Ärsyttää yleistykset huonosti koulutetuista duunarimiehistä!
Tuli mieleen kun luin esim. tuota keskustelua joka päivä seksiä haluavista miehistä. Jossain matkusteluketjussakin eilen mollattiin kaljupäitä duunarimiehiä leijonakoruineen.
Minulla on yliopistokoulutus ja olen hyvässä ammatissa. Mieheni taas on amiksen käynyt duunari, joka työskentelee sinisessä haalarissaan tehtaassa kaksivuorotyössä. Hän on myös kalju ja parrakas. Tosin ei käytä suomileijonakoruja tms.
Mieheni on erittäin sivistynyt mies. Hänellä on parempi yleistieto kuin minulla. Hän on todella omistaunut perheelleen. Tekee kotitöitä todella paljon, aivan pyytämättä. Laittaa joka päivä ruokaa, hoitaa ruokaostokset ja tiskit. Viikkosiivouksen teemme yhdessä. Hän leikkii ja pelaa lasten kanssa. Käymme yhdessä pulkkamäessä, luistelemassa ja uimahallissa. Kesäisin mieheni vie lapset kalaan. En ikinä haluaisi "uramiestä", joka on aina töissä. Palkka on huono, mutta pärjäämme. Mielummin otan läsnäolevan miehen kuin rahaa.
Harmittaa duunarimiesten mollaus!
Mieheni lukee paljon, on erittäin älykäs (pääsisi Mensaan halutessaan), ja muutenkin uskollinen, kotona viihtyvä mies. Ja hyvä isä.
Ja työni puolesta olen jatkuvasti tekemisissä akateemisesti koulutettujen miesten (ja naisten) kanssa, eikä heillä se yleissivistys aina ole hääppöinen. Se on ihan ihmisestä kiinni, onko kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, ja haluaako sivistää itseään koko ajan.
Sekin vaatii työtä, ei yksi tutkinto takaa sivistystä loppuelämäksi.