Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää yleistykset huonosti koulutetuista duunarimiehistä!

Vierailija
30.12.2009 |

Tuli mieleen kun luin esim. tuota keskustelua joka päivä seksiä haluavista miehistä. Jossain matkusteluketjussakin eilen mollattiin kaljupäitä duunarimiehiä leijonakoruineen.

Minulla on yliopistokoulutus ja olen hyvässä ammatissa. Mieheni taas on amiksen käynyt duunari, joka työskentelee sinisessä haalarissaan tehtaassa kaksivuorotyössä. Hän on myös kalju ja parrakas. Tosin ei käytä suomileijonakoruja tms.

Mieheni on erittäin sivistynyt mies. Hänellä on parempi yleistieto kuin minulla. Hän on todella omistaunut perheelleen. Tekee kotitöitä todella paljon, aivan pyytämättä. Laittaa joka päivä ruokaa, hoitaa ruokaostokset ja tiskit. Viikkosiivouksen teemme yhdessä. Hän leikkii ja pelaa lasten kanssa. Käymme yhdessä pulkkamäessä, luistelemassa ja uimahallissa. Kesäisin mieheni vie lapset kalaan. En ikinä haluaisi "uramiestä", joka on aina töissä. Palkka on huono, mutta pärjäämme. Mielummin otan läsnäolevan miehen kuin rahaa.

Harmittaa duunarimiesten mollaus!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti.

Vierailija
2/21 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on melkein sama tilanne, tosin mies ei ole ihan tyypillisessä duunarityössä eikä ulkonäkökään täsmää. Muuten ihan kuin meidän elämästämme.

Vierailija
4/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä duunari. Mitä hyvää sellaisessa?

Vierailija
5/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se lasnaolo on paljon tarkeampaa kuin raha. Ja ap:n mies ei kuitenkaan mikaan tyhjatasku ole, vaan sain kasityksen, etta han on rehellinen, ahkera, perheelleen omistautuva ihana mies! Ja ilman tavallisia duunareita ei tamakaan maa porskuttaisi!

Vierailija
7/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niissä duunarimiehissä enemmän juntteja ja typeryksiä kuin koulutetuissa? Noin keskinmäärin siis.

Itse olen myös akateemisena naisena naimisissa duunarimiehen kanssa ja tämäkin mies on hirveän fiksu, tilannetajuinen ja ei tosiaan mikään piereskelevä juntti. Lukee lehdet, seuraa televisioista ajankohtaisohjelmia ja osaa keskustella politiikasta, yhteiskunnasta jne. Tykkää kierrellä nähtävyyksiä ja museoita matkoilla.

Mutta siltikään tuo ei poista sitä, että suurin osa tuntemistani duunarimiehistä on tosiaan kaikkien ennakkoluulojen veroisia.

Vierailija
8/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niissä duunarimiehissä enemmän juntteja ja typeryksiä kuin koulutetuissa? Noin keskinmäärin siis.

en todellakaan, tunnen kumpiakin ja ne, jotka omistautuvat perheelleen, ne ihanat aviomiehet ja isät, ovat juuri näitä duunareita, kuten oma siippakin ja mun mielestä sillä on lisäksi ihan kohtuullinen palkkakin..

Nämä koulutetut uraohjukset joita tunnnen (puhun nyt miehistä) ovat 24/7 töissä, lasten nimet hädin tuskin muistetaan syntymäpäivistä puhumattakaan ja mitä enemmän on rahaa sitä pihimpiä ollaan, vaimo maksaa kaiken kotiin ja lapsiin liittyvät ja itsellä vain nollat lisääntyy tilillä... On hieno talo ja auto joo, mutta ei läheisyyttä eikä mitään muutakaan ja kovien työpaineiden takia ei vehjekkään toimi 50 ikävuoden jälkeen..

Näin minun tuttavapiirissä ja jos nyt joku duunari ei ole jossain asiassa niin fiksu kuin se kuolutettu, niin kyllä tuo hyvänä miehenä ja isänä oleminen, ainakin minulle painaa vaakakupissa enemmän..

Vierailija
9/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no niinkään vaihtanut, mutta eron jälkeen uusi mies, jonka kanssa menin naimisiin on duunari. Ei ole haalaria, mutta verkkarit ja collegetakki hänelläkin. Lapsille löytyy aina aikaa, eikä hermostu vaikka öisinkin joutuu valvomaan.

Mulla vaativampi työ ja joudun matkustamaan valitettvan paljon. Mies hoitaa kaksivuorotyön ohella lapset ja talon poissa ollessani. (Mun äiti auttaa mun matkojan ajan lastenhoidossa, jos vuorot menee pahasti.)

Niin, kyllästyin odottamaan akateemisen miehen kanssa, milloin olisi se sopiva ajankohta tehdä lapsia. Vuodesta toiseen tuli aina vaan uutta hankittavaa, oli jo talo, autot, mökki, vene ja sitten olisi pitänyt vielä hankkia Lappiin toinen loma-asunto. Kova hinku oli kaiken materian perään, kun kavereillakin oli (kaverit vaan oli sattuneet perimään kaikenlaista, niin ei tarttenut niiden iltoja ja viikonloppuja töitä paiskia).

Vierailija
10/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenlaisia outoja hiippareita. Ainakin mä olen törmänny tämmöseen useastikin.

Minusta koulutus ei sivistä ihmistä automaattisesti. Yliopistonkin pystyy käymään läpi ihan helposti sivistymättä itse varsinaisesti yhtään.

Kyllä se on ihan luonnekysymys. Toiset nyt vaan ovat sivistyneitä ja lukevat ja ovat kiinnostuneita erilaisista asioista koulutus- ja työtaustasta riippumatta.

Vierailija
11/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luulee että koulutus tekee ihmisestä jotenkin paremman.

Vierailija
12/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivistyneitä ja lukevia olisi enemmän duunareissa... Ihan totta, älkää viitsikö. Ammattikouluun ja duunariksi sitä kautta seikkailee useiten juuri tyypit, joita ei kauheasti kiinnosta lukea yhtään mitään. He voivat olla käytännöllisiä enemmän ja porukassa on paljon niitäkin, joilla ei ole yksinkertaisesti mihinkään lahjoja. "lusikalla annettu..."

Kyllähän pitkälle opiskelu yleensä kertoo ihmisen kapasiteetista oppia asioita ja siitä, kuinka pystyy monipuolisesti seuraamaan maailmaa.

Joo, yleistys on ja poikkeuksia löytyy, mutta ei kannata väittää harmaata valkoiseksi.

t: onnellisesti oman, sivistyneen duunarimiehen kanssa 10 vuotta, mutta myöntää faktatkin.

Vierailija
13/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en alkaisi arpomaan kumpi mies on parempi akateeminen vai duunari. Itse olen mieheni valinnut muilla kriteereillä kuin lukeneisuuden tai pankkitilin mukaan. Olen valintaani tyytyväinen ja toivon, että te muutkin olette omaanne.

Yhteiskunnan pyörittämiseen tarvitaan niin akateemisia kuin duunareitakin. Ei toinen ihminen ole toista arvokkaampi.

Vierailija
14/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sivistyneitä ja moukkia löytyy monenlaisen koulutuksen omaavista. Tunnen monta täysin nuijaa akateemista, joilla jopa hyväkäytös on aivan hakusessa.

Vierailija
15/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on duunari, joka lähti töihin kansakoulun jälkeen. Hän on silti sivistyneempi kuin moni hienommassa ammatissa oleva, sillä hän on kiinnostunut monista asioista ja opiskelee ja harrastaa kaikenlaista omaehtoisesti. Samoin ylioppilaksi asti kouluttautunut mieheni, joka meni töihin lukion jälkeen ja on sillä tiellä edelleen. Hänellä on mm. historiasta huikean laajat tiedot. Suvussamme on paljon akateemisesti kouluttautuneita ihmisiä, mutta kaikki eivät kuitenkaan ole sivistyneitä muilla kuin sillä omalla alallaan. Esim. siskoni, joka on kaksinkertainen maisteri ja pian tohtori, jaksaa (ja kehtaa) hämmästellä mieheni yleissivistystä, sillä miehenihän pitäisi koulutuksensa perusteella olla yksinkertainen juntti.

Ei sillä, vastuuntuntoinen ja hyväsydäminen junttikin on aina parempi kuin pelkkää statusta tuijottava, työkeskeinen snobi.

Vierailija
16/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen äiti

Koulutus ei kerro koko totuutta.. Varmasti sivistyneitä ja moukkia löytyy monenlaisen koulutuksen omaavista. Tunnen monta täysin nuijaa akateemista, joilla jopa hyväkäytös on aivan hakusessa.

Vierailija
17/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on perheelle omistautunut akateeminen uramies. Kumpikin tekee uraa perheen ehdoilla ja tukee toista. Toistaiseksi toiminut. Akateemiset törmäävät helpommin akateemisiin miehiin - näin minulla kävi. Johtuu ihan opiskelijatoiminnasta.

Vierailija
18/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, vastuuntuntoinen ja hyväsydäminen junttikin on aina parempi kuin pelkkää statusta tuijottava, työkeskeinen snobi.

Vierailija
19/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivistyneitä ja lukevia olisi enemmän duunareissa... Ihan totta, älkää viitsikö. Ammattikouluun ja duunariksi sitä kautta seikkailee useiten juuri tyypit, joita ei kauheasti kiinnosta lukea yhtään mitään. He voivat olla käytännöllisiä enemmän ja porukassa on paljon niitäkin, joilla ei ole yksinkertaisesti mihinkään lahjoja. "lusikalla annettu..."

Kyllähän pitkälle opiskelu yleensä kertoo ihmisen kapasiteetista oppia asioita ja siitä, kuinka pystyy monipuolisesti seuraamaan maailmaa.

Joo, yleistys on ja poikkeuksia löytyy, mutta ei kannata väittää harmaata valkoiseksi.

t: onnellisesti oman, sivistyneen duunarimiehen kanssa 10 vuotta, mutta myöntää faktatkin.

Ja duunaritaustaisena tunnen niitä sentään paljon!

Minusta kommenttisi duunarien vähäisemmästä älyllisestä kapasiteetista on todella loukkaava ja vähätevä ja ihmisarvoa alentava! Suosittelen peiliin katsomista ja asenteen tarkistamista pikimmiten.

Vierailija
20/21 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät edes tervehdi aamulla töihin tullessaan, saati että osallistuisivat kahvipöytäkeskusteluihin tai kommunikoisivat muuten kuin aivan välttämättömimmissä työasioissa. Nämä ovat kaikki diplomi-insinööri-miehiä. Heidän lisäksen tunnen yhden naispuolisen KTM:n, jota hönömpää ihmistä en ole ikinä tavannut! Keskustelu pyörii meikit-vaatteet-tosi-tv -linjalla, työpäivät kuluvat puhelimessa juoruten ja meikkiä parannellen ja sitten nainen kehtaa vielä ääneen ihmetellä, kun ei ura etene, vaikka on korkeakoulututkinto...

Mutta on toki paljon todella fiksuja ja sivistyneitä akateemisiakin, aivan kuten duunareissakin on moukkia ja sivistyneitä. Ehkä se on kuitenkin enemmän persoonakysymys kuin koulutuksesta kiinni oleva...

Varmasti sivistyneitä ja moukkia löytyy monenlaisen koulutuksen omaavista. Tunnen monta täysin nuijaa akateemista, joilla jopa hyväkäytös on aivan hakusessa.