suvelassa kerrostalossa eikä mitään ongelmia ole ollut naapurien kanssa tai muutenkaan. Suvelassa on ok palvelut ja sijainti on varsin hyvä. Vanha maine on ikävä painolasti, jota tietämättömät edelleen ylläpitävät. Lompakolla äänestäminen - eli asuntojen viimeiaikainen hinnannousu alueella kertonee enemmän asiasta kuin tällä palstalla kirjoittavien sivistymättömien, ilmeisen suvaitsemattomien ja tietämättömien henkilöiden agitaatio.

Vierailija
24/40 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan on asuinalueen syytä koko juttu. Eiköhän laadita lista kaikkien suomalaisten murhaajien asuinalueista ja sen jälkeen vältetään niitä paikkoja.

Vierailija
25/40 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajia alueella yli 20%. Kulttuuriltaan suuriperheisten maahanmuuttajien osuuden kasvusta huolimatta yli 3-lapsisten perheiden osuus on korkeampi kuin monessa muussa kaupunginosassa. Yksinhuoltajaperheiden 20 % osuus eroaa tilastollisesti merkitsevästi Espoon 13 %:sta. Suvelan yli 500:sta yksinhuoltajaperheistä on yli 3-lapsisia lähes 3 %.

Kaivamalla ja tarkoitushakuisesti saa mistä tahansa alueesta "ongelmia" esiin. Tilastokeskuksen faktojen mukaan alue on varsin tavallinen, jopa hieman keskimääräistä varakkaampi ja työttömyysaste ei kerro mistään ongelmista:

Suvela, Espoo tilastoja 2009

Mediaanitulot: 21 000 €

Työttömyysaste 7,5%

Asukkaiden keski-ikä 34 v

Lapsiperheitä 56%

Omistusasunnoissa asuvia 43%

Eli lähes 50/50 omistus- ja vuokra -asuntoja, kohtuullisen alhainen työttömyysaste ja melko nuorta väkeä alueella asuu. Ja paljon myös opiskelijoita.

Vierailija
26/40 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin Suvelassa noin 2vuotta.en suosittele kellekkään Suvelan aluetta,Maahanmuuttajia paljon rikollisuus ainakin 90%.Nistejä joka puolella ja melkein tuli aina varastetuksi kauppa reissulla Alepaan.raiskauksia sattuu kun Lakut himoitsee valkosuklaista.Virolaiset/venäläiset riehuu aseella kirstinmäellä, ei kai kukaan halua kasvattaa lastaan tollaisessa ympäristössä?ei voi päästää lastakaan yksin pihalle leikkimään ettei joudu pelkää milloinko on hautajaiset? huoh saatiin asunto onneks ja asunnon saanti kesti sen 1.6vuotta, nykyisin leppävaaran lintuvaarassa rauhallisella lapsiperhe alueella asuttu 5 vuotta, ei yhtään pelkoa rikollisuudesta.

Vierailija
27/40 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan puskista muutettiin Suvelan Kirstinmäkeen. Siellä oli halpa kaksio ja napattiin se heti. Olihan se vähän remppaa vailla, mutta ajateltiin, kun pkseudulla muutetaan, niin pääasia, että saa pienellä rahnalla.

Rappu itsessään oli suht rauhallinen. Paitsi seinänaapuri tissutteli viikonloppuisin, joka sitten aina ravas pyytämässä kahville iltaysin aikaan.. Kerran sitten miehen kanssa mentiin. Herra oli eläköitynyt KRPn agentti ja juttujahan sillä riitti. Aivan hurmaava mies loppupeleissä ja kissoja sillä oli useita.

Se sitten olikin ainoa plussapuoli. Oikeesti aivan kamala läävä. Mäkin tein silloin vuoroduunia, niin meninpä milloin vaan kauppaan, niin aina siellä oli juopporemmi edellä ostamassa koreja kaljaa. Niitä alan ihmisiä notkui siellä sun täällä.

Onhan siinä palvelut kivan lähellä, mutta tuo maisema... ja sitten Espoon Keskus on on joo vieressä ja ihan samalaista juoppovoittoista porukkaa. Hurjasti somaleita, jotka ei minua haitanneet, mutta niitä tosiaan oli paljon.

Eikä edes maisemien takia muutettu, vaan saatiin mun uuden duunin kautta edullinen saunallinen kaksio Helsingin puolelta uudesta talosta. :) siellä sitten jo uskalsikin lapsia ajatella tekevänsä.. ;)

Vierailija
28/40 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooon ite 12v poika menin olarist muuralaa harrastuksee nii sit suvelas... just suvelas kyytii nousee kännikala ja oon bussis 213 yksin. se mies katto mua kokoaja ja sit ku painoin nappiii se lähti tulee mun perää ovelle ja se ei ollu mitenkää jäämäs ssiit dösäst ennen ku mä. sit se lähti juoksee mun perää ku kukaa ei nähy. onneks ehin piiloo. Nykyää en enää ikin mee suvelan läpi

Vierailija
29/40 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela ei ole mikään paras paikka asua! Todella paljon juoppoja ja narkkareita!

yöllä saa olla varovainen jos kävelee suvelan läpi. Lehdessä on ollu paljon juttua suvelassa ja espoon keskuksessa pyörivästä rokkari jengistä, pukeutuu renttumaisesti,nahkatakki ja elvis tyylinen tukka päässä.Todella väkivaltasta jengiä! olen itse nähnyt pari niistä monta kertaa suvelassa ja espoon keskuksessa. Häijyn näkösiä jätkiä ja aina todella sekavassa tilassa ja väkivaltaisia. Ovat riehuneet alueella jo kauan ja niitä ei seuraukset hirveesti näytä haittaavan kun ovat kaikki vankilassa ollut ja luultavasti moneen otteeseenkin. En suosittele suvelaan muuttamista

Vierailija
30/40 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela on aivan järkyttävä mesta, itse asuin aikanaan Kiltakalliossa (joka juuri ja juuri ok syrjän sijaintinsa vuoksi) mutta välillä tuli kuljettua Suvelan kautta ja hyi yöks. Mielummin Helsingin Malmille kuin Espoon Suvelaan!

Vierailija
31/40 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:43"]pk-seudun hirvein slummi.
[/quote]

No ei kyllä ole. Oletko edes käynyt siellä?? Joku Koivukylä tai Malmi on taatusti kamalampaa seutua. Suvelaa painaa sen vanha maine, ei ole sen kamalampi kuin muutkaan pääkaupunkiseudun vastaavat lähiöt.

Vierailija
32/40 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:43"]pk-seudun hirvein slummi. [/quote] No ei kyllä ole. Oletko edes käynyt siellä?? Joku Koivukylä tai Malmi on taatusti kamalampaa seutua. Suvelaa painaa sen vanha maine, ei ole sen kamalampi kuin muutkaan pääkaupunkiseudun vastaavat lähiöt.

Terveisin juoppomamu joka ei koskaan ole poistunut Suvelasta

[/quote]

Vierailija
33/40 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks tässä hehkutetaan että paljon mamuja, heh eikö niitä oo tää pk-seutu täysi ja lisää tulee ropinalla!!! joka kolkkaan! tää on jo sellanen varaviidakko

Vierailija
34/40 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2009 klo 20:27"]Suvela on asuinalueena ok. Olen asunut täällä kolme vuotta. Voittaa monet hyvämainesempana pidetyt paikat esimerkiksi Helsingissä. Väkivaltarikostilastojen mukaan taas Leppävaara on Espoon huonoin alue - mikä on lienee yllätys monelle. Kokonaisuutena Espoo on hyvä ja rauhallinen kaupunki.
[/quote]

Höpötystä itsellesi. Asun jonkin matkan päässä Suvelasta mutta kuljen bussilla Suvelan läpi usein. Näen myös näitä Suvelan toivoja joka päivä örveltämässä omalla asuinalueellani. Aivan kaamea paikka eikä todellakaan halpojen asuntojen arvoinen. Vaarallinen ja kuvottava, niillä sanoin kuvaisin ko paikkaa.

Vierailija
35/40 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai mainetta 70-luvulla. Kuitenkin koko 80-luvun asuneena ei mitään pahaa sanottavaa. Mitään kielteistä ei tapahtunut, vaikka pankinjohtaja asuntolainaa haettaessa valisti, että taksitkaan eivät sinne uskalla ajaa perille asti. En tiedä, meillä ainakin naapurissa uskalsi taksikuski jopa asua. Oltiin perheystäviä ja samanikäiset tyttäremme viihtyivät alueella.

Vierailija
36/40 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tise asuin suvelassa  10v . ma ampua yllos alepa piha. VALKONAAMA PAKOAA.  Mun naapuri asuu erittäin alhainen tason mies. Raiskaus. Ma oli with timo soini ostaril parkkipaikal. Anto ilmainen suomi makkara. Lapset jatan kyla rokotamata. 

Vierailija
37/40 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa toki 

Vierailija
38/40 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea espoo! Suvelasta tulossa ensimmäinen lähiö jossa suomalaiset vähemmistöä.

Vierailija
39/40 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvela on karmea slummi. Kermaperseiden häpeäkeskus.

Vierailija
40/40 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suvelassa oo muuta vikaa paitsi et alkaa vaikuttaa siltä et valkolaiset on vähemmistöä. Nistit ja juopot on harmittomia ellet sit mee härkkimään. Ei välttämättä oo hyvä paikka kaikille jos pelottaa krapulaiset juopot ostarilla, eipä siinä kaupan pihalla kovin pitkään ehi olla ku siviilipoliisit tulee kyselee hakuja ja häätämään, muuten jengi dokaa joko parkkipaikalla tai ostarin takana nursilla ja sinne ei oo pakko mennä. Pyörät kantaisin sisälle koska nistit haistaa ne kilometrien päästä ja verkkokellareihin en jättäis mitään ku jengi käy välillä niitä läpi. Meteliä saattaa olla, vähän riippuu kenet saat naapuriks ku jengi dokaa joka päivä jos on rahaa. Loppu peleissä aika kuollu kylä ku ne kerrostalot laitettiin palasiks ja jengi muuttanu pois, mut aika vähän näitä nistejäkin näkee ja mun mielestä niitä on paljon vähemmän ku monessa muussa lähiössä. Eikä ny oo erityisen väkivaltanen paikkakaan, paikalliset hakkaa toisiaan sillon tällö ku ei maksa velkoja, pölliny tai joku puhunu paskaa, eli ulkopuoliset saa olla rauhassa, nisteillä ja juopoilla on vaan draamaa keskenään ja nistitki laitetaan kuriin aika nopeesti, yks ulkopuoline tuli meille sanoo et yks nisti pöllii sen pihalta jatkuvasti niin se nisti sai nyrkistä kahelta ihmiseltä ja sit on saanu olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä